KANSALLISKIRJASTO - Kirjastoverkkopalvelut Finnan käyttäjäkysely 2014 Katsaus tuloksiin Käytettävyystyöryhmä 11.12.2014.

Slides:



Advertisements
Samankaltaiset esitykset
HumanistiURA Tutkinnon tuhannet mahdollisuudet Humanistitutkimuksen tuloksia Akavan Erityisalat Humanistitutkimus 2013.
Advertisements

F IN EL IB - KÄYTTÄJÄKYSELYN AINEISTON YLEISESITTELY FinELib toteutti syys-lokakuussa 2011 tutkijoiden elektronisten julkaisujen käyttöä koskevan verkkokyselyn.
F IN EL IB - KÄYTTÄJÄKYSELYN AINEISTON YLEISESITTELY - Y LIOPISTOT FinELib toteutti syys-lokakuussa 2011 tutkijoiden elektronisten julkaisujen käyttöä.
KDK:n Kansallisen näkymän ryhmän työskentelystä
F IN EL IB - KÄYTTÄJÄKYSELYN AINEISTON YLEISESITTELY - TUTKIMUSLAITOKSET FinELib toteutti syys-lokakuussa 2011 tutkijoiden elektronisten julkaisujen käyttöä.
Finnan tunnusluvut, luonnostelua (esitystä päivitetty 2.9.) Finnan konsortioryhmä 3.9. Tapani Sainio, Kansalliskirjasto.
KANSALLISKIRJASTO Palvelukysely 2012 Yliopistokirjastot T IEDOSTA M ENESTYS INNOLINK RESEARCH OY TAMPELLAN ESPLANADI 2, 4.krs, TAMPERE FREDRIKINKATU.
SAK:n luottamushenkilöpaneeli ”Palkaton työ” Helmikuu 2012 N=1220.
Finna ja kokoelmapalvelut – totuus ja teko
Mielikuvat ja odotukset senioritaloista
ARJEN TALOUSKATSAUS Telebus helmikuu/2008/viikko 9.
KANSALLISKIRJASTO Palvelukysely 2012 Yhteiskirjastot TIEDOSTA MENESTYS
FINNA Aki Lassila Kehittämispäällikkö Finnan konsortiokokous
KIRJASTOVERKKOPALVELUT KIRJASTO- VERKKO- PALVELUT Finna, Melinda ja kirjasto- järjestelmät nyt Kirjastojärjestelmät Melinda Asiakastiedot Saatavuustiedot.
KANSALLISKIRJASTO Palvelukysely 2012 Erikoiskirjastot/tutkimuslaitokset T IEDOSTA M ENESTYS INNOLINK RESEARCH OY TAMPELLAN ESPLANADI 2, 4.krs, TAMPERE.
Kirjastoverkkopalvelujen palvelukysely 2012 Yhteenveto tärkeimmistä tuloksista.
KANSALLISKIRJASTO Palvelukysely 2012 Yleiset kirjastot T IEDOSTA M ENESTYS INNOLINK RESEARCH OY TAMPELLAN ESPLANADI 2, 4.krs, TAMPERE FREDRIKINKATU.
KANSALLISKIRJASTO - Kirjastoverkkopalvelut Finna-tilannekatsaus Erkki Tolonen
Anna tutki: Naisen asema työelämässä.
Finnan kehittämisideoiden hallinta LUONNOS Heli Kautonen ja Aki Lassila Konsortioryhmän kokous
KANSALLISKIRJASTO - Kirjastoverkkopalvelut Yleistä Finna-työskentelystä Erkki Tolonen
Kooste ensimmäisen aallon organisaatioiden kevään 2013 palautekyselystä
Lohjan kaupungin työhyvinvointikysely 2008 Lehdistötilaisuus
Finnan kansallisen näkymän palvelukonsepti
Satakunnan ammattikorkeakoulu | Kirjastopalvelut Satakunta University of Applied Sciences | Library Services AMK-kirjastojen Finna-päivä LAMK, Fellmannia.
Kansalliskirjaston käyttäjäkysely 2008 Opetusministeriön kirjastopäivät Aki Kangas.
Ammattikorkeakoulukirjastot
Finna-tilannekatsaus
