Valmentajakoulutus taso 1 osa 1 Nuorten seuravalmennus suunnistusseurassa Viikonlopun aikataulu (alustava) Lauantai 10:00 Avaus ja virittäytyminen 12:00 Lounas 13:00 Valmennusosaaminen 14:15 Suunnistustaidon kehittyminen 15:15 Fyysiset ominaisuudet 16:00 Saliharjoitus 18:00 Päivän päätös Sovitellaan kahvitauot
Nuorten seuravalmennus suunnistusseurassa Viikonlopun aikataulu, osa 1 Sunnuntai 9:00 Harjoituksen suunnittelu ja harjoitukseen valmistautuminen 10:30 Suunnistusharjoitus. Paikka ja ohjeet: 12:00 Suihku ja lounas 13:00 Harjoituksen analyysi 14:00 Seuran harjoitustoiminnan suunnittelu 15:15 Viikonlopun yhteenveto ja välitehtävät Sovitellaan kahvitauot
Tee ryhmällesi Kasva Urheilijaksi –ominaisuustestit Nuorten seuravalmennus suunnistusseurassa Välitehtävät osan 1 ja osan 2 välissä Tee ryhmällesi Kasva Urheilijaksi –ominaisuustestit Jos sinulla ei ole olut mahdollisuutta toteuttaa testejä, niin kirjoita ajatuksiasi testaamisesta ja sen merkityksestä valmennuksessa. Pidä vanhempainilta seurassasi Illan aiheita ovat urheilullinen elämänrytmi ja seuran omat asiat. Jos sinulla ei ole ollut mahdollisuutta pitää vanhempainiltaa, kerro muista tavoista lisätä vuorovaikutusta perheiden kanssa. Oma oppiminen valmentajana - käy keskustelua mentorin kanssa, kirjaa oppimisestasi Seuran kausisuunnitelma – suunnittele ja vie kehityskohteita käytäntöön, kirjaa kausisuunnitelman arviointia Jos sinulla ei ole mahdollisuutta kehittää seuratoimintaa, suunnittele kehityskohteita yksilön valmennuksessa tai perheen liikunnallisessa elämänrytmissä. Tee Puhtaasti paras -verkkokoulutus Muuta Aloita tai jatka henkilökohtaisen valmennussuhteen luomista nuoren kanssa. Käytä psyykkisen valmennuksen työkirjaa valmentajan arjessa.
Nuorten seuravalmennus suunnistusseurassa Osan 2 aiheet Välitehtävien purku. Seuran nuorten toiminnan kokonaisuus. Seuran harjoitustoiminta, fyysinen harjoittelu – kausisuunnittelun perusteita. Suunnistuksen taitoharjoittelu, harjoiteltavia taitoja ja kokonaissuoritus. Eri ikäisten harjoitteet. Harjoituksen ohjaaminen ja ohjaamisen arviointi. Nuorten osallisuus seuran harjoitustoiminnassa. Eettisyys, ravinto, säännöllinen elämänrytmi, terveys. Verkostoituminen. Valmentajan oma oppiminen.