OPS-TYÖSKENTELYÄ LUOKISSA pe klo

Slides:



Advertisements
Samankaltaiset esitykset
Vihreän liiton kesäpäivät 2006 Panu Laturi
Advertisements

Portfoliopohja oppilaiden käyttöön
PUHEEN VUORO Vanhempainilta
VAIKUTTAJAPÄIVÄT. VAIKUTTAJAPÄIVÄT 2014 • Vaikuttaja-päivät on vuosittain järjestettävä vantaalainen foorumi, jossa koulut, päiväkodit, muut.
. Rauman freinetkoulu.
Toimintaohjeet opelle
AVARUUS Tutkiva oppiminen
Oppimisen sykli ja kokemuksellisen oppimisen malli
Katso Aitolasta lisää:
Tuntisuunnitelmat nimi, puhelin, ohjaajan nimi
Turun normaalikoulu - opetussuunnitelmaa yhteisöllisesti
Arvot ja toimintakulttuuri: Opettajainkokouksen organisointi Turun normaalikoulu helmikuu 2014 paikka: Liedon VanhalinnaLiedon Vanhalinna.
@Virtuaaliammattikorkeakoulu 1 Päreiden tekeminen Ongelmalähtöinen oppimisprosessi Tavoite: Opiskelija osaa tehdä päreitä.
Shuffle reagointi Luetunymmär- täminen ymmärtäminen palaute itsearvio kuullun- rakenne- ja sanasto OSAT: lisätietoa Opi oppimaan lisätehtäviävälitodistus.
Turun esi- ja perusopetuksessa
Heinolan kaupungin opetussuunnitelma
Erilaiset opiskelijat samassa opetusryhmässä Nitoja –projekti Omnia 11
Joensuun normaalikoulun opetussuunnitelmatyö
Small World - Big World Tavoitteena kouluhyvinvoinnin lisääminen – teoreettisena viitekehyksenä Päivi Hamaruksen Vaakamalli Vaihdetaan kiusaamiseen puuttumisen.
ABI-INFO Lyseon lukion ylioppilaskirjoitusten toimeenpano syksyllä 2014.
VESO – päivän teemana OPPIMISKÄSITYS - vaiheet ja menetelmät
Opetussuunnitelma, koulun kehittäminen ja arviointi 5op
KULOMÄEN KOULUN TEHO-HANKE
Hankkeiden hyvät käytännöt ja erilailla tekeminen toimintakulttuuriksi Keväinen kv-koulutuspäivä Tampereella Tiina Sarisalmi.
Yleistä koulunkäyntiin liittyen
Hannu Eeva1 VARSINAIS-SUOMEN OAY-PIIRI Yhdistysten neuvottelupäivät , Silja Europa.
Esittäytyminen Vastaa esitettyihin kysymyksiin omalta kohdaltasi lyhyesti. Korvaa kysymykset omilla vastauksillasi. Kiitos!
OPPIVA OPS OPPIVA OPS –prosessin rakenne, keskeiset sisällöt ja valmennuksen tasot Ulla Rasimus PROkoulutus ja konsultointi ja Leena Nousiainen Rondo.
YHTEISTOIMINNALLINEN & YHTEISÖLLINEN OPPIMINEN
Täydellinen koulu.
Pedagogisen toimikunnan kymmenennen kokouksen muistio
Yhteistoiminnallinen oppiminen Tavoitteena saada yleiskuva menetelmästä oman opetuksen suunnitteluun.
Portfoliopohja oppilaiden käyttöön
TYÖTAPAVERSTAS Tea Kantola (KAT).
Unicef-kävely Me muutamme maailmaa Kaikki eivät pääse kouluun.
Koulutuksen rakenteet ja mallit tekniikan amk-koulutuksessa Työpaja Lahti.
Tehtävätunnit – miten korvata jälki-istunto kasvatuksella?
Versolan pääsivu Paluu Takaisin Versolaan Soteversot Koulunkäyntiavustajan ammatti.
Käsityön opetustuokio
Vammaisten henkilöiden tulkkauspalvelut Katja Savolainen
Vauhtia valmistumistalkoilla Tekniikan yksikkö Tiina Laajala ja Tomi Guttorm.
Tervetuloa 7. luokkien oppilaiden huoltajat!. Tänään menossa mukana -Mukavien uusien oppilaidemme mukavia huoltajia -7. luokkien luokanvalvojat, opinto-
Hyvät mallit opintojen edistämisessä Leipuri-kondiittorit 05.
Verkkokiusaamisen ehkäiseminen
(2b) VÄLIAIKATYÖSKENTELY jakson välillä OSALLISUUS OPPIVA OPS.
Toimintaohjeet opelle
Raunistulan koulun oppimis- ja osallisuuskysely luokille syyskuussa OHJE: Opettaja ohjaa työskentelyä. Kuva/dia heijastetaan videokameralla.
Oppimisryhmien kuulumisia. Oppimisryhmät Ryhmä 5 Tehotytöt Team Trinity Rämmät JASS Team 75% Integrointi-pantterit.
Ops seminaari Askola.
Innostunut oppilaskunta Koulutus peruskoulun oppilaskuntatoiminnan ohjaajille.
OPS-PROSESSI Ulla Ilomäki-Keisala luokanlehtori Helsingin yliopiston
KYRÖSKOSKEN KOULUN PIENLUOKKA
Portfoliopohja oppilaiden käyttöön
Arviointi Hyökkälän koulussa lv
KIRKONKYLÄN KOULUN PIENLUOKAT
Nopolan koulu Opettajien veso
Luonnontiedeaiheinen projekti
Miten oppilaiden vertaisarviointitaitoja tullaan kehittämään Mäntsälässä luokilla 1-9?
Yhteistoiminnallinen kokous
Toimivan oppilaskunnan hallituksen valinta – kuinka temppu tehdään?
IPPO-MALLI Toimintamalli opetuksen
Vaalit
Ops 2016 – Mikä muuttuu?.
Timo Rissanen Kouluprojekti POM2STN Kevät 2017 Timo Rissanen
Uuden opetussuunnitelman ajankohtaiset teemat
Syksyn 2016 vanhempainiltoihin
Lukuvuosi [Lisää vuosi] Koulun nimi Opettajan nimi Luokka-aste
Oppilaat ja opetussuunnitelma 2016.
Uuden opetussuunnitelman ajankohtaiset teemat
Esityksen transkriptio:

