Esittely latautuu. Ole hyvä ja odota

Esittely latautuu. Ole hyvä ja odota

Presidenttivalmennus Vähän haasteista, paljon brändityöstä ja vähän muustakin PDG Ilkka Siissalo 19.5.2014.

Samankaltaiset esitykset


Esitys aiheesta: "Presidenttivalmennus Vähän haasteista, paljon brändityöstä ja vähän muustakin PDG Ilkka Siissalo 19.5.2014."— Esityksen transkriptio:

1 Presidenttivalmennus Vähän haasteista, paljon brändityöstä ja vähän muustakin
PDG Ilkka Siissalo

2 Lionspresidentin haasteita
Vähän väkeä Jotkut klubit ukkoutuneita Vain osa tulee mukaan hommiin Uusien jäsenten saanti vaikeaa Uudet jäsenet joita on saatu, eivät pysy Kokouspaikkamurheita toisinaan

3 Pressan todelliset tehtävät
Vaikuttavuutta Kivaa ! Rahaa ! Lisää porukkaa

4 Vaikuttavuudesta Iso osa ongelmista johtuu vain siitä, että emme ole riittävän innoissamme ja ylpeitä tekemisestämme Mieluummin joku pikkuhomma joka viikko tai kahden viikon välein kuin yksi samanlaisena toistuva iso aktiviteetti kerran vuodessa Erilaiset hommat -> eri ihmiset, 2-4 kerrallaan ”Nythän tänne kehtaa jo pyytää kavereitaan…” Pistä porukkasi ideoimaan hullujakin ideoita, priorisoimaan…

5 Lions-brändi – hypätään liiton brändityöhön hetkeksi
Jos meidät tunnettaisiin paremmin… …niin pääsisimme lehtiin ja meidät tunnettaisiin sitten vielä paremmin … meihin liittyminen tulisi haluttavammaksi … saisimme helpommin avustusrahoja kasaan … pääsisimme helpommin hyviin kokouspaikkoihin ja ekskursioille … meitä arvostettaisiin vielä enemmän Meillä olisi aika paljon vähemmän ongelmia !

6 Brändityö lähtee arvoista
Laittakaa Lions-tunnukset esille kun teette hyvää !!! Palveluhalu Talkoohenki Paikallisuus Luotettavuus Ihmisläheisyys Kansainvälisyys = Suomalaisen Lions-toiminnan arvot Maarit Kuikka, Suomen Lions-liitto ry

7

8

9 Liiton brändityön tavoitteita
Olemassa olevan brändin kirkastaminen (face lifting), tähän aikaan tuominen. Oikaista lionstoimintaan liittyviä virheellisiä käsityksiä ja mielikuvia toiminnasta. Lisätä lionstoiminnan kiinnostavuutta sekä tunnettuutta ja sitä kautta kasvattaa jäsenmäärää joko rekrytoimalla yksittäisiä jäseniä tai perustamalla uusia ja uudentyyppisiä klubeja. Hyödyntää kansainvälisen järjestön imagoa ja brändiä sekä ’jalostaa’ niitä Suomen tilanteeseen sopiviksi. Lisätä koulutusjärjestelmän tunnettuutta Tukea uusien toimintatapojen löytymistä jäsenhankintaan, klubien toimintaan, toiminnasta tiedottamiseen ja markkinointiin. Suunnitella Lions-toimintaa ja liittoa markkinoivaa aineistoa (roll-upit, esitteet) Maarit Kuikka, Suomen Lions-liitto ry

10 Maarit Kuikka, Suomen Lions-liitto ry
Mikä on brändi? ”Brändi tarkoittaa tavaramerkin ympärille muodostunutta positiivista mainetta. Brändin arvo muodostuu nimen tai logon tunnettuudesta, asiakkaiden merkkiuskollisuudesta, brändin mukanaan tuomasta laadun tunteesta ja brändiin liitetyistä mielikuvista. Brändi voidaan nähdä eräänlaiseksi yhteenvedoksi tuotteen tai palvelun sisällöstä tai identiteetistä. Median näkökulmasta brändi tekee tuotteesta houkuttelevan ja lupaa laatua. Onnistunut ja tunnettu brändi luo tuotteelle lisäarvoa ja vahvistaa käyttäjänsä identiteettiä.” Brändi koostuu sisäisestä identiteetistä (arvot ja toiminta-ajatus, lupaus) ja ulkoisesta imagosta (mielikuva). Maarit Kuikka, Suomen Lions-liitto ry

11 Maarit Kuikka, Suomen Lions-liitto ry
Mikä on Lions-brändi? Lions-logo (”tavaramerkin ympärille muodostunut positiivinen maine”) 73 % tuntee logon, 75 % tietää toiminnasta yleisellä tasolla yksittäisten tapahtumien / keräyskohteiden tunteminen ei ole samalla tasolla ”Asiakkaiden merkkiuskollisuus” - vahva ”Brändin mukanaan tuoma laadun tunne” - olemassa ”Median näkökulmasta brändi tekee tuotteesta houkuttelevan ja lupaa laatua.” – medianäkyvyys valtakunnallisesti välttävä, paikallisesti parempi Maarit Kuikka, Suomen Lions-liitto ry

