Esittely latautuu. Ole hyvä ja odota

Esittely latautuu. Ole hyvä ja odota

LIIKUNTATAPAHTUMA LAPSILLE 24.11.2012 Iida, Katri, Roosa, Johanna, Marianne H, Marianne T, Katariina.

Samankaltaiset esitykset


Esitys aiheesta: "LIIKUNTATAPAHTUMA LAPSILLE 24.11.2012 Iida, Katri, Roosa, Johanna, Marianne H, Marianne T, Katariina."— Esityksen transkriptio:

1 LIIKUNTATAPAHTUMA LAPSILLE 24.11.2012 Iida, Katri, Roosa, Johanna, Marianne H, Marianne T, Katariina

2 Tapahtuman sisältö  Jouluista askartelua ja kasvomaalausta aulassa  Satuja satuteltassa  Monipuolista liikuntaa salissa  Kahviotoimintaa

3 Tapahtuman markkinointi  Kohderyhmänä lapsiperheet  Markkinointikanavina  mainokset postilaatikoihin ja kauppojen seinälle  tiedotteet yliopiston opiskelijoiden ja OKL:n opettajien sähköpostilistoille  tapahtuman mainostaminen Facebookissa  Isoja mainoksia tulostettiin 25 (kauppojen ilmoitustauluille ja kirjastoihin, Mäki-Matin perhepuistoon jne.)  Pieniä mainoksia tulostettiin 200 (jakoon meni x määrä?)

4 Ryhmän kaksoistavoitteen saavuttaminen 1. Asiatavoitteen osalta (toimimisen tarkoitus) -Tapahtuma koettiin järjestäjien puolesta sisällöllisesti ja tunnelmaltaan onnistuneeksi. Osatavoitteet ja kokonaisuus hoituivat suunnitelman mukaan. -Markkinoinnissa, sen suuntaamisessa ja määrässä lähdettiin myöhään liikkeelle ja markkinoinnilla ei tavoitettu niin suurta yleisöä kuin toivottiin. -Rahallisen voiton tavoittelussa jäimme selkeästi toivotusta, johtuen pienestä osallistujamäärästä. Saimme kuitenkin omamme pois, joten tapahtuma ei varsinaisesti ollut tappiollinen. Lähde: Yrittäjyyskasvatus-kurssin Optima-tilan Ryhmän toiminta –esitys 2013

5 Ryhmän kaksoistavoitteen saavuttaminen 2. Tunnetavoitteen osalta -Suunnitteluryhmä sitoutui tavoitteisiinsa tiukassa aikataulupaineessa. -Suunnitteluryhmä järjestäytyi kurssin alussa. Ilmapiiri oli hyväksyvä ja avoin ehdotuksille. Aikatauluun ja organisointiin haettiin selkeyttä tavoitteellisesti. -Kaikki tiesivät yhteiset tavoitteet, kommunikaatio toimi. -Muu ryhmä osallistui tapahtuman järjestelyyn tarvittavilta osin tapahtumapäivänä. -Tapahtumassa jokaisella pisteellä oli oma vastuuhenkilö. Rooleja kuitenkin vaihdettiin jonkin verran tapahtuman kuluessa, eikä kenenkään tarvinnut olla koko ajan samassa pisteessä. Lähde: Yrittäjyyskasvatus-kurssin Optima-tilan Ryhmän toiminta – esitys 2013

6 Ryhmän toiminnan esittely  Suunnitteluryhmä vastasi tapahtuman ideoinnista, suunnittelusta, aikataulutuksesta, tilan ja välineiden varaamisesta, markkinoinnista sekä tarjoilujen ja materiaalien hankkimisesta. Suunnitteluryhmässä jokaisella oli oma vastuualue, joka helpotti käytännön toteuttamista. (vrt. sosiaalinen yritteliäisyys)  Suunnittelussa lähdettiin liikkeelle ajatuksesta järjestää lapsille liikunnallinen tapahtuma. Teema ja ajankohta vaihtui matkan varrella aikataulusyistä.  Muut ryhmäläiset osallistuivat itse tapahtumaan fyysisellä läsnäolollaan ja työpanoksellaan mahdollisuuksien mukaan. Lähde: Lepistö, J. 2011. Tarvitseeko opettajankoulutus yrittäjyyskasvatusta vai yrittäjyyskasvatus opettajankoulutusta?

7 Tapahtuman anti yrittäjyyskasvatuksen näkökulmasta  Ryhmämme tutustui tapahtuman myötä  paikalliseen, kilpailevaan tarjontaan  organisoituun, yrittäjämäiseen toimintaan  pedagogisten tietojen ja taitojen soveltamiseen  markkinoinnin vaativuuteen  taloudellisen tuloksen haasteisiin  ryhmänä toimimiseen & kompromissien tekemiseen  tekemällä oppimiseen  Tapahtuman järjestäminen vaati omatoimisuutta, aloitteellisuutta sekä vastuunkantamista Lähde:Pihkala & Ruskovaara. 2011. Yrittäjyysjärjestelmä opettajan tukena. Lepistö, J. 2011. Tarvitseeko opettajankoulutus yrittäjyyskasvatusta vai yrittäjyyskasvatus opettajankoulutusta?

8 Mitä tekisimme toisin?  Markkinoinnin suunnittelu ja aloittaminen aikaisemmin  Ihmisillä aikaa huomata tapahtuma ja varautua tähän  Huolellinen markkinoinnin suunnittelu antaa mahdollisuuksia tavoittaa enemmän ihmisiä  missä kaikkialla hyvä mainostaa?  Useammat markkinointikanavat käyttöön  Rahankäyttö markkinoinnissa?  Tärkeä miettiä mainoksen selkeys mm. osoitetietojen osalta  Mainosta tehdessä lähtökohtana tulisi olla se, ettei mitään voi olettaa  mm. tietävätkö ihmiset missä on kampuksen kenttä ja U2 ?  Parempi ottaa varman päälle, jolloin mainos kohtaa varmasti kaikki  Kilpailevien/päällekkäisten tapahtumien ennakointi  Tapahtuman siirtäminen pienempään kuntaan


Lataa ppt "LIIKUNTATAPAHTUMA LAPSILLE 24.11.2012 Iida, Katri, Roosa, Johanna, Marianne H, Marianne T, Katariina."

Samankaltaiset esitykset


Iklan oleh Google