Suvi Kukkonen, tiedottaja Kansalliskirjasto, kirjastoverkkopalvelut

Slides:



Advertisements
Samankaltaiset esitykset
Markkinointikampanjan suunnittelu
Advertisements

Sosiaalisen median palveluita - facebook Kiravo – kirjasto avoimena oppimisympäristönä Biblär – biblioteket som ett öppet lärcentrum.
Topintupa , mobiilipilotti Blogien käyttöönotto.
Joukkueen Johtaja palaveri  Järjestettävä syksyllä 2010  Järjestetään yksipäiväisenä kutsuturnauksena  Jokainen joukkue kutsuu turnaukseen.
Finna ja kokoelmapalvelut – totuus ja teko
Suomen luomutori Etusivu Tuottajalle Tulevat tapahtumat Ota yhteyttä -Alasvetovalikko, josta valitaan sijainti/tapahtuma -Sijainti -Tapahtuman esittely.
Curriki-ympäristö – Olli Vesterinen – CURRIKI-YMPÄRISTÖN PERUSTEITA Olli Vesterinen.
Slideshare koonti Mervi Isola.
LearningHouse Oy Sosiaalisen median palveluhinnasto.
Finnan kansallisen näkymän palvelukonsepti
FINGERPORI
KDK-asiakasliittymä – ajankohtaista Syyskuu 2010 Kristiina Hormia-Poutanen.
Kalevankankaan koulun mainosprojekti Mediavaikuttamisen parhaat eurooppalaiset käytännöt.
KANSALLISKIRJASTO - Kirjastoverkkopalvelut Esitys: Finnan metatiedolle CC0-lisenssi Tapani Sainio Finnan konsortioryhmä
Tiedottajan ABC-4 *Mitä kannattaa, mistä pitää tiedottaa?
Yhteystiedot LogoNavigaatio Banneri - Facebook - Mainoksia Mainoksia Video Haku Nostoku va Otsikko Kuva.
Sosiaalinen media Sinikka Torssonen Sivu
Mainoksen erittelyä tekstitaito-kokeessa
SOSIAALINEN MEDIA MARKKINOINTIKANAVANA KASPER HAKUNTI.
KANSALLISKIRJASTO - Kirjastoverkkopalvelut Finnan markkinoinnin lähetekeskustelu Maria Virtanen Finna-konsortioryhmä
Teema ja strategiset alueet 2 Yhdessä 2017 Kaikki suomalaiset ja Suomen ystävät Suomi nyt Suomen 100 vuotta Suomi tulevaisuu- dessa.
KANSALLISKIRJASTO - Kirjastoverkkopalvelut Finna-Facebook Finnan viestintä- ja markkinointi -työpaja
Työnhaku TE-toimistossa Tehtäviä. Kuinka TE-palvelujen asiakkaaksi kannattaa ilmoittautua? Mistä päivästä lähtien työnhaku astuu voimaan? Mitä kannattaa.
Mitä turvallisuustutkimuksessa tapahtuu Laura Hokkanen, Pelastusopisto Online and Mobile Communications for Emergencies.
KANSALLISKIRJASTO - Kirjastoverkkopalvelut Erkki Tolonen Kuva: Helsingin kaupunginmuseo,
K-Ruoka sovellus projekti Pajala Ester, Maiju, Teija,Sanna.
KANSALLISKIRJASTO Finnan viestintä- ja markkinointisuunnitelma tiedottaja Heidi Mustajoki Finnan konsortioryhmän kokous
KANSALLISKIRJASTO - Kirjastoverkkopalvelut Erkki Tolonen Kuva: Joel Nokelainen, Helsingin kaupunginmuseo,
Sivuston luominen oppilasryhmän käyttöön Matti Lähtevänoja.
KANSALLISKIRJASTO - Kirjastoverkkopalvelut Finna-tilannekatsaus Erkki Tolonen Finna-konsortio Kuva: Helsingin kaupunginmuseo,
KANSALLISKIRJASTO - Kirjastoverkkopalvelut “Missä arki kohtaa Finnan?” Katsaus Finnan viestintään ja markkinointiin 2015 Konsortioryhmän kokous
KANSALLISKIRJASTO - Kirjastoverkkopalvelut Finnan käyttäjäkysely 2014 Katsaus tuloksiin Käytettävyystyöryhmä
KANSALLISKIRJASTO - Kirjastoverkkopalvelut Finnan käyttäjäkysely 2014 Eri aineistojen kiinnostavuus aineistotyypeittäin ja sektoreittain.
KANSALLISKIRJASTO Finnan viestintä- ja markkinointi 2016 Tiedottaja Heidi Mustajoki, Finnan markkinointityöpaja
KANSALLISKIRJASTO - Kirjastoverkkopalvelut Arkistojen mukaantulon tilanne Finnassa Konsortioryhmän kokous Piia Naukkarinen.
KANSALLISKIRJASTO - Kirjastoverkkopalvelut KOKO Laajennettu projektiryhmä
PK-yrittäjän some-aakkosetsome PALVE PALVE – Juha Konttinen.
Finnan viestintä ja markkinointi
Käsityötoiminta 2017.
Jarkko Muhonen TeamProg
Finnan viestintäkatsaus
Työpaja 2: Uudistunut Finna.fi viestintäkanavana
Finnan viestintä ja markkinointi
Vinkkejä sähköiseen viestintään
Finnan käyttäjäkysely 2014 Katsaus tuloksiin
Maailman Parkinson-päivän some-kampanja
Hyvinkää 100 vuotta.
Finnan viestintäkatsaus
Finna.fi:n etusivu-uudistuksen suunnittelu
SOME-kampanjoiden tavoitteet ”ilon kautta”
Uudella ilmeellä kohti käyttäjää
Yritys ja markkinointi mediassa
Finnan käyttäjäkysely 2014 Katsaus tuloksiin
Oman alan lehdet (1) Käy lainaamassa oppilaitoksen kirjastosta oman alan lehti. Pohdi ja kirjoita blogiisi (tee oma sivu nimeltään ”Oman alan lehdet”)
Finna.fi:n somemarkkinointi
Finna.fi:n somemarkkinointi
Instagram.
Paikkatiedon käyttötapoja
Finnan viestintätyöpaja
Muodollinen subjekti s
Erika Kallinen, palvelusuunnittelija Kirjastoverkkopäivät
Poimintoja käytettävyystesteistä ja palautteesta
Aineistotyyppi työpaja
Finna Educa-messuilla 2018
Paikkatiedon jäljillä
Lions Pass the Plate #lionspasstheplate
Lisää lukiolaisia – mitä tehdä?
Finna.fi opettajille ja kouluille pilotti
Aineistojen kuratointi Finnassa
2.2 Tutustutaan finalisteihin
Esityksen transkriptio:

Suvi Kukkonen, tiedottaja Kansalliskirjasto, kirjastoverkkopalvelut Finna Street Suvi Kukkonen, tiedottaja Kansalliskirjasto, kirjastoverkkopalvelut

Kurkista menneisyyteen Finna Streetin avulla Finna Street löytää historiallisia kuvia sieltä missä olet. Finna Street -haku toimii älypuhelimen tai tabletin antaman sijaintitiedon perusteella ja näyttää historiallisia kuvia sieltä missä käyttäjä parhaillaan seisoo. Finna Streetin käyttö on helppoa. Mene osoitteeseen Finna.fi, paikanna itsesi klikkaamalla Finna Streetin hakua ja tutustu palvelusta löytyviin kuviin. Parhaiten haku toimii ulkotiloissa mobiililaitteella. Finna Street toimii parhaiten kaupungeissa. Hakutulokset ovat riippuvaisia kuvien paikkatiedoista. Jos Finna Street haku ei anna tuloksia sijaintisi perusteella, kokeile hakea paikkakunnan nimellä.

Finna Street -somekampanja

Onnistunut kampanja Finna Streetin tunnettavuutta kohotettiin elo-syyskuussa sosiaalisen median markkinointikampanjalla, jossa kolmen viikon ajan Facebookissa ja Instagramissa mainostettiin ostetuilla ja optimoiduilla mainoksilla Finna Street -hakua.  Mainoskampanja onnistui tavoittamaan ja aktivoimaan ihmisiä, ajoi liikennettä Finna Street -sivulle ja lisäsi palvelun tunnettuutta kustannustehokkaalla tavalla.  Maksetulla mainonnalla tavoitettiin Facebookissa ja Instagramissa yhteensä lähes 130 000 ihmistä. Mainokset tavoittivat käyttäjiä tehokkaasti myös ilman mainosrahaa. Kohderyhmä siis reagoi mainoksen sisältöön positiivisesti. Mainokset keräsivät parhaimmillaan yli sata jakoa ja orgaaninen kattavuus oli maksettua suurempi.

Suomi ennen ja nyt - Finna Street mukana yhteisöllisessä valokuvakampanjassa

Hyppää aikamatkalle Aikamatkaajat-kampanja haastaa kaikki tutkimaan omaa lähiympäristöään ja osallistumaan yhteisöllisen valokuvanäyttelyn rakentamiseen kuvaamalla “ennen ja nyt” -kuvapareja Suomen kartalle. Mikä kaikki ympäristössämme on muuttunut? Kampanjan toteuttavat yhteistyössä Kansallinen audiovisuaalinen instituutti, Finna sekä Suomen valokuvataiteen museo. Kampanja jatkuu itsenäisyyden juhlavuoden loppuun. Suomen satavuotispäiväksi Aikamatkaajien kuvista kootaan myös näyttely Suomen valokuvataiteen museoon Aikamatkaajat.fi

kk-kvp-viestinta@helsinki.fi suvi.kukkonen@helsinki.fi Kiitos! kk-kvp-viestinta@helsinki.fi suvi.kukkonen@helsinki.fi