OPS-TYÖSKENTELYÄ LUOKISSA pe 24.1.2014 klo 9.00-9.30

OHJELMA Sadun aamunavaus aiheesta ops. OPS –työskentelyä luokissa klo 9.00 - 9.30. Työskentely tapahtuu luokkapareina seuraavasti: 2. ja 6. luokat 1. ja 5. luokat 3. ja 4. luokat omissa luokissaan Raikku, Sinikka ja Hannu toteuttavat työskentelyn itse omassa luokassaan. Tiinan luokka integroituu kotiluokkaansa.

TYÖNJAKO PERJANTAILLE 24.1. LUOKANLEHTORIN tai AINEOPETTAJAN VASTUU OPISKELIJAN VASTUU Järjestä luokkasi pulpetit 4-5 hengen ryhmiin ENNEN AAMUNAVAUSTA. Jaa ryhmille kynä ja paperi Sovi kummiluokkasi opettajan kanssa luokkien jakamisesta kahteen ryhmään. Vie luokkasi sovittuun tilaan aamunavauksen jälkeen. Kerää ryhmien tuotokset ja toimita ne Sadun lokeroon. Kannusta keskusteluun ja yhteiseen pohdintaan! Esittelee PowerPoint- esityksen oppilaille. Antaa ryhmille tehtävän. Kiertää ja valvoo työskentelyä ja auttaa tarvittaessa apukysymyksillä. Muistuttaa oppilaita, että tarkoituksena ei ole kertoa kuvista vaan ne ovat vain virikkeinä.

1. ja 5. luokat Mitkä tärkeät asiat auttavat minua oppimaan koulussa? Mitkä asiat saavat minut viihtymään koulussa?

2. ja 6. luokat Miten opit parhaiten? Missä opit parhaiten?

3. ja 4. luokat Miten voin vaikuttaa siihen, että koulussa on kaikkien hyvä olla? Mistä asioista haluaisit päättää koulussa?

KAIKILLE Millainen on tulevaisuuden unelmakoulu?

APUKYSYMYKSET Miten opit parhaiten? Missä opit parhaiten? - Mieti paikkaa, kenen kanssa ja millä materiaaleilla? Miten voin vaikuttaa siihen, että koulussa on kaikkien hyvä olla? Mistä asioista haluaisit päättää koulussa? - Välitunnit, oppitunnit, ruokailu, käytävätilanteet, vierailut, juhlat, ym. - Opettajien, oppilaiden ym. kanssa Millainen on tulevaisuuden unelmakoulu?

OPISKELIJOILLE Ehtisitkö miettimään vastauksia seuraaviin kysymyksiin: Millaista on opettajan työ tulevaisuudessa? Millaista on opettaminen tulevaisuudessa? Mitkä asiat koet tärkeinä tulevaisuuden koulussa? Ops-ryhmä kiittää kaikkia osallistujia! Lähdeteoksena käytetty: Kumpulainen, K. & Krokfors, L. & Lipponen, L, & Tissari, V. & Hilppö, J. & Rajala, A. 2010 Oppimisen sillat – Kohti osallistavia oppimisympäristöjä