Markkinointikampanjan suunnittelu Näyttömyymälä
Tarkoitus Kampanjan tarkoituksena on kasvattaa myyntiä ja saada tuote esille Tarkoituksena on jakaa A4 kokoista esitettä kotitalouksiin Torniossa Torniossa kotitalouksia on ~9895 (tieto vuodelta 2007..)
Tuote Tuote on Acer B24HAymidrz 24” LCD-näyttö hyvillä liitännöillä Kaupan päälle HDMI-kaapeli Käyttäjäryhmänä on varmaankin pääsääntöisesti tietokoneen käyttöjät, mutta voihan tätä myös käyttää televisiona taikka pelikonsoleiden kanssa.
Kampanja on voimassa niin kauan, kuin näyttöjä riittää. Tätä mainostetaan ainoastaan siis tämän A4 kokoisen mainoksen avulla. Tämä mainoskampanja nostaa myös samalla liikkeen näkyvyyttä.
Laskelma Näyttöjä on ostettu 45 kappaletta sisäänostohintaan 209€, ja HDMI-kaapelin sisäänostohinta on 4€ Näytöt myydään hintaan 249€ hdmi-kaapelin kanssa. Oletetaan että kaikki näytöt menevät kaupaksi tämän kampanjan avulla. Yliopistopainossa tulosteiden hinnat ovat: 0,042€/sivu 9000*0,042€ = 378€ Jaamme itse kaikki mainokset Torniossa.
Laskelma Näyttö: HDMI-kaapeli Paino Voitto/Tappio + 249€-209€=40€, jokaisesta näytöstä 40e voittoa 45*40€=1800€ HDMI-kaapeli 4*45=180e Paino 378€ Voitto/Tappio = 1800€ – 180€ – 378€ = 1242€ voittoa.