KANSALLISKIRJASTO - Kirjastoverkkopalvelut Yleistä Finna-työskentelystä Erkki Tolonen
KANSALLISKIRJASTO - Kirjastoverkkopalvelut Kooste Finna-organisaatioiden palautekyselystä Finna-konsortiokokous
Palvelutalo Männikön asukastyytyväisyys 2014 Asukas- ja omaistyytyväisyysmittaus tehtiin kyselytutkimuksella vuoden 2014 lopussa. Kyselyssä oli 33 kysymystä.
Finnan käyttötilastot ja tunnusluvut Heli Kautonen, Markku Laitinen, Aki Lassila
UKJ:n moduuleista UKJ-ohjausryhmä Ari Ahlqvist.
KANSALLISKIRJASTO - Kirjastoverkkopalvelut Finnan tunnusluvut Timo Laine 23. huhtikuuta 2015.
KANSALLISKIRJASTO - Kirjastoverkkopalvelut Erkki Tolonen Kuva: Helsingin kaupunginmuseo,
Pre-evaluaatio henkilökunnalle Kati Hämäläinen, sairaanhoitaja EPSHP / tehostetun hoidon toimintayksikkö
KANSALLISKIRJASTO - Kirjastoverkkopalvelut Erkki Tolonen Kuva: Joel Nokelainen, Helsingin kaupunginmuseo,
KANSALLISKIRJASTO - Kirjastoverkkopalvelut Finna-tilannekatsaus Erkki Tolonen Finna-konsortio Kuva: Helsingin kaupunginmuseo,
KANSALLISKIRJASTO - Kirjastoverkkopalvelut “Missä arki kohtaa Finnan?” Katsaus Finnan viestintään ja markkinointiin 2015 Konsortioryhmän kokous
KANSALLISKIRJASTO - Kirjastoverkkopalvelut Finnan käyttäjäkysely 2014 Eri aineistojen kiinnostavuus aineistotyypeittäin ja sektoreittain.
KANSALLISKIRJASTO - Kirjastoverkkopalvelut Arkistojen mukaantulon tilanne Finnassa Konsortioryhmän kokous Piia Naukkarinen.
KANSALLISKIRJASTO - Kirjastoverkkopalvelut Finna-organisaatioiden palautekysely, työryhmäkyselyt ja toimenpide-ehdotukset Maria Virtanen Finnan konsortioryhmä.
KUVA-mittaristoehdotus/ Poimintoja Sosiaali- ja terveyspalvelujen laatu ja turvallisuus -mittaristosta
Yhteisten palvelujen asiakasohjauksen uudistaminen
Maria Virtanen Finnan konsortioryhmä
PRIIMA-seuran aikuisliikkujien palautekysely 2016 – koonti
Minna Olkinuora-Tauru
Mukaan Finnaan - liittymisprosessin vaiheet
Finna-tilannekatsaus
Finnan käyttäjäkysely 2014 Katsaus tuloksiin
Kansalliskirjaston palvelukysely 2016: tuloksia Finnan osalta
Yliopisto professorin työnantajana -selvitys 2016 Focus Master Oy 8. 8
Finnan käyttäjäkysely 2016
Kansalliskirjaston palvelukysely 2016: tuloksia Finnan osalta
Finnan kehittäminen Erkki Tolonen
Finnan käyttäjäkysely 2014 Katsaus tuloksiin
Yleisten kirjastojen tulokset
Finnan käyttäjäkysely 2016
Suvi Kukkonen, tiedottaja Kansalliskirjasto, kirjastoverkkopalvelut
Finna-perehdytys Konsortio
Poimintoja käytettävyystesteistä ja palautteesta
Aineistotyyppi työpaja
Kuka vastaa kyselyyn? - Kevät 2016
Photograph:Eeva Rista, Helsingin kaupunginmuseo,
Translitterointikyselyn tuloksia
Kuntaraportti Siikalatva
Kauppakamarien Yritysparlamentti-kyselyn tulokset
Palvelutalo Männikön asukastyytyväisyys 2015
Aineistojen kuratointi Finnassa
Esityksen transkriptio:

KANSALLISKIRJASTO - Kirjastoverkkopalvelut Finnan käyttäjäkysely 2014 Katsaus tuloksiin Käytettävyystyöryhmä

KANSALLISKIRJASTO - Kirjastoverkkopalvelut Kyselyn toteuttaminen ja vastaajat Toteutettiin Surveypal-sovelluksella Kyselyyn vastasi 3239 käyttäjää Vetonaulana tabletin arvonta Tässä katsauksessa tuloksia on tarkasteltu sektoreittain + kansallinen näkymä erikseen Amk:t, museot, yliopistot sekä Finna.fi

KANSALLISKIRJASTO - Kirjastoverkkopalvelut Eniten vastauksia Jyväskylän yo:n kirjaston näkymän ja kansallinen näkymän käyttäjiltä “Mitä Finna-näkymää olit juuri käyttämässä?”

KANSALLISKIRJASTO - Kirjastoverkkopalvelut Vastaajaryhmät sektoreittain, %

KANSALLISKIRJASTO - Kirjastoverkkopalvelut Vastaajaryhmät sektoreittain, työtehtävät/elämäntilanne eriteltynä, %

KANSALLISKIRJASTO - Kirjastoverkkopalvelut Miksi Finnaa tullaan käyttämään?  Kaikkien sektorien kohdalla Finnaan tullaan useimmiten etsimään tiettyä aineistoa tai tietoa  Museoiden ja kansallisen näkymän vastaajilla “muuten vain selailu” on selvästi yleisempää kuin korkeakoulupuolella  toisaalta amk-näkymien käyttäjillä yleisempää kuin yliopistolla  Muut syyt käyttää Finnaa  Korkeakoulujen näkymät: yleisimmät syyt ovat kirjastopalveluiden käyttö sekä opiskelu  Museoiden näkymät ja Finna.fit: työasiat, tutustuminen, hakukoneiden kautta

KANSALLISKIRJASTO - Kirjastoverkkopalvelut ”Mistä syystä tulit käyttämään Finnaa?”, vastaukset sektoreittain, %

KANSALLISKIRJASTO - Kirjastoverkkopalvelut ”Mistä syystä tulit käyttämään Finnaa?”, vastaukset vastaajaryhmittäin, %

KANSALLISKIRJASTO - Kirjastoverkkopalvelut ”Mistä syystä tulit käyttämään Finnaa”, työssäkäyvien vastaukset työtehtävittäin, %

KANSALLISKIRJASTO - Kirjastoverkkopalvelut Kuinka moni löysi etsimänsä? (vain tiettyä asiaa etsineet vastaajat)

KANSALLISKIRJASTO - Kirjastoverkkopalvelut Finnan arviointi  Kysyttiin viidellä väittämällä: käytön helppous, hyödyllisyys, etsityn asian löytyminen, ajansäästö, käytön miellyttävyys; lisäksi pyydettiin kokonaisarvosanaa asteikolla 1-10  Tulokset ovat melko myönteisiä ja saman suuntaisia sektorista riippumatta  88 % pitää hyödyllisenä, 74 % helppokäyttöisenä  Ajansäästön, miellyttävyyden ja käytön helppouden arviot ovat samaa tai lähes samaa tasoa  Parhaat arviot saa kaikilla sektoreilla hyödyllisyys, johon kaikkein tyytyväisimpiä ovat museoiden näkymien käyttäjät  Amk-näkymien käyttäjät löytävät etsimänsä useimmin – kansallisen näkymän käyttäjät hieman keskimääräistä harvemmin

KANSALLISKIRJASTO - Kirjastoverkkopalvelut Väittämien keskiarvot sektoreittain (1 = täysin eri mieltä, 5 = täysin samaa mieltä)

KANSALLISKIRJASTO - Kirjastoverkkopalvelut Väittämien keskiarvot sektoreittain (1 = täysin eri mieltä, 5 = täysin samaa mieltä)

KANSALLISKIRJASTO - Kirjastoverkkopalvelut Kokonaisarvosana Finnalle asteikolla 1-10 on lähes sama riippumatta sektorista

KANSALLISKIRJASTO - Kirjastoverkkopalvelut Poimintoja vastaajaryhmien vertailusta Tyytyväisin käyttäjäryhmä on koululaiset Yleisarvosana 8,3 vrt. kaikki vastaajat 7,9 Kokevat Finnan käytön selvästi muita ryhmiä helpommaksi Vastaajajoukko on kuitenkin hyvin pieni (11), joten ei voi tehdä laajempia päätelmiä Kirjasto-, arkisto- ja museosektorilla työskentelevien arviot Finnasta ovat hieman keskimääräistä kriittisempiä Tiettyä tietoa/aineistoa etsivien arviot väittämistä ovat joiltain osin hiukan myönteisempiä kuin niiden, jotka selailevat muuten vain

KANSALLISKIRJASTO - Kirjastoverkkopalvelut Väittämien keskiarvot tietyn tiedon/aineiston hakijoilla ja selailijoilla

KANSALLISKIRJASTO - Kirjastoverkkopalvelut Kiitos!