Tarjontaa modernit humanistit segmenteille Hannu Komu Onvisio Consulting Piiri 25.4.2013.

Slides:



Advertisements
Samankaltaiset esitykset
Tutkimus- ja Analysointikeskus TAK Oy :: © TAK Oy Venäläisten matkailijoina Suomessa maaliskuu 2012 Kapustat Kaakkoon.
Advertisements

Tervetuloa tutustumaan Vuoden Kylään
Pohjoismainen vesistöalueiden yhteismarkkinointi
Bilberry Consulting (tmi)
ONNISTUNUT TAPAHTUMA – VIROSSA! Miksi kannattaa järjestää tapahtuma Virossa?
Turku Millainen paikka asua? Mitä mahdollisuuksia tarjoaa?
Suomen kulttuuri- ja tiedeinstituuttien neuvottelupäivät Kulttuuriviennin rahoitus Neuvotteleva virkamies Kimmo Aulake OPM/KUPO/KVY.
Työrukkaset heilumaan ja nuorisotyöttömyys kuriin.
Hannu Virtanen Selkokielen tarvearvio 2014
POHJOIS-SAVO
Raportointi tilanteesta Tampereen kaupunki • Asuntopoliittinen strategia 2004 • Strategian sitovat tavoitteet • 1 Tasapainoiset asuntomarkkinat.
Espoon matkailustrategia v Julkinen
Seurakysely 2012 Seurakyselyn kehittäminen Seurafoorumi Anton Ahonen Jyväskylän yliopisto.
Kokeiltavat ubiikit palvelut Alpakka-hanke Maunulassa 2008 tutkija Sirkku Wallin Teknillinen korkeakoulu TKK projektipäällikkö Anna Kanervo Helka ry. Maunulan.
Satakunnan ammattikorkeakoulu | Sosiaali- ja terveysala Satakunta University of Applied Sciences | Faculty of Social Services and Health Care Satakunnan.
Itä-Suomen ESR-päivät Opetusministeriön puheenvuoro Merja Niemi Opetusministeriö.
PUKINMÄEN PERUSKOULU.
Maaseutumatkailuyritystoiminta Suomessa Mikko Lindell Puheenjohtaja Suomen Maaseutumatkailuyrittäjät ry Helsinki.
KULUTTAJANA VAIKUTAT LÄHELLE JA KAUAS TÄMÄN AINEISTON TUOTTAMISEEN ON KÄYTETTY MAA- JA METSÄTALOUSMINISTERIÖN TUKEA Kuva: Ruokatieto / Jussi Ulkuniemi.
Ko-Ke-Va Käsityön taiteen perusopetus aikuisille
PINSIÖ-SEURAN NUORISOJAOSTON TOIMINTAKERTOMUS VUODELTA 2011 Nuorisojaosto järjesti vuoden aikana monenlaista toimintaa lapsille ja lapsiperheille. Nuorisojaoston.
LIONS INTERNATIONAL LEO MONINKERTAISPIIRI 107 SUOMI LEO MULTIPLE DISTRICT 107 FINLAND * Yhdessä haasteisiin * * Tillsammans inför utmaningar.
© Mimino Oy / VO Maaseutumatkailuseminaari Mimino Oy / Virve Obolgogiani Miten saada ulkomaalaisia matkailijoita Suomen maaseutukohteisiin?
Roukalahti-Tutju-Saariston illassa oli paikalla n. 30 asukasta
PISA 2012 ENSITULOKSIA Pekka Kupari Jouni Välijärvi Koulutuksen tutkimuslaitos Jyväskylän yliopisto.
LC Askola-Pukkilan Nuorisovaihto ensi kesänä 2014 ! -”kielikurssi” kotona kesällä 1 – 2 viikoksi! - kohdemaita ympäri maapalloa ! - hanki lisäkokemusta.
Kirjastojen muuttuva toimintaympäristö Kirjasto 10 ja Lasipalatsin Kohtaamispaikka: uudet yhteistyömallit.
Tehtävä Suomelle Tehtävä kirjastoille …ja Yleisten kirjastojen neuvoston strategia
Saimaa News -matkailulehden tutkimus Marraskuu 2011.
Totuus suklaasta Suklaa ﻙ. Suklaa tuotetaan kookoskasvin pavuista Pavut ovat vihanneksia.
