Oma roolini osallistajana ja vuorovaikuttajana

Slides:



Advertisements
Samankaltaiset esitykset
VAIKUTTAJAPÄIVÄT. VAIKUTTAJAPÄIVÄT 2014 • Vaikuttaja-päivät on vuosittain järjestettävä vantaalainen foorumi, jossa koulut, päiväkodit, muut.
Advertisements

Toimintaohjeet opelle
LATAAMO osallisena yhteisössä. Lataamo -työskentelyn tavoitteet Kuulla ihmisten kokemuksia ja saada uutta tietoa. Tehdä näkyväksi osallisuuden toteutumista.
Toimintaohjeet opelle
Koti ja perhe voimavarana Hurtig Vanhemmuuden roolit Vanhemmuuteen kuuluu monia rooleja: 1. Rakkauden antaminen 2. Huoltaja 3. Rajojen asettaja.
Tiedonhaku Tiedonhaun käsite ja menetelmät 2. Ryhmätyö 2 ● Muodostetaan 4 henkilön ryhmät ● Keskustelkaa millä tavoilla käytätte internetiä ‒ selailua.
Innostunut oppilaskunta Koulutus peruskoulun oppilaskuntatoiminnan ohjaajille.
TEEMATAPAAMISET kotoutumisen tukena Paon pitkä varjo - yhdessä onnistumme Sosiaalialan asiantuntijapäivät Jyväskylä
Alakoulujen oppilaskuntien ja Turun Lasten Parlamentin yhteistyö.
LAPSEN ESIOPETUSSUUNNITELMA Lapsen nimi Esiopetuspaikka ja toimintavuosi Esiopetuksesta vastaava opettaja Syntymäaika HuoltajuusYhteishuoltajuusYksinhuoltajuus.
Tervetuloa koulutukseen!. Ohjelma Kuulumiskierros Toimintaa Itsensä virittäminen ennen ryhmätilannetta Kotitehtävän läpikäynti Tulevaisuustyöskentely.
AikuiskoulutusEP - tietokantatilanteen yhteenveto
© COACH 1.jakso: MINÄ JA JOHTAMISTYÖ Tampere Vuorovaikutus oppisopimustarkastajan työssä ”Millä työkaluilla?”
Johdanto Kuvailuteksti harmaaseen palkkiin:
2. Oppimiskerta PERSISTENT
Miten ryhmä toimii? Miten osallistun ryhmän toimintaan?
Luokkatunnit Toimintakulttuuri 4.2..
Pie huolta-koulutuspäivä
Ryhdistä yhdistystä treffille: Miten jäsenistä huolehditaan?
Hyvinvointiraportti-hanke
Sairaalatekniikan päivät Kuopio

