TANSSITUNNILLA HUOMIOITAVIA KÄYTÄNNÖN ASIOITA

Slides:



Advertisements
Samankaltaiset esitykset
Sosiaalinen media Iida Kiesi.
Advertisements

KORIPALLON PERUSASIAT
TVT ja SoMe Jonna ja Johanna.
Fi.opasnet.org fi.opasnet.org/fi/Ydinvoima Haluamme tietää Sinun mielipiteesi. Äänestikö kansanedustajasi oikein ydinvoimasta? Kansalaisparlamentti ydinvoimasta.
MUSIIKIN PERUSTEET SML 2013 Musiikin perusteet on yksi opetussuunnitelman perusteiden (OPH 2002) opintokokonaisuus. Se määritellään sisältöalueittain seuraavasti:
9.Lk Biologian laborointikurssi
Tiia Hämäläinen Emmi Kankaanpää Sanna-Mari Pulkkinen
Siivikkala, Metsäkylä, Viljakkala Opetuspäällikkö Leena Pöntynen
Cmap-tools opetus käyttö kongnitiivinen merkitys.
Idolien ja esikuvien rooli. Keskustelunaiheita. Tehtävät
BOOGIE TOUR 2004 Vaasassa Rollingin salilla Fusku (lavajive) ja
Käsityön opetustuokio
Kysymys hyvästä ja pahasta, oikeasta ja väärästä
Ryhmittely Pienessäkin ryhmässä on paljon mahdollisuuksia erilaisiin ryhmittelyihin.
JOPO, joustava perusopetus 8-9 lk.
Satu Lehto Vähän liikkuville koululaisille suunnattujen liikuntakerhojen toiminta koululaisten ja opettajien kokemana Turun Koulut.
Venäjän tunteja suunnittelemaan ”Punainen lanka” ”Luontevia siirtymiä” ”Helppouden tuntua” - Takana paljon suunnittelutyötä.
Liikunnan arviointi luokilla
TSEMPPIÄ LIIKUNNASTA- HANKE
Emmi, Laura, Marianne, Johanna, Hanna, Elisa, Eva-Greta, Marcus.
Toimintaohjeet opelle
Pedagogisen toimikunnan 11. kokouksen muistio
MITÄ VIESTINTÄ ON? Vuorovaikutusta eli yhteyttä toisiin ihmisiin ja ympäristöön Sosiaalista vaihtoa, jossa osapuolet vaihtavat keskenään mielipiteitä,
Kesätyöntekijöiden kommentteja Opasnetistä ja ydinvoimatyöstä: ”Kun tulin kesätöihin minulla oli vain jokin suuntaa antava aavistus siitä mitä meinattiin.
Ensimmäinen KAIKKI IHAN KAIKKI vanhempainilta. Kaikki ihan kaikki toiminta.
Kari Heikkilä TYÖYHTEISÖÄ HYVINVOINTIA TUKEVA JOHTAMINEN MOTTO MOTTO Onnistunut johtaminen edellyttää työpaikan henkilöiden valoisten puolien löytämistä.
Opetusteknologioista Mikko Myllymäki. Tekniikkalähtöisyys vs. tarvelähtöisyys TeknologiaOpetus Miten voitaisiin käyttää.
Yhteisöllinen oppiminen Heini, Kati, Emilia, Tommi, Essi, Petra ja Noona.
Arviointi ja monipuoliset oppimismenetelmät. Peruskoulu  Perusopetuslain mukaan oppilaan arvioinnin tehtävänä on ohjata ja kannustaa opiskelua sekä.
T YÖSSÄOPPIMINEN ULKOMAILLA Portfoliotyöskentelyn ohjeistus.
On hyvä oppia tuntemaan itseään Hurtig
Märta Kinnunen1 TUNNE OPPIMISTYYLISI JA KÄYTÄ SITÄ HYVÄKSESI.
Laatutyö opettaja Luotu :42.
VALINNAISET AINEET Piirros Mika Kolehmainen.
JOPO, joustava perusopetus 8-9 lk.
4. MONO-päivä Klo
Arviointi Hyökkälän koulussa lv
Kieli itseilmaisun välineenä
Lisää liikettä koulupäivään
kansanedustajasi oikein ydinvoimasta?
Valmentajan osaamisen arviointi valmennustilanteessa
Ohjelmointi ja laiteympäristö Rovaniemi
PARITANSSIN OPETTAMISEN PORTAAT
Kaakkurin koulun valinnaisaineet
Nopolan koulu Opettajien veso
Miten oppilaiden vertaisarviointitaitoja tullaan kehittämään Mäntsälässä luokilla 1-9?
Lintulammen koulun valinnaiskurssit
KTKP010 Oppiminen ja ohjaus (5 op)
PARITANSSIN OPETTAMISEN PORTAAT
Valmentajan osaamisen arviointi valmennustilanteessa
Seuratanssiako vaiko kilpatanssiako?
Tervetuloa vanhempainiltaan
Vapaaehtoistoiminnan peruskurssi
Käytännön harjoitus 1.2. Suunnanotto ja kartan suuntaaminen
Maahanmuuttajaoppilaiden arviointi
Lähipalvelukilpailu Ilmoituslaatikkoverkosto tuo arjen mahdollisuudet esille uudella tavalla, sekä toimii kehittymisen myötä infrastruktuurina yksilön,
Joukkuehengen rakentaminen
Tehtävä 7.2: SmartArtin animointi
Sosiaaliset mediat alakoulussa
PARITANSSIN OPETTAMISEN PORTAAT
Vapaaehtoistoiminnan peruskurssi
Käytännön harjoitus 4.3. Viestisuunnistus
Koulu palveluna –kokeilu Aalto-yliopiston kampuksella
TYÖHYVINVOINTI: MITÄ JA MIKSI?
FC NOKIA ”Laadukasta tyttöfutista huipulle asti”
JOPO, joustava perusopetus 8-9 lk.
ERITYINEN LÄHIMMÄINEN
Kylämatkailuseminaari
Opettajan pedagoginen ajattelu
Eräänä päivänä kun aurinko oli piiloutunut pilvien ylle,
Esityksen transkriptio:

TANSSITUNNILLA HUOMIOITAVIA KÄYTÄNNÖN ASIOITA LiisaKontturi-Paasikko 2016

PARITANSSI TUNNILLA HUOMIOITAVIA ASIOITA Ihanteellinen TILA vie ajatuksia oikeaan tanssitilanteeseen: lattiassa sopiva pito - seinustoilla penkkejä, joilla voi istahtaa välillä - salin koko mieluusti reilu Opettajan ja oppilaiden PUKEUTUMINEN vie myös ajatuksia tanssitilanteeseen: - perinteisesti seuratanssin opetuksessa käytetään astetta siistimpiä vaatteita (ei siis treenikamoja) ja asianmukaisia kenkiä. Opettajan tehtävä on huomioida taidollisten tavoitteiden lisäksi ne oppilaat, jotka ovat tulleet mukaan viihtymään ja tapaamaan ihmisiä. Tunnilla on aina olemassa vahva SOSIAALISUUS. - opettajan pitäisi pystyä antamaan sopivasti taidollista haastetta luontevan leppoisassa ilmapiirissä. Parinvaihdot luovat opetukseen aitoa seuratanssin tuntua. - lähtölaskuilla, luvunlaskulla, hokemilla jne. on iso merkitys tunnin ilmapiirin luomisessa - opetussuunta ja ryhmittelyt ovat merkittävässä roolissa oppimisen tukemisessa.

KÄYTÄNNÖN ASIOITA / LÄHTÖLASKUT - opettele selkeä lähtölasku sekä ilman musiikkia että musiikkin. Musiikkiin tehtäessä on hyvä saada ihmiset liikkeelle fraasin alusta (musiikkiin tanssimisen piilo-opetusta) Luvunlasku - opettele pitämään syke yllä luvunlaskussa sekä ilman musiikkia että musiikin päälle puhuttaessa Hokemat - kehitä erilaisia oppimista tukevia hokemia. Voit käyttää hokemissa merkityksettömiä tavuja, liikkeeseen liitttyviä sanoja tai sanontoja jne. Äänenkäyttö - opettele tuottamaan ääntä vapaasti ja artikuloi selkeästi. - opettele kuvailemaan liikkeen dynamiikkaa ja laatua äänenpainoilla

KÄYTÄNNÖN ASIOITA / RYHMITTELYT Käytä suunnitteluvaiheessa aikaa sopivien ryhmittelyjen ja opetussuuntien miettimiseen. Mistä suunnasta oppilaat näkevät opetuksen parhaiten? Toimiiko sama muodostelma, jos opetellaan asiaa parin kanssa? - Kumman on tärkeämpi nähdä opettajan tekeminen, viejän vaiko seuraajan? Käytä hyväksesi salissa mahdollisesti olevaa näyttämöä.

KÄYTÄNNÖN ASIOITA / PARIN hakeminen ja parinVAIHTO Miten ohjeistat toisilleen vieraat oppilaat hakemaan parin itselleen? - Luotatko siihen, että jokainen löytää itselleen sopivan parin? - Haluatko organisoida asian siten, että parin valinnasta tulee sattumanvarainen? Miten ohjeistat parinvaihdon? Mitä tekevät ne, jotka eivät halua vaihtaa paria? Seuratanssin opetuksessa suositaan jatkuvaa parinvaihtamista, jotta oppilaat oppisivat sopeutumaan tanssitilanteeseen parhaalla mahdollisella tavalla erilaisten tanssijoiden kanssa. - Onko parinvaihto pakollinen? - Mitä hyötyä on siitä, että tanssii enimmäkseen oman parin kanssa? - Mitä hyötyä on siitä, että tunnilla on jatkuva parinvaihto?

KÄYTÄNNÖN ASIOITA / PARINVAIHTO PARINHAKU METODEJA: - miesten haku / naisten haku / sekahaku - pari vastakkaisriveistä - jos paljon seuraajia, viejille kaksi daamia PARINVAIHDON METODEJA: Vapaa vaihto, ”Seuraa selkää”–vaihto. Kotipesä–vaihto, Bussipysäkki–vaihto, Ketjuvaihto, muita? - pohdi, mikä tapa toimii erilaisissa harjoitteissa, liikkuvissa ><paikkalajeissa jne. KOLMIKKOJEN VAIHTAMINEN Piirissä, ketjussa