Tiedotusta, valistusta, yhteistyötä…

Slides:



Advertisements
Samankaltaiset esitykset
Miksi tärkeä? Yliopiston tehtävät lähtökohtana Tiedostaminen, analyysi – mitä YVV:llä tarkoitetaan? Yhteiset vai eriytyneet kriteerit: -ks. Ritsilä ym.
Advertisements

YLIOPISTON TUKI Elise Kosunen Yleislääketieteen professori PERTTU-seminaari
Avoimuuden huomiointi tutkimuksen suunnittelussa Jessica Parland-von Essen CC-BY 4.0 Opetus- ja kulttuuriministeriö.
Suomen Rotary © Viestintä ja PR-seminaari Tietotekniikka viestinnässä Markku Kalliomäki.
AVOIMEN TIETEEN EDISTÄMINEN YLIOPISTO(I)SSA EEVA NYRÖVAARA
Miten kerron koulutuksestani ja työkokemuksestani suomeksi?
Puheviestintä 2 Palautetaidot ja opponointi Rinna Toikka.
KANSALLISKIRJASTO Finnan viestintä ja markkinointi tiedottaja Heidi Mustajoki
Lääkekasvatus -ohje apteekeille Katri Hämeen-Anttila, FaT dosentti, kehittämispäällikkö Lääkealan turvallisuus- ja kehittämiskeskus Fimea.
Kriminaalityön foorumi Minna-Kaisa Järvinen & Jani Purhonen.
© COACH 1.jakso: MINÄ JA JOHTAMISTYÖ Tampere Vuorovaikutus oppisopimustarkastajan työssä ”Millä työkaluilla?”
Kysely sosiaalisen median käytöstä
Finnan käyttäjät, keitä he ovat?
Finnan viestintä ja markkinointi
MYK työrauhaa ja järjestystä
Johdanto Kuvailuteksti harmaaseen palkkiin:
Yleistä iTEC on nelivuotinen yhteiseurooppalainen hanke, jossa keskitytään tulevaisuuden oppimaisemien suunnitteluun ja pilotoimiseen. Euroopan komission.
KLUBIEN JULKISUUSKUVA - Tilanne
Päättötyö 9.lk Mikä on päättötyö Tutkielman tyyppinen kirjallinen työ
Kodin ja koulun yhteistyö Lähde (diat 1-5): Laatua kodin ja koulun yhteistyöhön, Opetushallitus ja Suomen Vanhempainliitto Ensisijainen ja kokonaisvaltainen.
Yleistajuisemman artikkelin kirjoittaminen
Arviointi Hyökkälän koulussa lv
Finnan viestintä ja markkinointi
10%:n sääntö opettajien lukumäärä Tehtyjä kokeiluja Muuttuva oppimaisema Innovaatiot *Tuote / vuosi Perusaste ,6 Lukio
Sähköisen hyvinvointikertomus hyvinvointiklinikalla
Korkeakoulukirjastojen tulokset
Kokemuksia Hiidiksestä
Svenska projekt Tehdään PowerPointilla tai Swaylla Edisonissa.
Vinkkivideo työnhausta
Att be om ursäkt (uppvärmning)
SOTE-tieto SOMEssa Jari Porrasmaa
1. Blogin pitäminen ja hallinta
IdeaPaja Easy Livin’ Challenge with.
Oppilaitoksen nimi Päivämäärä
Mielipiteen, kannanoton, vastineen kirjoittamisesta
Laadullisten tutkimusmenetelmien seminaari
Unifin opetusvararehtoreiden 13. 9
FinELibin Tieto tutkijan työpöydälle –kyselyn tiedotus ja tulokset Oulun yliopiston kirjastossa Oulun yliopiston kirjasto, Anna-Kaarina Linna ja Tiina.
Vastavalmistuneen puheenvuoro
Opettajan nimi | kurssin numero
Yliopistojen intrapäivä
Mielekäs oppiminen verkkoympäristössä | Jaakko Naakka
Tutkiva Oppiminen Varhaiskasvatuksessa
Vesa-Matti Sarenius Oulun yliopisto
Terve Kunta –verkoston toiminnan kehittäminen
Oulun yliopiston intranetprojekti
Terve Kunta –verkoston toiminnan kehittäminen
Vapaaehtoistyön tekeminen Suomessa
Nuorten seuravalmennus suunnistusseurassa Välitehtävät
OPH:n kansainvälistymispalvelut –osaston ohjelmia
Harjoituksen ohjaaminen
Seminaarien käytänteitä
Edunvalvonnan johtaminen
”Kadulla me ollaan niiden nuorten paikoilla”
Viestinnän työkalupakki
[Hankkeen nimi] [Tutkijan nimi]
Käyttöönoton tietopaketti
[kehittämisidean nimi]
Viestintäsuunnitelma
Nuorten seuravalmennus suunnistusseurassa Välitehtävät
Käyttöönoton tietopaketti
Metallurgian seminaari
Etsivän nuorisotyön koordinaatiotoiminta
Mitä uutta töissä.fi-palveluun?
ESITELMÄ OMALTA AMMATTIALALTA
Mitä jokaisen uuden opiskelijan tulee tietää Oppimiskeskuksesta
NV:n STRATEGIAKARTTA TOIMINTA-AJATUS: Ylläpitää ja edistää NV-järjestöjen yhteistyötä neurologisesti sairaiden ja vammaisten hyväksi.
Suomi.fi-viestien käyttöönotto
Kentän uudet nettisivut Kentän
Tutkimushallinnon sanaston julkistus ja sanaston käyttö
Esityksen transkriptio:

Tiedotusta, valistusta, yhteistyötä… Kynä ja kone Pirjo Hiidenmaa 6.10.2016

Tutkija, pidä yhteyttä… mutta kehen? Oman alasi tutkijoihin Naapurialojen tutkijoihin Oman yliopistosi viestintään ja hallintoon Opiskelijoihin Oman tieteenalasi alumneihin, kentällä oleviin asiantuntijoihin ja ammattilaisiin Viestimiin Niihin, joiden uskot kiinnostuvan tutkimuksestasi Jos verkostoa ei ole, luo sellainen!

Miksi? Kehität omia ajatuksiasi. Käyt tiimisi kanssa keskustelua. Saat näkyvyyttä. Aiheesi saa näkyvyyttä. Asiantuntijuutesi saa näkyvyyttä. Tieteenalasi saa näkyvyyttä. Saat palautetta, yhteydenottoja, kysymyksiä, kritiikkiä, ehdotuksia.

Mistä aiheesta Tuloksista? Kyllä, mutta jo ennen sitä. Kerro aiheestasi. Kerro, mitä olet lukenut. Kerro koeasetelmasta, aineistokysymyksistä, teoriasta, ongelmakohdista, tulkinnoista… Älä vain kerro vaan kysy, pyydä kokemuksia ja kannanottoja.

Miten? Hidasta tietoa Yleistajuiset kirjat Ammattilaiskirjat Oppikirjat Artikkelit Nopeaa tietoa Seminaarit Esitelmät Sosiaalinen media: blogit, Twitter, e-lomake

Miten? Aloite omissa käsissä Tiedotteet Kirjoitukset Sosiaalinen media Aloite ulkopuolelta Haastattelut Esiintymispyynnöt

Kansalaistiede eli citizen science Kansalaiset aineistonkerääjinä Kansalaiset aineiston seulojina Kansalaiset koeasetelmien kommentaattoreina Kansalaiset eettisten kysymysten pohtijoina Kansalaiset soveltajina Kansalaiset tiedon edelleenkehittäjinä Kansalaiset kriitikoina

Onks pakko? Pitääkö tutkijan esiintyä ja viestiä itse? Jokaisen tutkijan? Missä työnjako: tutkijat, pätevät tiedeviestijät, yleistiedottajat, opettajat, konsultit, neuvojat…

Tiedon luominen yhdessä Joo, ihan kivaa… MUTTA Ideapajat, ajatushautomot, yhteisseminaarit, strategiatalkoot: ”Vastaa kyselyyn. Se vie vain 5 minuuttia!” ”Tule kommentoimaan seminaariimme.” ”Tule tekemään ilmaiseksi meidän töitämme!”