Peacekeeper -toiminta

Slides:



Advertisements
Samankaltaiset esitykset
JÄRJESTYSSÄÄNNÖT Järjestyssääntöjen tarkoituksena on
Advertisements

Älä kiusaa Kiusaamista on, kun oppilas joutuu toistuvasti ja systemaattisesti toisten tahallisen, kielteisen toiminnan kohteeksi. Nimittely, pilkkaaminen,
 Oppilashuolto on keskeinen peruspalveluita tarjoavan koulun tukirakenne, jonka tehtävänä on huolehtia oppilaiden fyysisestä, psyykkisestä ja sosiaalisesta.
Liikenneturvallisuussuunnitelma Rakokiven koulu Huoltajat Turvatiimi 2015.
Perusopetuksen toimintakulttuurin kehittämishanke (OKM) Puolalan lähikoulun luokat
OLETKO KIINNOSTUNUT VAIKUTTAMISESTA? HALUATKO EDISTÄÄ OPPILAIDEN ASIOITA KOULUSSA? TAHDOTKO TEHDÄ YHTEISTYÖTÄ ERI TAHOJEN KANSSA? NYT SIIHEN ON MAHDOLLISUUS:
Luokan OneNote- muistikirjan luominen Anna Malinen.
Mari Kontinen Martikanpellon koulu Joutseno
Potkuri ja Starttiraha Pirkka Hyssälä. STARTTIRAHA.
ALOITUSINFO PROJEKTIKOORDINAATTORI SARI ÅGREN Toimintakulttuurin kehittäminen.
Kirsi Verkka POL Peruskoulujen ympäristöjärjestelmä Ympäristökartoitus 2005 > 2009 Ympäristöohjelma Toimenpiteet Seuranta ja arviointi.
Hoito ja huolenpito, työssäoppiminen 5 ov ja ammattiosaamisen näyttö Ohjaajat: Elina Teräsmaa Tanja.
 ”Bring Your Own Device” – ”Tuo oma laitteesi”  Jokaisella oppilaalla henk.koht. laite  Käytössä kolme eri alustaa: › iOS ( iPad 3 Mini ) › Android.
22 oppilasta 9 poikaa 13 tyttöä Erityisopettaja Laura Dunkel Yhteisiä tunteja 3. luokan kanssa äidinkielessä ja ympäristötiedossa Koulunkäynnin ohjaaja.
Käsitelty henkilöstökokouksessa Käsitelty Nummen luottamusoppilaiden kanssa Nummenpakan koulun Nummen ja Halisten yksiköiden tarkennukset.
Vaiheistettu ryhmätyö 3. tunti
Kuka vastaa kyselyyn? - Kevät 2016
Rovastinkankaan koulun Joustava Esi- ja alkuopetus
MYK työrauhaa ja järjestystä
Th, TtM, kehittämispäällikkö Ulla Korpilahti
Kodin ja koulun yhteistyö Lähde (diat 1-5): Laatua kodin ja koulun yhteistyöhön, Opetushallitus ja Suomen Vanhempainliitto Ensisijainen ja kokonaisvaltainen.
JOPO, joustava perusopetus 8-9 lk.
Hintan koulu.
Luokkatunnit Toimintakulttuuri 4.2..
Näin oppiminen muuttuu Helsingissä
Arviointi Hyökkälän koulussa lv
Erikoisluokkatoiminta
Työpaikalla järjestettävän koulutuksen, ammattiosaa-misen näyttöjen ja tutkintotilaisuuksien suunnittelu Tavoitteena on, että työpaikkaohjaaja Tuntee tutkintorakenteen.
Infoa tutoropettajille
Miten koulu ympäristönä edistää terveyttä, turvallisuutta ja toiminnallisuutta
Tonni lähti Ryhmä 4.
Kokemuksia Hiidiksestä
