Minä yhdistelmäajoneuvon kuljettajana Teemu Viljamaa.

Slides:



Advertisements
Samankaltaiset esitykset
L AAJENNETUN TYÖSSÄOPPIMISEN KOKEILUT AUTO JA LOGISTIIKKA.
Advertisements

Kymmenen keinoa pitää parisuhteen liekki palamassa.
TIPTOP – Lessons learnt Sisältö Tiptop-projektissa opittua, osallistujien terveiset seuraaville projekteille. Mitä tässä projektissa onnistui.
Suomen Rotary © Viestintä ja PR-seminaari Tietotekniikka viestinnässä Markku Kalliomäki.
Pienten järjestöjen viestit - Kyselyn tulokset Pienten järjestöjen tapaaminen Anne Ilvonen, OK-opintokeskus & Riitta Kittilä, SOSTE.
Miten kerron koulutuksestani ja työkokemuksestani suomeksi?
Case: PK-yritys sosiaalisen median maailmassa Liina Matveinen toimitusjohtaja Iskelmä Rex ja Oi fm.
Vaiheistettu ryhmätyö 3. tunti
Miten Aloittaa Valokuvaus Liiketoimintaa
Lukiolaisen itc.
JOPO, joustava perusopetus 8-9 lk.
Näin oppiminen muuttuu Helsingissä
Viherlaakson lukio Kevät 2017
Johdatus elämänkatsomustietoon Kouluvierailut
Mitä koulupäivään liikettä lisääviä asioita jo teemme?
Arviointi Hyökkälän koulussa lv
17. Löydä oma alasi s. 81‒83.
Vauhtisokeus iskee? Jan von Gerich, Chief Strategist
PARITANSSIN OPETTAMISEN PORTAAT
VANHEMPIEN PELISÄÄNNÖT
Minä kuljettajana.
Loppuesityksen valmistelu - mitä vielä pitäisi tehdä?
Tekijät: Topias, Hilja ja Linda
Mikromuovi.
Ryhmätehtävä 1.2 Katsomusopetuksen mallit
NUORUUS PS2 LAJM.
Minä kuljettajana Niiles Nissilä
Vaativan erityisopetuksen ja koulunkäynnin ohjaajien täydennyskoulutuskokonaisuus
Maahanmuuttajaoppilaiden arviointi
Minä kuljettajana Niiles Nissilä
Minä kuljettajana Mikko Rautio.
Digitarina.
Minä kuljettajana.
Minä kuljettajana.
Ylpeästi amis, tavoitteena varma työpaikka –
Matti Pohjola Aalto-yliopiston kauppakorkeakoulu
Nuoren kohtaaminen ja tukeminen siirtymävaiheissa
Messages valinta avaa sinun viestilaatikkosi.
PARITANSSIN OPETTAMISEN PORTAAT
Syö aivosi virkeiksi™ -tyhykoulutus
Ready, steady. FLY FURTHER. Kansainvälisyys on taitolaji katja
Vastavalmistuneen puheenvuoro
Työkokous - palkkatuki ja sen vaikuttavuus
PERUSKOULUN TUKI AMMATINVALINNASSA
VAHVA SUOMALAINEN Suomi Finland 100 Keski-Suomen Liikennefoorumi 2017
PDPP-työpaja Mitä tehdään?.
Vanhusneuvostojen yhteistyöseminaari
Minna Busch, Teemu Joensuu
Auktoriteettirakenne
Terveiset Yö-ryhmästä
TULOKSET OPINNOISTA-TÖIHIN WEBROPOL-KYSELY SYKSY 2017
Polut hoitoon ja kuntoutukseen – projekti OTE7
Rekan ratissa istuu isiä ja äitejä
Mitä Kiekun kehitysehdotukseen kannattaa täyttää Pointissa?
Asiointipalveluiden laatu - Asiakasarvioinnit
JOPO, joustava perusopetus 8-9 lk.
Toimiva lajittelu purkutyössä - Purkumerkki Oy
Oppimisen arviointi uudessa OPSissa
Ajanhallinta opiskelussa
Kehittämispäällikkö Eija Lappalainen
Arviointi, vaikutukset ja vaikuttavuus HYTE -työssä
Hyvinvointi- ja terveyserot -sivusto
Taloudellinen tuki liittojen ja yhdistysten koulutuksiin
Klikkaa alapalkista diaesitys auki ALOITA.
Yläkoulun psykologia - Sinä olet ja minä olen
Tervetuloa uuteen PowerPointiin
OSAAMISKANSIO Nimi.
Hei sinä 8.- tai 9.-luokkalainen _________seura XX_______ tarjoaa sinulle Sporttitettiä Jos sinua kiinnostaa liikunta-, kasvatus- tai opetus-ala, me tarjoamme.
Video 5: Yleisesti kysyttyjä kysymyksiä ja niihin annettuja vastauksia
Kulttuurishokki ja henkilökohtainen hyvinvointi
Esityksen transkriptio:

Minä yhdistelmäajoneuvon kuljettajana Teemu Viljamaa

Alan taitoja Työssä täytyy osata monenlaisia taitoja, joihin ei joka pojasta ole. Täytyy osata kuormata rekka huolellisesti ja turvallisesti lakia noudattaen. On tiedettävä paljon tarpeellista kuormien sidonnasta ja asettelusta. Ja täytyy osata käsitellä isoa kalua tienpäällä eri sääolosuhteissa.

Haasteita alaan liittyen Alalta löytyy myös haasteita, monesti on kiire, täytyy lastata auto mahdollisimman nopeasti ja huolellisesti. Rekka kulkee mitä kulkee ja silti pitäisi ehtiä perille ajoissa. Tauot on myös pakko pitää. Kuljettaja saa ajaa yhteen soittoon 4,5 h, jonka jälkeen on pidettävä 45 min taukoa, jonka aikana rekan on oltava parkissa. Välillä myös kalusto aiheuttaa ongelmia, auto saattaa yhtäkkiä hajota, kun sen pitäisi olla jo menossa, siinä sitten saakin ihmetellä, miten tavaran saisi mahdollisimman nopeasti liikkumaan ilman autoa.

Tulevaisuuden haasteet/muutokset Tulevaisuuden muutoksia tulevat olemaan autojen tekniikan kehitys. Jossain vaiheessa Pitäisi tulla robotisoituja rekkoja liikenteeseen. Tekniikka kehittyy koko ajan ja ihmisten kehityttävä Siinä mukana, eikä niitä kohta enää tarvita.

Miksi hain alalle Hain alalle, koska se kiinnostaa minua, siinä saa ajaa, suunnitella ja lastata erilaisia kuormia. Koulutus tarjoaa kalliit ajokortit, siinä on yksi hyvä peruste. Lisäksi alalla on paljon Mahdollisuuksia jos ajohommat alkaa jossain kohti kyllästyttää. Tällä alalla eivät työt lopu Ikinä kesken tavaraa täytyy aina pystyä liikuttelemaan paikasta A paikkaan B.

Mitä osaan nyt Työskentelen tällä hetkellä terminaalissa, joten lastaus/purkuhommat on tullut Tutuiksi. Lisäksi osaan ajaa autoa ja kuorma-autoa. Joitain harjoituksia on koulussa Kuorma-autolla tehty, kontin vaihtoa ja kuormaamista. Mutta muuten koulun trukkituntien Ja työkoneiden käyttötuntien opetus on ollut aika heikkoa.

Opinnoissa tulevia taitoja ja tavoitteita oppimiselle Osaan käsitellä hyvin yhdistelmää Olen tietoinen alan säännöksistä, kuormaamisesta ja muutenkin ammattitaitoinen alalla