Klubin brändin markkinointi

Slides:



Advertisements
Samankaltaiset esitykset
PRESIDENTTIEN VALMENNUS
Advertisements

Suomen Lions-liitto r.y./Presidentti RJ/OE
Klubin jäsenjohtajan tehtävät Virkailijakoulutus.
Ovatko klubini IT-asiat kunnossa Sivujen ajantasaisuus Uudet mahdollisuudet.
SKAL PAIKALLISYHDISTYSKANSIO Järjestöpäivä Oik. yo. Inka Saarvio.
LC Hki / Malmittaret PTS = Pitkän Tähtäimen Suunnitelma
Motivaatio halu + energia = motivaatio.
Piiri 107-B DGe Sanna Siissalo
Lions-piiri 107-B Toimintasuunnitelma
Lions piiri 107 – D toimintasuunnitelma 2011 – 2012 We Serve – Me Palvelemme Olli Katila.
Säätiön tarkoitus, toimintatavat, Arne Ritari -killan jäsenmaksut
Lions Clubs International D 107-N ”NETTIKLUBI” Koulutus- ja keskustelutilaisuus toimivien klubien.
LIONS INTERNATIONAL LEO MONINKERTAISPIIRI 107 SUOMI LEO MULTIPLE DISTRICT 107 FINLAND * Yhdessä haasteisiin * * Tillsammans inför utmaningar.
Lions Clubs International MD 107 Finland Suomen Lions-liitto r.y./Lionsklubin johtaminen RJ/OE Lions-toiminta on meidän yhteinen iloinen asia.
LUONNOS LC Askola - Strategia 2010 – /2011 Strategiaryhmä 1 1.
PID Harri Ala-Kuljusta 2. kansainvälinen varapresidentti SUOMI JOHTOON Kampanjan tavoite.
KLUBI ja KLUBIVIRAT. KLUBIN TARKOITUS Luoda ja ylläpitää yhteisymmärryksen henkeä maailman kaikkien kansojen kesken.Luoda ja ylläpitää yhteisymmärryksen.
KLUBIN JÄSENJOHTAJAN TEHTÄVÄT Virkailijakoulutus.
”Mihin kekoon sinä kannat kortesi?”. Mitä on vapaaehtoistyö? Vapaaehtoista Vapaa-aikana Ei palkkaa Kuka tahansa voi osallistua.
Rotarien jäsenyydestä ja pysyvyydestä
Klubin arvokeskustelu
Piirin valmennusohjelma klubien tuleville presidenteille.
Alueen- ja lohkon puheenjohtajat piirikuvernöörin 1. tehtävä
6.5.08/R JunttilaSuomen Lions-liitto r.y./Presidentti I1 KLUBIN PRESIDENTTI.
Lions Clubs International  Lohkon puheenjohtajan koulutus.
N-piirin johtamisvalmennus Lionsklubin muutosjohtaminen.
Strategiset tavoitteet Käytämme monipuolisesti ammattiyhdistystoiminnan keinoja jäsenten asioiden ajamiseen. Vaikutamme luottamusmiesjärjestelmän toimivuuden.
Klubin arvojen määrittelyprosessi. Arvoprosessi Klubin tulee selvittää itselleen miksi arvot ovat tärkeitä. Arvoja ei kannata pohtia vain siksi, että.
Toimintasuunnitelma Piirifoorumi Toimintasuunnitelma Esko Hietanen2 Perusteet TS:aan Kv. Pres Joe Prestonin ajatukset ja tavoitteet LL/Toronton.
Lionsklubin muutosjohtaminen 107 N Apj-Lpj seminaari Bykulla
Jalanjäljet... Näyttävät meille missä olemme olleet Osoittavat suunnan
KLUBIKOULUTTAJA - klubin oma koulutussuunnitelma Esittäjä IPDG/DT Kari Kontula Pori Karhunpää Rk Päivämäärä Suomen Rotary © 2010.
SIHTEERI MARJATTAKOULU Apua ja neuvontaa. Ottakaa yhteyttä! puh Sihteerikoulutus / HS & KE.
Lions Clubs International MD 107 Finland Presidenttivalmennus 1 Klubin presidentti
RAKENNETAAN VAHVEMPI B-PIIRI Tilaisuus Hotelli Kuninkaantie PDG Reijo Stedt B-piirin rakentaminen
Lions Clubs International Suomi-Finland MD 107-M Finland Jäsenjohtajakoulutus / IPDG Matti Reijonen 1 Jäsenjohtajakoulutus.
Jäsenfoorum palautekooste Sanna Mustonen.
Lions tietoa uusille jäsenille
klubi vetovoimaiseksi Jäsenjohtajakoulutus
Julkisuuskuvatutkimus
Klubin strategia työkalu KST
Kotka Suomen Romanifoorumi.
Klubin Strategia Työkalu
D-piirin lionspinssiviikko
Valmentajakoulutuksen suunnittelu
Klubivastaavien koulutus
Klubin strategia työkalu KST
Klubin Strategia Työkalu
Klubin strategia työkalu
Lions tietoa uusille jäsenille
RAKENNETAAN VAHVEMPI B-PIIRI
PiHan toiminta Kickoff
Klubin arvokeskustelu
Klubin arvoprosessi.
+1-jäsenohjelma B-piirissä Jäsenjohtajakoulutus
Mitä hyötyä on olla Lions-klubin jäsen?
KLUBISIHTEERIN KOULUTUS
Tuomas Aunila N-piirin jäsentoimikunta
Lions tietoa uusille jäsenille
prePETS SIHTEERIN TEHTÄVÄT
Keinoja jäsenten pysyvyyden parantamiseksi
Presidenttivalmennus Vähän haasteista, paljon brändityöstä ja vähän muustakin PDG Ilkka Siissalo
ULVILA GMT Raimo Gröhn GMT Raimo Gröhn.
Suomen Lions-liitto r.y./Presidentti RJ/OE
Lionsklubin muutosjohtaminen
YHTEENVETORAPORTTI SYKSYN 2008 KLUBIKYSELYISTÄ
Lionsklubin muutosjohtaminen
Suomen suurin suun terveydenhoitoalan ammattiliitto Yli 6000 jäsentä
Suomen suurin suun terveydenhoitoalan ammattiliitto Noin 6000 jäsentä
[Klubin nimi tähän] Jäsenkyselyn tulokset.
Esityksen transkriptio:

Klubin brändin markkinointi - Esimerkki Lions Club Heinola Jyränkö

Lähtökohta Me kilpailemme ihmisten vapaa-ajan käytöstä Sisäinen brändäys varmistaa, että jäsenten kesken vallitsee yhteinen ymmärrys klubin toiminnan tarkoituksesta, arvoista, tavoitteista ja sitoutumisesta klubin toimintaan Ulkoinen brändäys on työkalu, joka auttaa parantamaan klubin julkisuuskuvaa, herättää haluttuja tunteita ja houkuttelee uusia jäseniä klubiin 8.5.2018 Lions-liiton brändikiertue syksy 2014 Klubin brändin markkinointi Kari Koponen

Klubin lähtökohta Klubikokoukset olivat virallisia kokouksia eivätkä ne kiinnostaneet jäseniä Aktiviteetteihin oli vaikea saada osallistujia Klubin toiminta oli ”paikalleen jämähtänyttä” Jäsenmäärä oli laskussa 8.5.2018 Lions-liiton brändikiertue syksy 2014 Klubin brändin markkinointi Kari Koponen

Mistä kaikki alkoi? Kaudella 2011-2012 perustettiin klubitoiminnan kehittämistyöryhmä Jäseniksi valittiin sekä pitkäaikaisia että uusimpia klubin jäseniä 8.5.2018 Lions-liiton brändikiertue syksy 2014 Klubin brändin markkinointi Kari Koponen

Mitä tehtiin? Muutettiin klubikokoukset vapaamuotoiseksi klubi-illoiksi Otettiin uudestaan käyttöön klubisauna ennen klubi-iltaa Tehtiin klubikysely jäsenille Käytiin arvokeskustelu ja päätettiin yhdessä klubin arvot Päätettiin uusia klubin verkkosivut 8.5.2018 Lions-liiton brändikiertue syksy 2014 Klubin brändin markkinointi Kari Koponen

Lions Club Heinola Jyrängön brändilupaus > 8.5.2018 Lions-liiton brändikiertue syksy 2014 Klubin brändin markkinointi Kari Koponen

8.5.2018 Lions-liiton brändikiertue syksy 2014 Klubin brändin markkinointi Kari Koponen

8.5.2018 Lions-liiton brändikiertue syksy 2014 Klubin brändin markkinointi Kari Koponen

8.5.2018 Lions-liiton brändikiertue syksy 2014 Klubin brändin markkinointi Kari Koponen

8.5.2018 Lions-liiton brändikiertue syksy 2014 Klubin brändin markkinointi Kari Koponen

8.5.2018 Lions-liiton brändikiertue syksy 2014 Klubin brändin markkinointi Kari Koponen

8.5.2018 Lions-liiton brändikiertue syksy 2014 Klubin brändin markkinointi Kari Koponen

8.5.2018 Lions-liiton brändikiertue syksy 2014 Klubin brändin markkinointi Kari Koponen

8.5.2018 Lions-liiton brändikiertue syksy 2014 Klubin brändin markkinointi Kari Koponen

8.5.2018 Lions-liiton brändikiertue syksy 2014 Klubin brändin markkinointi Kari Koponen

8.5.2018 Lions-liiton brändikiertue syksy 2014 Klubin brändin markkinointi Kari Koponen

8.5.2018 Lions-liiton brändikiertue syksy 2014 Klubin brändin markkinointi Kari Koponen

8.5.2018 Lions-liiton brändikiertue syksy 2014 Klubin brändin markkinointi Kari Koponen

8.5.2018 Lions-liiton brändikiertue syksy 2014 Klubin brändin markkinointi Kari Koponen

8.5.2018 Lions-liiton brändikiertue syksy 2014 Klubin brändin markkinointi Kari Koponen

Kannattiko? Mitä tapahtui? Klubin jäsenmäärä on kasvanut 41 > 48 Klubin tunnettuus on kasvanut Klubikokoukset ovat viihtyisämpiä ja niihin osallistutaan enemmän Helpompi saada osallistujia aktiviteetteihin Yhteishenki on parantunut 8.5.2018 Lions-liiton brändikiertue syksy 2014 Klubin brändin markkinointi Kari Koponen

Jokaisella klubilla on jo brändi! Etulyöntiasemassa ovat jatkossa ne järjestöt ja yhdistykset, jotka tuovat itsensä esille houkuttelevana ja mielenkiintoisena mahdollisuutena ”Tuossa toiminnassa minä haluan olla mukana!” 8.5.2018 Lions-liiton brändikiertue syksy 2014 Klubin brändin markkinointi Kari Koponen

Rohkeasti brändäämään! Kiitos! Yhteystiedot: Kari Koponen kari.koponen@gainer.fi Puh. 040 767 4379 www.lionsheinolajyranko.fi 8.5.2018 Lions-liiton brändikiertue syksy 2014 Klubin brändin markkinointi Kari Koponen