Esittely latautuu. Ole hyvä ja odota

Esittely latautuu. Ole hyvä ja odota

KLUBIEN JULKISUUSKUVA - Tilanne

Samankaltaiset esitykset


Esitys aiheesta: "KLUBIEN JULKISUUSKUVA - Tilanne"— Esityksen transkriptio:

1 KLUBIEN JULKISUUSKUVA - Tilanne
Julkisuuskuvakomitean jäsen Pentti Pirttilä Piirin 1410 Syysseminaari Säkylä

2 JULKISUUSKUVAKOULUTUS
Julkisuuskuvakoulutukset syksyllä 2015 15.9. Pori 30.9. Forssa 8.10. Turku Koulutuksiin osallistunut/ilmoittautunut noin 20 henkilöä/tapahtuma Yhteensä ilmoittautuneita 25 eri klubista (piirissä 60 klubia)

3 Johdanto: mitä on julkisuus, mikä on julkisuuskuva
KOULUTUSTEN SISÄLTÖ Johdanto: mitä on julkisuus, mikä on julkisuuskuva Tutustuminen My Rotary –sivustolle ja Brand Centeriin – Rotaryn visuaalinen ilme ja valmiit materiaalit Ideoita ja hyviä käytäntöjä viestintään (malleja, työkaluja) Klubin www-sivut ja Facebook Rotary-lehti (klubin tai alueen) Keskustelua / ryhmätöitä

4 JULKISUUSKUVAKOULUTUSTEN MATERIAALI
Julkisuuskuvakoulutusten materiaali löytyy piirin www-sivuilta >> Jäsenille >> Julkisuuskuvakomitea salasana: ratas

5 Hyvää keskustelua, hyvää palautetta
MITEN MENI PORISSA? Hyvää keskustelua, hyvää palautetta Rotaryn uusi logo ja visuaalinen ilme ei tuttu kenellekään – ei vielä käytössä. Koulutuksen jälkeen moni klubi kävi tekemässä uuden klubilogon My Rotary -sivustolla Paljon myös keskustelua siitä, tarvitseeko Rotary julkisuutta Edelleen näkemyksiä siitä, että Rotaryn ei kuulu näkyä eikä osallistua paikallisiin tapahtumiin tms.

6 MISTÄ SYNTYY ROTARYN JULKISUUSKUVA?
Julkisuuskuva syntyy vain tekemällä ja aktiivisella toiminnalla Rotaryn julkisuuskuva syntyy rotaryklubeissa tehdyistä teoista – panostusta ”ruohonjuuritasolla” tarvitaan! Mitä me teemme, on sitä mitä me olemme! Eli millainen on meidän julkisuuskuvamme, jos emme tee mitään?

7 HYVÄ JULKISUUS PALKITSEE

8 NÄISSÄ KAIKISSA VOI OLLA MUKANA – NÄISTÄ VOI KERTOA KAIKILLE!
Hanke, tempaus, palveluprojekti, tapahtuma Oma tapahtuma tai osallistuminen paikalliseen tapahtumaan yhtenä toimijana Keräys tai muu valtakunnallinen teema Mielenkiintoinen puhuja/vieras viikkokokouksessa Vaihto-oppilas Ystävyysvaihto, matkat Ryla

9 KAIKKI KANAVAT OVAT KÄYTÖSSÄ !
WWW-sivut Klubin omat sivut Piirin sivut Facebook ja muu sosiaalinen media Paikallismediat > tiedotteet, juttuvinkit >>> Vastaanottajien määrä moninkertaistuu pienillä oivalluksilla!

10 Klubien www-sivujen ylläpito koetaan hankalaksi
KLUBIEN WWW-SIVUT Klubien www-sivujen ylläpito koetaan hankalaksi Kaikilla ei ole edes suoraa domain-osoitetta Nykyisten palveluntarjoajien alustat eivät vastaa millään tavalla Rotaryn uutta graafista ilmettä Järjestelmä liian kankea ja ankea Piiriltä toivotaan tähän apuja!! >> Palaute saatu Porissa pidetyssä koulutuksessa

11 WWW-SIVUT TÄRKEIN IKKUNA ROTARYLLE
www-sivut tärkein tiedonlähde Ajantasaisuus Ulkoasu Mielikuva Ovatko houkuttelevat? Rotaryn virallinen ilme Toimivatko mobiililaitteilla? >> Tuleeko klubien sivuista sellainen mielikuva, että olemme nykyaikaisia, aktiivisia, avuliaita….?

12 Jokainen rotari vie viestiämme eteenpäin
MINÄ ROTARI Jokainen rotari vie viestiämme eteenpäin Kulje ylpeästi Rotarymerkki rinnassasi Ole valmis kertomaan, mikä on Rotary (hissipuhe) Jaa Facebookissa Rotaryn tarinoita Asia, joka on sinun mielestäsi hyvä juttu, on varmasti myös ystäviesi ja tuttaviesi mielestä hyvä juttu.

13 UUDEN BRÄNDIOHJEISTUKSEN MUKAINEN LOGO
Joko sinun klubillasi on uuden ohjeistuksen mukainen logo?

14 MEILLÄ ON PALJON KERROTTAVAA – KIRJOITA NE LISTALLE
Mitä tapahtui viikkokokouksessa Missä rotarimme olivat mukana? Mikä rotarykuukausi on nyt? Mitä tapahtuu maailmalla, mikä on ajankohtaista? Ja miten rotarit siihen reagoivat? >> Mikä on rotareiden rooli esim. pakolaisasiassa?

15 KOTITEHTÄVÄT JOKAISEEN KLUBIIN
Kirjautukaa My Rotary –sivulle / tutustukaa Brand Centeriin Tehkää klubille oma graafisen ohjeistuksen mukainen logo Suunnitelkaa viestintää / hyödyntäkää vuosikelloa Panostakaa www-sivuihin ja Facebookiin Take action!

16 Klubeissa vähän tietoa julkisuuskuva-asioista
SUMMA SUMMARUM Klubeissa vähän tietoa julkisuuskuva-asioista Tarvitaan paljon käytännön opetusta, neuvoja ja valmiita sapluunoita hoitaa viestintää Piirin rooli tässä merkittävä – julkisuuskuvakomitean tosissaan autettava klubeja Työ on alkanut – tästä jatketaan isosti ja näkyvästi!

17 Piirin julkisuuskuvakomitealta
APUA VIESTINTÄÄN Piirin julkisuuskuvakomitealta Pj. Johanna Talikainen Suomen Rotaryn Brand Manager assistant Niko Niemi


Lataa ppt "KLUBIEN JULKISUUSKUVA - Tilanne"

Samankaltaiset esitykset


Iklan oleh Google