Suuhygienisti (AMK), 210 op

Slides:



Advertisements
Samankaltaiset esitykset
Osaamisen kehittämissuunnitelma Haminan kaupungin hallintopalvelut.
Advertisements

SOSIAALIALAN AMK-VERKOSTON STRATEGIA
Fysioterapeutiksi OAMK:sta Tervetuloa opiskelemaan!
SOSIAALI- JA TERVEYSALAN YKSIKKÖ Sosiaali- ja terveysalan yksikkö, Oulu.
Alueverkoston ohjelma Nuorten Ystävien tervehdys, pääsihteeri Arja Sutela Järjestöjen mahdollisuudet Oulun kaupungin kuntalaislähtöisen kaupunkikehittämisen.
Ammattikorkeakoulutuksen ja ammatillisen koulutuksen tutkimuspäivät sekä yliopettajapäivät Seinäjoella Aija Töytäri-Nyrhinen, TtL Projektipäällikkö.
Mielenterveys- ja päihdeasiakas terveyskeskuksessa - Palvelumuotoilulla parempia palveluita riskiryhmille päätösseminaari Salon avoterveydenhuollon.
Innokylä 2.1 – Innovatiiviset julkiset hankinnat Innokylään
Suun terveydenhuolto Rovaniemi. Järkevä työnjako Hammashoitajan tehtävänkuva → Hammashoitajat ja lähihoitajat vastaavat omalta osaltaan potilas- ja työturvallisuudesta,
Siun sote TUOTANTO Toimitusjohtaja Paikallisohjaus Yhtymävaltuusto SOTE-kuntayhtymäKunnat Hallitus Tark omistajaohjaus Paikalliset neuvottelukunnat JÄRJESTÄMISMALLI.
Orientaatio opintojaksoon Eläintenhoidon perusteet S15LELHOA JA S15LELHOB ANNIKA HEIMONEN.
Ikäihmisten hyvinvointipalvelut nyt ja tulevaisuudessa vanhustyön johtaja Anna Haverinen
Hoitotyön prosessi Marianne Niinimäki. Hoitotyön prosessi  =hoitotyölle ominainen yksilön, perheen tai yhteisön terveyteen kohdistuvien toimintojen järjestelmä.
Tekniikan ja luonnonvara-alan yksikkö LUONNONVARA-ALAN OSASTO.
Yleiset kompetenssit (Generic competences) Osaamisen kuvaus (description of the competence) Oppimisen taidot (Learning competence) Tradenomi  osaa arvioida.
Sosiaalityön koulutuksen työelämälähtöisyys- hankkeen vastuuopettajien sekä tutkimus ja opetusklinikoiden vastuuhenkilöiden tapaaminen Helsingissä.
Innovatiiviset hankinnat vauhdittamaan SOTE-kehitystä Kansliapäällikkö Päivi Sillanaukee STM, Meritulli.
Mallinnettu informaatio, Osallistavat työtavat, Rakentuva tulevaisuus, Fasilitoitu yhteistyö ja Ennakoiva innovointi Uudistuvassa Sosiaali- ja terveyshuollossa.
Ajankohtaista sairaanhoitajakoulutuksessa Jaana Kemppainen Osaamisaluevastaava.
SOSIAALI- JA TERVEYSMINISTERIÖ PSO/Päihderyhmä Kari Haavisto Minne menet Lappilainen Päihdetyö! Lähtökohdat Päihteiden käyttö Palvelutarve Seminaari Kaksi.
Timo Valli, ICT-johtaja, ylijohtaja
Koulutuksenjärjestäjän kommenttipuheenvuoro KJY ry:n aluekehitysseminaari Eeva-Maija Mäntynen, OSEKK:n kehitysjohtaja.
Sihteerin ammattitutkinto on uudistettu
Johtaminen, kehittäminen ja yrittäjyys
TERVEYDEN JA HYVINVOINNIN EDISTÄMINEN RISTIJÄRVEN KUNNASSA
RESTONOMI 210 OP Opetussuunnitelman rakennekuva
RAKENNUSMESTARI AMK, 210 OP, Infra-ala
- Johtoryhmän toimintasuunnitelma
Tervetuloa Innokylään
SAIRAANHOITAJA 210 OP Sairaanhoitajan osaaminen: Sairaanhoitaja osaa ratkaista hoitotyön ongelmia, tehdä päätöksiä ennakoimattomissa tilanteissa ja vastata.
