Turun ammatti-instituutti

Slides:



Advertisements
Samankaltaiset esitykset
JÄRJESTÄMISSOPIMUKSEN HAKEMINEN
Advertisements

Esimies verkossa Kevät 2013 PAOK paokhanke.ning.com #paokhanke (Twitter) facebook.com/PAOK-verkosto.
Virkavapaan vaikutus ylituntipalkkioihin ja erityistehtäväkorvauksiin yleissivistävässä koulussa lukien.
Tutkimus matkailun edistämisestä Suomessa Palvelualojen ammattiliitto PAM Yhteenveto tuloksista,
PaLaVa-projekti Toimijoiden aloituspalaveri klo
LAAJENNETTU TYÖSSÄOPPIMINEN 2+1 MALLI
AJANKOHTAISTA AMMATILLISESSA JA AIKUISKOULUTUKSESSA
Kurre Oulun seudun ammattiopistossa Matti Leskelä,
POLKU-hanke Läpäisyn tehostamisen seminaari Tampere
4. Opiskelijan osaamisen arviointi työpaikoilla
Opiskelijan arviointi työpaikalla
Valmis-hanke – Ammatillisen koulutuksen läpäisyn tehostaminen Varsinais-Suomessa
Työssäoppimisen (TOP) prosessi
Raportointiportaali Vipunen
Wilman koulutuskalenteri
Tervetuloa opiskelemaan sosiaalityötä Tampereen yliopistossa
Mikä on Peppi projekti ja miten se etenee?
Koulutustiedon verkkopalvelu KoTVe ja TARJONTA tietovaranto Avoinyliopisto.fi – palvelukonsortion johtoryhmä Ulla Angervo, Opetushallitus.
Axxell -FLYT projekti osaamisen tunnustamisen konkreettiset keinot.
Täydennyskoulutus Yhdessä tekemällä – hanke 2010
Opiskelijatyöpäivien ja rahoituksen seuranta aikuiskoulutuksessa
TURUN KOULUJEN 6. LUOKAN OPPILAIDEN TIETO- JA VIESTINTÄTEKNIIKAN KÄYTTÖTAITOKARTOITUS KEVÄT 2005 TOP-KESKUS Turun opetustoimi 2005.
Perusopetuksen jälkeinen lisäopetus
Ajankohtaista oppisopimuskoulutuksesta Tampere Lea Lakio Opetusneuvos, Ammattikoulutus/kehittäminen
KORKEAKOULUJEN KIELTEN OSAAMISKUVAUSHANKE
Turun esi- ja perusopetuksessa
Heinolan kaupungin opetussuunnitelma
Ammattiosaamisen toimielimen tehtävät ja Ammattiosaamisen toimikunnan toiminta Koulutuskeskus Salpauksessa Heikki Tuomainen lehtori, opetuksen kehittäminen.
TUTKE II toimeenpano OSAOssa
ASUNTOJEN VUOKRAT - KOLMAS NELJÄNNES 2013 Kehittämispäällikkö Ilkka Lehtinen
Opossum-projektin Ohjausryhmä Ari Markkula Projektitutkija.
Mäntykankaan koulu Kelpo-pilotointi Mitä on kehitetty / millä tavoin on kehitetty? Jousto-opetusta vuosiluokilla 1-6 (Ma & Ai) E-luokat osallistuvat.
Jukka Vehviläinen / DiaLoog Ammattistartin seurannan keskeisiä tuloksia Seminaari
Kaikkien aikojen Porvoo Alla tiders Borgå Miten nuorisopalvelut selviää palikkaleikkien myllerryksessä?
Toiminnan suunnittelu
Osaamisen ja sivistyksen parhaaksi Koulutustarjonta Outi Kivipelto
Joustavuutta oppimiseen Tavoitteet: -verkoston yhteiset tavoitteet joustavat opintopolut osaamisen tunnistaminen ja tunnustaminen -AmisURA-hankkeen.
ARVIOINNIN TOTEUTTAMINEN KOULUTUSKESKUS SALPAUKSESSA
Lotilan koulutiellä –itsearviointipassi luokille
LAAJENNETTU TYÖSSÄOPPIMINEN toimintasuunnitelma Etelä-Savon ammattiopisto.
EHops-palvelu kansallisessa viitekehyksessä Diasarjan tuottanut Jukka Söderdahl Winnova.
OPETUSSUUNNITELMATYÖ POHJOIS-KARJALAN AMMATTIKORKEAKOULUSSA
Oodi-päivät Oodin käyttöönotto tiedekunnan näkökulmasta Tuija Komssi Eläinlääketieteellinen tiedekunta.
Peppi-projekti (SOA Metropolia) Ammattikorkeakoulujen opetuksen suunnittelun viitearkkitehtuurin käytännön esimerkki.
Osaamisen ja sivistyksen parhaaksi Todennetun Osaamisen Rekisteri TOR-Projekti Esa Keränen
ET:n tuntijako 2001 ja 2012 ja palkkiongelman poistuminen Eero Salmenkivi Opettajankoulutuslaitos.
Turun ammatti-instituutin tilannekatsaus
Tutkintouudistus ja osaamispisteisiin siirtyminen opintohallintojärjestelmän näkökulmasta SePPO-hankkeen työseminaari Hanna Rajala,
Työpaikalla oppiminen Mobiili käyttöön ! Onnistuneella yhteistyöllä tutkintoon –hanke.
Kainuun ammattiopisto. Opetussuunnitelmien laatiminen.
Ops-iltapäivä
sanallisen arvioinnin todistuspohjat:
Taide- ja taitoaineiden valinnaiset tunnit sekä valinnaiset aineet 8
Henkilökohtainen osaamisen kehittämissuunnitelma (HOS)
Opetuksen suunnittelu ja toteutus
Arviointi.
Osaamisen näytön prosessi
Sanallinen arviointi Wilmassa
Oppimisen tuki, pedagogiset asiakirjat ja muuta ajankohtaista
Mitkä määräykset ja ohjeet ohjaavat ammatillisen koulutuksen/korkeakoulutuksen opiskelija-arvioinnin toteutusta? Anna, Marko, Sonja, Suvi
Osaamisen näytön prosessi
Opetussuunnitelmatyö
Oppijan verkkopalvelu eHOPS
TUTKE2/ SePPO/ Case Omnia/Helmi
Opinto-oikeus/ Lukukausimaksut &Oodi
Koulutuskeskus Salpauksen tavoitteet
Laaja-alainen arviointi
Arvioinnin linjaukset perusopetuksessa
Ajankohtaista OSAOssa Koulutuspalvelupäällikkö Tiina Kuokka
Tiedote yhteysopettajille
Esityksen transkriptio:

