Ryhmätehtävä 1.2 Katsomusopetuksen mallit

Slides:



Advertisements
Samankaltaiset esitykset
Ryhmätehtävät 2.1 Korjattu Eero Salmenkivi Opettajankoulutuslaitos.
Advertisements

Luku- ja tenttivihjeet 1 Eero Salmenkivi Opettajankoulutuslaitos.
Elämänkatsomustiedon didaktiikan peruskurssin koontia Eero Salmenkivi Opettajankoulutuslaitos.
Elämänkatsomustiedon didaktiikan peruskurssin koontia Eero Salmenkivi Opettajankoulutuslaitos.
CAVE – työskentelytapa: prosessi, muutokset, lopputulos Tiina Yli-Karhu, suunnittelukoordinaattori Jyrki Jääskeläinen, arkkitehti.
JAETUT EVÄÄT Jyväskylä. KOHTAAMINEN ! Inhimillinen lämpö – Hengellinen syvyys, Pyhä Nimeltä kutsuttu Tervetuloa.
Tiedonhaku Tiedonhaun käsite ja menetelmät 2. Ryhmätyö 2 ● Muodostetaan 4 henkilön ryhmät ● Keskustelkaa millä tavoilla käytätte internetiä ‒ selailua.
Kesätyöt Tehtäviä. Luokkagallup Kuinka moni on ollut kesätöissä? Kuinka moni on ollut useammassa kuin yhdessä kesätyössä? Kuinka moni on hakenut kesätöihin?
Alakoulujen oppilaskuntien ja Turun Lasten Parlamentin yhteistyö.
JOUKKUETOIMITSIJAT JÄÄKIEKKO-OTTELUSSA 1. OTTELUTOIMITSIJAT 2.
TE3 SAIRAUSVAKUUTUS SUOMESSA Hurtig TEHTÄVIÄ TERVEYDENHUOLTOPALVELUJEN KÄYTÖSTÄ 1. Erkki loukkaa polvensa koulun liikuntatunnilla. Opettajan.
ALOITUSINFO PROJEKTIKOORDINAATTORI SARI ÅGREN Toimintakulttuurin kehittäminen.
Opiskelijoiden palautteita Villa Elban ryhmäytymispäivältä ”Terveisiä Villa Elbaan!” Kansilehtivaihtoehto.
Vaiheistettu ryhmätyö 3. tunti
Vinkkejä pulmatilanteisiin (1/2)
Kaavoitusohjelman kehittämistyöryhmän toimenpide-ehdotus
Filosofian ja elämänkatsomustiedon didaktiikka: AD-perusteet kurssin suoritus Eero Salmenkivi Opettajankoulutuslaitos.
Aineistonhallinnasta Väestöliitossa
Sivistystoimialan ajankohtaiskatsaus helmikuu/2017
Arviointi ja vaikuttavuus
Johdatus elämänkatsomustietoon Kouluvierailut
PORIN PRIKAATI Niinisalon toimipiste
Ryhdistä yhdistystä treffille: Miten jäsenistä huolehditaan?
”OHJAAJANA KEHITTYMINEN”
Väittelyharjoitus Eero Salmenkivi Opettajankoulutuslaitos.
Sähköisen hyvinvointikertomus hyvinvointiklinikalla
Filosofiaa lapsille, muita kuin Lipmanin lähestymistapoja
Lisätiedot ja ilmoittautuminen:
Kotihoidon asiakkaat marraskuussa 2016
Tutustumista elämänkatsomustiedon didaktiikkaan
Palveleminen “klubin konsulttina”
Vinkkivideo työnhausta
Meillä on töissä kivaa. Meillä on hyvä ilmapiiri ja kivat työkaverit
Minä yhdistelmäajoneuvon kuljettajana Teemu Viljamaa.
Luku- ja tenttivihjeet 7
Laadullisten tutkimusmenetelmien seminaari
JOHDATUS TUTKIVAAN OPPIMISEEN
KOKOUSASIAKIRJAT 2014 M. Kaitainen.
KUOPION KAUPUNGIN KESÄTYÖSETELI 2018
Innovaationa toimintamallin parantaminen
Kaksi erää Tässä ppt:ssä ohjeet pelin johtajalle Opus-työryhmä 2014
Tutustumistreeni Nimi, ammatti, mistä tulee,
3D-kiinteistönmuodostaminen perusteet
Vapaaehtoistyön tekeminen Suomessa
Taloustorstai Kuntaliiton kysely hallitusohjelman ja kehyspäätöksen vaikutuksista kuntatalouteen SÄÄSTÖKYSELY Mikko Mehtonen.
Terveiset Yö-ryhmästä
Oletko sinä vuorovaikutuksen mahdollistaja ?
Polut hoitoon ja kuntoutukseen – projekti OTE7
Ystävänpäivän kampanja 2019 Info vapaaehtoisille
Innopaja
KP OTE Opinnoista töihin
Asiointipalveluiden laatu - Asiakasarvioinnit
Vapaaohjelman arvostelulomakkeen täyttäminen
Power Point -karaoke Power point –karaoke on menetelmä, jota voi käyttää nopeamman tai pidemmän kaavan mukaan. Menetelmä toimii erityisen hyvin tilaisuuden.
Suomalaisten mielipiteet aktiivimallista
Toimiva lajittelu purkutyössä - Purkumerkki Oy
Ajanhallinta opiskelussa
Opiskelijoiden terveydenhoitouudistus ja maksujen kerääminen 2020
Hyvinvointi- ja terveyserot -sivusto
Tervetuloa! Kouluvuosi [Vuosi].
Innopaja
Keskipalkan muutos, kaikki
Tervetuloa ilmastoneuvotteluihin!
Istuma- ja näyttöpäätetyö
TERVETULOA ILMASTO- NEUVOTTELUIHIN! Istu oman delegaatiosi pöytään.
Yleisen lisenssijälleenmyyjän kilpailutus
ARKISTOINTI – järjestämistä ja säilyttämistä
Laatukriteeripuu – asiakastarpeen jäsentely – (CTQ tree)
Osaamisen ennakointifoorumi
Tommi Mattila Valmiuspäällikkö Suomen Punainen Risti Hämeen piiri
Esityksen transkriptio:

Ryhmätehtävä 1.2 Katsomusopetuksen mallit Eero Salmenkivi Opettajankoulutuslaitos

Tehtävä Keskustelkaa noin 5 hengen ryhmässä (4 ryhmää) parhaasta tavasta järjestää katsomusopetus. Saatte lisää ohjeita keskustelun edetessä.

Menetelmä Jakautukaa noin 5 hengen ryhmiin. Valitkaa puheenjohtaja, joka toimii myös ajanottajana, henkilö vaihtuu useamman kerran harjoituksen aikana. Valitkaa kirjuri, kirjurin ei tarvitse toimia pj:na/ajanottajana, mutta hän on mukana keskustelussa. Olkaa valmiit aloittamaan keskustelu annetuin ohjein. Ohjeita tulee vähitellen lisää.

Ohjeet Ohje: kunkin puheenvuoron tulee olla lyhyt (max enintään n. 40 sekuntia) eikä sama henkilö saa käyttää kahta peräkkäistä puheenvuoroa Ohjeet: Vaihtakaa ajanottajaa/puheenjohtajaa. Joka puheenvuoro max n. 40 sekuntia Joka puheenvuoron jälkeen tauko, vähintään 4 sekuntia.

Ohjeet (jatkoa) Ohjeet: Vaihtakaa ajanottajaa Puheenvuorot max 30 sekuntia Joka puheenvuoron jälkeen tauko, väh. 4 sek. Joka puheenvuoro alkaa lyhyellä referaatilla edellisestä puheenvuorosta (referaattia ei lasketa 30 sekunttiin).

Ohjeet (jatkoa) Ohjeet: Vaihtakaa ajanottajaa Puheenvuorot max 30 sekuntia Joka puheenvuoron jälkeen tauko, väh. 4 sek. Joka puheenvuoro alkaa lyhyellä referaatilla edellisestä puheenvuorosta Oman puheenvuoron jälkeen saa uuden puheenvuoron vasta, kun kaikki muut ovat käyttäneet puheenvuoron. Tällaisen täyden kierroksen jälkeen ajanottaja aina vaihtuu.

Purku Miten keskustelu sujui muunnellulla nelivaiheisen raketin menetelmällä? Mitä eri argumentteja katsomusaineiden mallista jäi mieleen?