Skeema Ihminen on sosiaalinen olento Motivointi 2: Hullunkuriset perheet Luovaa työskentelyä ihmissuhteiden vaikutuksesta.
Vaativan erityisopetuksen ja koulunkäynnin ohjaajien täydennyskoulutuskokonaisuus
VOIMAVAROJEN TALO Piirrä vihkoon/paperille talo, jossa on 5 kerrosta ja kussakin kerroksessa 2 huonetta Mieti ensin itseksesi kysymyksiä ja kirjaa ajatuksiasi.
1. Valitkaa keksinnöistä kiinnostavin. 2
Työpaja työskentelyn kalvot
YHTEISTYÖLLÄ YHDENVERTAISUUTTA
Oppilaitoksen nimi Päivämäärä
Välitehtävät Kokeilut
OPPILASKUNTA, HALLITUS, LUOTTAMUSOPPILAS-VAALIT
Merkityksellisyys (työ)elämässä
TV-sarjat & nettisarjat
MINÄKÖ VAPAAEHTOISTYÖHÖN LEMPÄÄLÄN KUNNAN VANHUSPALVELUIHIN?
Koulutuspäällikkö Taina Eriksson, Turun yliopiston kauppakorkeakoulu
Tajua mut! –toimintamalli koulutus
PELI-IPPO INNOKAS PELI STEP 5
Tutustumistreeni Nimi, ammatti, mistä tulee,
Terve Kunta –verkoston toiminnan kehittäminen
TYÖPOHJA KESKUSTELUN SUUNNITTELUUN
Omalla painollaan – kielikahvila
Terve Kunta –verkoston toiminnan kehittäminen
Lisää osallisuutta elämään ja työhön Hanketukipäivä 3. 2
SPPL Arvotyöpaja Kuopio
Opintopsykologi Katja Hietanen
Verkoston toiminta kehittyy – missä mennään?
Nuorten seuravalmennus suunnistusseurassa Välitehtävät
Polut hoitoon ja kuntoutukseen – projekti OTE7
Muutoskortit Tarvittavat välineet
Innopaja
Kouluttajan rooli SPR:n valmiudessa
KP OTE Opinnoista töihin
Taikapuhe Oy Riitta-Liisa Kanniainen
SOS II TYÖPAJA 2 Maanantai
CoCreativeProcess ™ ©Terhi Takanen CoCreators Oy 2009
KEIJO KEIJO
Mikä Paltamo-mallissa kannustaa – ja mikä ei?
Tervetuloa sosiaalisen kuntoutuksen kehittäjäverkoston ensimmäiseen tapaamiseen!
LAPE-PÄHKINÄT vol Keino osallistua Pirkanmaan vanhemmuuden ja parisuhteen tuen palveluiden kehittämistyöhön - Tekstidia Dian voi valita.
JHKA-jaoston seminaari 5.11.
Kaveritaidot.
ESITELMÄ OMALTA AMMATTIALALTA
Oulun kaupungin vuorovaikutussuunnitelma
OSAAMISKANSIO Nimi.
Innopaja
TYÖPOHJA KESKUSTELUN SUUNNITTELUUN
Annukka Harjula, kokemusasiantuntija
Osallisuutta ja yhteisöllisyyttä tukeva toimintakulttuuri 20. 3
OPPILASKUNTA, HALLITUS, LUOTTAMUSOPPILAS-VAALIT
Laatukriteeripuu – asiakastarpeen jäsentely – (CTQ tree)
Esityksen transkriptio:

Oma roolini osallistajana ja vuorovaikuttajana

> Lisää > alatunniste: lisää oma nimi Iltapäivän työskentely 13:30-14:30 Päivässä luodaan Uudenmaan ikäihmisille ja perheille suunnattujen palveluiden osallistavaa toimintakulttuuria. Kuulemme esimerkkejä palveluista joissa edistämme osallisuutta ja yhteisöllisyyttä tukevaa toimintakulttuuria ja pysähdymme pohtimaan omaa rooliamme osallistajina ja vuorovaikuttajina. > Lisää > alatunniste: lisää oma nimi

Mieti ensin kysymyksiä hetki itseksesi ja kirjoita ajatuksesi post it lapuille, jonka jälkeen järjestäydy kaverin tai pienen ryhmän kanssa istumaan. Kalusteita saa järjestellä uudelleen. Käyttäkää hetki aikaa keskustellen oheisesta teemasta. Kirjoittakaa uusia yhdistyneitä ydinajatuksianne post it lapuille. Voitte hakea kahvia joustavassa järjestyksessä. Käsittelemme parin kanssa tai pienessä ryhmässä neljä eri teemaa. Jokaisesta voitte koostaa 1-4 post it lappua. Työskentelyn päätteeksi viedään laput tauluille ja järjestäydytään keskustelemaan näistä yhdessä kahteen ryhmään.

KLO 13:30-14:00 Osallisuus A: Millaisessa tilanteessa olen itse kokenut, että minua on osallistettu? Miten sain ääneni kuuluviin? Osallisuus B: Minkä asioiden uskoit vaikuttavan tähän kokemukseen? Mikä mahdollistaa aidon osallisuuden omassa asiassaan? Yhteisöllisyys A: Onko sinulla jokin epätavallinen yhteisöllisyyteen liittyvä muisto tai kokemus? Tai oletko kuullut jostakin poikkeuksellisesta kokemuksesta? Millainen? Yhteisöllisyys B: Millaiseen yhteisöön halutaan liittyä ikään tai sukupuoleen katsomatta? Villitkin ja uudet ideat on tervetulleita!

Osallisuus Yhteisöllisyys Kaksi keskustelun teemaa ja ryhmää: KLO 14:00-14:30 Kaksi keskustelun teemaa ja ryhmää: Osallisuus Yhteisöllisyys Keskustelkaa ja kuunnelkaa Puolivälissä vaihdetaan.