Psykologian 2. kurssi ”Miten minusta tuli minä?”
Nummenpakan koulun aurajoen yksikön järjestyssäännöt
Kehitysehdotuksia jälki-istuntokäytäntöihin
Ops-iltapäivä Raumanmeri
KAKE Kasvatuskeskustelu Nilakan yhtenäiskoulussa
Vanhempainilta Luokka Tuuli Rantala Raija Pulkkinen.
JOPO – JOUSTAVAN PERUSOPETUKSEN LUOKKA
Opetustoimi osana Jyväskylää
TERVETULOA VANHEMPAINILTAAN!
Pelastussuunnitelman opetusmateriaali oppilaille
OPPILASKUNTA, HALLITUS, LUOTTAMUSOPPILAS-VAALIT
Kieli- ja musiikkiluokkainfo
Ekaluokalle 2017.
PIENI PEREHDYTYSHARJOITUS
OPON TUNTI Seija Mäntynen
Aaltonen Petteri Laine Risto Nuutinen Ossi
TOIMINTAMALLI KESKUSTELU MAHDOLLISUUKSIEN MUKAAN OPPILAAN KANSSA
KYSYMYKSIÄ NEULAMÄEN KOULUSTA
Strategiset ohjelmat hyvinvointia rakentamassa - kommenttipuheenvuoro Tilaajapäällikkö Taru Kuosmanen T A M P E R E E N K A U.
Käyttöturvatiedotteet
Ympäristöriskinarviointi viranomaistoiminnassa
KOULUTULOKKAIDEN TUTUSTUMISPÄIVÄ
Hintan koulu.
Minna Busch, Teemu Joensuu
Mahdollistamme hyvinvointia ja kilpailukykyä liikenteestä.
Puistopolun peruskoulu 7. luokan vanhempainilta
Kouluttajan rooli SPR:n valmiudessa
Vapaa aika, ulkoiset uhat ja muut esiin tulleet asiat
JOPO, joustava perusopetus 8-9 lk.
Liikenneturvallisuussuunnitelma Rakokiven koulu Huoltajat
”Avaruusseikkailu 2006” Verkko-opetuskokeilu
3.lk vanhempainilta.
Ryhmäyttäminen Lyhyt oppimäärä 0 op.
PERHEPÄIVÄHOIDON TUTKINTOTOIMIKUNNALLE
Maaliskuun päivämääriä Oppimisen ilo ja sisäinen motivaatio
Järjestö 2.0 hankkeiden jatkosuunnitelma
OPPILASKUNTA, HALLITUS, LUOTTAMUSOPPILAS-VAALIT
To2 Tutkiva työskentely teknologialla Sananvapaus ja maailmankatsomus
Esityksen transkriptio:

Peacekeeper -toiminta Peacekeeperin tehtävänä on mahdollistaa työrauhaa rikkovaan tilanteeseen puuttuminen välittömästi tarpeen ilmettyä yhteistyössä opettajan kanssa ja turvata luokan toiminnan häiriötön ja turvallinen jatkuminen Peacekeeper voi opettajan kanssa tehdyn tilannearvion jälkeen: - > hakea oppilaan muuhun tilaan rauhoittumaan sekä käydä oppilaan kanssa kasvatuskeskustelun (KaKe) tai -> valvoa muuta luokkaa sillä välin kun opettaja selvittää ristiriitatilanteen tai käy kasvatuskeskustelun siihen osallisina olleiden oppilaiden kanssa Toimintaa ohjaavat lait: POL 29§ OIKEUS TURVALLISEEN OPISKELUYMPÄRISTÖÖN POL 35§ OPPILAAN VELVOLLISUUDET Oppilaan on suoritettava tehtävänsä tunnollisesti ja käyttäydyttävä asiallisesti POL 36§ KURINPITO Luokasta poistaminen tunnilta tai loppupäiväksi POL36b§ Häritsevän ja turvallisuutta vaarantavan oppilaan poistaminen (toimenpide kirjattava) ALLiES