Esittely latautuu. Ole hyvä ja odota

Esittely latautuu. Ole hyvä ja odota

Aini Iivari, Merja Maijala, Sirpa Mäkinen Google -markkinointi.

Samankaltaiset esitykset


Esitys aiheesta: "Aini Iivari, Merja Maijala, Sirpa Mäkinen Google -markkinointi."— Esityksen transkriptio:

1 Aini Iivari, Merja Maijala, Sirpa Mäkinen Google -markkinointi

2 Aini Iivari, Merja Maijala, Sirpa Mäkinen Google -markkinointi Google-markkinointi on maksullista hakukonemarkkinointia. Hakukone on tietokanta, johon kerätään koneellisesti aineistoa verkkosivujen sisältämistä tiedoista. Tätä kantaa rakentavat ja ylläpitävät automaattiset hakurobotit esim. Google. (www.hakukone.info/hakukoneet/hakukone optimointi-faq.htm)

3 Aini Iivari, Merja Maijala, Sirpa Mäkinen Google -markkinointi Robotit surffaavat automaattisesti Internetiä keräten tietoa sivujen sisällöstä ja välittäen sen takaisin palvelimelle. Sivut tallentuvat hakukoneen omaan tietokantaan. Sivun saama hakusijoitus on se, monentenako se näkyy hakukoneiden haussa kyseisellä hakusanalla. (www.hakukone.info/hakukoneet/hakukone optimointi-faq.htm)

4 Aini Iivari, Merja Maijala, Sirpa Mäkinen Google -markkinointi Google AdWords -ohjelmaa käytetään tuotteiden ja palveluiden mainostamiseen Webissä Google -hakusivuilla kohdistetun mainonnan avulla. Google AdSense -ohjelmaa käyttävät Web-sivustojen julkaisijat hyväkseen näyttääkseen sivustojensa sisällön kannalta asianmukaisia mainoksia lisätäkseen tulojen hankintamahdollisuuksia ja parantaakseen käyttäjien käyttökokemusta.

5 Aini Iivari, Merja Maijala, Sirpa Mäkinen Google -markkinointi Google AdWords Palvelun avulla voi rakentaa omia ilmoituksia. Silloin saadaan mainokset näkymään selaimen oikeassa reunassa siitä riippumatta, sattuuko web-sivu hakutuloksiin mukaan lainkaan. Mainokset voivat näkyä hakutulosten vieressä, kun ihmiset tekevät Google- hakuja web-sivujen tekijän valitsemilla avainsanoilla.

6 Aini Iivari, Merja Maijala, Sirpa Mäkinen Google -markkinointi Miten Google AdWords otetaan käyttöön? 1.Rekisteröidy Google AdWords -palveluun web-selaimella (https://adwords.google.com)https://adwords.google.com

7 Aini Iivari, Merja Maijala, Sirpa Mäkinen Google -markkinointi 2. Perustat uuden kampanjan. Mahdollisuus tehdä 25 eri kampanjaa. Kullekin kampanjalle voi asettaa päiväkohtaisen enimmäisbudjetin aloitus- ja lopetuspäivämäärän kielialueen maantieteellisen näkyvyysalue (esimerkiksi Suomi) enintään sata erilaista hakusanaryhmää tuhansia hakusanoja

8 Aini Iivari, Merja Maijala, Sirpa Mäkinen Google -markkinointi Kuhunkin hakusanaryhmään voi liittää Joko yhden mainoksen tai useita keskenään vuorottelevia mainosversioita. Versioita voi olla kymmeniä, mutta yleensä 2–3 riittää. Samanaikaisesti mainostaa voi yli kahtatuhatta tuotetta omilla hakusanoillaan.

9 Aini Iivari, Merja Maijala, Sirpa Mäkinen Google -markkinointi Vain mainosten klikkaaminen kasvattaa laskua, ei mainosten näyttökerrat eikä lukumäärät ellei niin erikseen haluta. On myös mahdollista valita sellainen veloitusmalli, joka perustuu Google AdWords -mainoksen näyttökertoihin.

10 Aini Iivari, Merja Maijala, Sirpa Mäkinen Google -markkinointi 3. Mainoksen kirjoittaminen Google ei hyväksy mainokseen mitä tahansa tekstiä. Toimitukselliset säännöt perustuvat kahteen tavoitteeseen: painotetaan tuotteen tai palvelun ainutlaatuisia etuja kuvataan selkeästi ja tarkasti web- sivuston tarkoitusta.

11 Aini Iivari, Merja Maijala, Sirpa Mäkinen Google -markkinointi 4. Hakusanojen liittäminen mainokseen 5. Vähimmäis- ja enimmäishintojen määrittäminen hakusanoille Minimihintasi määrää, toimiiko hakusana. Google kertoo hakusanalle alimman hinnan. Jos tarjotaan sitä vähemmän, hakusana jää passiiviseen tilaan (inactive) eikä mainos tule koskaan näkyviin. Maksimihinta sekä mainoksen teho määräävät sijoituksesi mainoslistalla.

12 Aini Iivari, Merja Maijala, Sirpa Mäkinen Google -markkinointi 6.Tilin luominen loppuu kun annetaan sähköpostiosoite ja valitaan salasana. 7.Uudelle tilille kirjautuminen ja luottokorttitietojen antaminen

13 Aini Iivari, Merja Maijala, Sirpa Mäkinen Google -markkinointi Google AdSense AdSense on hakukoneyhtiö Googlen luoma ja ylläpitämä ohjelma, jonka avulla verkkojulkaisijat voivat ansaita mainostuloja. Google hallinnoi jaettavia mainoksia, hoitaa tapahtumien tilastoinnin, laskuttaa mainostajia ja maksaa julkaisijoille osan mainosten tuotoista. AdSense-mainosten tuotto perustuu toteutuneisiin hiiren klikkauksiin.

14 Aini Iivari, Merja Maijala, Sirpa Mäkinen Google -markkinointi Google jakaa mainoksia eri sivuille niiden sisällön, kielen ja lukijan sijainnin perusteella. Tarkoituksena on jakaa sivuille mainoksia jotka ovat sidoksissa sivujen sisältöön ja siten ehkä kiinnostavat lukijaa. (Wikipedia 2007)

15 Aini Iivari, Merja Maijala, Sirpa Mäkinen Google -markkinointi Kun lisäät sivustoosi Google WebSearchin, AdSense näyttää kohdistettuja mainoksia myös hakutulossivuillasi. AdSensen avulla pystytään kasvattamaan mainonnan tuottoa

16 Aini Iivari, Merja Maijala, Sirpa Mäkinen Google -markkinointi Esimerkkejä: AdSense http://www.optimointi.com/uutiset/index.p hp?itemid=66 Google WebSearchin http://ekabini.blogspot.com/2006/09/goo gle-adsense-neuvot-kikat-ja-ohjeet.html http://ekabini.blogspot.com/2006/09/goo gle-adsense-neuvot-kikat-ja-ohjeet.html


Lataa ppt "Aini Iivari, Merja Maijala, Sirpa Mäkinen Google -markkinointi."

Samankaltaiset esitykset


Iklan oleh Google