DIGITRAIL -hanke Kanta-Hämeen luontoreittien näkyvyyden ja saavutettavuuden lisääminen digitaalisuuden keinoin 1.8.2016 – 30.6.2019.

Slides:



Advertisements
Samankaltaiset esitykset
SOME Eli sosiaalinen media ja lähinnä sitä Facebook Roast.
Advertisements

Tapahtumien markkinointi ja viestintä kirjastossa
Wikispace jatkokurssi Jarmo Heikkinen Karoliina Kemppainen Satu Kylmänen.
HEINOLA RESORT Hankekokonaisuus vuosille SIVUSTO, VIESTINTÄ JA MARKKINOINTI.
Kiravo-projekti 2012 Kiravo - kirjasto avoimena oppimisympäristönä Biblär - biblioteket som ett öppet lärcentra.
Kiravo – kirjasto avoimena oppimisympäristönä Biblär – biblioteket som ett öppet lärcentra Youtube.
 Matkailuverkostot  Kokemäenjokilaakson  Matkailuyrittäjät ry Tommi Anttila1 •Anttilan Tila, •Tommi Anttila, Kokemäki.
Kiravo-projekti 2011 Kiravo - kirjasto avoimena oppimisympäristönä Biblär - biblioteket som ett öppet lärcentra.
Sari-Katja Niiles, Eeva Hiltunen ja Henna Kalima
Vipu 2014 Sovelluksen esittely
Johdannoksi sosiaaliseen mediaan Kiravo – kirjasto avoimena oppimisympäristönä Biblär – biblioteket som ett öppet lärcentrum.
 Johdanto  YouTube  YouTuben hyödyntäminen  Yhteenveto.
WE LOVE HELSINKI.
TTL Sosiaalisessa mediassa
Johdantoa sosiaaliseen mediaan Kiravo-projekti 2013 Kiravo – kirjasto avoimena oppimisympäristönä Biblär – biblioteket som ett öppet lärcentrum.
Ari Hietala.  "prosessi, jossa yksilöt ja ryhmät rakentavat yhteisiä merkityksiä sisältöjen, yhteisöjen ja verkkoteknologioiden avulla.”  tarvitsee.
Annala Luonnonmukaisen viljelyn keidas Helsingissä
Instagram Katariina Toivonen.
Millainen on pyöräilevä, vaeltava ja melova asiakkaamme?
LearningHouse Oy Sosiaalisen median palveluhinnasto.
Sosiaalisen median suihku Mistä on kyse?. Miten ja missä viestit?
 Visuaalinen ilme: ◦ Pirteä, kesäinen ◦ Etusivu ”täynnä”  Tietokentät: ◦ Etusivulla paljon ja monipuolisia (Facebook, ajankohtaista ja tarjoukset) ◦
VYYHTI- PROJEKTI Maiju, Noora, Juha, Joel. NYKYTILAN KUVAUS Toimeksiannon taustalla on koulutusmäärien kasvu, jota nykyinen sivusto ei kestä. Nykyisillä.
Valtakunnallisen kylämatkailuhankkeen päätösseminaari
Vuosaarelaisten matkailutuotteet matkailijoiden tietoon! kumppanuuspäällikkö Leena Lassila Visit Helsinki.
Luonto- ja aktiviteettimatkailusta uutta liiketoimintaa Lohja Pirjo Räsänen.
Sosiaalinen media matkailumarkkinoinnissa Teemu Hakolahti.
Sosiaalinen media. Sisällysluettelo 3. Kuvat – Picasa 4. Sosiaaliset verkostot – Facebook 5. Videot –Youtube 6. Blogit ja wiki- Wikispaces 7. Oppimisympäristöt.
DIGITAALINEN TARINA Miten digitaalista tarinaa voi käyttää kirjastossa? Isoäitini tarina Tämä inspiroi minua kokeilemaan!
Kiravo-projekti 2011 Kiravo - kirjasto avoimena oppimisympäristönä Biblär - biblioteket som ett öppet lärcentra.
IHANAT APPIST ja MONIPUOLISET MOBIILIT Ei takerruta protekniikkaan Syventäjä, ei itsetarkoitus Aina syntyy uutta Jo valokuva tuo mahdollisuuksia; kävelyt,
K IDS P LACE – P ARENTAL C ONTROL Eetu Suokas, Toni Nieminen & Topi Ruokanen.
JYVÄSKYLÄN YLIOPISTO UNIVERSITY OF JYVÄSKYLÄJYVÄSKYLÄN YLIOPISTO UNIVERSITY OF JYVÄSKYLÄ Marja Kankaanranta Tiedottaminen verkostojen.
TVT projekti esikoululaisille
VYYHTI- PROJEKTI Maiju, Noora, Juha, Joel. NYKYTILAN KUVAUS Toimeksiannon taustalla on koulutusmäärien kasvu, jota nykyinen sivusto ei kestä. Nykyisillä.
Opetusteknologiasta ja verkko-opetuksen tukihenkilötoiminnasta Katja Kunttu Viikin tiedekirjasto.
Sosiaalinen media Sinikka Torssonen Sivu
MEDIATAITOJA MAAKUNTAAN YKN Rovaniemi Mediataitoja maakuntaan Rovaniemen kaupunginkirjasto-Lapin maakuntakirjasto.
Lähiympäristön metsä - projekti Suunnittelu: Liisa Ansala, Kati Reinikka & Anette Valtanen.
Julkiset tietoaineistot hyötykäyttöön 4VOITTO. I) Ongelman asettelu –Miten käyttäjäryhmien motiivit ja tarpeet saadaan tyydytettyä julkisen datan avulla?
Sosiaalinen media viestinnässä ja markkinoinnissa.
Paikkatieto. Paikkatietoa esitetään kartalla Paikkatieto on johonkin tarkkaan sijaintiin sidottua tietoa. Sijainti esitetään kartalla koordinaattien.
TAKK Henna-Riikka Ahvenjärvi TAKK Henna-Riikka Ahvenjärvi2.
PK-yrittäjän some-aakkosetsome PALVE PALVE – Juha Konttinen.
ASUKASKYSELYN TULOKSET 4/2016 FORSSAN SEUDUN JOUKKOLIIKENTEEN PALVELUTASON MÄÄRITTELYTYÖ.
Linkki: ”MY STAY” Visitfinland.comin ”My Stay” matkailutuotteiden tuotetietokanta esittelee Suomen.
VIESTINTÄ.
” Helsingin tapahtumia yhdessä applikaatiossa”
Jarkko Muhonen TeamProg
Finnan viestintäkatsaus
Tapahtuman järjestäminen ammattiin
Vanhempaintoimikunnan kokous 4/2017 Anna Niemi koulukuraattori, YTM

