Opitaan yhdessä  Nordplus Junior ohjelmassa vahvistetaan pohjoismaisten ja balttialaisten koulujen yhteistyötä ja verkostoitumista. Laatu, luovuus ja.

Slides:



Advertisements
Samankaltaiset esitykset
Kansainvälinen yhteistyö.
Advertisements

Visio tulevaisuuden koulusta Challenges in Schools Kansainvälisyys- ja osallisuushanke kouluille 2008/09.
ETwinning Mikä eTwinning on? Komission hanke, jolla halutaan antaa mahdollisimman monille oppilaille mahdollisuus tutustua ja työskennellä.
Osaamisen ja sivistyksen parhaaksi eTwinning Yrjö Hyötyniemi Opetushallitus
JYVÄSKYLÄN YLIOPISTO KANSAINVÄLINEN YHTEISTYÖ. JYVÄSKYLÄN YLIOPISTO Vaihdossa olleet opiskelijat vuonna 2013 (Eurooppa) 1 – 10 vaihto-opisk. 11 – 30.
MAT PÅ SVENSKA. TAVOITTEET oppilas yritetään saada innostumaan ruotsin kielestä arkipäivän tilanteiden ja kielenkäytön avulla oppilas oppii hahmottamaan.
Tangent Club Suomi-Finland ry Perustettu Porvoossa Chartrattu Hämeenlinnassa Hyväksytty TCI:n täysjäsenmaaksi Limassolissa,
Osaamisen ja sivistyksen asialla Lahjakkuutta ja erityisvahvuuksia tukevan opetuksen kehittämishanke Kirjoittajan nimi Tilaisuuden nimi Päiväys/
ONKO VERKKO-OPPIMINEN RIKKI ?. PERUSOPETUKSEN TIETO- JA VIESTINTÄTEKNIIKAN OPETUSKÄYTÖN SEKÄ OPPILAIDEN TIETO- JA VIESTINTÄTEKNIIKAN PERUSTAITOJEN KEHITTÄMISSUUNNITELMA.
EUROOPPALAISUUS JA EUROOPAN UNIONI Suomi EU:ssa. SUOMI – MALLIOPPILAS VAI KOVIS? Suomea verrattu EU:ssa luokan mallioppilaaseen Suomea verrattu EU:ssa.
Lapin yliopistoa profiloiva tutkimus Kansainvälinen arviointiryhmä Pj. Jorma Sipilä
Suomen YK-liiton toimintastrategia hallitukselle
Mummolaan kun pyöräilemme, pilvenhattaraa ei näy. Tea Luukkonen, Jenina Pyhäjärvi & Hanna-Kaisa Rautio.
Seinäjoki Ihmisoikeudet, demokratia ja sovittelu opetussuunnitelmissa ja käytännössä Satu Elo, OPH.
TOIMIVA oppimisympäristö -hanke
YLEINEN TUKI TEHOSTETTU TUKI ERITYINEN TUKI
Th, TtM, kehittämispäällikkö Ulla Korpilahti
VIRKAMIESVAIHTO-OHJELMAT
Tampereen kaupunkiseudun TVT-suunnitelma, Treduka
HelliTalent Moniammatillisesti toimien - yhdessä yrittäen
Näin oppiminen muuttuu Helsingissä
Kuinka toteuttaa monialaisia oppimiskokonaisuuksia?
Arja Holm, Rinnekodin koulun rehtori
Kansainvälisyys uudistetuissa opetussuunnitelmissa – Lupa sanoa!
TOIMINTA-REFLEKTIO-OPPIMINEN.
ERASMUS + -PROJEKTI LUKUVUODET JA
KAVERIKAHVILA Vertaisoppimisen menetelmiä kouluihin
Miten koulu ympäristönä edistää terveyttä, turvallisuutta ja toiminnallisuutta
KANSAINVÄLINEN YHTEISTYÖ
Perehdy, Opi ja Kehitä - Arvioi! (POKA)
Kouluyhteistyötä Euroopassa
Miten oppilaiden vertaisarviointitaitoja tullaan kehittämään Mäntsälässä luokilla 1-9?
TVT suomen kielen ja kirjallisuuden opetussuunnitelmateksteissä
ESIMERKKIVALTIO Suomi – Finland Ruotsi – Sweden Norja – Norway Islanti – Island Tanska – Denmark Viro – Estonia Liettua – Lithuania Latvia - Latvian Kartta.
Keitä koulu ei ymmärrä? Erityisherkkiä, lastensuojelulapsia, univiive-ihmisiä, seikkailijoita, superluovia, liikkuvia, käsillä tekijöitä, masentuneita,
Erilaiset opiskelijat samassa opetusryhmässä Nitoja –projekti Omnia 11
TAIDOT EDELLÄ © Petteri Elo OPS-koulutus 2016
Kulttuuriympäristökasvatus yliopistossa
Vaativan erityisopetuksen ja koulunkäynnin ohjaajien täydennyskoulutuskokonaisuus
Opetustoimi osana Jyväskylää
Maahanmuuttajaoppilaiden arviointi
POM10CC Mikämikä-päivien Kirjallinen suunnitelma
Korkeakoulujen opiskelun ja opetuksen tukipalveluiden ja hallinnon yhteistyöryhmä (KOOTuki) – Kehittämishankkeiden avuksi Ammattikorkeakoulujen opintoasiainpäälliköiden.
Oppilaitoksen nimi Päivämäärä
Euroopan unioni.
Opetus- ja kulttuuriministeriö Lukiouudistuksen maakuntakiertue
Liikunnanopetus heterogeenisessä ryhmässä
Sosiaalialan tehtävärakenne
Joustavuutta oppimiseen, Merja Rui
Tutustu intraan:  opiskelu opiskelijapalvelut
ICCS 2016: aihealue ICCS tutkimuksen aihealue: yhteiskunnan rakenteista ekologisuuteen ja moraaliin Opetussuunnitelman perusteiden mukaan tutkimuksen.
Projektioppiminen ja monialainen oppiminen
Nina Eskola Opetushallituksen kansainvälistymispalvelut
- ja tähän mahdollinen ala
Kansainvälisyysmahdollisuuksia kouluille Kuopio
Uuden opetussuunnitelman ajankohtaiset teemat
Info: Nordplus Junior, Nordplus Horisontal, Nordplus Pohjolan kielet ja Erasmus+ Opetushallituksen kansainvälistymispalvelut Helsinki Nina.
Ryhmänohjaajien palaveri
Syksyn 2016 vanhempainiltoihin
Erasmus+ ja Nordplus Helsinki
Erasmus+ ja Nordplus Helsinki
Opetusharjoittelun valtakunnallinen opiskelijapalaute Yksilöllisyyden huomioon ottaminen opetuksessa Hämeenlinna Marita Kontoniemi.
Euroopan parlamentti – kansalaisten ääni
Yläkoulun psykologia - Sinä olet ja minä olen
Nina Eskola Opetushallituksen kansainvälistymispalvelut
Maaliskuun päivämääriä Oppimisen ilo ja sisäinen motivaatio
Oppilaat ja opetussuunnitelma 2016.
Kansainvälisyysmahdollisuuksia kouluille Rovaniemi
MAAILMAN- KULTTUURIT.
Osaamisen ennakointifoorumi
Esityksen transkriptio:

Opitaan yhdessä  Nordplus Junior ohjelmassa vahvistetaan pohjoismaisten ja balttialaisten koulujen yhteistyötä ja verkostoitumista. Laatu, luovuus ja uudistuminen opetuksessa ja oppimisessa sekä työelämänyhteistyö ovat ohjelman keskeisiä teemoja sekä oppia naapurimaiden kulttuureja, kieltä ja elintapoja.  Osallistuvat maat ovat Suomi, Ruotsi, Norja, Tanska, Islanti, Viro, Latvia, Liettua, itsehallintoalueet Ahvenanmaa, Färsaaret, Grönlanti sekä saamenkielinen alue. Ohjelman tavoitteena on auttaa oppilaita ja opetushenkilöstöä ymmärtämään Euroopan kulttuurien ja kielten monimuotoisuutta sekä näiden arvoa.

 Mukana 3 maata: Suomi, Viro ja Liettua.  Projektin tavoitteena on edistää ja ylläpitää terveellistä ja aktiivista elämäntapaa sekä  edistää oppilaiden - henkistä-, - fyysistä-, - moraalista-, - sosiaalista- ja emotionaalista kehitystä turvallisessa kouluympäristössä. Be Active – Stay Healthy

Projektimaat ja – koulut: VIRO  Viimsin koulu, oppilaat 7 – 11 vuotta  hankkeen koordinaattorikoulu  LIETTUA  LT-Siauliai keskusperuskoulu, perustettu 1993  220 oppilasta ja 20 opettajaa  Oppilaat 6 – 11 vuotta

SUOMI  Rantakylän koulu 385 oppilasta, oppilaat vuotta  Toimii kahdessa eri toimipaikassa, E 0 -4 luokat ja luokat  Erityis- ja maahanmuuttaja oppilasryhmät, 15 eri kansallisuutta