Lataa esitys
Esittely latautuu. Ole hyvä ja odota
JulkaistuIivari Elstelä Muutettu yli 7 vuotta sitten
1
The Walkabout Fellowship “+16 Walkabout” - Mistä tässä olikaan kyse?
2
DEFINING YOUTH IN CONTEMPORARY NATIONAL LEGAL AND POLICY FRAMEWORKS ACROSS EUROPE. B Perovic, EU & CoE Youth Partnership, 2016 0 and 25/29/30 years — children and youth merging model followed by: Austria, Belgium, Liechtenstein, Slovak Republic, Finland and the Netherlands. 3/6/7 and 25/26/30 years — youth age model comprising also childhood age followed by: France, Estonia and Iceland. 12/14/15/16 and 32/35 years — prolonged youth age model followed by: Greece, Cyprus, Romania, San Marino and Ukraine. 12/13 and 30 years — start earlier and end later youth age model followed by: United Kingdom, Luxembourg, Malta, Norway and Portugal. 13/15/16 and 24/25 years — shortened youth age model followed by: Ireland, Latvia, “the former Yugoslav Republic of Macedonia”, Switzerland and Sweden. 14/15/16 and 29/30 years — predominant European model followed by: Andorra, Albania, Armenia, Azerbaijan, Belarus, Bosnia and Herzegovina, Bulgaria, Denmark, Georgia, Italy, Lithuania, Hungary, Moldova, Germany, Poland, Russia, Slovenia, Serbia, Turkey, Croatia, Montenegro, Czech Republic and Spain;
3
Kanuunan kysely työstä +16 v kanssa syksy 2014: Nuorisotalotoiminnan muokkaaminen +16 tarpeisiin. Nuorten tulevaisuuden hallinnan ja uravalintojen tukeminen. Nivelvaihetuki/nuorisotakuu. Yhteistyö 2.asteen koulutuksen, erit. ammatillisen koulutuksen kanssa. Nuorisotyön vastaus ihmisoikeusvastaiselle oikeistopopulismille.
4
VERTAISOPPIMINEN, ei ylhäältä alaspäin oppiminen, vaan horisontaalinen toisiltaoppimisen menettely KÄYTÄNTÖLÄHTÖINEN OPPIMINEN: Aristoteleen espisteme – teoreettinen tieto ja phronesis – käytännöllinen viisaus, harkinta, non- formaali oppiminen WALKABOUT: ’Oppimisvaellus’ vai mitä ihmettä se olisi suomeksi?
Samankaltaiset esitykset
© 2024 SlidePlayer.fi Inc.
All rights reserved.