Kirjastoreitti Koulu & Kirjasto
Mainiot maisemat -hanke
Study in Finland Suomalaisen korkeakoulutuksen kansainvälinen brändi
Suomen Ekonomien jäsenlähettilyys
finna ja aineistotyypit
Millainen on pyöräilevä, vaeltava ja melova asiakkaamme?
Let’s Go Tavastia! Kanta-Hämeen matkailun kehittäminen
Avoimen tiedon ohjelma > Avoindata
Verkko-ohjaushankeen tilannekatsaus
Koulutuskeskus Salpauksen tavoitteet
Lue siitä lisää Microsoft SharePoint-uutiset
ESIMERKKEJÄ REITTIEN KEHITTÄMISEN POLUISTA, KANTA-HÄME
Venäjä-markkinointi
Tiedotustilaisuus
Heli Saari Outdoors Finland II Aktiviteettien kehittämisohjelman kansallinen koordinointi – hanke.
Kanta-Hämeen reitistöjen saavutettavuus ja näkyvyys
Liikunnan olosuhteet yhteisessä tietokannassa
Esityksen transkriptio:

DIGITRAIL -hanke Kanta-Hämeen luontoreittien näkyvyyden ja saavutettavuuden lisääminen digitaalisuuden keinoin 1.8.2016 – 30.6.2019

