Ajankohtaista opetuksen näkökulmasta

Slides:



Advertisements
Samankaltaiset esitykset
Oikeaan aikaan, oikeassa paikassa, missä tahansa Omalta koneelta toimiva ja helposti toteutettava verkkokokous opetuksen, ohjauksen ja kokousten välineenä.
Advertisements

Presemo Mari Jussila, opetusteknologiakeskus
SLIDESHARE Materiaalin jako Mervi Isola, Tarja Jurmu, Sari Toppila
Verkko-opetuksen laatutyöpaja Vopla-seminaari
1 Opiston Moodleopas KALVOSTO 1 – JOHDANTO KTOL:n Moodle-työryhmä Olli Ruohomäki.
Viveca-yksikkö 2014 Liikuntatieteellinen tiedekunta Jyväskylän yliopisto.
HENKILÖKOHTAINEN NÄYTTÖSUUNNITELMA – HENSU Seija Pajukoski
W w w. h a m k. f i Wiki koulutus Leenakaija Lehto
Wikispaces vieraan kielen opetuksessa Opetus goes POP mediaope Katrina Vartiainen.
Avoimen yliopiston opiskelijapalautejärjestelmä Pedagoginen kahvila Hannele Sirkkanen Aikuiskasvatustieteen työharjoittelija.
Kestävämpää henkilökohtaista oppimista verkostossa.
Verkko-opetuksen laadunhallinta yliopistoissa – millä toimenpiteillä yhdessä eteenpäin Janne Sariola, Annikka Nurkka, Sari Tervonen
Pirjo Rauhala: Virtuaaliyliopisto - ajankohtaista... 1 Virtuaaliyliopisto - ajankohtaista valtakunnassa ja Tampereella Alustus Virtuaalikielikeskuksen.
Pirjo Rauhala, Mitä meneillään Tampereen yliopiston virtuaaliyliopistossa? 1 Mitä meneillään Tampereen yliopiston virtuaaliyliopistossa?
Pirjo Rauhala, Tampereen e-oppimisen talkoot 1 Yliopisto eOppimisen toimijana Tampereen eOppimisen talkoot Seminaari
Katja Pesonen TTKK/DMI/Matematiikan laitos Hypermedialaboratorio
OPPIMISYMPÄRISTÖN KEHITTÄMINEN
Hyvän ohjauksen kriteerit perusopetukseen, lukiokoulutukseen ja ammatilliseen koulutukseen Juhani Pirttiniemi Opetusneuvos Opetushallitus Turku
Kiravo – kirjasto avoimena oppimisympäristönä Biblär – biblioteket som ett öppet lärcentra Krista Auvinen Flickr-kuvahaku.
Verkkoympäristöt lähiopetuksen rinnalla/tukena
Oppimisen ohjaaminen tietoverkkoja hyödyntävässä etäopetuksessa Kasvatus-pilotti Tutkija KM Riikka Pajunen Tampereen yliopiston täydennyskoulutuskeskus.
Mobiilit ohjaajat. Pedagogiset lähtökohdat Kokemuksellisen oppimisen kehässä korostuu oppimisen prosessi. Lähde: David Kolb, 1984.
Suunnitelmia Jyväskylän yliopiston verkkosivuston uudistamiseksi
Kokonaisuus - mitä Virtukampus tarkoittaa tekemisenä? Dokumentoikaa käytännön esimerkkejä jokapäiväisestä työskentelystä osana Virtukampusta.
Blogin käyttö opetuksen ja ohjauksen tukena Tiina, Tarja, Tari ja Sirpa.
Verkko-opetuksen laadun tekijät – Kansallisen VOPLA-laatuverkosto- ja –palveluhankkeen esiselvityksen tuloksia Kristiina Karjalainen Annikka Nurkka Virtuaaliyliopistohanke.
Verkko-opetuksen laatuhankkeen kehitystyö 2006 VVYOP` Sari Koski-Kotiranta, Helsingin yliopisto
AVOT-KEHITTÄMIS- OHJELMA PEkoul-os 107/1/D/
Valtiotieteellisen tiedekunnan verkko-opetuksen tuki
Katariina Alha 2003 Opetussuunnitelmatyö Siirtyminen kaksiportaiseen tutkintorakenteeseen.
Laatua verkko-opetukseen Vopla-hankkeella Helsingin yliopisto Kuopion yliopisto Lappeenrannan teknillinen yliopisto.
OPPI-kysely Opiskelijoiden lähestymistavat ja kokemukset oppimisympäristöistään Helsingin yliopistossa Sari Lindblom-Ylänne & Anna Parpala Yliopistopedagogiikan.
Opetussuunnitelmaviestinnän kohderyhmät ja viestinnän kohdistaminen (ryhmätehtävä)
