Väittelyharjoitus Eero Salmenkivi Opettajankoulutuslaitos.

Slides:



Advertisements
Samankaltaiset esitykset
PUHEEN VUORO Vanhempainilta
Advertisements

European Day of Languages September 26th
VAIKUTTAJAPÄIVÄT. VAIKUTTAJAPÄIVÄT 2014 • Vaikuttaja-päivät on vuosittain järjestettävä vantaalainen foorumi, jossa koulut, päiväkodit, muut.
Suomen Jääkiekkoliitto 2012
Tikkurilan Palloseura
Arvot ja toimintakulttuuri: Opettajainkokouksen organisointi Turun normaalikoulu helmikuu 2014 paikka: Liedon VanhalinnaLiedon Vanhalinna.
Uuden jäsenen ottaminen ja pitäminen klubissa Esitys lohkon klubien varapresidenteille.
Pelikirja D-tytöt YlöR JOUKKUE Joukkueessa on kenttäpelaajia ja vaihtopelaajia Kaikki pelaajat ovat kavereita Auta kaveria  1. ja 2. kosketus.
Luku- ja tenttivihjeet 4A Eero Salmenkivi Opettajankoulutuslaitos.
Ryhmätehtävät 2.1 Korjattu Eero Salmenkivi Opettajankoulutuslaitos.
Suomen Jääkiekkoliitto1. KUNNIOITA PELIÄ MATKALLA KOHTI REILUMPAA URHEILUA Suomen Jääkiekkoliitto2.
Elämänkatsomustiedon työtavoista Tarinan jatkaminen Eero Salmenkivi HY, opettajankoulutuslaitos.
Yhteistoiminnallinen oppiminen Tavoitteena saada yleiskuva menetelmästä oman opetuksen suunnitteluun.
Viittomakielinen novellikilpailu – Viittomakielen lautakunta VI valtakunnallinen viittomakieliseminaari Kotimaisten kielten.
Kaksi keskustelun perusmuotoa opetuksessa Mukailtu Filosofiaa koulussa -konferenssin alustuksesta HYssä, Eero Salmenkivi Opettajankoulutuslaitos.
ET ja filosofia – ainedidaktiikan perusteet: opetuksen suunnittelun harjoitustehtävä Eero Salmenkivi Opettajankoulutuslaitos.
Elämänkatsomustiedosta, oppiaineen oikeutuksesta ja traditioista Eero Salmenkivi Opettajankoulutuslaitos.
ET didaktiikkaa Eero Salmenkivi Opettajankoulutuslaitos.
Ohjeistus Copa Del VJS toimintaan Copa Del VJS 3v3.
Päivähoidon osallisuusfoorumi Alustava suunnitelma
Ryhmätehtävät 2.2 Onnellinen Eero Salmenkivi Opettajankoulutuslaitos.
Filosofian opetuksen piirteitä Eero Salmenkivi Opettajankoulutuslaitos.
Kirje joulupukille By Eetu, Olli & Tuukka.
ET ja hyvän osaamisen kriteerit vuosiluokka 5:n jälkeen Eero Salmenkivi Opettajankoulutuslaitos.
Moraalinen relativismi Eero Salmenkivi Opettajankoulutuslaitos.
Palautteen antaminen ja saaminen
Taksonomiat ja oppilas- arviointi lukion ET:n ja filosofian opetuksessa Yliopistonlehtori Eero Salmenkivi Opettajankoulutuslaitos Käyttäytymistieteellinen.
Filosofiaa lapsille, muita kuin Lipmanin lähestymistapoja Eero Salmenkivi Opettajankoulutuslaitos.
DRAAMAA USKONNON TUNNEILLA Anuleena Kimanen Tapiolan koulu, Espoo
Elämänkatsomustiedon didaktiikan peruskurssin koontia Eero Salmenkivi Opettajankoulutuslaitos.
Elämänkatsomustiedon didaktiikan peruskurssin koontia Eero Salmenkivi Opettajankoulutuslaitos.
Luku- ja tenttivihjeet 7 Eero Salmenkivi Opettajankoulutuslaitos.
Suomen Jääkiekkoliitto1 VUOROVAIKUTUS JA JOHTAMINEN LTV 2.
Adoption Adoptio. 1.Kun kuulet sanan adoptio, mitä tulee ensimmäiseksi mieleen 2. Mitä kokemuksia sinulla on ollut adoptiosta, henkilökoht, suvussa,
