Sosiaalinen media työelämän viestintäkanavana Tero Hietala, Janne Leinonen, Pekka Viippola
Sosiaalinen media Verkkoviestintäympäristö, jossa jokainen käyttäjä voi olla sisällön tuottaja Joukkotiedotusvälineisiin erona on se, että viestijän ja vastaanottajan välinen ero puuttuu Foorumit, blogit, Wikipedia, Facebook Kynnys julkaista tietoa hyvin matala Sisältö leviää välittömästi Ei ulkopuolista valvontaa / suodatusta
Sosiaalinen media työpaikoilla Suomalaisissa yrityksissä yhä lapsenkengissä, mutta esim. Yhdysvalloissa käytetään paljon Yrityksissä pelätään sosiaalisen median tuottavan virheellistä tietoa tai murtavan tietoturvaa Nuoret oppivat ja hyväksyvät sosiaalisen median käytön nopeammin kuin vanhempi sukupolvi
Sosiaalinen media työpaikoilla Sosiaalisen median käyttöönotto tuo uudenlaiset paineet, mutta myös mahdollisuuksia Täytyy tehdä tarkka kartoitus, onko sosiaalinen media hyödyllinen työpaikalla vai tuoko sen käyttö vain ylimääräistä lisärasitetta
Sosiaalinen media työpaikoilla Tapa jakaa ja tuottaa tietoa ja hallita osaamista Koko henkilöstö voi osallistua uusien innovaatioiden tuottamiseen Esimerkiksi muistiot voidaan kirjoittaa wikinä, johon jokainen voi tehdä omia korjauksia ja muutoksia Vrt. sähköpostiin paljon nopeampaa, koska ei tarvitse lähettää aina uutta versiota jokaisen korjauksen jälkeen Esimerkiksi Nokia hyödyntää wikisivuja, joiden avulla luodaan ja jaetaan tietoa perinteisiä keinoja tehokkaammin Pienet työyhteisöt saavat yhteyden muualla työskenteleviin asiantuntijoihin Esimerkiksi terveysala
Sosiaalinen media työpaikoilla Sosiaalista mediaa käytetään myös näkyvyyden lisäämiseksi, sekä rekrytointitarkoituksessa LinkedIn, 25 miljoonaa käyttäjää ympäri maailman, oiva väline verkostoitumiseen ja rekrytointiin
Lähteet http://www.deski.fi/page.php?page_id=9&tiedote_id=7731