Harrasteliikuntatuote Poweraction Nuorten liikuttamista vuodesta 2003 Liikuntapalvelukeskus Blomberginaukio 4, Turku Lasten ja nuorten.
Kommentteja ja näkemyksiä harrastajan näkövinkkelistä Juha Hirvi.
-Jäseniä (Kaupungissa 54627) -Ikäluokka vuotiaat Mikkelin hiippakunta -Hallinnollisesti 6 alueseurakuntaa, nuorisotyö hoidetaan keskitetysti.
MAHDOLLISUUKSIA KULTTUURILLE. Kulttuurin matkailullinen tuotteistaminen Tavoite on edistää taide- ja kulttuurisisältöisten matkailupalveluiden kehittämistä.
Eviva-hanke Vertaistukea ja voimaa ryhmätoiminnoilla päivät Sanna Forsell Ikääntyvien ja iäkkäiden Hankekoordinaattori, Eviva-hanke Turun kaupunki,
Itä-Suomen asumispäivä –ideoita kehittämiseen Kuopio AVAUS Maakuntajohtaja Jussi Huttunen Pohjois-Savon liitto.
LOIMAAN ASUKASMARKKINOINTI
Hallitusohjelman teemat, ehdotuksia 1. Johdanto Pirkkala huolehtii alueensa asukkaiden hyvinvoinnista itsenäisenä kuntana. Toteutamme kestävän.
Maaseutuvisio Verkosto- ja hanketapaaminen Tampere Hilkka Vihinen.
Asiallinen aamiainen Vauhtia myyntiin sähköä markkinointiin Tornio – Kemi Paula Aikio-Tallgren, puheenjohtaja Länsipohjan Yrittäjät.
Jyväskylän yliopisto tänään  maan suurimpia  maan tuloksellisimpia  maan valtakunnallisin opiskelijoiden taustalta  opiskelijaa 85 maasta 
Matkailun mahdollisuudet käyttöön! PAMin kärkiteemat kevät 2013.
Tampereen Ateria liikelaitos Liikelaitosten johtokuntien koulutus tj. Tarja Alatalo.
Malta.
VARHAISKASVATUKSEN LIIKUNTASUOSITUKSET
Kolmas lähde Euroopan sosiaalirahaston kehittämisohjelma : Kulttuuri-, liikunta- ja nuorisoalojen kolmas sektori hyvinvointipalvelujen tarjoajana.
Menkää kaikkialle maailmaan ja julistakaa evankeliumi kaikille luoduille. Markus 16:15.
1.Keskusta haluaa turvata kuntalaisille lähipalvelut kaikkialla Suomessa, niin että ne ovat saavutettavissa kohtuullisen matkan päässä ja kohtuullisessa.
Edustusurheilu Espoon kaupungin vetovoimatekijäksi - Kuinka taklaamme haasteet yhdessä? Vai jääkö historiaan 10-luku jolloin edustusurheilu loppui Espoossa?
Vaihto-opiskelua Tanskan Aarhusissa Jenny Rosberg.
Kerrostaloasumisen uusi aika YIT Oyj | Pekka Helin |
AINEISTOINA GENTRANS (SUOMI) JA SHARE (14 MUUTA EUROOPAN MAATA) -TUTKIMUKSET ELINA HAAVIO-MANNILA EMERITAPROFESSORI, HELSINGIN YLIOPISTO ASENNOITUMINEN.
Kokoomus Heinola Kuntavaaliohjelma
POHJOIS-SAVO
Suomalaisen yleisurheilun
Alueiden Eurooppa.
Provesta Oy Kaisla Provesta luottamuksellinen
Perheentalo on matalan kynnyksen yhteisötalo.
Sassin kaupunkipuisto
Helsingin tila ja kehitys 2016 tilastokuviot
Music Against Drugs -päihdekasvatuskokonaisuuden kehittäminen
SUOMEN SOTILASURHEILULIITON
Tervetuloa UniSportiin! Fuksi-infot syksy 2017
Kati Kettunen, Helsingin yliopisto
Pietarsaari ( Jeppis ).
Yhdessä sisältöä asiakkaiden käyttöön Käyttäjälähtöisyys
Cultura Yhdistävä tekijä
Nokian kaupungin liikuntapalvelut
Vertaisvinkkejä hankkeiden hyvään viestintään
ESIMERKKEJÄ REITTIEN KEHITTÄMISEN POLUISTA, KANTA-HÄME
Esityksen transkriptio:

Tarjontaa modernit humanistit segmenteille Hannu Komu Onvisio Consulting Piiri

Kuva:Naruskajärvi.fi

Kuva:yle.fi

Kulturellit individualistit Tutkittujen maiden väestöstä 15,3 milj,/17% ydin ”Scandinavia –fanit” 5,5 miljoonaa  Historia/kulttuuri ei muodoissaan kiinnostaa  Eksotiikkaa kiinnostaa helpolla tavalla nautittuna  Luontoelämykset kiinnostaa helppona versiona  Ydin erittäin kokeneita Scandinavia kävijöitä

Kulturellit individualistit Tutkittujen maiden väestöstä 15,3 milj,/17% ydin ”Scandinavia –fanit” 5,5 miljoonaa

☛ Cities by the water  kulttuurielementit ”tutustu alueen historiaan/perinteisiin” -teemalla, +design arkkitehtuuri,  sisävesi- ja rannikkolaivaristeilyt, Juhannus midnight sun -mystiikkana,  retket lähialueelle(esim. pitopöytä maatilamatkailukohteessa tai perinnekartanossa)  persoonalliset perinnetapahtumat ja etukäteismarkkinoinnissa vetävät FF tapahtumat

Kulturellit individualistit Tutkittujen maiden väestöstä 15,3 milj, /17%,ydin ”Scandinavia –fanit” 5,5 miljoonaa

Kulturellit individualistit Tutkittujen maiden väestöstä 15,3 milj,/17% ydin ”Scandinavia –fanit” 5,5 miljoonaa

Kulturellit individualistit Tutkittujen maiden väestöstä 15,3 milj, /17%,ydin ”Scandinavia –fanit” 5,5 miljoonaa

☛ Maaseutuloma lähellä kaupunkia  ideaalina maatilamatkailukohteen mökkimajoitus(oma rauha), kohteen ateriapalvelut hyvä plussa  kuitenkin lähellä kaupungin nähtävyyksiä ja kulttuuritapahtumia  ei tarvetta merkittäviin liikunta-aktiviteetteihin

Aktiiviset perhe-elämysmatkailijat Tutkittujen maiden väestöstä 8,1 milj,/9%, alasegmentti alle 35 v ”nuoret luontoseikkailijat” 3,6 milj.  segmenttiin kuuluvat matkustavat lasten kanssa, puolison kanssa kahdestaan sekä pienissä seurueissa.  ovat erittäin aktiivisia ja liikunnallisia harrastajia, mutta kulttuuriorientoituneisuus on myös tämän segmentin taustalla  Suomessa kiinnostaa ”lähes kaikki” aktiivisen lomailun muodot

Aktiiviset perhe-elämysmatkailijat Tutkittujen maiden väestöstä 8,1 milj,/9%, alasegmentti alle 35 v ”nuoret luontoseikkailijat” 3,6 milj.

Kiertomatkat kesällä ☛ Thousand Lakes variaatiot  noudattavat segmentin toivomaa matkailualuesuuntaa ja konkretisoivat kiehtovimman Suomi mielikuvan  Helsingistä alkaen lyhyemmät eteläisen/läntisen järvialueen kierrokset  tai pitempänä Saimaan alueen reittinä tai molempien järvialueiden yhdistelmän

Aktiiviset perhe-elämysmatkailijat Tutkittujen maiden väestöstä 8,1 milj,/9%, alasegmentti alle 35 v ”nuoret luontoseikkailijat” 3,6 milj.

☛ Maaseutuloma  kiinnostaa mutta vaatimuslista on haasteellinen  laajemmassa mielessä Suomessa maaseutuloma tarkoittaa asumista loma-asunnossa ja tämän kohderyhmän osalta parhaiten toimii maatilamatkailukohteen yhteydessä oleva loma-asunto.  enemmän kesään kohdistuva

Aktiiviset perhe-elämysmatkailijat Tutkittujen maiden väestöstä 8,1 milj,/9%, alasegmentti alle 35 v ”nuoret luontoseikkailijat” 3,6 milj. ☛ Maaseutuloma Toivottavia piirteitä:  kohde sijaitsee maaseudun rauhassa luonnon keskellä, vesistön äärellä JA  kohde sijaitsee lähellä suurempaa kaupunkia, nähtävyyksiä ja ostosmahdollisuuksia JA  kohde on luonnonläheinen, mutta palvelut kattavat (etenkin lapsiperheet)