12 Mikä on Lions-logon ’sisältö’?
Pelkkä ulkokuori/pakkaus ei riitä brändin luomiseksi vaan sillä täytyy myös olla joku sisältö. Maarit Kuikka, Suomen Lions-liitto ry

13 Tunnettuus syntyy harvoin helpolla
… mutta sitä pitää ruveta rakentamaan… NYT HETI ja pala palalta Maarit Kuikka, Suomen Lions-liitto ry

14 Maarit Kuikka, Suomen Lions-liitto ry
Mikä on Lions-brändi? Toimintaan liitetyt mielikuvat (Omnibus 2013) Hyväntekijä 60 % Kansainvälinen 44 % Konservatiivinen 29 % Vanhoillinen 25 % Hyödyllinen 24 % Suljettu 21 % Tarpeellinen 17 % Vain miehille suunnattu 14 % Moniarvoinen 10 % Avoin 7 % Tasapuolinen 5 % Dynaaminen 4 % Nuorekas 2 % EOS 6 % Maarit Kuikka, Suomen Lions-liitto ry

15

16 Maarit Kuikka, Suomen Lions-liitto ry
Huomioita Lions-logo tunnetaan, toimintaa ei niinkään hyvin Toimintamme monipuolisuus (940 klubissa) on vahvuus, ulkopuolinen voi nähdä sekavana Kategoriaongelma? Emme erotu muista järjestöistä Kansainvälinen Lions-toiminta ei ole tunnettua Suomessa (vrt. Kansainvälinen Punainen Risti tai Plan International) –> ei tukea kansalliselle tunnettuudellemme Tarve kansallisesti näkyvälle, toistuvalle aktiviteetille esim. Punainen Sulka Lions-viikon ja palvelupäivän hyödyntäminen Huom: ns. brändilupaus on meillä olemassa ja mielestäni se on vahva. Haavoittuvuutemme löytyy brändimielikuvan pohjalta Maarit Kuikka, Suomen Lions-liitto ry

17 Maarit Kuikka, Suomen Lions-liitto ry
Haasteita Brändityötä on tehtävä koko kentässä, niin liittotasolta klubitasolle kuin yksittäisen lionin osalta Brändin kirkastaminen ei tapahdu hetkessä, syntyy pitkäjänteisesti koko toiminnan kehittämisen kautta Yhteinen viesti ulospäin Kehittämistyön jatkuvuus luottamushenkilökierrosta (1 vuosi) johtuen Sitoutumattomuuden haasteeseen löydettävä keinoja Yritysyhteistyö toistaiseksi vaatimatonta Lisäyksiä hieman Maarit Kuikka, Suomen Lions-liitto ry

18 Maarit Kuikka, Suomen Lions-liitto ry
Viestin kärki Lions – Monta tapaa tehdä hyvää LC Heinola/Jyränkö –klubin brändilupaus: ”Lionstoiminta – harrastus, joka tekee hyvää” Maarit Kuikka, Suomen Lions-liitto ry

19 Maarit Kuikka

20 Missä kunnossa klubin webbisivut ovat?
Maarit Kuikka

21 Lions – Monta tapaa tehdä kivaa?
Klubilaiset tarvitsevat myös jotain kivaa teatteriretkiä? viinipruuveja? ekskursioita? vuotuiset naamiaiset? suunnitteluseminaari + bileet? juhlaillalliset? yhteismatka? PRESIDENTTI on avainasemassa. Delegoi !!

22 Kokouksetko kuivia? Tarvitaanko yleensä hallituksen kokouksia?
käytä Facebookia, Nimenhuutoa. Entäs blogi?

23 nimenhuuto.com

24 Mistä aktiviteettituloja?
Ole utelias. Googlaile. Kysele. Mistä aktiviteettituloja? Kopioi ideoita toisilta klubeilta ja toisista maista Julkaise itse parhaat hankkeenne Yhteisaktiviteetit (Tapiolan Talvirieha, Ruoholahden Kalaasit ym.) usein hyviä Yritysten kanssa yhdessä saa usein hienoja juttuja aikaan… Kun keräät kansalta, älä kerjää; tarjoa vastinetta

25 Maarit Kuikka, Suomen Lions-liitto ry
”Never give up on what you really want to do. The person with big dreams is more powerful than one with all the facts.” - Albert Einstein Maarit Kuikka, Suomen Lions-liitto ry


Lataa ppt "Presidenttivalmennus Vähän haasteista, paljon brändityöstä ja vähän muustakin PDG Ilkka Siissalo 19.5.2014."

Samankaltaiset esitykset


Iklan oleh Google