Osuustoiminnan opetusverkosto uuden ajan innovaatio

Slides:



Advertisements
Samankaltaiset esitykset
OSUUSKUNNAT SUOMALAISTEN AMMATTIKORKEAKOULUJEN YRITTÄJYYSKASVATUKSEN VÄLINEENÄ OSUUSTOIMINTATUTKIMUKSEN PÄIVÄ KUOPION YLIOPISTO KTT Eliisa Troberg.
Advertisements

YLIOPISTOJEN AASIA-VERKOSTO
TULEVAISUUDENTUTKIMUKSEN VERKOSTOAKATEMIA (TVA)
1 Selvitysmiehen raportti Panu Kalmi. 2 Taustaa Työ on jatkoa viime kerralle esitetylle selonteolle. Selvityksen osan 2 muodostaa viime kerralla esitetyt.
osaava harjoittelija kilpailukyvyksi •Kaksi mahdollisuutta kv-harjoittelussa •Ottaa kansainvälinen harjoittelija –Kansainvälistyminen kotimaassa –Erityistä.
Ari Hietala.  "prosessi, jossa yksilöt ja ryhmät rakentavat yhteisiä merkityksiä sisältöjen, yhteisöjen ja verkkoteknologioiden avulla.”  tarvitsee.
FUAS-liittouma – maan suurin ammattikorkeakoulukokonaisuus July 2,
Kestävämpää henkilökohtaista oppimista verkostossa.
Projektit työelämäyhteistyön muotona OVET- ja VALOA –hankkeet Elopäivät, Helsinki,
Konteksti – yrittäjyyskasvatuksen oppimisympäristöt
Korkeakoulujen esteettömyysverkoston tulevaisuuden toimintamalli: Keskustelua verkoston olemuksesta ja toiminnoista ESOK.
Viestintätieteiden verkko-opetus Miten valtakunnallinen verkosto tuottaa verkko-opetusta? Virtuaaliyliopistoseminaari Tampereen yliopistossa /Anneli.
Osaamisen ja sivistyksen parhaaksi ”KSHJ” eli Oppijan verkkopalvelukokonaisuus Mikä se on ja miten se tehdään? Joonas Mäkinen.
© Torsti Hyyryläinen 2009 ”Pienet maailmamme*” ajatuksia ja keskustelua verkostoitumisesta Torsti Hyyryläinen Jyväskylä * Duncan Watts & Stewen.
TKI- päivät AMK tutkimuksen tulevaisuus *Muuttumaton (jatkuvan) kasvun skenario *Katastrofiskenario *Paluu menneisyyteen skenario *Muutos-skenario.
YVI Yrittäjyyskasvatus opettajankoulutukseen!
Projekti: Paikallisten innovaatioiden jakaminen ja kehittäminen yhteisöjen verkostoissa /Pirkanmaan Kulttuurirahasto.
OECD:n Pisa 2006-tutkimuksen ensituloksia
Älykäs verkostomainen kaupunki Keski-Uudenmaan kaupungin visio.
Tulevaisuuden koulutus ja osaamistarpeet IOY:n koulutuspäivä , Turku Hamburger Börs.
OSAAMISEN VIENNIN EDISTÄMISESTÄ Alueellisesta hankkeesta ja kansallisesta klusterista MYR:n koulutusjaosto Johtaja Kari Seppälä Turun yliopiston.
Korkeakoulujen rakenteellinen kehittäminen Päivi Jokitalo Kirjastoverkkopäivät 2010.
O PETUSMINISTERIÖ/Koulutus- ja tiedepolitiikan osasto/ Ammattikorkeakouluyksikkö/ Maija Innola/ as / /1. Tavoitesopimus Sopimuksen.
Keke-kasvatus: kriittistä tarkastelua & onnistumisen avaimia
Ylermi Perusteluja Uusien toimintatapojen ja uusien tuotteiden luomiseen.
Kumppanuudella ratkaisumalleja KOMIS – Kunta ja paikalliskehityksen hallinta Mikkeli Sami Kurki johtaja, professori Ruralia-instituutti,
Ammattikorkeakoulukirjastojen monimuotoinen toimintaympäristö: Rikkaus ja haaste, osa 1 Maija Koponen Rovaniemen ammattikorkeakoulu FinELib kertoo ja kuuntelee:
Sulautuva opetus ja vuorovaikutus Taina Joutsenvirta Verkkopedagogiikan asiantuntija
Aija Hietanen, Savonia-ammattikorkeakoulu
Osuustoiminnan verkko-opetus: tilanne ja näkymät
Osuustoimintatutkimuksen päivä 2008 Kuopio Kuopion yliopisto Osuustoiminnan neuvottelukunta Osuustoiminnan opetus: kommenttipuheenvuoro Tapani.