JOUKKUETOIMITSIJAT JÄÄKIEKKO-OTTELUSSA 1. OTTELUTOIMITSIJAT 2.
Palaute Eero Salmenkivi Opettajankoulutuslaitos. Palaute oppimisessa Palaute on välttämätön osa opetustapahtumaa (opetus–opiskelu–oppimis –prosessia).
Kaksi keskustelun perusmuotoa opetuksessa Mukailtu Filosofiaa koulussa -konferenssin alustuksesta HYssä, Eero Salmenkivi Opettajankoulutuslaitos.
Vikellys Sääntömuutokset vuodelle 2017
Ryhmässä oppiminen ja yhteistoiminnalliset menetelmät
Filosofian ja elämänkatsomustiedon didaktiikka: AD-perusteet kurssin suoritus Eero Salmenkivi Opettajankoulutuslaitos.
Elämänkatsomustiedon didaktiikan peruskurssin koontia
Lapsen osallisuus sosiaalityössä
Hyvän osaamisen kriteerit ET:n eri teema-alueissa
Katsomusaineiden didaktiikka, yhteiset ryhmät Ryhmätehtävä 1
Valmennuksen pelisäännöt
Esitelmäohjeet Suunnittelu, jännityksen poisto, esitystekniikka ja puhetekniikkaharjoituksia.
Filosofian ja elämänkatsomustiedon didaktiikka: AD-perusteet kurssin suoritus Eero Salmenkivi Opettajankoulutuslaitos.
Johdatus elämänkatsomustietoon kurssin koontia
Filosofiaa lapsille, muita kuin Lipmanin lähestymistapoja
Filosofiaa lapsille –tehtävä 1 (kaikille)
Ryhmätehtävä 1.2 Katsomusopetuksen mallit
ET ja filosofia – ainedidaktiikan perusteet: opetuksen suunnittelun harjoitustehtävä Eero Salmenkivi Opettajankoulutuslaitos.
Elämänkatsomustiedosta, oppiaineen oikeutuksesta ja traditioista
Lapsen osallisuus sosiaalityössä
Videokuvaaminen Jokela Henkka tlpt15B.
Elämänkatsomustiedon didaktiikan peruskurssin koontia
Mikä on elämänkatsomus?
Kotipelin järjestäminen Blues-turnaus Joukkueen vaatetus
Relativismi Eero Salmenkivi Opettajankoulutuslaitos.
Luku- ja tenttivihjeet 7
Tietoa ja sadunomaista lumoa maailmasta:
ET didaktiikkaa Eero Salmenkivi Opettajankoulutuslaitos.
Mikä on elämänkatsomus?
OSTA – ET ja filosofia: opetuksen suunnittelun harjoitustehtävä
Elämänkatsomustiedosta, oppiaineen oikeutuksesta ja traditioista
Realismi ja Minna Canth
PERHEEN KESKEN Tervetuloa viettämään rentoa golf-iltapäivää
Case-linkit sana&search[asiasana]=Yhteistoimintamenettely
:,: Kaikki, joita Henki johtaa, saavat nimen: lapsi Jumalan. :,:
MATKALLA KOHTI REILUMPAA URHEILUA
Esityksen transkriptio:

Väittelyharjoitus Eero Salmenkivi Opettajankoulutuslaitos

Väittelyharjoitus Muodostetaan kaksi n hengen joukkuetta. määrästä riippuen 1 tai 2 väittelyä Loput m muodostavat Eeron kanssa tuomariston. Arvotaan kumpi puolustaa ja kumpi vastustaa väitettä.

Väittelyn rakenne Joukkueet saavat 3–6 min yhteiseen strategian hieromiseen. Sen jälkeen kummankin joukkueen jäsenet pitävät vuorotellen järjestyksessä 1, 2, ... max 1 min pituisen puheenvuoron (Eero huolehtii ajasta). Näitä puheenvuoroja ei saa keskeyttää. Sen jälkeen 1½ min. aikalisä. Sen jälkeen vapaata keskustelua max 30 s. puheenvuoroin yhteensä 3–5 min.

Aihe 1: Väittely on hyvä opetusmuoto et:ssä ja filosofiassa.

Aihe 2: Vanhemmilla on oikeus kasvattaa alle kouluikäiset lapsensa, miten parhaaksi katsovat.