Lataa esitys
Esittely latautuu. Ole hyvä ja odota
JulkaistuVeikko Otto Mäkinen Muutettu yli 6 vuotta sitten
2
Study in Finland Suomalaisen korkeakoulutuksen kansainvälinen brändi
Kv-opiskelijoiden houkuttelu ja opiskelijarekrytointi Kiihtyvä kilpailu ja tiedostavampi opiskelija Suomen asema markkinoilla muuttui selkeästi lukukausimaksujen myötä Verkkosivusto, some-näkyvyys sekä neuvontapalvelut Asiantuntija- ja opiskelijamessuja, esitteitä, jne. Pienimuotoista, budjetti noin €80K
3
Study in Finland www.studyinfinland.fi Facebook (280K), Instagram (8K)
800K käyttäjää, 1,12 milj. käyntiä (2016) 2017: -23 % / -25 % (1.1. – 31.3.) Laskua erit. USA, Brasilia, Venäjä, UK, Vietnam, Kenia… Facebook (280K), Instagram (8K)
4
SIF on lisäksi… Opiskelijarekrytoinnin tuki korkeakouluille:
Koulutusta ja konsultointia Datatuotanto ja selvitystyöt Hakujen sujuvuus sekä uuden opiskelijan prosessit Verkkopalvelujen kehittäminen, Yhteistyö viranomaisten kanssa, Yhteistyö korkeakoulujen välillä
5
Study in Finland - haasteet
Hakijasta opiskelijaksi: vaativin rekrytoinnin vaihe? Lukukausimaksut eivät ongelma, vaan rahoituksesta huolehtiminen Stipendit ja työllistyminen Oikean opiskelijan tunnistaminen Segmentti sekä palveluhaaste Koulutustaustan/kelpoisuuden tunnistaminen
6
Study in Finland - haasteet
Koulutusohjelmista ja hauista tiedottaminen Ympärivuotista, helppoa, ymmärrettävää Hakijan odotukset korkealla Hakujen kehittyminen nopealla aikataululla Datan saanti ja hyödyntäminen Kiinnostus -> hakijat -> maittain -> hyväksytyt -> aloittavat Suomen maakuvatyö 2018 (UM) Talent Management & Study in Finland
Samankaltaiset esitykset
© 2024 SlidePlayer.fi Inc.
All rights reserved.