Tenttiakvaario.
Tutkimuspohjainen opetus ja opetuksen kehittäminen
Verkko-opetuksen laatukäsikirja Kristiina Karjalainen, Ulla Ritvanen Erika Löfström Laadun teoriasta käytäntöön työpajat
Verkko-opetuksen laadunhallinta- ja laatupalveluhanke (Vopla) Helsingin yliopisto, Kuopion yliopisto, Lappeenrannan teknillinen yliopisto Verkko-opetuksen.
Valtiotieteellisen tiedekunnan verkkopedagoginen tuki Taina Joutsenvirta
Verkko-opetuksen laatu - käytännön kokemuksia laatutyöstä PedaForum -työpaja Sari Koski-Kotiranta, Annika Evälä,
Verkko-opetuksen kehityssuuntia Pohjois-Savon tietoyhteiskuntastrategiaseminaari Ulla Voutilainen vararehtori.
W5W-toimintaa vuonna 2006 W5W.2 - Matkalla akateemiseksi osaajaksi ( ) Katariina Alha, W5W-projektipäällikkö, Oulun yliopisto Tommi Haapaniemi,
Optima-oppimisympäristö opetuksessa ja oppimisessa Jyväskylän yliopisto.
Verkko-opetuksen laatukäsikirja ja verkostotoiminnan laatu Annika Evälä, Kristiina Karjalainen SVY-yhdyshenkilöpäivä
Opetuksen laadunvarmistus Anna Parpala Tutkija, koordinaattori Korkeakoulutuksen laatua varmistamassa –seminaari Kuopiossa
Teemana oppimisprosessin aktivointi – sulautuvan opetuksen mahdollisuudet Kati Vilonen Aalto-yliopiston Kemian tekniikan korkeakoulu.
Opetusta verkkoon - onko välineellä väliä? Taina Joutsenvirta.
Opetusteknologiasta ja verkko-opetuksen tukihenkilötoiminnasta Katja Kunttu Viikin tiedekirjasto.
Anne Salmela & Harri Eskelinen Lappeenrannan teknillinen yliopisto
Opetusta verkkoon – miksi? Sari Koski-Kotiranta
Feministinen opettaminen – verkkojakson esittely Sari Koski-Kotiranta Opetusteknologiakeskus.
Yhdestä kolme Suunnitelmia Jyväskylän yliopiston verkkosivuston uudistamiseksi Katri Lehtovaara & Tarja Vänskä-Kauhanen
OFFICE 365 PERUSTEET MATTI LÄHTEVÄNOJA, KUOPION KASVUN JA OPPIMISEN PALVELUALUE, KALLAVEDEN LUKIO.
Pedagogisesti tarkoituksenmukaisia oppimis- ja opetusratkaisuja Pori Marjut Anderson ja Pasi Häkkinen.
Käyttöluvan aktivoinnin uusiminen Kehittämisiltapäivä Ismo Aulaskari 9/23/
Opintojen ohjaus –kehittämishanke Oulun yliopiston kirjastossa Jani Sassali, informaatikko Oulun yliopiston kirjasto
Pirjo Rauhala, Miten verkostot voisivat toimia yliopistoissa? 1 Miten verkostot voisivat toimia yliopistoissa? Alustus Suomen virtuaaliyliopiston.
”Elämys- ja seikkailupedagoginen luontoliikunta opetussuunnitelman toteutuksessa: Etnografinen tutkimus” Maarit Marttila, LitT, opinto-ohjaaja   Tampereen.
Urkund - plagiaatintunnistusjärjestelmä Jyväskylän yliopistossa
Ympäristö- ja laiteriippu-mattomuus
HENKILÖKOHTAINEN OPPIMISYMPÄRISTÖ OPETTAJILLE
Ajankohtaista Oodi-maailmasta
Taustaa Keväällä 2011 hankittiin Oraclen OBIEE (Oracle Business Intelligence Enterprise Edition) eli Rapo Tavoitteena on tuottaa tietovarastosta entistä.
Opiskelijarekisterin ja Oodi-konsortion tulevaisuudennäkymiä
Opintohallinnon tietojärjestelmäiltapäivä
Tervetuloa Oodi-päiville 2010!
Oulun seudun ammattikorkeakoulu
Janne Wikström, Svenska Social- och kommunalhögskolan: eri Oodia
Helsingin yliopiston Avoin yliopisto tietojärjestelmätilanne Opiskelijan polku järjestelmien läpi opiskelemaan Joanna Veinio
Raportointiväline Rapo opintoasioiden asiantuntija Anu Siikaniva 18. 4
Blogger Teppo Räisänen.
Esityksen transkriptio:

Ajankohtaista opetuksen näkökulmasta Opetusteknologiakeskus Sari Koski-Kotiranta 31.12.2018

Käyttööottovaiheessa olevia palveluita: Learn – palautekysely Matskut oppimateriaalien säilytys- ja jakaminen Plagiaatintunnistusjärjestelmä Urkund Osasto / Henkilön nimi / Esityksen nimi 31.12.2018

Learn - palautejärjestelmän kehittämisen lähtökohdat Tutkimusperustainen kysely laadukkaan oppimisen tukemiseksi ja opetuksen kehittämisen työkaluksi Helsingin yliopistossa Tarkastelussa opiskelijoiden oppiminen ja kokemukset oppimisympäristöstä tiedekunta-/ pääainetasolla Palautejärjestelmä on työkalu: Opiskelijan oppimisen edistämiseksi, opiskelutaitojen kehittämiseksi sekä HOPS-ohjaukseen Tiedekuntien ja laitosten opetuksen kehittämisen tueksi 31.12.2018

Learn – palautejärjestelmä koko yliopiston käyttöön - palautteen ja aineistonkeruun automatisointi Opiskelija saa räätälöityä palautetta omasta oppimisestaan ja kokemuksistaan Tiedekunnan osoittama henkilö saa helposti tulkittavia tunnuslukuja tiedekunnan opetuksen kehittämisen tueksi Tutkimuskäytön mahdollistaminen 31.12.2018 Anna Parpala/ YTY

31.12.2018 Osasto / Henkilön nimi / Esityksen nimi

Etenemissuunnitelma Yhteistyössä opetusteknologiakeskus ja yliopistopedagoginen tutkimus ja kehittämisyksikkö Learn koko yliopiston kattavaksi palautejärjestelmäksi strategiakauden aikana. - 2013 pilotit (bio, käytt,eläinlääket) - 2014 lisää tiedekuntia mukaan - 2015 kaikki tiedekunnat mukana Osasto / Henkilön nimi / Esityksen nimi 31.12.2018

Osasto / Henkilön nimi / Esityksen nimi 31.12.2018

Osasto / Henkilön nimi / Esityksen nimi 31.12.2018

Materiaalien lataaminen - näkyvyys julkinen - vain kirjautuneille käyttäjille Osasto / Henkilön nimi / Esityksen nimi 31.12.2018

Matskut Betavaiheessa Yhteistyössä kirjaston kanssa (keskitetyt palvelut) Matskut tulevat olemaan oppimateriaalin keskitetty paikka, jossa - opettajan on hallita omia materiaalejaan - jakaa ja linkittää niitä muihin välineisiin - josta opiskelijan on helppo löytää materiaalit Seuraavaksi tiedotusta ja markkinointia Kehitystä seuraavan DSpace version yhteydessä ja käyttäjäpalautteen perusteella Osasto / Henkilön nimi / Esityksen nimi 31.12.2018

Poistuvia palveluita BSCW ApuMatti Osasto / Henkilön nimi / Esityksen nimi 31.12.2018

BSCW Ryhmätyöohjelmisto Basic Support for Co- operative Work Poistuu käytostä 1.6. Käyttäjät siirtyvät Moodleen tai wikiin. Tuki poistumiselle organisoitu yhdessä tiedekuntien verkko- opetuksen tuen kanssa. Osasto / Henkilön nimi / Esityksen nimi 31.12.2018

ApuMatti Julkaisuväline Oppimateriaalin jako Poistuu käytostä vuoden 2013 aikana Käyttäjät siirtyvät blogiin, Moodleen tai Matskuun. Materiaalit muokattavissa 1.9. asti Sen jälkeen ne ovat luettavissa ja tarvittaessa kopioitavissa 31.12. saakka Osasto / Henkilön nimi / Esityksen nimi 31.12.2018

Opiskelijan nykytilanne: “pikanuudeleita”

Visio 2020