Klubin brändin markkinointi - Esimerkki Lions Club Heinola Jyränkö
Lähtökohta Me kilpailemme ihmisten vapaa-ajan käytöstä Sisäinen brändäys varmistaa, että jäsenten kesken vallitsee yhteinen ymmärrys klubin toiminnan tarkoituksesta, arvoista, tavoitteista ja sitoutumisesta klubin toimintaan Ulkoinen brändäys on työkalu, joka auttaa parantamaan klubin julkisuuskuvaa, herättää haluttuja tunteita ja houkuttelee uusia jäseniä klubiin 8.5.2018 Lions-liiton brändikiertue syksy 2014 Klubin brändin markkinointi Kari Koponen
Klubin lähtökohta Klubikokoukset olivat virallisia kokouksia eivätkä ne kiinnostaneet jäseniä Aktiviteetteihin oli vaikea saada osallistujia Klubin toiminta oli ”paikalleen jämähtänyttä” Jäsenmäärä oli laskussa 8.5.2018 Lions-liiton brändikiertue syksy 2014 Klubin brändin markkinointi Kari Koponen
Mistä kaikki alkoi? Kaudella 2011-2012 perustettiin klubitoiminnan kehittämistyöryhmä Jäseniksi valittiin sekä pitkäaikaisia että uusimpia klubin jäseniä 8.5.2018 Lions-liiton brändikiertue syksy 2014 Klubin brändin markkinointi Kari Koponen
Mitä tehtiin? Muutettiin klubikokoukset vapaamuotoiseksi klubi-illoiksi Otettiin uudestaan käyttöön klubisauna ennen klubi-iltaa Tehtiin klubikysely jäsenille Käytiin arvokeskustelu ja päätettiin yhdessä klubin arvot Päätettiin uusia klubin verkkosivut 8.5.2018 Lions-liiton brändikiertue syksy 2014 Klubin brändin markkinointi Kari Koponen
Lions Club Heinola Jyrängön brändilupaus > 8.5.2018 Lions-liiton brändikiertue syksy 2014 Klubin brändin markkinointi Kari Koponen
8.5.2018 Lions-liiton brändikiertue syksy 2014 Klubin brändin markkinointi Kari Koponen
8.5.2018 Lions-liiton brändikiertue syksy 2014 Klubin brändin markkinointi Kari Koponen
8.5.2018 Lions-liiton brändikiertue syksy 2014 Klubin brändin markkinointi Kari Koponen
8.5.2018 Lions-liiton brändikiertue syksy 2014 Klubin brändin markkinointi Kari Koponen
8.5.2018 Lions-liiton brändikiertue syksy 2014 Klubin brändin markkinointi Kari Koponen
8.5.2018 Lions-liiton brändikiertue syksy 2014 Klubin brändin markkinointi Kari Koponen
8.5.2018 Lions-liiton brändikiertue syksy 2014 Klubin brändin markkinointi Kari Koponen
8.5.2018 Lions-liiton brändikiertue syksy 2014 Klubin brändin markkinointi Kari Koponen
8.5.2018 Lions-liiton brändikiertue syksy 2014 Klubin brändin markkinointi Kari Koponen
8.5.2018 Lions-liiton brändikiertue syksy 2014 Klubin brändin markkinointi Kari Koponen
8.5.2018 Lions-liiton brändikiertue syksy 2014 Klubin brändin markkinointi Kari Koponen
8.5.2018 Lions-liiton brändikiertue syksy 2014 Klubin brändin markkinointi Kari Koponen
8.5.2018 Lions-liiton brändikiertue syksy 2014 Klubin brändin markkinointi Kari Koponen
8.5.2018 Lions-liiton brändikiertue syksy 2014 Klubin brändin markkinointi Kari Koponen
Kannattiko? Mitä tapahtui? Klubin jäsenmäärä on kasvanut 41 > 48 Klubin tunnettuus on kasvanut Klubikokoukset ovat viihtyisämpiä ja niihin osallistutaan enemmän Helpompi saada osallistujia aktiviteetteihin Yhteishenki on parantunut 8.5.2018 Lions-liiton brändikiertue syksy 2014 Klubin brändin markkinointi Kari Koponen
Jokaisella klubilla on jo brändi! Etulyöntiasemassa ovat jatkossa ne järjestöt ja yhdistykset, jotka tuovat itsensä esille houkuttelevana ja mielenkiintoisena mahdollisuutena ”Tuossa toiminnassa minä haluan olla mukana!” 8.5.2018 Lions-liiton brändikiertue syksy 2014 Klubin brändin markkinointi Kari Koponen
Rohkeasti brändäämään! Kiitos! Yhteystiedot: Kari Koponen kari.koponen@gainer.fi Puh. 040 767 4379 www.lionsheinolajyranko.fi 8.5.2018 Lions-liiton brändikiertue syksy 2014 Klubin brändin markkinointi Kari Koponen