Tasavirta-koulutus Imatra 7.10., 8.10., 29.10., 11.11.

Slides:



Advertisements
Samankaltaiset esitykset
Esimies verkossa Kevät 2013 PAOK paokhanke.ning.com #paokhanke (Twitter) facebook.com/PAOK-verkosto.
Advertisements

Normaalikoulujen lukioiden OPH-rahoitteinen hanke
Monimediaista sisältöä verkkokursseille ideoita sisällöntuotantoon Kajaani Terho Kontioinen Joensuun yliopisto.
OPPIREPPU –hanke Lapin alueen 2.asteen verkkokoulu Rovaseudun 2.asteen oppilaitokset Jyrki Niskanen.
Lähellä kaupungissa Verkkopalvelu kaupunkiympäristön teemojen opiskeluun Virpi Hirvensalo, TY, maantieteen ja geologian laitos
Ohjaus työtehtävänä.
Jyrki Kalliolahti TIES
Mohammed Kertoo itsestään:
Wikispaces vieraan kielen opetuksessa Opetus goes POP mediaope Katrina Vartiainen.
Tartu tulevaisuuteen! Paula Paavilainen Neuropsykiatrisen valmennuksen mahdollisuudet tukea nuorta.
 Johdanto  YouTube  YouTuben hyödyntäminen  Yhteenveto.
Pysyneet ja pudotetut Katri Sarmavuori Verkkojulkaisu.
TVT ja SoMe Jonna ja Johanna.
Kaustisen seutukunnassa on 29 erillistä perusopetuskoulua luokat perusopetuskoulua luokat 7-9 (yläasteet) 4 lukiota.
Turun esi- ja perusopetuksessa
Katja Yritys TTKK/DMI/Matematiikan laitos Hypermedialaboratorio
Katja Yritys TTKK/DMI/Matematiikan laitos Hypermedialaboratorio
Hyödynnä nettiä historiassa ja yhteiskuntaopissa.
Verkkoympäristöt lähiopetuksen rinnalla/tukena
Hanke: Tieto- ja viestintätekniikkaa hyödyntävän opetuksen kehittäminen Valtionavustus lukiokoulutuksen TVT:n opetuskäytöön sekä laite ja tietoverkkohankintoihin.
TutKIVA oppiminen verkossa  suunnitellaan ja toteutetaan opetusteknologiaa hyödyntäviä opintoja, joissa sovelletaan tutkivan oppimisen pedagogisia periaatteita.
Mobiilit ohjaajat. Pedagogiset lähtökohdat Kokemuksellisen oppimisen kehässä korostuu oppimisen prosessi. Lähde: David Kolb, 1984.
Laajennettu työssäoppiminen ©koulutus()eximo5.fi.
KANSALLISET PERUSKOULUPÄIVÄT 2012 HELSINKI
Blogin käyttö opetuksen ja ohjauksen tukena Tiina, Tarja, Tari ja Sirpa.
Tenttiakvaariokokemuksia Suomen Turusta :Turun Ammattikorkeakoulu
YVI – oppimisympäristö YVI-oppimisympäristön viestintä yhteistyökumppaneille.
Perusopetuksen opetussuunnitelman perusteiden linjauksia
Verkko-oppimisympäristön käyttöön kasvamisen vaiheet 1.Totuttautuminen: perustan saavuttaminen fyysisesti yhdessä tai yksilöllisesti ohjeiden mukaan lähtötason.
Sosiaalinen media. Sisällysluettelo 3. Kuvat – Picasa 4. Sosiaaliset verkostot – Facebook 5. Videot –Youtube 6. Blogit ja wiki- Wikispaces 7. Oppimisympäristöt.
LAAJENNETTU TYÖSSÄOPPIMINEN toimintasuunnitelma Etelä-Savon ammattiopisto.
Sosiaalisen median hyödyntäminen työssäoppimisen ohjauksessa ja opettajien tukena Sirkka Hulkkonen Otto Burman
Mitä opetan ammatillisessa?
Linkit SisällysRAOTROK RAOTROK- wiki RAO, Metallisosaston esittely Kartta, Googlemaps Linkki koulun sivulle, Wilmaan jne Ajankohtaista KalenteriSyötteenlukija.
VIDEO "näen AUDIO - kuulen". MEDIA "välitän" MEDIAKOULU.
Emmi, Laura, Marianne, Johanna, Hanna, Elisa, Eva-Greta, Marcus.
Teemana oppimisprosessin aktivointi – sulautuvan opetuksen mahdollisuudet Kati Vilonen Aalto-yliopiston Kemian tekniikan korkeakoulu.
5/2007 Kv. harjoittelun haasteet sessio 15 Kv. kevätpäivät, Seinäjoki
Tvt-terveisiä Syksy 2015 alkuun. Mikä ihmeen tvt? Tvt (tieto- ja viestintätekniikka) ei ole pelkkää tietokoneiden ylläpitoa vaan kysymys on laajemmasta.
Sähköinen ylioppilaskoe, Digabi-verkko ja Abitti- koejärjestelmä Digivirtaa lukiokoulutukseen Virtapiikki-koulutus Imatra
Välipalaute Moduuli 3 Mitä tästä voimme oppia? Mitä parantaa?
RAHOITUSJÄRJESTELMÄN UUDISTAMINEN! OPETUSSUUNNITELMAUUDISTUS! SÄHKÖISET YO-KIRJOITUKSET! LUKIOVERKON HARVENTUMINEN! PEDAGOGINEN UUDISTAMINEN! TOIMINTAKULTTUURIN.
Yhteisöllinen oppiminen Heini, Kati, Emilia, Tommi, Essi, Petra ja Noona.
OFFICE 365 PERUSTEET MATTI LÄHTEVÄNOJA, KUOPION KASVUN JA OPPIMISEN PALVELUALUE, KALLAVEDEN LUKIO.
Luokanopettaja Sari Auramo Mäntsälä. Minä? luokanopettaja Mäntsälässä Ohkolan koululla 20 vuotta tässä työssä nyt lk monipuolista tvt:n käyttöä.
LUKION VANHEMPAINILTA YLEISTÄ LUKIO-OPINNOISTA  Vähintään 75 kurssia  3 vuoden vauhtina  Opinto-oikeus päättyy 4. vuoden jälkeen.
TVT2 kurssiin Virpin kokeilua. Tällä sivulla on animaatio… toimiiko?
OPS-PROSESSI Ulla Ilomäki-Keisala luokanlehtori Helsingin yliopiston
Täydennyskoulutus Tuoteturvallisuus ja työura ruoka-alalla
Tasavirta-koulutus Lappeenranta 30.9., 1.10., ja
Matkailukoulutuksen verkostopäivät Porvoossa
HUIPPU Elokuu 2017.
PONTTI –Pohjoista ohjausosaamista nuorisotakuuseen, 5op
Kohtaamisia pelimaailmassa
Kanta-verkkokoulujen toteutukset keväällä 2016
Lintulammen koulun valinnaiskurssit
HISTORIAN KURSSIEN TAVOITTEET, SUORITTAMINEN JA ARVIOINTI
Opetussuunnitelmauudistuksellako uuteen lukioon?
Sähköisen filosofian yo-kokeen pistekokous
HENKILÖKOHTAINEN OPPIMISYMPÄRISTÖ OPETTAJILLE
Opettajan nimi | kurssin numero
Muutokset matematiikan opetuksessa
Lukion tehtävä antaa laaja-alainen yleissivistys
Tietotekniikan laitoksen suuntautumisvaihtoehdot
MINNO® Innovaatioprojekti Loppukatselmus
Filosofian kandiohjelma
Kahdeksan edellytystä sujuvaan opinnollistamiseen
Tampereen ammattikorkeakoulu
Virtuaalikylä virtuaalinen oppimisympäristö
Järjestökoulutuksen kehittäminen
Esityksen transkriptio:

Tasavirta-koulutus Imatra 7.10., 8.10., 29.10., 11.11.

Digivirtaa lukiokoulutukseen - koulutukset (2015 – 2016) Tasavirta-koulutus Tasavirta-osiossa opettajat saavat peruskoulutuksen, jonka teemona ovat sähköisen oppimisen toteuttaminen, oppimisympäristöt, verkkoympäristöt, pilvipalvelut, koe- ja arviointipalvelut. Opettaja rakentaa oman kurssinsa sähköisen ympäristön, materiaalit ja ekokeet. Voimavirta-koulutus Voimavirta-osiossa syvennetään oman oppiaineen digitaalisen oppimisympäristön, materiaalien ja palveluiden hallintaa. Osiossa perehdytään myös sähköiseen ylioppilaskokeeseen oman oppiaineen näkökulmasta. www.saimaanmediakeskus.fi/koulutus

Tasavirta-kokonaisuus Peruskoulutus, jonka teemoina ovat Sähköisen oppimisen toteuttaminen Oppimisympäristöt Verkkoympäristöt Pilvipalvelut Koe- ja arviointipalvelut. Opettaja rakentaa oman kurssinsa sähköisen ympäristön, materiaalit ja ekokeet. Toiveita: https://todaysmeet.com/DL2

Tasavirta-kokonaisuus 4 lähipäivää (7.10., 8.10., 29.10., 11.11.) 1 etäpäivä Oman kurssin sähköistäminen Kuvaus ja arvio toteutuksesta

Digivirtaa Sähköiset kokeet Tehtävänannot Tehtävien palautus Kurssikuvaus Materiaalit Aikataulu Kommunikaatio Keskustelu Opastus Tehtävänannot Tehtävien palautus Tehtävien arviointi Sähköiset kokeet

Digivirtaa Opiskelija tuo oman laitteen Koulu tarjoaa palvelut Haasteena BYOD Koulu tarjoaa palvelut Verkkopalvelut Sähköiset palvelut

BYOD Digivirtaa Opettaja on pedagogi Opiskelijan täytyy hallita ei at-asiantuntija Opiskelijan täytyy hallita oma laite sovellukset verkkoympäristöt Vertaistuki, digi-tuutorit? BYOD

Digivirta vaatii Uudenlaista toimintamallia Venymiskykyä Erilaisten verkkopalvelujen käyttöä Harjoittelua ja kokeilua

Digivirta vaatii Monimediaista tekstiä (=monilukutaito) Tekstiä Kuvia Videoita Ääniä Animaatioita Kaavioita

Apua! Youtube Vimeo Ohjelmien ja verkkoympäristöjen omat ohjeet https://www.youtube.com/channel/UCs2xO65J9vJ6TEaDrrvqeuA Löytyy Youtubesta hakusanalla ”digivirtaa” Tähän koulutukseen liittyviä ohjeita