Turun ammatti-instituutti 9.4.2013 Turun ammatti-instituutti Vuosisuunnistelu ja palkkatiedon tiedon tuottaminen Tiimi: Suunnittelupäällikkö Olavi Lähteinen, pääkäyttäjä Anne Siimes ja projektiryhmä 9.4.2013

9.4.2013 Valtakunnalliset tutkinnon perusteet Ammattitaitovaatimukset Osaamisen arviointi Arviointikriteerit Koulutuksen järjestäjän opetussuunnitelma Koulutuksen järjestäjän suunnitelma ja linjaukset tutkintojen sisällöistä, teemoista ja toteutuksesta Koulutuksenjärjestäjän yhteinen osa Tutkintokohtaiset osat; ml. paikallisesti tarjottavat tutkinnon osat Tutkinnon toteutussuunnitelma Tarkennetut kuvaukset sisällöistä opetuksen toteuttamista varten Suunnitelma oppimisen arvioinnista Opintojen rytmitys: miten sisällöt rytmittyvät koko opiskeluajalle Vuosisuunnitelma Opintojen käytännön jaksotus yhdelle lukuvuodelle: mikä ryhmä, mikä sisältö, kuka opettaja, mikä tila Vuosisuunnitelma muodostaa samalla opettajan vuosityösuunnitelman (opetus + muu työ) Työ-järjestykset Opiskelijakohtainen viikottainen suunnitelma opintojen käytännön etenemisestä Opettajan viikottainen työsuunnitelma 9.4.2013

Vuosisuunnittelusta Turun ammatti-instituutissa Operatiivisesta vuosisuunnitelmasta ja työjärjestysten laatimisesta vastaa yksikön koulutuspäällikkö Turun ammatti-instituutissa on nuorisoasteella 4250 opiskelijaa, 28 perustutkintoa Koulutusyksikköjen operatiivisesta johtamisesta vastaa koulutuspäällikkö, joita on 9 kpl Koulutusyksiköt on jaettu tiimeihin, joita vetää tiimivastaava, heitä yhteensä 30 kpl Ammatillisia ja - attoaineiden opettajia yhteensä 418 kpl Tiimeissä keskimäärin 8-16 opettajaa (ammatilliset ja attoaineet yhdessä) Oppilaitos on Turun kaupungin omistama ja osa sivistystoimen organisaatiota Toimintaa kaupungin alueella 8 koulutalossa Käyttänyt oppilashallintaohjelmistoina aikaisemmin Winhaa ja Winha resurssia Siirtynyt käyttämään täysmääräisesti Priimus/Kurre/Wilma ohjelmistoja lukukauden 2012-13 alussa ( käyttöönotto lukuvuoden 2011-12 aikana) 9.4.2013

9.4.2013

TAI:n vuosisuunnittelun prosessikaavio 9.4.2013 TAI:n vuosisuunnittelun prosessikaavio

