Tasa-arvo hankkeen osa-arvioinnin internetkysely henkilökunnalle

Slides:



Advertisements
Samankaltaiset esitykset
Prepositiot ajanilmauksissa
Advertisements

JOUSTAVUUTTA JA TOIMINNALLISUUTTA KOULUUN
KOIRALAUMA HYÖKKÄÄ KROKOTIILIN KIMPPUUN
Ruotsin kielen verbien käyttö
Neuvottelupäivät 2012 Kysely: Hyvin- vai pahoinvointia kuurojen yhteisössä? Diskussionsdagarna 2012 Enkät: Välmående eller dåligt mående i dövsamhallet?
Substantiivien epämääräinen ja määräinen muoto
Ruotsin kielen verbien käyttö
Sanajärjestys.
1. Kouluopetuksen ainejakoisuus (r) 2. Koulusta toimintakeskus (r) 3. Metataitojen arviointi (d) 4. Oppivat ryhmät (k) 5. Hitaan oppimisen tila (d) 6.
Heinolan kaupungin opetussuunnitelma
Substantiivien epämääräinen ja määräinen muoto
Valmistautuminen harjoituksiin Förberedelse inför en träning Syö terveellistä, ravitsevaa ja juo vettä 1-2h ennen harjoitusta. Tarkista varusteet ja ole.
PERSOONAPRONOMINIT.
JOPO- opetusta Kouvolassa vuodesta 2006
EPÄSUORA KYSYMYSLAUSE
Laajennetun työssäoppimisen kokeilussa Opiskelijan henkilökohtainen ohjaus Työssäoppiminen laajenee - laajeneeko ohjaus ja tuki?!?
Laajennetussa työssäoppimisessa Opiskelijan henkilökohtainen ohjaus.
Tähän tarvittaessa otsikko Kysely esi- ja perusopetuksen huoltajille Kirkkonummella
PÄÄLAUSEEN SANAJÄRJESTYS PÄÄLAUSEITA OVAT 1. VÄITELAUSEET Sofia har en hund. 2. KYSYMYSLAUSEET Vad gör du? Spelar du gitarr? 3. KÄSKYT JA KEHOITUKSET Ring.
Substantiivin määräysmuodot
Informera om projektet Som stödmottagare har du informationsskyldighet vilket bland annat innebär att du ska sätta upp minst en affisch med information.
SIVULAUSEEN SANAJÄRJESTYS
Relatiivipronominit ja relatiiviset adverbit
5410_H12 SMG e-post palaute: Sähköstatiikka / Elektrostatik SUBSTANTIIVIN MUOTO a)yksikön epämääräinen, artikkelin kanssa -kun asia esitellään (tuntematon.
Palaute ”Min mobiltelefon” 5411_H07 TFM Puhelin = en mobil, en telefon, en mobiltelefon, en smarttelefon Nykyinen = nuvarande (tpm) Aikaisempi = tidigare,
APUVERBIT JA APUVERBIEN KALTAISET VERBIT. Käännä ja taivuta. 1. osata, voida______ ______ ______ ______ 2. saada______ ______ ______ ______ 3. haluta______.
APUVERBIT TRÄNA GENOM ATT ÖVERSÄTTA. Minun pitää mennä kirkkoon. Jag bör gå till/in i kyrkan. Minun pitäisi istua hiljaa. Jag borde sitta stilla/tyst.
Den 13 november 2016sc/EK KIELIOPIN PERUSKÄSITTEITÄ: Lauseet: Päälause: hallitseva lause Jag åker hem efter att jag har blivit färdig med detta. Väitelause:
VERB Rosenberg – VT2016. Ordklasser Tempus INFINITIIVI On verbin perusmuoto. Usein vaatii virkkeessä eteensä ”att” –infinitiivimerkin. PREESENS Ilmaisee.
Ylioppilastutkintolautakunta Postiosoite: PL 50, HELSINKI Käyntiosoite: Suvilahdenkatu 10 B, HELSINKI Puhelin: (09) Telekopio: (09)
Oppikirjana Magnet 5 (WSOY), (käytetyt kirjat (valmiit vastaukset-1 arvioinnissa, e-kirja) tuntiaktiivisuuden arviointi asteikko O=osallistunut, 4-10)
SIVULAUSEESSA AINA SUORA SANAJÄRJESTYS! SUBJEKTI ENNEN PREDIKAATTIA!! Alistuskonjunktiolla alkavat sivulauseet.
Indefiniittipronominit
Tarinat – ru, ku, ue/ET, hi Aloitus yhteinen esittelypp, mitä kaikkea tarinat voivat olla. Esitetään viikolla 2. Ope kerää ideat oppilailta. Vko 3. Kokoa.
Relatiivilause.
Persoonapronominit.
Pronominit.
Apuverbit.
Oppimispäiväkirja (PPT)
Finansiering av landskapen
Interrogatiivipronominit
Infinitiivi.
Epäsuora kysymyslause
Adjektiivin taivutus ja käyttö
5410_H10 Agumenterande text.
Palaute e-post 5411_H06 eny rym
Konditionaali.
Att visa vägen Tien neuvominen
Pronominit man ja det.
KODIN JA KOULUN YHTEISTYÖ
Kasvatuskeskustelu- ja rangaistuskäytänteet
SIVULAUSEEN SANAJÄRJESTYS
Demonstratiivipronominit
Sivulauseet.
Epäsuora kysymyslause
Alistuskonjunktiot  aloittavat SL = kon-su-li-kie-pre
5411_h06 eny,rym: Arg.text apuverbi+infinitiivi: VOIN/HALUAN+ostaa (ei voi olla *voin/haluan ostan) apuverbit: kan, vill, måste, ska, bör, lär… jag kan/vill.
PERFEKTI.
Omsorgen – diskussionstillfälle Villa Lande
Interrogatiivipronominit
Omistusmuodon ilmaiseminen
Tasa-arvo hankkeen osa-arvioinnin internetkysely henkilökunnalle
Millainen? Hurdan, hurdant, hurdana? Hur?
Infinitiivi ATT GÖRA något lätt som en plätt!!!.
Persoonapronominit.
Substantiivin taivutus ja käyttö
Jatkossa varhaisen tuen perhetyö
Relatiivilause.
Epäsuora kysymyslause
Kotihoidon asiakaskysely v / Hemvårdens klientenkät år 2018
Esityksen transkriptio:

