Esittely latautuu. Ole hyvä ja odota

Esittely latautuu. Ole hyvä ja odota

Etelä-Suomen kuljetuskäytävän kilpailukyvyn kehittäminen

Samankaltaiset esitykset


Esitys aiheesta: "Etelä-Suomen kuljetuskäytävän kilpailukyvyn kehittäminen"— Esityksen transkriptio:

1 Etelä-Suomen kuljetuskäytävän kilpailukyvyn kehittäminen
WP6 Kuljetuskäytävän kansainvälinen markkinointikampanja Teija Ryynänen/NELI ELLO väliseminaari Kokous- ja juhlatila Alvarium, Turku

2 How do we STAND OUT ? Markkinoinnin avaimet
Etelä-Suomen logistiikkakeskittymien brändääminen yhtenäisenä palveluverkostona Tuotteen/palvelun on vastattava imagoa -> Access via Finland – the route you can trust ! Ydinviestien välittäminen oikeille tahoille uudella ja innovatiivisella tavalla Alueen logistiikkakeskittymien ja palveluketjun tunnettuus kasvaa -> lisää tavaravirtoja ja investointeja

3 Markkinoitava ’tuote’
Etelä-Suomen kuljetuskäytävä ja sen varrella sijaitseva logistinen palveluverkosto: kaikissa olosuhteissa toimintavarmat palvelut eri kuljetusmuotojen sujuva yhdistäminen Venäjän ja Euroopan välillä vankka osaaminen Pohjois-Euroopan paras sijoittumispaikka ja kuljetuskäytävä idän ja lännen välisessä kaupassa toimiville yrityksille

4 Vahvuudet suhteessa kilpaileviin reitteihin
Taulukko: MKK:n TRALIA-selvitys 2009

5 Markkinointikampanjan tavoitteet
Lisätä Etelä-Suomen kuljetuskäytävän tunnettuutta kansainvälisten kohderyhmien keskuudessa Lisätä Etelä-Suomen kuljetuskäytävän kilpailukykyä verrattuna kilpaileviin reitteihin Rakentaa mielikuvaa ja viestiä kuljetuskäytävän vahvuuksista kansainvälisille kohderyhmille Kasvattaa kiinnostusta kuljetuskäytävän tarjoamia palveluja kohtaan Tarjota alueen logistiikkatoimijoille työkaluja alueen palvelujen yhteismarkkinointiin

6 Kampanjan kohderyhmät
Länsi-Eurooppa: Vientiyritykset, huolitsijat, varasto- ja terminaaliyritykset, satamaoperaattorit, varustamot, lisäarvopalvelujen tuottajat… Toimijat joille sekä Skandinavian että Venäjän markkinoiden saavuttaminen on tärkeää Venäjä: Maahantuojat, logistiikka- ja huolintayritykset, venäläiset viejät, arvotavaraa kuljettavat toimijat, teollisuus-yritykset, tukkuliikkeet Aasia: Aasian lento-rahdin kuljettajat Suomi hubina

7 Kampanjatunnus

8 Kansainvälinen markkinointikampanja 2011
3. TRADE MISSION 2. MESSUT Viihdyttävä & aktivoiva Käyttäjiä Tietoa & ohjelmaa Käyttäjiä 1. WWW Palveleva & aktivoiva Vertaile Testaa Tutustu Tunnettuus & kokeilijat & käyttäjät Käyttäjiä & Tunnettuus 4. MAINOKSET 5. LEHDISTÖ

9 1. www-sivut – sivusto avautuu tammikuussa 2011

10 2. Messut ja tapahtumat Kampanjan lanseeraus kotimaassa kansallisessa logistiikkaseminaarissa (kontaktifoorumi-osuus) Kampanjan lanseeraus kansainvälisissä kohderyhmissä messuilla TransRussia Moskova Transport and Logistics München 3. messut/tapahtuma suunnitteilla syksylle 2011

11 3. Trade mission - vierailut
Vuoden 2011 syksyllä on tavoitteena järjestää kaksi trade mission matkaa Venäjä Keski-Eurooppa Mukaan kuljetuskäytävän varrella sijaitsevia logistiikkayrityksiä maantieteellisesti sekä palvelutarjonnaltaan mahdollisimman kattavasti ELLO -hanke vastaa järjestelyistä sekä niiden kustannuksista matkakohteessa, mukaan tulevan yrityksen kustannukseksi jäävät omat matkakustannukset

12 4. Mainokset Mainosten tarkoituksena esitellä palveluverkostoa ja aktivoida tutustumaan www-sivuihin 3-5 mainoksen sarja kansainvälisiin lehtiin vuoden 2011 aikana Google ads –mainoskampanja Esite

13 5. Lehdistö Kansainvälinen lehdistövierailu avainmarkkina-alueiden toimittajille kuljetuskäytävän kohteisiin syksyllä 2011, teemana lisäarvopalvelut Tavoitteena saada artikkeleita Etelä-Suomen kuljetuskäytävästä kohdemaiden talous- ja logistiikka-alan lehtiin

14 Kampanjan vaikuttavuuden seuranta
Messutapahtumat (lkm) ja niiden yhteydessä saadut kontaktit (lkm ja profiili) Trade mission tapahtumat (lkm) ja tapahtumien yhteydessä saadut kontaktit (lkm ja profiili) www-sivujen kävijäseuranta (käyntien lkm ja profiili) Kv-lehdistövierailu kuljetuskäytävän kohteisiin (toimittajien lkm, tuotetut artikkelit) Mainokset kv-lehdistössä (lkm) Lead-kontaktoinnit www-sivujen yhteydenottolomakkeen avulla ja tapahtumien jälkeen (lkm) Reittikyselyt digisovelluksen kautta tehtynä (lkm) Mahdollisuuksien mukaan seurataan myös uusien asiakkuuksien syntymistä ja sijoittumisia kampanjan seurauksena

15 KIITOS ! Teija Ryynänen


Lataa ppt "Etelä-Suomen kuljetuskäytävän kilpailukyvyn kehittäminen"

Samankaltaiset esitykset


Iklan oleh Google