Kanit-ja jyrsijät opintojakso
Opetussuunnitelman rakennekuva WELLNESS-TRADENOMI 210 OP
Opetussuunnitelman rakennekuva ENSIHOITAJA 240 OP
Hoitotyön soveltaminen eri toiminta-alueilla
TK- johdon ja PPSHP:n yhteistyöseminaari
YHTEISET PERUSASIAT KASVUN JA OSALLISUUDEN EDISTÄMINEN
Ehkäisevä päihdetyö EHYT ry
Ammatinen koulutus uudistuu
Tulevaisuuden kansalaistoiminta – ekosysteemi ja uusi tapa toimia
Tanssinopettaja (AMK), 240 op
Musiikkipedagogi (AMK), 240 op
Sosiaalialan tehtävärakenne
Fysioterapeutti (AMK), 210 op
Joustavuutta oppimiseen, Merja Rui
Sosiaalisen kuntoutuksen valtakunnallinen kehittämishanke SOSKU
Tutustumistreeni Nimi, ammatti, mistä tulee,
Kestävää kasvua ja työtä Suomen rakennerahasto-ohjelman toteutus Keski-Pohjanmaalla MYR Tuija Puumala
Yhdessä olemme ENEMMÄN
Risto Kuronen Vastuuvalmistelija
Tervetuloa Innokylään
Tuula Tarhonen.
Asiakkaiden osallistumisen toimintamalli
Yrittäjyys- ja innovaatiotoiminta ammatillisessa koulutuksessa ja korkeakouluissa Johanna Kolhinen Juha Vettenniemi Anni Tuurnas Kansallinen koulutuksen.
RAI-välineiden arviointi Rovaniemen omaisten työryhmässä
Haaga-Helia amk Liiketalouden koulutusyksikkö, Helsinki
Yrittäjyys ja yritystoiminta BUS1LH001-opintojakso, 6 op
Opettajayhteistyö opinnollistamisen mahdollistajana
SAIRAANHOITAJA 210 OP Sairaanhoitajan osaaminen: Sairaanhoitaja osaa ratkaista hoitotyön ongelmia, tehdä päätöksiä ennakoimattomissa tilanteissa ja vastata.
TERVETULOA OPPIMAAN Ihotautien poliklinikka
LUKUKAUSITEEMAT lukukausi: Liiketoiminnan perusteiden ymmärtäminen – opiskelijan oppimis- ja kehittymistavoitteiden muotoutuminen lukukausi:
Mielenterveys ja päihdestrategia 2012
Tervetuloa Innokylään!
Asiakas- ja palveluohjaustyöryhmä helmikuu 2018
SOSIONOMI 210 OP Sosionomi osaa ratkaista sosiaalialan ongelmia, ennakoida tulevaisuuden muutoksia, tuottaa ja kehittää sosiaalipalveluja. Hän osaa ohjata.
Tervetuloa työelämätoimikuntatyöhön
Keski-Suomen ELY-keskuksen ESR-haku
Innokylästä tukea järjestöille sote- ja maakuntauudistuksen valmistelutyöhön , Tampere Erityisasiantuntijat Jaana Joutsiluoma & Minttu Ojanen.
HYVINVOINTITIEDON KLINIKKA
Innokylän hyödyntäminen STM:n toiminnassa Studia generalia: Innokylä - mikä, miksi, kenelle? Perjantaina klo Meritulli, Meritullinkatu 8,
Koulutuskiertue Suomen Sotaveteraaniliitto, Leena Seppälä.
