Unifin opetusvararehtoreiden 13. 9

Slides:



Advertisements
Samankaltaiset esitykset
JYVÄSKYLÄN YLIOPISTO OPISKELIJAVALINTOJEN KEHITTÄMINEN Jyväskylän yliopiston opintoasiainpäivät Tuula Maijanen.
Advertisements

JOINT ENTRE - YRITT Ä JYYDEN EDIST Ä MISHANKE Suomalais-saksalainen Double Degree (BBA) FH Hannover - SEAMK Liiketoiminta, Yritt ä jyys M. Arola 10/2008.
Duaalimallin lyhyt historiikki. Duaalimalli näkökulmia 1) Instituutiolähtöinen Yliopistolla ja ammattikorkeakouluilla erilaiset tehtävät, tavoitteet,
Yleiset kompetenssit (Generic competences) Osaamisen kuvaus (description of the competence) Oppimisen taidot (Learning competence) Tradenomi  osaa arvioida.
6AIKA-OHJELMAN TILANNE JulkICT-ohjausryhmälle Ville Meloni – 6Aika-toimisto.
+ Ammatillisella koulutuksella on vientiä Toimintasuunnitelma ammatillisen toisen asteen koulutuksen viennille Hankkeen lopputilaisuus Mervi.
SEMINAARI Eija Kumpulainen Oulun normaalikoulun lukio.
Koulutuksenjärjestäjän kommenttipuheenvuoro KJY ry:n aluekehitysseminaari Eeva-Maija Mäntynen, OSEKK:n kehitysjohtaja.
Oulun yliopisto Turun yliopisto Lapin yliopisto Aalto-yliopisto Tampereen teknillinen yliopisto Lappeenrannan teknillinen yliopisto
Tutkimustietovaranto
Johdanto Kuvailuteksti harmaaseen palkkiin:
Tampereen kaupunkiseudun TVT-suunnitelma, Treduka
KOHTAAMO – Ohjaamojen ja nettiohjauksen kehittämisen tuki
Työelämäosaajana OKM.
Ristiinopiskelun kehittäminen -hanke
Kieliteknologian verkosto (KIT)
Opetuksen suunnittelu ja toteutus
Smart Tampere Tero Blomqvist © SRV/Studio Libeskind.
Koulutus- ja opetusyhteistyö

LARK 5 MERCURIAn osahanke
Tietopolitiikka ja julkisen hallinnon ICT
Tutkimustietovaranto – Virran tuomaa Työpaja
Inspa yrittäjyyden uusi oppimisympäristö sataedussa
Sivisverkon digitaaliset osaamismerkit
Työhyvinvointia järjestötyöpaikoille
Organisaatioiden yhteistyö
Kati Kettunen, Helsingin yliopisto
Opetustoimi osana Jyväskylää
Koulutuksen järjestämisen ja opintojen järjestämisen prosessit
Korkeakoulujen opiskelun ja opetuksen tukipalveluiden ja hallinnon yhteistyöryhmä (KOOTuki) – Kehittämishankkeiden avuksi Ammattikorkeakoulujen opintoasiainpäälliköiden.
Järvikalan jäljet: saalistietoa ja kestävyyttä
Katsaus kehittämishankkeisiin Synergian etäkokous Eeva Polvi
Sote KA-ryhmän ja Akusti KA-ryhmän yhteiset Innokylä-työtilat
Ehkäisevä päihdetyö EHYT ry
Ristiinopiskelun kehittäminen -hanke
Tervetuloa Innopajaan
EDELLYTYKSET AVOIMEN DATAN HYÖDYNTÄMISELLE LIIKETOIMINNASSA
Nuorten tieto- ja neuvontapalvelut kansallinen koordinointi 2006
Sosiaalisen kuntoutuksen valtakunnallinen kehittämishanke SOSKU
Yliopistojen intrapäivä
<Hankkeen nimi>
Sosiaalihuollon ammattihenkilöiden valvontaa 1. 3
Digityökalujen valmistelu järjestämistehtävää varten
Hankeen tavoitteet ja toimenpiteet
Varhaisvuosien erityiskasvatuksenhanke 2005 – 2007 VARVEKA
Tietotekniikan laitoksen suuntautumisvaihtoehdot
THL:n tuki kehittämishankkeille
Haaga-Helia amk Liiketalouden koulutusyksikkö, Helsinki
Yrittäjyys ja yritystoiminta BUS1LH001-opintojakso, 6 op
Osana HYMY – hyvinvointiympäristön mallintaminen ja ymmärryksen lisääminen verkostohanketta toteutetaan kesällä 2018 korkeakouluharjoittelutyönä selvitys:
Koulu palveluna –kokeilu Aalto-yliopiston kampuksella
Asiakas- ja potilastietojen toissijaisen käytön kokonaisarkkitehtuuri
KTPO:n palvelukokonaisuuksien tiivis esittely
Ohjaus ja yhteistyö: toimeenpanosuunnitelman tilanneraportti Maritta Korhonen (puheenjohtaja) Minna Saario (sihteeri)
Opinnäytteiden sähköinen arkistointi yliopistoissa
Tervetuloa työelämätoimikuntatyöhön
Innokylästä tukea järjestöille sote- ja maakuntauudistuksen valmistelutyöhön , Tampere Erityisasiantuntijat Jaana Joutsiluoma & Minttu Ojanen.
Opiskelijoiden terveydenhoitouudistus ja maksujen kerääminen 2020
Ohjaus ja yhteistyö -korin tilanne - JORY 7. 5
Ammattilainen ja palvelujärjestelmä korin tilanne
Pohjois-Suomen sosiaalialan osaamiskeskus
Oppilaat ja opetussuunnitelma 2016.
VIRTAn vaihtoehtoiset kehitysskenaariot
Tulokset 2018 Suunnitelmat 2019.
– sujuvien siirtymien kansallinen koordinointi
Maakunta- ja sote-uudistuksen jälkeen
Ristiinopiskelun kehittäminen -hanke
Digitaalinen turvallisuus turvaa digitaalisia palveluita ja tiedonhallintaa.
Ajankohtaista korkeakoulupolitiikassa opetusneuvos Sanna Hirsivaara
Esityksen transkriptio:

