Vihreän liiton kesäpäivät 2006 Panu Laturi

Slides:



Advertisements
Samankaltaiset esitykset
TABLETTIPROFIILITUTKIMUS 2013 Etelä-Saimaa Kymen Sanomat Kouvolan Sanomat.
Advertisements

DRAMATURGIAN PERUSKÄSITTEISTÖÄ
URATAKOMON TOP-valmennus. Minkälaisia ongelmia TOP-jakson aikana voisi ilmetä? Opiskelijoiden vastauksia: • Teen virheen • En tule toimeen muiden työntekijöiden.
OPS-TYÖSKENTELYÄ LUOKISSA pe klo
VJS Joukkueenjohtajakoulutus ©2012 VJS. FIFA (kansainvälinen maailmanlaajuinen kattojärjestö) UEFA (euroopan maanosaliitto) Uudenmaan piiri VJS (Vantaan.
SkyDrive ja Office Web Apps –sovellusten käyttäminen
VASTAVALMISTUNEEN PUHEENVUORO
Hetken kuluttua, sinulle avautuu taian maailma...
Innostavan esityksen muistavat kaikki. Ideasta käytäntöön NY 12h –leirin esitys2008.
LinkedIn - verkostoitumispalveluna Kiravo – kirjasto avoimena oppimisympäristönä Biblär – biblioteket som ett öppet lärcentrum.
Selkeän kirjoittamisen huoneentaulu
”Yrityskauppa myyjän ja ostajan näkökulmasta!”
10 vinkkiä voimaantumiseen
Thorleif Johansson Suomen Lions-liitto ry Viestintäjohtaja
Matti Sipponen 1 Power taitoilta Kilpailun jälkeen – Pohdinta ja oppiminen.
14 websuunnitteluvinkkiä!
Hyvän esityksen piirteitä – ja mitä kannattaa välttää
Tehtävän- annot suomeksi 1. Vårt hemland Mistä Suomi tunnetaan? Mistäpäin maata maailmankuulut brändimme ja tuotteemme tulevat? A. Yhdistä tuote.
ITSETUNTEMUS JA OMA OSAAMINEN
Stratox Oy / HN / Oct 01 / for SiX1 määr arvi tavo kilp toim resu toim Strategia on yhteinen näkemys yrityksen suunnasta ja toimien yhteensovittaminen.
Tekstiasiakirjan kirjoittaminen
SUUNNITTELU 1. vaihe: Synopsis 2. vaihe: Treatment
Etusivun otsikko Alarivit tulevat näin lorem ipsum dolor Lorem ipsum dolor sed diam TK00507 Mikrotietokoneet I 3 opintopistettä Petri Nuutinen.
Fi.opasnet.org fi.opasnet.org/fi/Ydinvoima Haluamme tietää Sinun mielipiteesi. Äänestikö kansanedustajasi oikein ydinvoimasta? Kansalaisparlamentti ydinvoimasta.
Miellekartta ja kuvakollaasi Virikkeitä hiekkavalukorujen suunnitteluun Helena Vuorio 2007.
TASAPAINON RAKENTAMINEN
Jorma Ronkainen / IT-laitos
Nuorten ja nuorten aikuisten viestintästrategia Miksi?Kenelle?Miten?Mitä?
Näyttely ja Kansio Pirjo Moilanen.
Prototyöskentely ja ideoiden kehittäminen
Suotuisan oppimistarinan rakentaminen ET- koulutus/T3/ Tapio Malinen.
Kenttäposti lukijakysely Luotu :35. Vastaajastatistiikat NimiArvioijatVastannut TGK jäsenet Vastausprosentti10.9% Lopettaneet10.2%
Idolien ja esikuvien rooli. Keskustelunaiheita. Tehtävät
Onnistunut IT-projekti - Haaveesta totta? Tiken näkemys
Tietopalvelu verkkoympäristössä Nina Granlund 2006.