Esityksen transkriptio:

Suuhygienisti (AMK), 210 op Suuhygienistin osaaminen: Suuhygienisti osaa toimia suun terveydenhoitotyössä perustaen toimintansa parhaaseen mahdolliseen näyttöön. Hän osaa soveltaa ja luoda ratkaisuja suun terveydenhoitotyön monimutkaisiin tai ennakoimattomiin ongelmiin. Suuhygienisti kykenee johtamaan ammatillisia toimia tai hankkeita ja työskentelemään alansa asiantuntijatehtävissä. Hän kykenee päätöksentekoon ennakoimattomissa toimintaympäristöissä. Suuhygienistillä on perusvalmiudet toimia alan yrittäjänä. Suuhygienisti osaa viestiä suullisesti ja kirjallisesti sekä terveysalan että alan ulkopuoliselle yleisölle. Hänellä on riittävä kielitaito kulttuuritaustaltaan erilaisten ihmisten ohjaukseen ja suun terveydenhoitoon. 4 Oman osaamisen soveltaminen 30 op Kohti suun terveydenhoitotyön asiantuntijuutta Hoitotyön soveltaminen eri toiminta-alueilla Työelämäläheinen tutkimus- ja kehittämistyö. Tieteellisen ja näyttöön perustuvan tiedon soveltaminen. Oman osaamisen laajentaminen: syventävät ammattiopinnot. Valinnaiset ammattiopinnot: esimerkiksi Akuutisti sairaan hoitotyö, Community co-creation modelling, Mielenterveys- ja päihdetyö, Perioperatiivinen hoitotyö. Terveyden edistäminen ja potilaan ohjauksen työmenetelmät, Mentorointi ja opiskelijan ohjaus, Haasteelliset potilastilanteet Suun terveydenhoitotyö erilaisissa yhteisöissä 3 Oman osaamisen syventäminen 60 op Harjoittelu sosiaali- ja terveysalan eri yksiköissä sekä kolmannella sektorilla: Erityisryhmiin kuuluvien asiakkaiden suun terveydenhoito. Harjoittelu Suun terveydenhoitotyö: suun terveydenhuollon organisaatio/kv-vaihto Hoitotyön soveltaminen eri toiminta-alueilla Kehittävä näkökulma suun terveydenhoitoon Palvelumuotoilun ja ohjelmoinnin mahdollisuudet suun terveydenhuollon palvelujen ja palvelumuotojen kehittämisessä. Harjoittelu Suun terveydenhoitotyö: PSSHP:n suun terveydenhoidon opetusklinikka/suun terveydenhuollon organisaatio / kansainvälinen vaihto Valinnaiset ammattiopinnot: esimerkiksi Akuutisti sairaan hoitotyö, Community co-creation modelling, Mielenterveys- ja päihdetyö, Perioperatiivinen hoitotyö. Terveyden edistäminen ja potilaan ohjauksen työmenetelmät, Mentorointi ja opiskelijan ohjaus, Haasteelliset potilastilanteet Asiakaslähtöinen suun terveydenhoitotyö 2 Oman osaamisen kehittäminen 60 op Suun limakalvojen ja suuontelon merkittävimmät muutokset. Harjoittelu Suun terveydenhoitotyö: PSSHP:n suun terveydenhoidon opetusklinikka. Eri ikäisten suun terveyttä edistävä toiminta Hoitotyön soveltaminen eri toiminta-alueilla Lasten ja ikääntyvien ihmisten suun terveydenhoitotyö. Harjoittelu simulaatioklinikalla: Parodontologinen suun terveydenhoitotyö Harjoittelu virtuaalivastaanotolla: Digitaaliset ja asiakasta osallistavat menetelmät suun omahoidon ohjauksessa Valinnaiset ammattiopinnot: esimerkiksi Akuutisti sairaan hoitotyö, Community co-creation modelling, Mielenterveys- ja päihdetyö, Perioperatiivinen hoitotyö. Terveyden edistäminen ja potilaan ohjauksen työmenetelmät, Mentorointi ja opiskelijan ohjaus, Haasteelliset potilastilanteet Perusta kliiniselle osaamiselle 1 Lääkehoito ja suun terveyteen yhteydessä olevat yleissairaudet. Harjoittelu simulaatioklinikalla: Kariesta ennaltaehkäisevät ja korjaavat hoitotoimenpiteet sekä ensiapu Ammattialaan perehtyminen 60 op Hoitotyön soveltaminen eri toiminta-alueilla Lähtökohdat suun terveydenhoitotyöhön Sote-alan lainsäädäntö, eettiset periaatteet sekä käyttäjälähtöisten palvelujen kehittämisen menetelmät. Anatomia, fysiologia ja suun infektiosairaudet sekä suun terveys ja suun terveyden edistämiseen vaikuttavat tekijät. Valinnaiset ammattiopinnot: esimerkiksi Akuutisti sairaan hoitotyö, Community co-creation modelling, Mielenterveys- ja päihdetyö, Perioperatiivinen hoitotyö. Terveyden edistäminen ja potilaan ohjauksen työmenetelmät, Mentorointi ja opiskelijan ohjaus, Haasteelliset potilastilanteet