CLT132 Tehtävät (viikko 5).

Slides:



Advertisements
Samankaltaiset esitykset
Matematiikan yo-ohjeita. Yleisohjeita  Laskimet ja taulukot on tuotava tarkastettaviksi vähintään vuorokautta (24h) ennen kirjoituspäivää kansliaan.
Advertisements

ALOITUSINFO TYÖKYKYVALMIUDET. JA ETTÄ MISTÄ OLIKAAN KYSYMYS..? • Laajuus 1ov • YV-valinnainen • Työkykypassin ”kolmososio” • Mikä ihmeen työkykypassi?
Käyttöohje: Kuinka luoda uusi tapahtuma. (Painamalla F5 voit katsoa tämän diaesityksen)
Moodlen ohje opiskelijoille
Valitse haluamasi raportti, jonka parametreja haluat muuttaa ja tuplaklikkaa sitä.
Miian ja Niinan atk-työt
HTML-kielen perusteet Osa 1 Vilho Kemppainen
Käyttöohje: Kuinka luoda uusi uutinen. (Painamalla F5 voit katsoa tämän diaesityksen)
Julkaisukielet ja - tekniikat tMyn1 Julkaisukielet ja -tekniikat •Verkko-ohjelmointi voidaan jakaa kahteen osaan: asiakaspuolen ja palvelinpuolen ohjelmointiin.
W w w. h a m k. f i Wiki koulutus Leenakaija Lehto
Wikispaces vieraan kielen opetuksessa Opetus goes POP mediaope Katrina Vartiainen.
Listening comprehension
Valitse sanomapalkissa Ota muokkaus käyttöön,
YO-ILMOITTAUTUMISOHJE 2014 SYKSY. Täytä kuulakärkikynällä Huom! Jos erityisjärjestelyitä, lukitodistuksia, lääkärinlausuntoja on käytössä, nämä asiat.
KE Teknillisen kemian seminaarikurssi. Seminaariesitykset Ti klo 9-10 Ohjeita esim. –J. W. Niemantsverdriet: How to give successful oral.
Tekstiasiakirjan kirjoittaminen
Matematiikan yo-ohjeita. Yleisohjeita Laskimet ja taulukot on tuotava tarkastettaviksi vähintään vuorokautta (24h) ennen kirjoituspäivää kansliaan. Laskimien.
Slideshare koonti Mervi Isola.
Matematiikan yo-ohjeita Yleisohjeita  Laskimet ja taulukot tuotava tarkastettaviksi vähintään vuorokautta ennen kirjoituspäivää kansliaan.  Laskimien.
Eugen Herrigel.  Pakko myöntää, että mielenkiinto kirjaa kohtaan heräsi 76 sivua/3 kirjapistettä suhteesta, mutta tarkoituksenani oli kuitenkin lukea.
Internet-projekti - MUM2TM Heikki Hietala Jukka Mutikainen TIKO – Malmi
CLT132 Mobiilit sivunkuvauskielet WML ja cHTML (viikko 5)
Kurssivalinnat Ykköset, syksy Kurssit valitaan O Pääsääntöisesti numerojärjestyksessä O (opinto-opas s , 77) O etenkin VIERAAT KIELET, ÄI,
Tietopalvelu verkkoympäristössä Nina Granlund 2006.
Opetusmateriaalin hallintajärjestelmä ”Matahari” Jouni Huotari ja IST5M1-ryhmä Kevät 2006 Versio
XHTML-perusteita Teppo Räisänen
Tässä on kokoelma kaikista 8lk:lla tekemistäni töistä.
ITKY104 IT kaikkialla, 2 op Alku- ja perusinfo
Opetusmateriaalin hallintajärjestelmä ”Matahari” Jouni Huotari ja IST5S1-ryhmä Kevät 2006.
CSS Dreamweaverilla Matti Viitala KaHa/OAMK 2005.
Kurssivalinnat ykkösille
Teemana oppimisprosessin aktivointi – sulautuvan opetuksen mahdollisuudet Kati Vilonen Aalto-yliopiston Kemian tekniikan korkeakoulu.
XSL Teppo Räisänen
CLT132 Johdanto verkkosivuteknologioihin (viikko 1)
TEHOA OPISKELUUN.  Tee läksysi ja lue oppikirjaa ja muistiinpanoja kurssin aikana.  Tee tehtävät ennen seuraavaa tuntia pystyäksesi seuraamaan kurssia.
CLT132 Dokumenttityypin määrittely HTML:n taulukot ja listat (viikko 4)
Mitä tutor tekee?  opastaa uusia ykkösiä (esim. koulun käytänteet, lukkareiden teko yms.)  auttaa ykkösten tutustumisessa  esittelee koulua yseille.
CLT132 Yleistä kurssitietoa. CLT132 – kevät 2008Sauli Nurmi Kurssin tietoja Osa kieliteknologian perusopintoja “100-sarjaa” tutkintovaatimuksissa 3 op.
On hyvä oppia tuntemaan itseään Hurtig
Abien YO-INFO Viherlaakson lukio 2016.
Näin teet sähköisen kokeen ABITTI.fi palvelulla
Procedural Language Extensions to SQL
Tentti.
Työelämän tekstejä sähköposti.
Suomen kirjoituskurssi edistyneille
OIVALTAVA LUKEMINEN: TENTTIIN LUKEMISEN HAASTEET
Kurssit lukion kolmantena vuonna
Kierros 4 - OLO Web.
Määrätyimmät (10) lääkeryhmät
Opetusmateriaalin hallintajärjestelmä ”Matahari”
Henkilökunnan koulutus
Opetusmateriaalin hallintajärjestelmä ”Matahari”
Liikesaksan perusteet I
E-aineistojen saavutettavuus Mitä sisällöntuottajien pitäisi tietää?
14. Hyvä ohjelmointitapa.
Vinkkejä opintosuunnitelman miettimiseen
Tehtävä 3: PowerPoint Jouni Koski.
KÄRSIVÄLLINEN PATIENT
Kokeile uutta Celianetiä testiympäristössä
CLT132 Tehtävät (viikko 7).
LUKIO-TET Viherlaakson lukion ensimmäisen ja toisen vuositason opiskelijoiden työelämään tutustuminen keväällä 2015.
CLT132 Tehtävät (viikko 6).
CLT132 Tehtävät (viikko 1).
CLT132 Tehtävät (viikko 9).
CLT132 Tehtävät (viikko 3).
CLT132 Tehtävät (viikko 8).
CLT132 Tehtävät (viikko 4).
CLT132 Tehtävät (viikko 2).
VOIKUKKIA-vertaistukiryhmä:
WinOodi versio 5.1 OPIT/Katri L
Esityksen transkriptio:

CLT132 Tehtävät (viikko 5)

Formaatti Palauta tehtävä 1 joko *.htm tai *.html tiedostossa. Palauta tehtävä 2 *.wml tiedostossa. Palauta tehtävät 3-4 parhaaksi katsomassasi tiedostomuodossa (käytä kuitenkin samaa nimeämiskäytäntöä). Nimeä tiedostot muodossa (vaihda tiedostopääte, jos palautat doc, pdf yms. dokumentteja): SukunimiEtunimiVko5TehtX.htm tai .html Laita oppilasnumerosi näkyville tiedostoon. Palauta kurssiassistentille viimeistään 21.02.2008 klo 23:59 CLT132 – kevät 2008 Sauli Nurmi

1) cHTML-tehtävä Tutustu kurssin kotisivun indeksisivuun, siis tähän: http://www.ling.helsinki.fi/kit/2008k/clt132/. Tutustu cHTML-kielen määrityksiin (linkit materiaalisivulla). Muunna sivun tietosisältö cHTML:n määritysten mukaiseen muotoon. Muuta kirjallisuuslistausta siten, että taulukoi kirjat aiheen mukaan. HTML XHTML CSS CLT132 – kevät 2008 Sauli Nurmi

Motivointi Jo opitun HTML-asian soveltaminen uudessa, vieraassa kontekstissa. Viime viikkoisen taulukkoasian kertaus. CLT132 – kevät 2008 Sauli Nurmi

2) WML-tehtävä Samoin kuin ykköstehtävässä, muunna sivu toiselle kielelle, tällä kertaa WML:n määritysten mukaiseksi. Koska sivu on melko suuri, teemme oletuksen, ettei se mahdu kerralla puhelimen/selaimen muistiin, joten jaa sivu kolmeksi kortiksi saman pakan sisällä: kurssikuvaus, opetus ja kurssimateriaali olkoon korttien jaottelu. CLT132 – kevät 2008 Sauli Nurmi

Motivointi Jo opitun HTML-asian soveltaminen uudessa, cHTML:kin vieraammassa kontekstissa. Etenkin WML-tehtävässä tulee selväksi, mitä ideallisia samankaltaisuuksia ja toteutuksellisia eroavuuksia melkolailla samaan tarkoitukseen laadituissa sivunkuvauskielissä voi olla. CLT132 – kevät 2008 Sauli Nurmi

Vihje Hullu paljon työtä tekee, viisas pääsee vähemmällä - ja kekseliäin lunttaa kaverilta. Katso sivun väliprosessoidun version koodia, tarjolla kurssisivulla tekstitiedostona. (Luo silmäys myös sivun alun CSS-koodiin. Asiaan palataan periodien välisen tauon jälkeen.) Tätä apuna käyttäen cHTML-muunnoksen pitäisi olla melko triviaali asia. WML-muunnos vaatii hieman enemmän pähkäilyä, mutta kannattaa käyttää apuna WML-validaattoreita. (cHTML-validaattoreita ei ole valitettavasti tiedossa.) CLT132 – kevät 2008 Sauli Nurmi

3) Mobiiliepilogi Toivon mukaan edelliset tehtävät onnistuneesti suoritettuasi, pohdiskele lyhyesti minkälainen "hyppy tuntemattomaan" eli uusien sivunkuvauskielten pariin oli. Oliko jo opitusta HTML-tietoudesta apua, vai joutuiko kaiken opettelemaan nollapisteestä? Miten toimisit vastaavassa tilanteessa tulevaisuudessa? CLT132 – kevät 2008 Sauli Nurmi

Motivointi Omien tietotaitojen kartoitus. Erilaisten sivunkuvauskielten positiointi suhteessa laajempaan "genreen". Esimakua Elävästä Elämästä™. Useinkaan esim. työelämässä ei ole mahdollista tutustua akateemisesti uusiin kieliin, vaan asiat opitaan suoraan tekemällä ja aiemmalla pohjatiedolla. CLT132 – kevät 2008 Sauli Nurmi

4) Tehtävien analysointi Kerro, olivatko tämän viikon tehtävät ja yleisesti tällä viikolla käsitellyt asiat mielestäsi: Liian helppoja Sopivan tasoisia Liian vaikeita Kerro myös, miten koet WML:n ja cHTML:n nivoutuvan muuhun kurssisisältöön. Syventääkö vai hajottaako asia oppimisprosessia? CLT132 – kevät 2008 Sauli Nurmi