Tietotekniikan laitoksen suuntautumisvaihtoehdot

Slides:



Advertisements
Samankaltaiset esitykset
JYVÄSKYLÄN YLIOPISTO Informaatioteknologian tiedekunta Ihmisläheistä informaatioteknologiaa.
Advertisements

JYVÄSKYLÄN YLIOPISTO järjestelmäasiantuntija 3D-mallintaja tuotantojohtaja toimitusjohtaja software engineer sw design engineer peliohjelmoija.
Tietotekniikan aineenopettajankoulutus Leena Hiltunen Yliassistentti (OPE)
ABI-INFO Sinustako tietotekniikan ammattilainen? Opintoneuvoja ? ? ?
Kurssimarkkinointia Koulutuksen toiminta-alue/Sari Helminen1 Syksyn kursseilla on tilaa!
KEMIA, seutukunnallinen, vuosiluokkaistettu Tampereen seutu.
ONKO VERKKO-OPPIMINEN RIKKI ?. PERUSOPETUKSEN TIETO- JA VIESTINTÄTEKNIIKAN OPETUSKÄYTÖN SEKÄ OPPILAIDEN TIETO- JA VIESTINTÄTEKNIIKAN PERUSTAITOJEN KEHITTÄMISSUUNNITELMA.
Esteetön opiskelu Jyväskylän yliopistossa Hannu Puupponen Hakija- ja opiskelijapalvelu (T256)
BYOD-strategia - Tuo oma laitteesi BYOD-strategian tavoitteet Aikuislukiot tarjoavat oppimisympäristön, jossa opiskelijat voivat työskennellä.
Lapin sosiaalityön ja sosiaalialan opetus- ja tutkimuskeskus Sosiaalityön koulutuksen työelämälähtöisyys –hankkeen vastuuopettajien sekä tutkimus- ja opetuskeskuksien.
Jouni Paakkinen Perusopetuksen päätelaiteprojekti.
Kansainvälinen liiketoiminta Digitalisaatio ja digitaaliset oppimisympäristöt Pepe Vilpas.
Tervetuloa Joensuuhun!. Itä-Suomen yliopiston yleisesittely Kampukset –Joensuu –Kuopio –Savonlinna Perustutkinto-opiskelijoita yhteensä n Yliopiston.
Mekatroniikan tutkimusverkoston kehittäminen Raumalla, METURA TTY Rauman yksiköt Esa Mäkinen 1.
SEMINAARI Eija Kumpulainen Oulun normaalikoulun lukio.
Timo Valli, ICT-johtaja, ylijohtaja
ALOITUSINFO PROJEKTIKOORDINAATTORI SARI ÅGREN Toimintakulttuurin kehittäminen.
Kirsi Verkka POL Peruskoulujen ympäristöjärjestelmä Ympäristökartoitus 2005 > 2009 Ympäristöohjelma Toimenpiteet Seuranta ja arviointi.
 ”Bring Your Own Device” – ”Tuo oma laitteesi”  Jokaisella oppilaalla henk.koht. laite  Käytössä kolme eri alustaa: › iOS ( iPad 3 Mini ) › Android.
JYVÄSKYLÄN YLIOPISTOIT-tiedekunta Tietotekniikan laitos 2006 Tietotekniikan aineenopettajankoulutus tietotekniikan laitoksella Tommi Kärkkäinen professori.
OPS-PROSESSI Ulla Ilomäki-Keisala luokanlehtori Helsingin yliopiston
Maatalouskoneiden huolto
Tampereen kaupunkiseudun TVT-suunnitelma, Treduka
Tasavirta-koulutus Lappeenranta 30.9., 1.10., ja
Älykäs talotekniikka DI Veijo Piikkilä (Stateko.fi)
Opettajaopinnot kahdessa aineessa
10%:n sääntö opettajien lukumäärä Tehtyjä kokeiluja Muuttuva oppimaisema Innovaatiot *Tuote / vuosi Perusaste ,6 Lukio
MUUTTUVA OPPIMAISEMA Oulun normaalikoulu koordinointihankkeet
- Johtoryhmän toimintasuunnitelma
Rasmus Henrik Annala MYTLPT15A
Opeka-kyselyn tulokset
Taidesampo päivitys v taiteen tuntemus - kulttuurinen osaaminen.
Oulun normaalikoulun lukio
Sivisverkon digitaaliset osaamismerkit
Digitaalisuus opistojen strategiaan, pedagogiikkaan ja käytäntöön
Tietotekniikan aineenopettajankoulutus
Älykkäiden käyttöliittymien lyhyt historia
Opetustoimi osana Jyväskylää
Tasavirta-koulutus Imatra 7.10., 8.10., ,
Koulutuksen järjestämisen ja opintojen järjestämisen prosessit
Behaviorismi Jussi Ervasti, Jenni Jakola, Jenny Kemppainen, Sofia Koskela, Anne Kynsilehto.
Korkeakoulujen opiskelun ja opetuksen tukipalveluiden ja hallinnon yhteistyöryhmä (KOOTuki) – Kehittämishankkeiden avuksi Ammattikorkeakoulujen opintoasiainpäälliköiden.
Järvikalan jäljet: saalistietoa ja kestävyyttä
Tiedon hallinnan viitearkkitehtuurin osa-alueet
Opetus- ja kulttuuriministeriö Lukiouudistuksen maakuntakiertue
Unifin opetusvararehtoreiden 13. 9
AIKATAULU & VIESTINTÄ:
Terhi Maskonen Riia Palmqvist Hämeenlinna
Missä mennään? Ryhmätöiden tilannekatsaus
Ydinpalvelu: käytettävyyden parantaminen
Yksi yhteinen Positia Hejkit.
Tietotekniikan aineenopettajankoulutus
EDELLYTYKSET AVOIMEN DATAN HYÖDYNTÄMISELLE LIIKETOIMINNASSA
Joustavuutta oppimiseen, Merja Rui
Lissabonin strategia 2010 Tavoitteena on luoda Euroopasta maailman kilpailukykyisin ja dynaamisin tietoon perustuva talous, joka kykenee ylläpitämään kestävää.
Hankeen tavoitteet ja toimenpiteet
KA1 - Yhdessä olemme enemmän
Uuden opetussuunnitelman ajankohtaiset teemat
SePPO-osahanke Keudassa Lahti
Liikenne ja viestintä digitaalisessa Suomessa 2020
KTPO:n palvelukokonaisuuksien tiivis esittely
Tietotekniikan aineenopettajankoulutus
Tervetuloa työelämätoimikuntatyöhön
Kone- ja tuotantotekniikka
Tehostettu ohjausryhmä
Koonnut Henriikka Mustajoki Kehittämispäällikkö TSV
Video 4: Avoimen ja yhteisen rajapinnan hallintasuunnitelma
Tulokset 2018 Suunnitelmat 2019.
Prosessimetallurgian tutkimusyksikkö
Opeka-kysely 2016 Opeka on verkkopohjainen työkalu, jolla opettajat ja koulu voivat arvioida koulunsa tieto- ja viestintätekniikan opetuskäytön tasoa.
Esityksen transkriptio:

Tietotekniikan laitoksen suuntautumisvaihtoehdot Mobiilijärjestelmät entinen tietoliikenne, liikkuva tietojenkäsittely ja sulautetut järjestelmät yhdistettynä yhdeksi linjaksi Ohjelmistotekniikka yhteistyössä TKTL:n kanssa Opettajankoulutus OPE1: sivuaineena opettajan pedagoiset opinnot sekä toisen koulussa opetettavan aineen aineopinnot OPE2: sivuaineena pedagogiset opinnot sekä tulevaa koulutustehtävää tukevat perus- ja/tai aineopinnot Simulointi ja optimointi entinen tieteellinen laskenta 2005

Mobiilijärjestelmät Mobiilien päätelaitteiden, kuten tulevaisuuden älypuhelimien, sovellusten suunnittelu sekä näille laitteille tarkoitettujen verkkopalveluiden kehittäminen Mikroprosessoreilla varustettujen sulautettujen järjestelmien toteuttaminen hyödyntämällä ohjelmistotekniikan, tietoliikenteen ja laitteistotekniikan oppeja Tietoliikennejärjestelmien kehittämiseen suuntautuneiden asiantuntijoiden ja soveltajien koulutus. Opetuksen painopistealueita ovat mm. digitaaliset matkaviestinjärjestelmät (GSM, WLAN), laajakaistaiset tietoliikenneverkot, signaalinkäsittely ja tietoliikenneohjelmistot ja -protokollat 2005

Simulointi ja optimointi Valmiudet (fysikaalisen) ilmiöiden esittämiseen matemaattisina malleina tietokoneella käsiteltävässä muodossa! ilmiöiden jäljitteleminen simuloimalla ilmiöiden ohjaaminen optimisäädollä ilmiön parhaan mahdollisen muodon, rakenteen, lämmönjohtavuuden, … määrittäminen monitavoiteoptimoinnilla, kun ilmiön käyttäytymiselle asetetaan useita, ristiriitaisia tavoitteita "Ilmiöt” voivat liittyä mm. sähkömagnetiikkaan (kännykkä), virtausdynamiikkaan (paperinvalmistus), lämmönsiirtoon (teräksenvaluprosessi) JY:n tutkimuksen kansainvälinen vahvuusalue, tutkijakoulutus 2005

Ohjelmistotekniikka Vankan pohja ohjelmistokehitysprojektien suunnitteluun ja toteutukseen. Ohjelmistojen tuottaminen vaatii hyvää laitetuntemusta ja ohjelmointitaitoa, mutta niiden suunnittelu ja kehittäminen ei ole pelkkää koodin vääntöä! laajojen ohjelmistojen suunnittelu, toteuttaminen, testaaminen ja ylläpito olennaisen informaation kaivaminen esiin suurista tietomassoista laskennallisesti älykkäiden järjestelmien avulla kuvien käsittely (kuva-analyysi) ja konenäön hyödyntäminen vaikkapa teollisuuden automaatiojärjestelmissä, luututkimuksessa ja paperin rakenteen selvittämisessä tekstidokumentit erottaminen toisistaan luokittelemalla uudet tavat hallita ja käsitellä tietoa tietokoneen avulla 2005

Opettajankoulutus Valmiudet ja kelpoisuus toimia tietotekniikan aineenopettajana perusopetuksessa ja lukiossa sekä kouluttajana tai konsulttina yrityksissä ja aikuiskoulutuslaitoksissa! valmiudet tietotekniikan opettamiseen yhdistämällä tietotekniikan monipuolinen osaaminen ja pedagogiikka virtuaalisten oppimisympäristöjen suunnittelu, kehittäminen, ylläpito sekä hyödyntäminen opetuksessa modernien oppimiskäsitysten liittäminen oppimisympäristösovelluksiin verkkokurssien tuottaminen Lisätietoja: http://www.mit.jyu.fi/OPE 2005