Mainoselokuvalle tyypillistä Korkeat kustannukset pituuteen/kestoon nähden Täysin manipuloitu tilanne esitetään ikään kuin se olisi realismia/totta – erona.
TILASTOKUVIO kuvio on voimakkain tapa esittää tietoa
Metropolian kirjasto oppimisen tukena. Häkkinen / Ylitalo-Kallio Mistä tietoa? Metropolian kirjaston kokoelmat ja www-sivut
Kiravo – kirjasto avoimena oppimisympäristönä Biblär – biblioteket som ett öppet lärcentra.
Kuva: Teltta pussilakanasetti | Ivana Helsinki
Luotettavaa tietoa KARELIA AMK, Kirjasto Sisältö o Miten tunnistat luotettavan tiedon? o Emme elä villissä lännessä - muista tekijänoikeudet!
Eläinaiheisen Power Point esityksen tekeminen
Kuinka paita ja peppu olettekaan! Pariskuntien välistä leikkimielistä kisailua siitä, kuka tunteekaan kumppaninsa paremmin. Toteutetaan kyselemällä tavalla.
Visu Visuaalisuus Palvelu noudattaa THL:n graafista ilmettä. Ulkoasun tulee olla selkeä ja herättää luottamusta. Lisäksi työpajakeskusteluissa kuvailtiin.
WWW-sivuston tekeminen: n SUUUNNITTELE aina ensin:
Haastatteluun valmistautuminen
Akateeminen kirjoittaminen Tiedotteet
Aikakauslehtimainonnan vaikutukset KMT Kuluttaja 2013 Lehtiryhmittäin ja lehdittäin Lähde: KMT Kuluttaja 2013, N=8 577 Vastaajamäärä N = Toteutus.
Tiedottajan ABC-4 *Mitä kannattaa, mistä pitää tiedottaa?
LUOKAN PELISÄÄNNÖT Millainen on luokka, jossa on hyvä opiskella ja missä on hyvä luokkahenki ? Jokainen kirjoittaa paperille aiheesta 4-6 asiaa. Jaetaan.
Kilpailijan starttikurssi
SF 2007 (T.Hopeavuoren materiaali & Tekniikan viestintä) TYÖELÄMÄN ARKIVIESTINTÄ Vastaanottaja- ja tilanneanalyysi.
Hyvän ja huonon esityksen piirteitä
Liiketoimintaprosessit ja MS Visio 2010
MATEMAATTISET OHJELMAT Oulun normaalikoulun TVT-koulutus 2006 Ari Heimonen.
Monimedian työkurssi www-teknologioiden rajoitteet Ilmari Laakkonen Huone 6535, päivystys pe 16-17
Hyvän ja huonon esityksen piirteitä
Monimedian työkurssi www-teknologioiden rajoitteet Ilmari Laakkonen.
TIEDOTE Kauppinen – Nummi – Savola. Tekniikan viestintä.
Mainonta Brändi -> tunnettu tuote(merkki) Imago -> maine Slogan –> toistuva mainoslause Logo –> tuotteen vaihtumaton tunnuskuva.
Mervi Väisänen OPINNÄYTETYÖSUUNNITELMAN ESITYS JA OPPONOINTI.
Huomautus: Tämä esite on suunniteltu tulostettavaksi. Ennen kuin ryhdyt tulostamaan korttikartongille, tee koetulostus tavalliselle paperille ja varmista,
Posterin otsikko Ohjeita Alaotsikkko
Tutkielman teko-ohjeet
Vinkkejä sähköiseen viestintään
Advertising specialist
RYHMÄN NIMI? MITÄ RYHMÄ TEKEE? MISSÄ ? MILLOIN? YHTEYSTIEDOT ?
Kalvosarja on laadittu Global Meal –hankkeessa
Esityksen transkriptio:

Vihreän liiton kesäpäivät 2006 Panu Laturi Mikä on hyvä mainos Vihreän liiton kesäpäivät 2006 Panu Laturi

MIKÄ ON VAALIMAINOS Vaalimainoksen tarkoituksena on: 1. Tavoittaa potentiaaliset äänestäjät 2. Herättää huomiota 3. Kertoa että olen ehdokkaana 4. Vakuuttaa että olen juuri se ehdokas jota pitää äänestää 5. Ilmoittaa minkä puolueen ehdokas olen 6. Kertoa mistä saa lisätietoja 7. Varmistaa,että äänestäjä käy äänestämässä

KENELLE MAINOS TEHDÄÄN Ennen mediavalintoja sekä mainoksen suunnittelua PITÄÄ tietää kenelle mainos on tehty (kohderyhmä) Tämän jälkeen pitää päättää mistä heidät parhaiten tavoittaa käytettävissä olevalla budjetilla (Mediavalinta) Otettava huomioon Missä muut "samanlaiset" ehdokkaat mainostavat Mikä on kampanjan tekemiseen käytettävissä oleva aika/resurssit Milloin mainonta tulisi tehdä Missä piiri/paikallisyhdistys mainostaa

MEDIAVALINTA Mainoksia on erilaisia 1. Esite/Vaalilehti 2. Lehtimainos 3. Jaettava materiaali (tulitikut ym.) 4. Pinssi 5. Vaatteet 6. WWW - sivut - Lisäksi vain mielikuvitus asettaa rajat

MAINONNNAN SUUNNITTELU * Mainoksen tulee olla ehdokkaan profiiliin sopiva * Mainoksen on oltava erottuva - Erottuvuuden voi saada aikaan esim muotojen ja värien käytöllä sekä yllätysmomenteilla * Layout: Kaikkien mainosten ei tarvitse olla samanlaisia, mutta ilmeen on oltava sama -> Muista: käytä ympäristöystävällistä materiaalia sekä kierrätyspaperia

MAINOKSEN ULKOASU * Mainonta on makuasia - mainokseen pitää olla itse tyytyväinen,mutta ulkopuolisten, kohderyhmään kuuluvien henkilöiden kommentit ovat tarpeen (käytä kommentoijia,jotka EIVÄT ole liian sisäpiiristä) * On rahanhukkaa maksaa kalliista mainostilasta jos mainokset ovat huonosti suunniteltu ja toteutettu * Lehtipainot voivat auttaa lehtimainonnassa

MIKÄ MAINOS SISÄLTÄÄ Mainoksesta tulee käydä ilmi se mitä haluaa sanoa - Nimi selvästi Slogan Kuka olen - Miksi minua pitäisi äänestää (vaaliteemat) -> ei kaikkia,vaan tärkein/tärkeimmät - Numero - Mistä saa lisätietoja Kuvan merkitystä suomalaisessa henkilömainonnassa ei voi väheksyä MAINOKSESSA EI SAA OLLA LIIKAA ASIAA

TAITTAJA VAI ITSE Monesti suurin ongelma on löytää henkilö tekemään mainokset Älä tee mainoksia itse jos et osaa taittaa tai sinulla ei ole suunnittelusilmää Jos osaat taittaa, mutta sinulla ei ole suunnittelusilmää, hanki itsellesi taittopohja Ole valmis maksamaan suunnittelusta ja toteutuksesta – Vain hyvä mainos kannattaa julkaista

MAINOKSEN TEKEMINEN * Pidä huoli,että lehdelle toimitettavassa materiaalissa värimääritykset sekä fontit ovat oikein * Käytä liiton elementtejä. Valitse fontit ja värit tarkasti. Paras toimitusmuoto on PDF - Muista että mainos näyttää erilaiselta näytöllä ja paperilla - Liiton ulkoasu omaan mainokseen * Ilmaisee yhteistä ilmettä - Liitolta fontit ja värit - Tee taitto-ohjelmalla tai anna lehden tuottaa (Word ei ole taitto-ohjelma) - Toimita PDF muodossa

LEHTIMAINONTA Määräpaikka Värin käyttö Tarkista lehtipaperi ja selaa mainoksia lehdessä ennen mainoksen tekemistä - Lehtipaperi ei yleensä ole valkoista - huomio tämä värejä valitessasi - Lehtien erottelutarkkuus ei myöskään ole näytön tai painetun esitteen luokkaa

ESITE JA LEHTI * Mieti tarkkaan millaista paperia käytät esitteessäsi - paksuus (200g/m3; min 120g/m3) - Uusiopaperi * Mieti esitteen koko sekä muoto * Värit * Jos printtaat esitteesi itse (painaminen huomattavasti suositeltavampaa) - katso, että kaikkia värejä on printterissä riittävästi - paperin valinta yhtä tärkeää kuin painossa