Yhden tunnin soveltava valinnainen 8. lk. (AI ja HI)

Slides:



Advertisements
Samankaltaiset esitykset
ARJEN HISTORIA HI08.
Advertisements

7.-luokan historia kunnialla läpi!
Euran lukion hevoskurssit (RT1) Hevosen kanssa – peruskurssi Sis ä lt ö ja tavoitteet: Ruokinnan perusteet (teoria 2 x 2h koululla + k ä.
Historia Yhteiskuntaoppi Perusopetuksen yleisten tavoitteiden ja tuntijaon uudistustyöryhmän kokous Kristina Kaihari-Salminen Opetushallitus.
Kuvaus – Kamera - Käy. Ideoidaan. Suunnitellaan. Käsikirjoitetaan. Kuvataan. Näytellään. Editoidaan. Esitetään. Arvioidaan.
Analyysissä huomioitavaa
NY Vuosi yrittäjänä. Nuori Yrittäjyys ry  Yhdistys, joka tarjoaa yrittäjyyttä ja aktiivista kansalaisuutta edistäviä opinto-ohjelmia kuten NY Vuosi yrittäjänä.
Ihminen, ympäristö, kulttuuri Hi1 Karhulan lukio.
ONKO VERKKO-OPPIMINEN RIKKI ?. PERUSOPETUKSEN TIETO- JA VIESTINTÄTEKNIIKAN OPETUSKÄYTÖN SEKÄ OPPILAIDEN TIETO- JA VIESTINTÄTEKNIIKAN PERUSTAITOJEN KEHITTÄMISSUUNNITELMA.
Yleiset kompetenssit (Generic competences) Osaamisen kuvaus (description of the competence) Oppimisen taidot (Learning competence) Tradenomi  osaa arvioida.
Moniaihekokonaisuudet Tampereen yliopiston Opettajankoulutuslaitoksessa
Ulos WSOY Oppimateriaalit & Jari Honkanen Ihminen, ympäristö ja kulttuuri Historian opiskelu ja historiatiede Mitä historia on? Mitä lähteet ja lähdekritiikki.
K1292LI MARKKINOINTIVIESTINNÄN SUUNNITTELU 3 OP Oulun ammattikorkeakoulu Liiketalouden yksikkö Sirpa Puolakka Kevät 2014.
LAPSEN ESIOPETUSSUUNNITELMA Lapsen nimi Esiopetuspaikka ja toimintavuosi Esiopetuksesta vastaava opettaja Syntymäaika HuoltajuusYhteishuoltajuusYksinhuoltajuus.
Historian käytön historiaa Antiikin perintö Historia on opettavaisten tarinoiden aarreaitta Magistra vitae (elämän opettaja) Nationalismin nousu 1800-luvulla.
Opintojen ohjaus –kehittämishanke Oulun yliopiston kirjastossa Jani Sassali, informaatikko Oulun yliopiston kirjasto
Kappaleet KooKooHuu2015. REKONSTRUKTIIVINEN muisti Mieli rakentaa muistikuvat  todellisista havainnoista  Pohjatiedoista  Ennakko-odotuksista.
ARVIOINNISTA 3. luokan taide- ja taitoaineiden valinnaiset TUNNIT luokan valinnaiset AINEET 8. ja 9. luokan taide- ja taitoaineiden valinnaiset TUNNIT.
Skeema Ihminen on sosiaalinen olento Ydinsisältö.
Kysely sosiaalisen median käytöstä
JHKA 2.0 tilanne JHKA-työryhmän kokous JulkICT.
Mitä Raamattu opettaa oikeasta ja väärästä
Biologian ja maantiedon kenttä- ja harjoituskurssi
HI04- Eurooppalaisen maailmankuvan kehittyminen
maailman (ja siis Suomenkin) historiaa v
OHJEITA HISTORIAN KOKEESEEN
Ihminen ympäristön ja yhteiskuntien muutoksessa Hi1
DOKUMENTTIELOKUVA.
TE1 Terveyden perusteet
Psykologian 2. kurssi ”Miten minusta tuli minä?”
MOTIVAATIOTEORIAT.
Islamin synty ja Koraani
Lisätiedot ja ilmoittautuminen:
Tutustumista elämänkatsomustiedon didaktiikkaan
Koeviikko Jokainen jakso päättyy koeviikkoon  oma lukujärjestys verkkopenaalissa Jokaiselle kokeelle yksi ilta Koe klo 16.30–19.30 poistua saa aikaisintaan.
TAIDOT EDELLÄ © Petteri Elo OPS-koulutus 2016
Kanit-ja jyrsijät opintojakso
Maahanmuuttajaoppilaiden arviointi
Elokuvakurssin kurssisuunnitelma
Edupalvelut.fi Matti Lähtevänoja, Kuopion kasvun ja oppimisen palvelualue, Kallaveden lukio.
Vaikuttaminen Suoraa ja epäsuoraa.
OPETUSVINKKI 3 Prometheus-myytti Luku 2 – Myytit.
Tavoitteet viestintätaitojen kehittäminen medialukutaidon kehittäminen
ELOKUVA JA HISTORIA BHYE.
Kurssimäärien laskeminen
Laadullisten tutkimusmenetelmien seminaari
VALINNAISET LIIKUNTAKURSSIT
Sosiaalialan työorientaatiot ja työtavat
Finanssialalle.fi – alan koulutus, urapolut ja oppimateriaalit
ARVONLISÄVERO Heli Kortesalmi.
Laki rakennusperinnön suojelusta 498/2010
Skeema Ihminen on sosiaalinen olento Ydinsisältö
LEIJONAKIEKKOKOULU Pohjoinen alue Tapio Kontio 1.
Haaga-Helia amk Liiketalouden koulutusyksikkö, Helsinki
Tiedon avaaminen Trafissa ja avaamisen haasteet
AI ja KU soveltava 2h (8.-9.lk)
Tilapäinen työskentely ei-laillistettuna sosiaalityöntekijänä kunnassa – Talentian linjaus
Kaikenkarvaiset ystävämme
Tilapäinen työskentely ei-laillistettuna sosiaalityöntekijänä kunnassa – Talentian linjaus
Työntekijöiden ansiokehitys
KAUPPAHALLI PAIKKA: ”Kauppahalli”, jossa myyjät ja ostajat kohtaavat
Hyvinvointi- ja terveyserot -sivusto
Yläkoulun psykologia - Sinä olet ja minä olen
VALINNAINEN LIIKUNTA PUOLANKAJÄRVEN KOULU ALAKOULU
VALINNAISET LIIKUNTAKURSSIT
Viestintä.
IPPO työkalu uuden opetussuunnitelman mukaiseen toimintaan
Kouvolan Yhteislyseon
TOIMINTAOHJELMA SYKSY 2019
To2 Tutkiva työskentely teknologialla Sananvapaus ja maailmankatsomus
Esityksen transkriptio:

Yhden tunnin soveltava valinnainen 8. lk. (AI ja HI) Elokuvat ja historia Yhden tunnin soveltava valinnainen 8. lk. (AI ja HI)

Tavoitteet Tutustutaan elokuvien kautta historiallisiin tapahtumiin ja historiallisten tapahtumien kautta elokuviin Tunnistetaan historiallisen elokuvan tyypillisiä piirteitä (sekä historialliset draamadokumentit että historialliset fiktioelokuvat) Vertaillaan elokuvien sisältöjä menneisyyden todellisiin tapahtumiin Ymmärretään, kuinka elokuvat muokkaavat ajatuksiamme historiasta Ymmärretään tarinallisuuden voima tuoda historia lähelle esittämällä yksilöiden tarinoita (esim. Poika raidallisessa pyjamassa)

Sisällöt Katsotaan ja tulkitaan historiallisia dokumentti- ja fiktioelokuvia Perehdytään historiallisiin tapahtumiin eri lähteiden avulla Opiskellaan elokuvakerronnan keinoja vaikuttamisen välineinä Tehdään esitelmiä ja analyyseja katsotuista elokuvista ja henkilöistä Kuvataan ja sovelletaan opittua omien elokuvaprojektien avulla (ajan sallimissa puitteissa)

Arviointi Kurssi arvioidaan suoritusmerkinnällä (S)