Case: EXAM – sähköinen osaamisen näyttö

Slides:



Advertisements
Samankaltaiset esitykset
4. Opiskelijan osaamisen arviointi työpaikoilla
Advertisements

Tenttiakvaario – osana joustavien tenttikäytäntöjen kehittämista
Korkeakoulujen ja opetusministeriön yhteinen tietohallintohanke, jota CSC koordinoi RAkenteellisen KEhittämisen Tukena TIetohallinto RAKETTI-XDW Käsitemäärittely,
| | Osaamisen kehittäminen vanhuspalveluissa Tahkovuori Aija Hietanen ahietanen.vuodatus.net © Savonia-ammattikorkeakoulu.
Suunnitelma paperittomasta kokouskäytännöstä koko luottamushenkilöhallinnolle Kaupunginhallitus
Stadia-Dehko. Taustaa Vuonna 2001 aloitettiin diabeetikoiden hoidonohjaukseen keskittyvä moniammatillinen valinnainen opintojakso Opintojakson tavoitteena.
Sähköinen tentti Suomen korkeakouluille Tilanneraportti Synergiaryhmälle Totti Tuhkanen.
Tenttiakvaario - uhka vai mahdollisuus?
Laajennetun työssäoppimisen kokeilut sähkö ja elektroniikka, kone ja metalli, auto ja logistiikka Laajennetun työssäoppimisen kokeilut, Unto Tervo
Osaamisen ja sivistyksen parhaaksi AIKIS -hanke Teknisen toimivuuden määrittelyt Keskustelun pohjaksi
Taustaa Opetus- ja kulttuuriministeriön toimialalla on laajalti omaksuttu verkostomainen sähköinen työskentely yli organisaatiorajojen. Kuluttajille tarkoitettujen.
Käyttöoikeustietojen välittäminen Haka-luottamusverkostossa FinELib-päivä Arto Tuomi CSC - Tieteen tietotekniikan keskus Oy.
Tenttiakvaario.
Aktivoi opiskelijoitasi!
Opiskelun ja opetuksen viitearkkitehtuuri
TAO, Turun Ammattiopistosäätiö
Lukuvuosi-ilmoittautumispalvelu. Mistä tässä on kyse? Jatkossa korkeakoulut (opintohallinnon perustietojärjestelmät, käyttäjähallinto) saavat luotettavasti.
ERASMUS+ EMREX - suoritustietojen siirtotyökalun hyödyntäminen Suomessa.
Sähköinen tenttipalvelu Tenttis – ominaisuudet ja toiminnot
HAKA-projekti VirtAMK-seminaari HAKA Käyttäjän tunnistus yli korkeakoulurajojen VirtuaaliAMK-seminaari Mikael Linden,
Ajatuksia AMK-opintoihin valmentavan koulutuksen sisällöistä Metropolia / Riitta Metsänen.
VETUMA, verkkotunnistaminen ja - maksaminen Tietotekniikkaosasto Ismo Aulaskari
Opiskelun ja opetuksen tukipalveluiden ja hallinnon viitearkkitehtuuri Pekka Linna, CSC.
Teemana oppimisprosessin aktivointi – sulautuvan opetuksen mahdollisuudet Kati Vilonen Aalto-yliopiston Kemian tekniikan korkeakoulu.
Anne Salmela & Harri Eskelinen Lappeenrannan teknillinen yliopisto
Uusia käyttölupapalveluja, VETUMA Tietotekniikkaosasto Ismo Aulaskari
AVOP-opiskelijapalautejärjestelmä OKM/KTPO Kaisu Piiroinen.
EXAM-pilottikäytön kokemuksia TTY:llä Marjut Anderson.
Pedagogisesti tarkoituksenmukaisia oppimis- ja opetusratkaisuja Pori Marjut Anderson ja Pasi Häkkinen.
EXAM Perehdytys Marjut Anderson Sisältö EXAM-kehitys CSC:n testiasennukset Konsortion ja kehityksen työkalut Virheraportointi ja parannusehdotukset.
OTM-HANKKEEN SIDOSRYHMÄSEMINAARI Päivän ohjelma 12:00 Avaus / Pekka Äikäs 12:15 Johdon katsaus / Kati Kettunen 12:45 Uuden järjestelmän vaikutukset.
ITK-päivien work shop purkua Marjaana Kareinen, Lappeenrannan teknillinen yliopisto Titta Koski, Oulun yliopisto Marjut Andersson, Tampereen teknillinen.
Shibboleth-autentikointi WebVoyage Haka-käyttäjien kokoontuminen Arto Tuomi, CSC.
EXAMin matematiikkaryhmän välituloksia Verkkoja kokemassa Marjaana Kareinen, Lappeenrannan teknillinen yliopisto.
EXAMin integraatiot, kehittyvät ekosysteemit ja laajeneva yhteiskäyttöisyys Kristiina Uolia Project Manager CSC – IT Centre for Science
Langaton Seinäjoki.
Ristiinopiskelun kehittäminen -hanke
Marjaana Kareinen, Lappeenrannan teknillinen yliopisto
Filosofian ja elämänkatsomustiedon didaktiikka: AD-perusteet kurssin suoritus Eero Salmenkivi Opettajankoulutuslaitos.
Valmistuvien ryhmien ryhmänohjaajakoulutus
Ristiinopiskelun kehittäminen -hanke
SO-Tieto -iskuryhmä Select slide template from Format > New Slide and little arrow next to it. Menu shows different templates for slides
Arviointi.
PedaCoach Oppia ikä kaikki mahdollistaa verkostolleen Pedacoach -toimintaa oman toiminnan pedagogiseksi kehittämiseksi Tavoitteena pedagogisen ja didaktisen.
Perehdy, Opi ja Kehitä - Arvioi! (POKA)
PedaCoach Oppia ikä kaikki mahdollistaa verkostolleen Pedacoach -toimintaa oman toiminnan pedagogiseksi kehittämiseksi Tavoitteena pedagogisen ja didaktisen.
EXAM-konsortio 2018… Konsortion jäsenpohjaa kasvaa 26:sta 30:een vuonna Konsortion vuosimaksun tasoa lasketaan 30% vuoden 2017 tasosta Konsortion.
Hops Oma opintopolku Osaamisen tunnustaminen Valinnaisuus
Akvaariorakkautta: ruudun takaa tenttini löysin
EXAM-KONSORTIO VUONNA luonnostelua
TY & ÅA sähköisen tenttimisen yhteiskäyttö:
Joopas-tilannekatsaus
EXAM budjetti ja kohdennus
Mitkä määräykset ja ohjeet ohjaavat ammatillisen koulutuksen/korkeakoulutuksen opiskelija-arvioinnin toteutusta? Anna, Marko, Sonja, Suvi
Yliopistojen JOO-sopimusta tukeva palvelu
Yhteisten verkkokurssien tarjonnan laajentaminen
Ristiinopiskelun kehittäminen -hanke
Ristiinopiskelun kehittäminen -hanke
EXAM yhteiskäyttöisyyden pilotointi Siirtotentti - tentin suorittaminen toisessa organisaatiossa Marjut Anderson, CSC
Muualla kuin Haaga-Helia:ssa hankittu osaaminen
Koulutus- ja opetusyhteistyö Opintohallintoon ja kirjauksiin liittyviä kysymyksiä Taustamateriaali kokoukseen (OKM, Ristiinopiskeluhankkeet,
Laurea/Näyttöseteli Opiskelija voi käyttää näyttöseteliä opintojen räätälöintiin tai täydentämiseen Yhdellä näyttösetelillä opiskelija voi näyttää osaamisensa.
Osaamisperusteisuus todeksi – käytäntöjä ja työkaluja
Väyläopinnot Yhteistyössä Karelia ja Riveria
Ristiinopiskelun kehittäminen -hanke
Ristiinopiskelun kehittäminen -hanke
Ristiinopiskelun kehittäminen -hanke
EXAm sähköinen osaamisen arviointi -ajankohtaista
Ristiinopiskelun kehittäminen -hanke
EXAM-SÄHKÖInEN osaamisen ARVIOINnin järjestelmä
Esityksen transkriptio:

Case: EXAM – sähköinen osaamisen näyttö Tunnista sekalainen sakkisi Marjut Anderson, CSC

Exam – sähköinen osaamisen näyttö Exam-järjestelmällä voi toteuttaa ja arvioida erilaisia tenttejä sähköisesti. Konseptiin (tenttiakvaario) kuuluu 24 korkeakoulun konsortion tilaama tenttitietojärjestelmä, tenttiluokat, joissa rajattu verkko- ja työasemaympäristö sekä tentinvalvontaprosessi. Exam tarjoaa opiskelijoille mahdollisuuden joustavaan tenttimiseen ajan suhteen ja samalla opintojen suunnittelu helpottuu. Suoritustietojen siirto opintotietojärjestelmään. Opettaja voi antaa palautetta opiskelijan osaamisesta suoraan Examiin. Vuonna 2017 Exam-järjestelmän kehitystä tehdään mm. yhteiskäyttöisyyden lisäämiseen liittyen.

Tenttiakvaariot osana sähköistä tenttimistä SOTELI- esivalintakoe http://blogs.helsinki.fi/signaali-blogi/2014/04/29/sahkoinen-tenttiminen/ (Anni Rytkönen, HY)

Osaamisen arviointi korkeakouluissa Osaamisen arviointi on merkittävä osa korkeakoulujen toimintaa ja osaamisen todistamista. Samoin arvioinnin kehittäminen ja myös sähköisen arvioinnin kehittäminen. Tentti on ylivoimaisesti eniten käytetty arviointitapa. Joustavat tentti-ja suoritusmenetelmät lisääntyvät tulevaisuudessa. Millaista osaamista arviointikäytäntöjen monipuolistaminen ja sähköistäminen edellyttää? Keneltä? Millaista teknologiaa tarvitsemme jatkossa? Millaista yhteistyötä korkeakouluilta edellytetään joustavan ja yhteiskäyttöisten arviointimenetelmien ja suoritustapojen määrittelyssä?

Ajatuksia käyttäjän tunnistamisesta Tällä hetkellä pääasiassa korkeakoulukohtaisia palveluita ei liitetty Hakaan toisen korkeakoulun opiskelija tarvitsee kyseisen kk:n tunnukset Muutama kahden korkeakoulun yhteinen palvelu liitetty Hakaan organisaation tunnistaminen (käyttäjä, opintojakso, suoritus) Mitä attribuuttia käytetään tunnistukseen? Käyttäjätunnus Tulevaa: Siirtotentti – opiskelijan oman organisaation tentti, joka suoritetaan toisen korkeakoulun tiloissa / koneilla / EXAMissa omilla tunnuksilla Tunnistetaan vieraskäyttäjä Toisen korkeakoulun ristiinopiskelutarjontaan kuuluvien tentittävien opintojaksojen suorittaminen joustavasti Opiskelija voisi suorittaa toisen korkeakoulun tentin oman korkeakoulun tunnuksilla?

Käyttäjätunnistus