Osuustoiminnan opetusverkosto uuden ajan innovaatio Ruralia-instituutti / Pekka Hytinkoski / Osuustoiminnan opetusverkosto.
FUNIMA Finnish Universities International Marketing and Admissions Helsingin yliopisto Rebekka Niskanen.
Design for All korkeakouluissa? Päivi Tahkokallio — Suomen DfA-verkosto ESOK — Tampere
KANSAINVÄLISEN STRATEGIAN TARKOITUS Oppisopimuskoulutuksen kansainvälisen toiminnan tavoitteena on edistää suomalaisen työelämän kansainvälistymistä ja.
W5W-toimintaa vuonna 2006 W5W.2 - Matkalla akateemiseksi osaajaksi ( ) Katariina Alha, W5W-projektipäällikkö, Oulun yliopisto Tommi Haapaniemi,
TYÖELÄMÄN KEHITTÄMIS- JA PALVELUTEHTÄVÄ TykePartner III–hanke 2008 – ohjausryhmä.
CEE:n TEHTÄVÄ ON LUODA INNOVAATIOSTA LIIKETOIMINTAA! Tuomalla yhteen tutkimuspartnerit, yritykset sekä rahoittajat ja nyt myös innovaatioenkeleitä Uusien.
Teemana oppimisprosessin aktivointi – sulautuvan opetuksen mahdollisuudet Kati Vilonen Aalto-yliopiston Kemian tekniikan korkeakoulu.
Sosiaalityön käytännön, koulutuksen ja tutkimuksen strategista kumppanuutta Itä-Suomen yliopistossa Katri Savolainen Projektipäällikkö Itä-Suomen yliopisto.
Luku- ja tenttivihjeet 8 Eero Salmenkivi Opettajankoulutuslaitos.
Aikuisopiskelijan transformaation käynnis- täminen ja tukeminen verkko-oppimisprosessissa Aikuisopiskelijan transformaation käynnis- täminen ja tukeminen.
KANSALLISKIRJASTO - Kirjastoverkkopalvelut Arkistojen mukaantulon tilanne Finnassa Konsortioryhmän kokous Piia Naukkarinen.
Tervetuloa! Välkommen! Wellcome! Tere tulemast! Добро пожаловать!
Sosiaalinen media työelämän viestintäkanavana
YK:n Kansainvälinen osuustoimintavuosi 2012
Pienosuuskuntien johtamisen haasteet
Seppo Ikäheimo Aalto-yliopiston kauppakorkeakoulu
Kotilava Kotimaiset tieteelliset lehdet avoimiksi ja vaikuttamaan
Kieliteknologian verkosto (KIT)
KTT Eliisa Troberg Helsingin yliopisto Ruralia-instituutti
Tutkimustietovarannon ohjausrakenne
Elinikäinen ohjaus Suomessa
Kokkolan yliopistokeskus Chydenius
PedaCoach Oppia ikä kaikki mahdollistaa verkostolleen Pedacoach -toimintaa oman toiminnan pedagogiseksi kehittämiseksi Tavoitteena pedagogisen ja didaktisen.
Verkkokoulutuksen tietoisku
Osuustoiminta koulujen yrittäjyyskasvatuksessa
PedaCoach Oppia ikä kaikki mahdollistaa verkostolleen Pedacoach -toimintaa oman toiminnan pedagogiseksi kehittämiseksi Tavoitteena pedagogisen ja didaktisen.
Puheenjohtajana Kansainvälisen Osuustoimintaliiton ICA:n maailmanhallituksen jäsen ja Kansainvälisen osuustoimintavuoden Suomen toimikunnan puheenjohtaja,
Unifin opetusvararehtoreiden 13. 9
HENKILÖKOHTAINEN OPPIMISYMPÄRISTÖ OPETTAJILLE
Koulutuspäällikkö Taina Eriksson, Turun yliopiston kauppakorkeakoulu
Marjo Särkkä-tirkkonen Helsingin yliopisto, Ruralia-instituutti
SOSIONOMI (AMK), 210 op Sosionomi osaa ratkaista sosiaalialan ongelmia sekä ennakoida tulevaisuuden muutoksia. Hän osaa tuottaa ja kehittää asiakaslähtöisiä.
Osatyökykyisille tie työelämään
Yrittäjyyskasvatuspäivät 2017
AKKUNA – Ikkuna Venäjälle ja Suomeen
Vantaan ammattiopisto Varian strategia ja projektit
Eettistä tietopolitiikka tekoälyn aikakaudella
Ammatillisen koulutuksen reformin vaikutus vankilaopetukseen
Esityksen transkriptio:

Osuustoiminnan opetusverkosto uuden ajan innovaatio - Huipulle ja yhteiskuntaan Osuustoiminnan opetusverkosto uuden ajan innovaatio Verkko-opetuskoordinaattori Pekka Hytinkoski Helsingin yliopisto Ruralia-instituutti pekka.hytinkoski@helsinki.fi Ruralia-instituutti / Pekka Hytinkoski / Osuustoiminnan opetusverkosto – uuden ajan innnovaatio 21.3.2012

Rahoittajina: Osuustoiminnan neuvottelukunta ja verkoston yliopistot Co-op Network Studies Osuustoiminnan ja yhteisötalouden yliopistoverkosto Helsingin yliopisto (koordinaattori), Aalto-yliopiston kauppakorkeakoulu, Itä-Suomen yliopisto, Jyväskylän yliopisto, Lappeenrannan teknillinen yliopisto, Oulun yliopisto, Tampereen yliopisto ja Turun yliopisto Rahoittajina: Osuustoiminnan neuvottelukunta ja verkoston yliopistot

Mahdollisuuksia I Osaajat yhteen – asiantuntijoiden ja opiskelijoiden erilaisten maantieteellisten sijaintien ja osaamisen hyödyntäminen. Osuustoiminnan sivuaineopetusta - ei vain yhdessä - vaan monitieteisesti kahdeksassa suomalaisessa yliopistossa (myös Helsingin Avoimessa yliopistossa). Monitieteisyys, ”teoria – käytäntö” –ulottuvuus, kriittinen tarkastelu ja ajankohtaisuus. Tuloksena uusia avauksia asiantuntijoilta ja opiskelijoilta. Ruralia-instituutti / Pekka Hytinkoski / Osuustoiminnan opetusverkosto – uuden ajan innnovaatio 21.3.2012

Mahdollisuuksia II Parhaimmillaan verkko-opetuksessa aktivoidaan sekä omaehtoiseen että yhteisölliseen työskentelyyn. Valmiit opintomateriaalit sekä mahdollisuus tuottaa uutta aineistoa (esim. sosiaalisen median keinoin). Co-op Network Studies –verkkokursseilta löytyy kootusti Suomen laajin osuuskuntien esittelyjen ja tarkastelujen kokoelma. Verkoston opetus tarjoaa laajaa tarttumapintaa sekä osuustoimintaan että kestävään kehitykseen. Ruralia-instituutti / Pekka Hytinkoski / Osuustoiminnan opetusverkosto – uuden ajan innnovaatio 21.3.2012

Haasteita Kuinka hyödyntää opiskelijoiden vuosien varrella tekemää työtä myös opetuksen ulkopuolella? Markkinoinnin haasteet! Toisaalta – kuinka hallita nykyisillä resursseilla vielä huomattavasti laajemmat opiskelijamäärät? Ruralia-instituutti / Pekka Hytinkoski / Osuustoiminnan opetusverkosto – uuden ajan innnovaatio 21.3.2012

Uuden ajan innovaatio Uusi toimintamalli noudattaa hyvin uuden yliopistolain linjauksia työelämäyhteyksien jatkuvasta kehittämisestä ja ulkopuolisen rahoituksen hyödyntämisestä. Työelämä- ja yrittäjyyskokemusta omaavat aikuisopiskelijat nostavat verkkokurssit aivan uudelle tasolle. Osuustoiminnallista yrittäjyyskasvatusta. Yliopistoverkosto on uskottava pohja myös monitieteiselle kansainväliselle opetusyhteistyölle. 21.3.2012 Ruralia-instituutti / Pekka Hytinkoski / Osuustoiminnan opetusverkosto – uuden ajan innnovaatio

Uuden ajan innovaatio Co-op Network Studies –verkosto tarjoaa myös kansainvälisesti tarkastellen ainutlaatuisen mahdollisuuden osuustoiminnan yliopistotasoiselle opetukselle, jossa yhdistyvät sekä tutkimustieto että kestävän kehityksen arvopohja. Ruralia-instituutti / Pekka Hytinkoski / Osuustoiminnan opetusverkosto – uuden ajan innnovaatio 21.3.2012