Aktiiviset perhe-elämysmatkailijat Tutkittujen maiden väestöstä 8,1 milj,/9%, alasegmentti alle 35 v ”nuoret luontoseikkailijat” 3,6 milj. ☛ Maaseutuloma Toivottavia piirteitä:  kohteessa voi harrastaa monipuolisesti erilaisia aktiviteetteja (arvo lähes kaksinkertainen kulturellit individualistit segmenttiin verrattuna!)  mökin lisäksi tarjolla myös muuta laadukasta majoitusta  soutuvene ei riitä! Oltava esim. polkupyöriä, erilaisia harrastuspaikkoja (maatilamatkailuyksikön yhteydessä), atriapalveluita, paikallisten tuotteiden(elintarvike) ostomahdollisuus, kalastusvälineitä ja opastus kalastukseen 

Aktiiviset perhe-elämysmatkailijat Tutkittujen maiden väestöstä 8,1 milj,/9%, alasegmentti alle 35 v ”nuoret luontoseikkailijat” 3,6 milj. ☛ Hyvinvointiloma  myös tässä tarjolla haasteita ja mahdollisuuksia  laadukkaita kylpylöitä ja hoitoloita rauhallisessa ympäristössä luonnon keskellä  luonnonläheisesti ja paikallisesti tuotettuja hyvinvointipalveluita  kulttuurin ja kaupunkikohteiden yhdistäminen  erikseen kysyttäessä rentoutushoitoja pidettiin tärkeinä

Aktiiviset perhe-elämysmatkailijat Tutkittujen maiden väestöstä 8,1 milj,/9%, alasegmentti alle 35 v ”nuoret luontoseikkailijat” 3,6 milj. ☛ Hyvinvointiloma  olisiko Suomen kilpailukyisenä linjana tarjota mahdollisimman luonnonmukaisia ja persoonallisia rentoutushoitoja yhdistettynä saunakultuuriin  toisena tarjontaryhmänä muutamat tasokkaat kylpylät(ei kuntoutuslaitokset), jotka sijaitsevat luontoympäristössä esim. Naantalin Kylpylä ja Haikko

Aktiiviset perhe-elämysmatkailijat Tutkittujen maiden väestöstä 8,1 milj,/9%, alasegmentti alle 35 v ”nuoret luontoseikkailijat” 3,6 milj. ☛ Kaupunki/kulttuuriloma  Segmentin yleispiirteenä on viehtymys vesistöiseen lomailuympäristöön joten  Cities by the water toimii tässäkin, mutta enemmän shoppailua ja vilkasta yöelämää kuin kulturelleille individualisteille. Lisäksi helppo mahdollisuus liikuntaharrastukseen, lasten kohteet.

Tavalliset modernit humanistit Tutkittujen maiden väestöstä 25,2 milj/28%, ydin 9,9 milj/11%  modernin humanismin aste alhaisempi kuin edellä kuvatuilla segmenteillä  matkustushalukkuus Suomeen kuitenkin suurta  sisältää piirteitä sekä kulturellit individualistit että aktiiviset perhe-elämysmatkailijat, ei oikein selvää omaa profiilia  jos viestinnällisesti osutaan kahteen edelliseen segmenttiin, niin sirpalevaikutus osuus tähänkin  tuotteistamiseen ei mitään erityispiirteitä

Haasteita  saadaanko matkailukenttä orientoitumaan asiaan; maapalvelut/kuljetusyhtiöt ja hyväksytäänkö MoHu- Suomen matkailun pääkohderyhmäksi  saadaanko segmenttien toiveita vastaavaa tarjontaa koottua ja brändättyä kokonaisuuksina esim. Visit Finlandin kautta  saadaanko tarkennettua segmenttien mediakäyttäytymistä ja suunnattua viestintää oikeisiin kanaviin ja onko viestintään taloudellisia resursseja  palveleeko Suomen matkailullinen brändäys näiden segmenttien tavoittelua (tehtävä pitkään ja systemaattisesti)

Mahdollisuus  Segmentoinnin ja näille segmenteille kohdennetun viestinnän avulla on mahdollisuus tavoittaa globaaleja ”siivuja” samanhenkisiä asiakkaita pienellä markkinakohtaisella värityksellä.  Internetin avulla koko maailma on saavutettavissa segmentoituna edullisesti