Unifin opetusvararehtoreiden 13. 9 Unifin opetusvararehtoreiden 13.9. sopimat valmisteluteemat ja vastuut hankkeista Joustavasti korkeakouluopintoihin (Itä-Suomen yliopisto) Hakijan digitaalinen palveluketju (Aalto-yliopisto) Kansainvälisten opiskelijoiden ja suomalaisten talouselämän integraatio (Hanken) Älykkäät oppimisympäristöt (Aalto-yliopisto) Yliopistojen yhteinen digitaalinen oppimisympäristö, pedagogiikka ja palvelut (Itä- Suomen yliopisto) Oppimisanalytiikka (Oulun yliopisto) HowULearn/HowUStudy (Helsingin yliopisto) Innovatiiviset oppijalähtöiset koulutuspolut duaalimallia hyödyntäen (Lappeenrannan teknillinen yliopisto) Yrittäjyys ja innovaatiot (Aalto-yliopisto) Työelämäpedagogiikka (Jyväskylän yliopisto) SOTE (Tampereen yliopisto)

Hallituksen kärkihankkeiden toimeenpanoon kuuluvien erityisavustuksin rahoitettujen korkeakoulutuksen kehittämishankkeiden tukeminen Asiantuntijatukea tarjolla olevista valtakunnallisista ja paikallisista yhteistyömuodoista sekä tietojärjestelmäpalveluista Konsultointiapua paikallisten ja yhteisten opintohallinnon  ja tietojärjestelmäpalveluiden löytämiseksi Apua tilannekuvan ylläpitämiseen hankkeiden viemiseksi esille eri tapahtumiin ja verkostoihin: tapahtumakalenteri Tukea sekä hankkeiden sisäiseen työskentelyyn että tuotosten jakamiseen ja julkaisemiseen: Eduuni-yhteistyöalusta (kootuki.fi)

KOOTuki 29.5.2017 Tarjoaisimme hankkeiden valmistelun sekä ARENE:n ja UNIFI:n mahdollisesti tekemän koordinointityön tueksi kysymyspatteria. Kysymyspatterin tarkoituksena olisi auttaa hankkeita kiinnittymään jo hakuvaiheessa yhteisiin arkkitehtuureihin ja yhteistyörakenteisiin. Konkreettisesti huomioita kiinnitettäisiin tietoihin, mistä tieto tulee, minne tieto menee ja onko tietoa jo olemassa sekä mahdollisesti syntyvien hallinnollisten rakennelmien ja tietojärjestelmien osalta hankkeen elinkaareen ja hankeaikaa seuraavaan malliin. Kootaan yhdessä HY:n arkkitehtuuriarviointimallin pohjalta kysymyksiä ja työstetään KOOTuen työtilassa sekä esitetään ajatus ARENE:lle (Rimpioja) ja UNIFI:lle (Kettunen).