Tunnetaitojen harjoittelua ryhmässä

Slides:



Advertisements
Samankaltaiset esitykset
PUHEEN VUORO Vanhempainilta
Advertisements

Jokapäiväinen elämä Sivujen perusrakenne Johdanto Matkustaminen-osioon
Ota aivosi narikasta: PELAA BRIDGEÄ!
TAUKOJUMPPAA lähiöliikkujien kanssa
Huopatilkku paininjalan alle Neula ja paininjalka alas
Selkä suoraksi Suomi TM
 Omakielinen opetus Ideoita opettajien yhteistyöhön sekä materiaalia opetukseen ja itsenäiseen työskentelyyn Samran Khezri Turun Lyseon koulu
Perinnekäsityötä joulun alla -projekti Nyplätty sydän
KiVa Koulu -ohjelma Kiusaamista ennaltaehkäisevä ja vähentävä toimenpideohjelma Kehitetty Turun yliopistossa Opetusministeriön rahoituksella.
KIELIMAISTELUA 3. LUOKALLE
Kaustarin Pienten lasten koulu
treeni.fi harjoituspäiväkirja
Oppimisen pelejä alakouluun
1. ● Ottakaa omat läppärit ja kuulokkeet ● Kuunnelkaa tekstikappaleet 1-5 1) Hello world! s.1 2) Here I am s.2 3) Hanging out s.3 4) We're the champs!
JÄÄPALLOILIJAN FYYSISEN HARJOITTELUN OHJELMOINTI
Kuvakäsikirjoitus.
Vihellän aloituksen VierasKoti Vierasjoukkue aloittaa ottelun.
Mariamin tarina. Nimeni on Mariam ja olen 13 vuotta. Asun pienessä kylässä Ugandassa. Tykkään tehdä ruokaa oman puutarhamme antimista.
SUMUVERHON TUOLLA PUOLEN – tulevaisuusorientoitunut menetelmä opinto- ja uraohjaukseen.
VESO – päivän teemana OPPIMISKÄSITYS - vaiheet ja menetelmät
Taidot taskuun -tunnit Tapanilan ala-asteella
Ruokatavat Ruokatavat ovat todella tärkeitä järjestyksen ja puhtauden ylläpitämiseksi .
TIETOVERSTAS KPAMKin tapaan Hanna-Riina Aho Satu Salmela.
Miksi tämä on vaikeaa? Ilman minkäänlaisia rajoitteita ongelmat ei ole vaikeita ratkaista. Siihen löytyy jopa valmis ”kaava”. Valitettavasti jokaisessa.
Ammatin esittely Digitarina Pohjankartanon lisäluokkien opetuksessa.
Alkulämpö Hyökkääjä etenee pallon kanssa rauhallisella vauhdilla pienin kosketuksin katse koko ajan valmentajassa. Valmentaja pitää huolen että leuka pysyy.
Harjoituksia Jäähalliin
Omakielinen opetus Ideoita opettajien yhteistyöhön
Treenin nimi ja tavoite: lämmittely
HauPa HYVÄ ASENNE NÖYRYYS JA SITKEYS ROHKEUS JA ITSELUOTTAMUS
Organisointi: 3 hlöä yhdessä (polttopalloa): Ohjeet: yksi keskellä ja kaksi heittää palloa siten, että keskipelaaja ei saa kiinni. -HUOM: pään yli ei saa.
TSEMPPIÄ LIIKUNNASTA- HANKE
LUOKAN PELISÄÄNNÖT Millainen on luokka, jossa on hyvä opiskella ja missä on hyvä luokkahenki ? Jokainen kirjoittaa paperille aiheesta 4-6 asiaa. Jaetaan.
Essee on kirjoitelma, jossa on paljon kirjoittajan omia ajatuksia.
Kiusaamiskysely 2014 Syksy.
L AAJENNETUN TYÖSSÄOPPIMISEN KOKEILUT AUTO JA LOGISTIIKKA.
1.Alkeiskurssi 3 krt, maanantai, tiistai ja keskiviikko klo Kurssi antaa edellytykset aloittaa golfharrastus ja suorittaa GreenCard Seuran.
Teemapäivä Linturetki 5. luokka. Vastuu ympäristöstä, hyvinvoinnista ja kestävästä kehityksestä Oppilas oppii: ymmärtämään ympäristönsuojelun välttämättömyyden.
Yhteisöllinen oppiminen Heini, Kati, Emilia, Tommi, Essi, Petra ja Noona.
Vihellän aloituksen VierasKoti Vierasjoukkue aloittaa ottelun.
Alkulämpö Hyökkääjä etenee pallon kanssa rauhallisella vauhdilla pienin kosketuksin katse koko ajan valmentajassa. Valmentaja pitää huolen että leuka pysyy.
1v1 harjoitteet. 1v1 kuljettaminen ja kääntyminen Lähtee valmentajan syötöstä. Pelaajat kisailevat pallosta ja pyrkivät tekemään maalin kumpaan tahansa.
Jonot mataliksi Liikettä pienissä tiloissa
Matematiikkaa 3b © Varga–Neményi ry 2017
Viiden suora -peli ristinolla-peli (viiden suora) esim. yhtälön ratkaiseminen, prosenttilaskenta, sähköopin perussuureet (PUImURI) jne. 11x11-ruudukko,
Tactic – Uusi lautapeli vai palvelumuotoile jo olemassa olevaa peliä?
LAJILÄMMITTELY Liikkuvuusliikkeet x5/puoli:
Hymy-veistokset Telakalla
Työelämän tekstejä sähköposti.
P05 ja P06 toimintasuunnitelma
KOTOUTTAMISPERHELUOKKA
Yhteistoiminnallinen kokous
Tai vaihtoehtoisesti
Quizlet-sovelluksen käyttöopas
toista 12 kertaa käännä kortti lähetä käännetty
KRISTILLINEN OPPI IHMISESTÄ JA ELÄMÄN TARKOITUKSESTA
Astrid Lindgren Ilon Wikland.
Kielitietoisuuskoulutus perusopetuksen opettajille
Skruuvin pikaopas Valtti = tarjotaan maa,    , ja halutaan tikkejä
Selkä suoraksi Suomi TM
Laaja-alainen arviointi
LISÄKILPAILUSÄÄNTÖMUUTOSESITYKSET
Askeleittain opetusohjelma
SGS Kilpailut 2019 Kari Hiukka
Johtamismalli partio-ohjelmassa
Yrittäjyys antaa virtaa
Pylly ylös -haaste: Pidetään luentotauko!
KRISTILLINEN OPPI IHMISESTÄ JA ELÄMÄN TARKOITUKSESTA
Maksuttomia materiaaleja opetukseen, työnohjaukseen
Yleinen tuomari ohjeistus sekä viralliset käsimerkit
Esityksen transkriptio:

Tunnetaitojen harjoittelua ryhmässä Yhdessä on kivaa Tunnetaitojen harjoittelua ryhmässä

Valteri-puodin kortit Yhdessä on kivaa

Päivän aloitus yhdessä Valteri- puodin YKI Yhdessä on kivaa -korttien avulla. Korttipinkka sisältää 35 yksilötehtävää ja 15 ryhmätehtävää Peli on yhteistoiminnallinen, ei kilpailuhenkinen Tarkoituksena on myönteisten kokemusten saavuttaminen Peli sopii kaikille, mutta erityisesti niille oppilaille, joilla on vaikeuksia itsehillinnässä tai sosiaalisissa taidoissa

Hyvän ilmapiirin luoja Pelin avulla luodaan yhdessä toimimisen ilmapiiri koulupäivälle Jos kyseessä on yleisopetuksen ryhmä, n. 20 oppilasta, jaetaan ryhmä ja kortit kahteen osaan, molemmille ryhmille 25 korttia Pelin kesto riippuu ryhmän koosta ja siitä, kuinka kauan oppilaat jaksavat pelata.

Esimerkkejä korttien tehtävistä

Yksilötehtävä: Tervehdi sanallisesti (Moi, Hei, Terve, Moikka) kaikkia pelikavereita, joilla on yllään jotakin punaista Yksilötehtävä Oppilas toimii kortin ohjeiden mukaisesti

Kierrä peliporukan ympäri takaperin Yksilötehtävä: Kierrä peliporukan ympäri takaperin Yksilötehtävä Toiminnallista puuhaa

Laita vasen kätesi vasemmalla puolella istuvan pelikaverisi olkapäälle Ryhmätehtävä: Laita vasen kätesi vasemmalla puolella istuvan pelikaverisi olkapäälle Ryhmätehtävä Pientä kosketuskontaktia

Laittakaa varpaat vastakkain vieruskavereiden kanssa Ryhmätehtävä Laittakaa varpaat vastakkain vieruskavereiden kanssa Ryhmätehtävä Kenen varpaita kutittaa?

Ryhmätehtävä: Tehkää aaltoja viiden kierroksen ajan. Kortin saanut aloittaa ja hänestä oikealla puolella istuva jatkaa aaltoa eteenpäin. Ryhmätehtävä Viimeisetkin unihiekat karisevat

Toiminta Oppilaat istuvat piirissä joko lattialla tai tuoleilla Tärkeää on, että he näkevät hyvin toisensa Opettaja kierrättää korttipussia vuorotellen jokaiselle oppilaalle Oppilas lukee saamansa kortin, mutta jos hän ei ole lukutaitoinen, opettaja lukee sen Sitten seurataan kortin ohjeita

Kun tehtävä on tehty, kortti laitetaan pois. Tehtävän lopetus Kun tehtävä on tehty, kortti laitetaan pois. Peli päättyy, kun kaikki kortit on käyty läpi tai muuten ennalta määritelty aika on päättynyt.

Kiitos materiaalista Valteri-puodille! www.valteri.fi/puoti