Green Play Erasmus + Sport -hanke

Slides:



Advertisements
Samankaltaiset esitykset
Harrastekiekon starttipalaveri harrasteliigat
Advertisements

Innovatiiviset opetuskäytänteet ja opetusteknologian pedagogiset haasteet Juho Norrena projektitutkija Agora Center
1 Sektorin nimi. 2 Reading times of magazines NRS Finland 2012.
EU-rahoitus Järjestöpäivä Taneli Tiilikainen.
EA:n rooli eri viitekehyksissä. Eri viitekehyksiä ja EA Aikataulun ja kustannusten hallinta Ihmisten johtaminen Resurssien hallinta Toteutus Ohjelma-,
ohje kuunteluanalyysiin
Tutkimus- ja kehittämisprosesseja keväällä 2012 Heikki Hannula.
Lifelong Learning Programme POFIRO
Marianne Teräs 2007 Kulttuurienvälinen oppiminen ja koulutus Marianne Teräs.
Mursumessut Anssi Panula.
1 Sektorin nimi. 2 Reading times of magazines NRS Finland 2011.
Pieni on parempi ! Koulujen koko ja laatu Peter Backa.
Orientaatio: Miksi näytän tämän videoklipin?
Aino Hynynen Muko-08.  Kiinnostus oman koulutuksen pohjalta; solmisaation vaikutus omaan musiikilliseen kehitykseen ja mahdollisuus käyttää tulevaisuudessa.
Tulevan ohjelmakauden ( ) suunnittelua Tiedonkulun tehostaminen ja koulutuksen kehittäminen B1.2 Siru Aura, ohjelmavirkailija, tiedotus ja koulutus,
Rendez-vous 21: what does it take to be 21 in the 21st century Maritta Riekki Myllytullin koulu CIMO
Kliinisen hoitotyön asiantuntijuus
Post-Piloting Interview (Post-Piloting-Haastattelu) Last updated: , Bastian Fähnrich Haastattelussa perehdytään INMO-kurssin keskeisiin asioihin.
LEARNING AND HEALING THROUGH EXPRESSION Grundtvig learning partnership
The Objective of e-Xcellence The project goal is to set a standard for Quality in e-learning. The main objective of the project is to contribute to the.
E ”The future is already here— It is just unevenly distributed.” William Gibson.
Aihe 1. -hanke Nelivuotinen ( ) Kolmivaiheinen - toteutetaan kolmessa vaiheessa, kolmella pilottipaikkakunnalla, mukana kolme kieli- ja kulttuurivähemmistöä.
Natural Europe Winter School Yleisesittely. Keywords: natural history, environmental education, informal education, educational pathways, learning in.
Suomalaisen ammatillisen koulutusosaamisen vienti
Tulevaisuuden urheiluseurat
Student Feedback RESPONDENTS BY DEGREE STUDIES, N=1303 D EGREE STUDIES N UMBER HEALTH CARE AND SOCIAL SERVICES DEGREE.
By Learning for Integration ry. Immigration issues in Finland: Somalis  Until the 1980s Finland was very much a homogenous society with only a few foreigners.
Englantia tokaluokkalaisille, CLIL avuksi Miten esitellä englannin kieli tokaluokkalaisille leikillisesti, luovasti ja miten säilyttää lasten into kieltä.
SaLUT – Saimaan korkeakoululiikunta
Computer based team play analysis in ice hockey coaching - an objective way to have feedback Jouko Lukkarila.
RISKIENHALLINNAN MALLEJA TTM 21 | YHTEISTYÖSSÄ.
Ylioppilaskunnan suunta -kuulumiset Milja Asikainen, Jani Kurki, Mikko Latva-Käyrä, Joona Orpana Pinja Raitanen
The Walkabout Fellowship “+16 Walkabout” - Mistä tässä olikaan kyse?
Perustietoja Luokka-asteet 1 – 9 = yhtenäiskoulu NYT: 650 oppilasta, koulu kasvaa voimakkaasti Oppilasmääräarvio: syksy 2013/750, syksy 2014/> opettajaa.
Toiminta-arkkitehtuurin palvelut Outi Tasala
Erasmus+ Mitä se tarjoaa urheiluseuroille? WELCOME TO ERASMUS+
Major practical purposes Forms of research knowledge
PPJ Ruoholahti-Jätkäsaari 2007/2008
Erasmus+ Sport 265 milj € WELCOME TO ERASMUS+
Edustajiston kokous 10/2016 Council meeting 10/2016
Leikin avulla oppimista Projekteja kiinnostavista asioista
Vihdintie välillä Kaupintie - Malminkartanontie
VANHEMPIEN PELISÄÄNNÖT
Yhteiskuntaoppi, oppitunti 3
KODIN JA KOULUN YHTEISTYÖ
Aqua Sport Junior - uimakoulut
Toimivan oppilaskunnan hallituksen valinta – kuinka temppu tehdään?
-kiertue Pohjois-Pohjanmaan Liikunta ry.
Idrottsföreningen Kamraterna Grankulla Ishockey rf
Vaalit
Toiminta-arkkitehtuurin palvelut
Lahti-Nastola axis Linda Toivonen & Juho Ylen
Vesikemian Professori
Mikko Keränen Director RDI
ICCS 2016: aihealue ICCS tutkimuksen aihealue: yhteiskunnan rakenteista ekologisuuteen ja moraaliin Opetussuunnitelman perusteiden mukaan tutkimuksen.
Lihavuus laskuun Hyvinvointia ravinnosta ja liikunnasta Kansallinen lihavuusohjelma Päivi Mäki
Activity Square Europe
The Icelandic model Bragi Gudbrandsson, General Director of the Government Agency for Child protection in Iceland.
Paimion Haka uudet joukkueet T-P-11mpainpalaveri
Hanna Karlsson / Hanna Karlsson /
Rehabilitative work experience in hämeenlinna prison
. Käytännön kokemuksia /
Finnish Schools on the Move: Students’ physical activity and school-related social factors Henna Haapala.
Aurinkolahti Comprehensive School
© Haaga-Helia StartUp School
Taiteilijoiden kanssa työskentely Yhteisöprojekteissa
Lecture slides start on the next page.
Kari Systä Tampere University of Technology / Software Systems
Maailmanpolitiikan teoriasuuntaukset
MATKALLA KOHTI REILUMPAA URHEILUA
Esityksen transkriptio:

Green Play Erasmus + Sport -hanke HLU mukana kumppanina 2017-2018 (2v.) Hallinnoija Consell Esportiu del Baix Llobregat (Katalonian alueellinen liikuntajärjestö) Muut kumppanit: Sport et Citoyennete – Sport and Citizenship (Ranska), Istituto per la Ricerca Sociale (Italia), Società Sportiva Lazio – SS Lazio (Italy) ja Sporting Foundation Lisboa (Portugali) Tavoitteet: “The main objective of the project is the promotion of educational values through the practice of grassroots sports.” – URHEILUN ja LIIKUNNAN KASVATUKSELLISTEN ARVOJEN ESIIN NOSTAMINEN RUOHONJUURITASON TOIMINNASSA GREEN PLAY will develop a comprehensive and innovative approach to spread a sport culture based on fair play and the combat to any form of discrimination or intolerance – FAIR PLAY, URHEILUN KASVATUKSELLISET ARVOT, TASA-ARVO GREEN PLAY will mainly target school players between 5 and 18 years old. KOHTEENA LASTEN JA NUORTEN LIIKUNTA JA URHEILUTOIMINNAN LAATU URHEILUSEUROISSA JA KOULUISSA Project will focus also in other key stakeholders involved in the promotion of educational values, such as coaches, referees / delegates or spectators. TOIMINNAN LAATUA KEHITETÄÄN KIINNITTÄMÄLLÄ HUOMIOTA KAIKKIEN MUKANA OLEVIEN TAHOJEN (valmentajat, tuomarit, vanhemmat, toimitsijat, katsojat, osallistujat, oppilaat, opettajat) ROOLIIN, PELISÄÄNTÖIHIN, MOTIIVEIHIN , JNE – YHTEISET PELISÄÄNNÖT KAIKILLE TOIMIJOILLE…

Green Play kouluun… Mitä Green Play voisi tuoda kouluun: koulutusta opettajille (lähinnä liikunnan opettajat, osin myös luokanopettajat) : Koulutussarja liikunnasta ja kasvatuksesta sekä teknologiasta “liikunta ja urheilu kasvatuksen välineenä” Green Play –malli koululiikunnassa ja koulun/kunnan koulu-urheilukisoissa Teknologia : mobiiliäppi tulosten laskuun – lopputulokseen vaikuttaa paitsi pelin oikea lopputulos myös muut tekijät (mm. joukkuehenki, vastustajan kunnioitaminen, joukkue-valmentaja/opettaja suhde, joukkue-tuomari suhde, yleisön käytös) Itsearviointityökalu: helppo internet pohjainen itsearviointityökalu esim liikuntatunnin arviointiin (oppilas ja opettaja) Aikataulu: Kevät 2017 ja syksy 2017: Green Play mallin esittely ja kehittely + koulutukset Vuosi 2018 (kevät-syksy): Green Play malli ja teknologia käytössä kouluilla Miten mukaan jos yhtään kiinnostaa: Sampsa tulee esittelemään asiaa kuntaan tai koululle keväällä 2017 (ei sido mihinkään ) Sampsa.kivisto@hlu.fi, 0407108459