Vuosisuunnittelun aloitus 9.4.2013 Vuosisuunnittelun aloitus

Suunnittelun operatiiviset vaiheet 9.4.2013 Suunnittelun operatiiviset vaiheet

Muutosten hallinta suunnittelussa 9.4.2013 Muutosten hallinta suunnittelussa

Priimus/Kurre ohjelmissa seuraavat työvaiheet ennen suunnittelua Vaihe 1; Luodaan Priimuksen kustannuspaikka-alue rekisteriin TAIn kustannuspaikkarakenne ( pääkäyttäjä) Vaihe 2; Luodaan laskentatunnisteita Priimuksen ko. rekisteriin ( pääkäyttäjä) Tun1 = määrittää VES- liitteen, kiinnitetään Priimuksessa opetusryhmään samaan aikaan kuin kustannuspaikka. Tun2 = kuvaa normaalista lähiopetuksesta poikkeavaa toimintatapaa Vaihe 3; Kustannuspaikan kiinnitys opetusryhmään Priimuksessa (opintosihteerit) Opetustyön suunnittelu Primukseen syötetyissä opetussuunnitelmissa opintojen kestot on määritelty opintoviikoissa. Kun opintotiedot siirretään Kurreen työsuunnittelua varten, ohjelmisto muuttaa opintoviikot kurssityyppinimen mukaan tunneiksi. ”Muiden tehtävien” suunnittelu Ns. opetushuojennustunnit merkitään Kurre-ohjelmaan esimiesten eli koulutuspäällikköjen toimesta. Ohjelmaan luodaan pääkäyttäjän toimesta tätä varten muiden töiden projekteja osastoittain. 9.4.2013 Suunnittelun vaiheet

Vaihe 1: Primus Kustannuspaikka-alueet Opetuksessa käytettävät tilit viedään Primuksen Kustannuspaikka-alueet rekisteriin 9.4.2013 Vaihe 1: Primus Kustannuspaikka-alueet

Vaihe 1:Kustannuspaikan kiinnitys luokkiin 9.4.2013 Luokat rekisterissä luokalle valitaan tili, josta normaali lähiopetus maksetaan. Laskentatunniste kenttään valitaan kys. opetusalan ves-liite. Tilin voi myös kiinnittää opiskelijaan, jolloin se ohittaa luokan tilin. Aikuiskoulutus käyttää tätä. 9.4.2013 Vaihe 1:Kustannuspaikan kiinnitys luokkiin

Vaihe 2: Kurre Perustiedot Ryhmät 9.4.2013 Tili ja ves-liite siirtyvät Kurreen. Tun2 –kenttää käytetään atto- ja lukioaineiden merkitsemiseen. 9.4.2013 Vaihe 2: Kurre Perustiedot Ryhmät

Kurre Perustiedot Muut tehtävät Opettajalle maksettavat muut kuin opetustunnit lisätään Muut tehtävät välilehdellä. 9.4.2013 Kurre Perustiedot Muut tehtävät

Kurre Perustiedot Projektit Muiden tehtävien maksamiseen käytettävät tili on lisätty Projektit välilehdelle. Sinne kertyy kunkin tilin yhteissumma. 9.4.2013 Kurre Perustiedot Projektit

Hankkeet on erillinen koulu, jossa on kaikki ammatti-instituutin opettajat ja muutamia projekti-ihmisiä, ei opiskelijoita, eikä kursseja. 9.4.2013 Hankkeet-koulu

Hankkeet koulun Projekteihin on tuotu kaikki hanke- ja projektitilit Hankkeet koulun Projekteihin on tuotu kaikki hanke- ja projektitilit. Tälle sivulle kertyvät kaikki projekteille lisätyt tunnit, riippumatta missä koulussa opettaja oikeasti on. 9.4.2013 Hankkeet-koulu

Muut tehtävät sivulla opettajalle lisätään projekti, jossa hän on mukana ja siihen sovitut tunnit. 9.4.2013 Hankkeet-koulu

Testiopettaja Opettajan työsuunnitelman, palkkaraportin, Ryhmä –osaan tulevat opetustunnit ja Muut tehtävät –osaan projekti- ja resurssitunnit. Palkanlaskijalle tärkeät tiedot ovat Vuosiviikkotunnit (Vvt), josta selviää ylitunnit ja Tunnit tunnisteittain, joka kertoo miltä tileiltä palkka maksetaan. 9.4.2013 Palkkaraportti

Esimerkki atto-aineiden opettajan palkkaraportista. 9.4.2013 Palkkaraportti

Hyviä puolia: Parannettavaa: Opetusvelvollisuus tulee Primuksesta Ves-liite tulee Primuksesta Tili tulee Primuksesta tai on valmiina Kurressa Tili voi olla luokka- tai opiskelijakohtainen Näkee helpolla puuttuvat tai liiat tunnit Ei tarvita muita palkanmaksun raportteja, paitsi lyhytaikaisille sijaisille Parannettavaa: Ei saa kätevästi Exceliin Opettajat tallennettava yksittäin tiedostoina tai yhtenä pötkönä Opettajan nimike puuttuu (lehtori/tuntiopettaja) Opettajan hetu puuttuu Syksy/kevät –jako puuttuu Muut tulosteet/raportit puuttuvat Wilmaan ei saa mitään Käyttöoikeuksien määrittely olematonta 9.4.2013