Tasa-arvo hankkeen osa-arvioinnin internetkysely henkilökunnalle Porvoon kaupunki/Sivistystoimi/MM

Ajankohta: Ensimmäisen hankelukuvuoden lopussa, toukokuu 2014 Kyselyyn valitut: 42 avainhenkilöä Vastausten määrä: 26 (18 + 8) Vastausprosentti: 62 %

Miten tasa-arvo hanke mielestäsi on lähtenyt käyntiin koulussasi? Positiiviset vastaukset (melko hyvin, hyvin, erinomaisesti): 94 % suomenkielisistä vastauksista 75 % ruotsinkielisistä vastauksista   Kiinnostavat perustelut: efter att inkörningsperioden är över förstår jag inte hur vi tidigare klarat oss utan stor flexibilitet och gott samarbete hankkeen työntekijät ovat kokonaisvaltaisesti pystyneet tukemaan oppilaiden koulumotivaatiota vielä voisi terävöittää tehtävänkuvaa tarkemmin koulukohtaisesti ja tehdä periaatepäätöksiä siitä miten tieto kulkee avustaja ei halunnut työskennellä yksikössämme ja hänen panoksensa siirrettiin toiselle yksikölle

Suuntautuuko resurssi hanketavoitteita ajatellen oikein? Positiiviset vastaukset (melko hyvin, hyvin, erinomaisesti) 89 % suom. 74 % ruots.

Kuinka hyvin hanke on saavuttanut tavoitteensa tähän mennessä? Positiiviset vastaukset (melko hyvin, hyvin, erinomaisesti) suom. + ruots. 88 %

Miten hanke näkyy kouluarjessa? Kiinnostavat vastaukset: - Monet oppilaat, jotka eivät aiemmin kyenneet suoriutumaan läksyistä oppimisvaikeuden/kielitaidon takia on saanut suuresti tukea läksykerhosta - Kyseisillä oppilailla tekemättömien läksyjen määrä on pudonnut todella paljon ja miltei hävinnyt kokonaan - Hankkeen työntekijä on voinut tehdä ns. kenttätyötä yhdessä oppilaiden ja huoltajien kanssa. Esim. jos oppilas jää herkästi kotiin, on hankkeen työntekijä voinut olla nopeammin yhteydessä oppilaaseen. Mahdollisia koulupudokkaita on pystytty tukemaan yksilöllisemmin. School Coachin rooli on aktiivinen Skolgångsbiträdet har gjort sig bekant för alla. Läxis är välbesökt och barnen vänder sig ofta till henne för att reda upp bråk.

Onko hanketyöntekijöiden rooli oppilaan tukiverkostossa sinulle Hiukan epäselvä 33 % suom. Epäselvä tai hiukan epäselvä 63 % ruots.

Onko hanketyöntekijöiden rooli koulun työyhteisössä sinulle Hiukan epäselvä 44 % suom. Epäselvä tai hiukan epäselvä 50 % ruots.

Kehittämisehdotuksia hankkeelle: Viikonpäivissä täytyy löytää myös joustoa – ei aina vain to ja pe. Alkuviikko on tärkeä. Skolgångshandledaren på plats varje dag Tutustumiseen hanketyöntekijään on varattava riittävästi aikaa (oppilaat ja vanhemmat) Nivelvaihe alakoulusta –yläkouluun (poissaolot ja kontaktit vanhempiin) Vi har fortfarande elever som inte kommer till skolan - måste få den här resursen inriktad också på dessa familjer Att projektpersonalen avhämtar elever hemifrån   Kaikkien opettajien olisi hyvä tietää millä perusteella joku oppilas saa hankkeelta tukea Edelleen eri menetelmien kokeileminen, jotta saamme tietoa mitä kannattaa tehdä erilaisissa ongelmatilanteissa Hankeseminaari – työtapojen ja uusien menetelmien esittely Klar och tydlig arbetsbeskrivning – alla klarar inte av att få fria händer Mera stöd av projektledningen då när något inte fungerar