Tavoitteet 1. Kanta-Hämeen luontoreittien näkyvyyden ja saavutettavuuden lisääminen digitaalisuuden keinoin 4 kpl vaellusreitistöjä (Evo, Aulanko, Loppi, Tammela) 1 kpl pyöräilyreitti, Hämeen Härkätie Reiteistä monikanavaiset viestintäkokonaisuudet (Facebook, Flickr, Instagram, YouTube, verkkosivut). Tiedon kerääminen ja digitalisointi sekä reittien teemoittaminen. Tarjonta kv-markkinoille (Visit Finland, Outdooractive,  All Trails, Retkipaikka.fi) 2. Rohkaista ja tukea alueen pk-yrittäjiä ja toimijoita kytkemään matkailupalvelut osaksi luontoreittejä Digiosaamisen lisääminen Tapahtumat, koulutukset Lisätä uusia liiketoimintamahdollisuuksia

Tulokset 12 digitaalista luontopolkua, 1 digitaalinen pyöräilyreitti 1029 kuvaa kaikkien käytettäviksi, myös 360 kuvia reiteiltä ja kohteista (Flickr tili) 86 videota kaikkien käytettäviksi, myös 360 videoita reiteiltä ja kohteista (YouTube tili) www.digitrail.fi sivusto, jossa monikanavainen viestintäkokonaisuus Some markkinointia alueen kohteista, luontoreiteistä, nähtävyyksistä, palveluista 6 vertaisarvioitua artikkelia  24 lehtiartikkelia (mm. HäSa, Forssan sanomat) 5 televisio- ja radiohaastattelua (YLE pääuutiset ja alueuutiset) 10 opinnäyteyötä 19 tapahtumaa ja työpajaa/valmennusta Reittien ja kohteiden näkyvyys: Outdoors Finland ja Visit Finland, Outdooractive.com, Retkipaikka, Finterest, Virtual traveller, All Trails DigiTrail sovellus Tiivis yhteistyö muiden matkailuhankkeiden kanssa (esim. Let’s Go Tavastia koulutukset) Yhteistyö alueen yrittäjien ja toimijoiden kanssa sekä eri tapahtumien reittien lisääminen sovellukseen Markkinointia useissa eri tapahtumissa: matkamessut, ITB Berlin matkamessut, muiden hankkeiden järjestämät tapahtumat ja niissä Kanta- Hämeen  markkinointi

DigiTrail sovellus Reittejä yhteensä 37kpl Pituudet vaihtelevat n. 2km – 70km n. 635kpl karttamerkkejä n. 430kpl karttamerkkiä joista löytyy tarkempaa kuvausta 2kpl pelillistettyjä teemoja +500 latausta Google Playsta (Aktiivisia latauksia 450kpl) 100 - 300 aktiivista käyttäjää kuukaudessa 47 000 digitrail.fi kartan näyttökertaa vuodessa i MapBox mobile usage

Sovelluksen esittely Helposti mukana toimiva digitaalinen luonto-opas on käyttäjäystävällisempi kuin verkkosivustoille rakennettu ratkaisu Perustuu GPS-paikannukseen, ei kiinteitä/fyysisiä huolettavia opasteita luontoon Opastaa reittien aloituspisteelle matkailijasaapumispisteestä esim. rautatieasemalta Kertoo eri reittien kuvaukset ja luokittelut (pituus, vaikeusaste, korkeuserot, kesto) Opastaa ja ohjaa käyttäjää luontopolulla häiritsemättä luontoelämystä antamalla merkkiäänen nähtävyyden, palvelun tai esim. haastavat risteyksen kohdalla Kertoo metsässä nähtävyydet, palvelut (mm. laavut, uimapaikat, kahvilat/ravintolat, majoitus, välinevuokra, opaspalvelut, kyläkaupat) Teemoitetut sisällöt reiteillä (historia, perinteet, tarinat, liikuntaharjoitteet, perinneruoat, marjat, sienet, selviytymistaidot), myös pelillistäminen Alueen tapahtumat ja aktiviteettimahdollisuudet esille Palaute (kauniit kohteet, tiedon jakaminen muille käyttäjille, puutteiden ja vikojen tiedottaminen)

DIGITRAIL KIITTÄÄ. www. digitrail DIGITRAIL KIITTÄÄ! www.digitrail.fi  #digitrailfinland Heidi Kerkola heidi.kerkola@hamk.fi Antti Juntunen antti.juntunen@hamk.fi Marjo Vaalgamaa marjo.vaalgamaa@hamk.fi