CSC – Tieteen tietotekniikan keskus Oy CSC – IT Center for Science Ltd. Avoinyliopisto.fi -palvelukonsortion johtoryhmän kokous Soile Pylsy, CSC
CSC – Tieteen tietotekniikan keskus Oy CSC – IT Center for Science Ltd. Toimintakertomus ja tilastot 2011 Kohta 4
Toimintakertomus 2011, 1 •Julkaisualutan käyttöpalvelut –Crescom -> Cygate –Huolto palvelimella klo •Julkaisualustan ylläpitotehtävät –Tapaamisia Sinisen Meteoriitin kanssa –Confluence wiki käyttöön keväällä, JIRA syyskuussa –Tunnukset käyttäjille: 35 –Kaikki vikailmoitukset ja muutospyynnöt: 53 (tilanne 30.1.) •Kehityskohteita: 10 •Suljettu: 37 •Käsittelyssä: 6 –Versiopäivitys ja uudet värit
Toimintakertomus 2011, 2 •Pääkäyttäjän tehtävät –Käyttäjätunnuksia luotiin: 35 •Käyttäjätuki päivittäjille –Omat sähköpostilistat yhdyshenkilöille vuoden alussa, johtoryhmälle huhtikuussa sekä kaikille päivittäjille syyskuussa –Kuukausittaiset tiedotteet –Palautteita ulkopuolisilta asiakkailta yhteensä: 25 •Hallinto- ja koordinointitehtävät –Johtoryhmän kokoukset ja 6.9. sekä ylimääräinen –Ylläpidon ja päivittäjien tapaaminen ja testaustilaisuus , osallistujia yliopistoista 25 ja CSC:ltä 2 –Avointen yliopistojen neuvottelupäivät
Toimintakertomus 2011, 3 •Markkinointi ja viestintä –Suomen Silta –julkaisu ja verkkonäkyvyys –Koulutustori Vanhalla Ylioppilastalolla •Budjetin toteuma 2011 –x
Tilastot 2011, 1
Tilastot 2011, 2
Tilastot 2011, 3
Tilastot 2011, 4
Tilastot 2011, 5
Tilastot 2011, 6
CSC – Tieteen tietotekniikan keskus Oy CSC – IT Center for Science Ltd. Meneillään olevat ylläpitotyöt Kohta 5
Käsittelyssä tällä hetkellä 1.NYT!-tietojen päivittyminen julkiseksi 2.Vakiotekstin poistamisen myötä muutakin tietoa hävisi 3.Opintokokonaisuuksien alajaksot eivät toimi linkkeinä Firefoxissa 4.Takaisin nappi ei toimi käyttäjähallinnassa 5.Meteorin käyttäjille turhia sähköposteja 6.Tekstiväri -työkalun katoaminen Meteorista (*kehitys*)
CSC – Tieteen tietotekniikan keskus Oy CSC – IT Center for Science Ltd. Ylläpito, kehitys ja resurssit Kohta 6
Kehitysehdotuksia 1.Tekstivärien ja otsikoiden tyylittely opetusohjelmissa. (Pluto 2011, selvityksessä)
Kehitysehdotuksia 2.AVOIN-23: Tietojen tallennuksesta vahvistus virkailijan ympäristössä. 3.AVOIN-26, AVOIN-28, AVOIN-31 ja AVOIN-32: Selailunäkymissä näkymä siirtyy aina sivun alkuun valinnan jälkeen (Tiedot yliopistoittain/paikkakunnittain/etäopinnoittain/oppiaineittain). 4.AVOIN-35: Painike ”Opetuksen järjestäjille ja opetuksesta tiedottaville” saa turhan vahvan aseman pääsivulla.
Kehitysehdotuksia 5.AVOIN-47: Linkkien väriä tummemmaksi julkisilla sivuilla. 6.Usean opinto-ohjelman julkaiseminen samalla kertaa. (Basecamp 2010). 7.Widgettien käyttöönotto julkisilla sivuilla: Twitter Tweet ja Facebook Like.
CSC – Tieteen tietotekniikan keskus Oy CSC – IT Center for Science Ltd. Avoinyliopisto.fi markkinointi Kohta 10
Markkinointimateriaali, 1 •Tilanne –Markkinointimateriaalia jäljellä: Logo, muutamia A3-kokoisia julisteita, laatikollisia postikortteja suomeksi ja ruotsiksi sekä laatikollisia tarroja –Uudet värit otettiin käyttöön , jolloin olemassa oleva markkinointimateriaali vanheni logoa lukuun ottamatta.
Markkinointimateriaali, 2 •Tarve –Uutta markkinointimateriaalia tarvitaan. Muutoin sopimuksen mukainen verkkopalvelun mainostaminen ja tiedottaminen eivät onnistu. Vanhaa materiaalia ei voi käyttää, paitsi logoa. –Mainokset 2011: •Suomen Silta, mainos ja verkko •Koulutori, näkyvyys
Markkinointimateriaali, 3 •Ehdotukset –Palveluntuottajan budjettiin 2012 on merkitty, että seuraava menovaraus: Tilaisuudet, matkat ja markkinointi euroa. –Ehdotetaan kahta asiaa: 1.Materiaalien tuottaminen 2.Markkinointityöryhmän perustaminen 1kk ajaksi
1. Materiaalin tuottaminen •Logo –Vaihtoehdot: nykyinen logo säilyy, otetaan vanhempi logo, nykyinen/vanha logo päivitetään tai otetaan uusi logo
2. Materiaalin tuottaminen •Juliste / lehti-ilmoitus –Hinta arvio: •Juliste A3 (sis. suunnittelu, taitto, kuvankäsittely ja yhteydet): 450 € + alv. •Ilmoitus n. 80*120mm (sis. suunnittelu, taitto, kuvankäsittely ja yhteydet): 180 € + alv. •Verkkobanneri –Hinta arvio (sis. suunnittelu, taitto, kuvankäsittely ja yhteydet): 270 € + alv. •Hinta arviot ovat UpToPoint -mainostoimistosta, joka on CSC:n kilpailuttama ja käyttämä.
2. Markkinointityöryhmä •Ehdotetaan markkinointityöryhmän perustamista materiaalin tuottamisen ajaksi: –Työryhmään kuuluu neljä henkeä: kolme konsortion johtoryhmän edustajaa ja koordinaattori. Työaika työryhmälle on yksi kuukausi aikavälillä , jona aikana työryhmä kokoontuu AC:n välityksellä 3-5 kertaa á yksi tunti. –Työryhmä päättää konsortion puolesta käyttöön otettavista markkinointimateriaaleista koordinaattorin esitysten mukaisesti. Työryhmä ohjeistaa koordinaattoria konsortion toiveista materiaalin ulkonäön ja muodon suhteen. –Työryhmän päättäessä työnsä markkinointimateriaali on valmista ja se jaetaan konsortioyliopistoille käyttöön.