KANSALLISKIRJASTO Finnan viestintä- ja markkinointisuunnitelma tiedottaja Heidi Mustajoki Finnan konsortioryhmän kokous
Finna 2020: Johtava avoimen kulttuurin ja tieteen hyödyntämisen väylä Viestinnän tavoite: Kasvattaa Finnan käyttöä ja aktiivisten käyttäjien määrää vähintään kolminkertaiseksi vuoteen 2019 mennessä.
Kohderyhmät Näkyvyyden ja käyttäjämäärien kasvattaminen Uudelleenkäytön edistäminen Tarve sähköisille palveluille: tiedon parempi hyödyntäminen Fokuksessa jatkossa myös tutkimusaineistot ja -data Finnan käyttö tutuksi tuleville tutkijoille jo opintovaiheessa Opettajien tarpeet huomioimalla edistetään palvelun oppimiskäyttöä Joukkoistamisen voimavara Tuottaa joukkoistamisen mahdollistavia työkaluja ja toimintamalleja Tutkijat Elinkeinotoiminta: Luovat alat Korkeakouluopiskelijat Kansalaiset: Harrastajat Opettajat
KANSALLISKIRJASTO Finna.fi:n markkinointi Tavoitteet Kasvattaa Finnan käyttöä ja aktiivisten käyttäjien määrää Mittarina Finnan vuosittaiset käyttötilastot Lisätä Finnan positiivista tunnettuutta suomalaisten keskuudessa Mittarina mediaosumat, somenäkyvyys ja käyttäjäkyselyn suositteluindeksi Sisällöt ja tapahtumat edellä
KANSALLISKIRJASTO Finna toimiston tuki Työpajat Valmiit materiaalit Visuaalinen ilme
KANSALLISKIRJASTO Markkinoinnin suunnitelma 2016 Kohderyhmäanalyysi Markkinointi somessa Finna-Facebook Uudet kanavat Maksullinen näkyvyys Kampanjat Keskeisiä aiheita: Hack Your Heritage, uuden ohjelmistoversion lanseeraus, liikkuminen näkymistä toiseen Markkinoinnin työpajat Finna-päivä Finna Educa-messuilla suunnittelu
KANSALLISKIRJASTO Vuodet Somekampanjat jatkuvat Suomi 100 –hankkeet Educa-messut Finna kirjallisuudenharrastajien arkeen Finna-päivät Työpajat Finna-organisaatioille Arkistojen mukaantulon lanseeraukset Finnaa sukututkijoille Finnan yhteiskunnallinen vaikuttavuus
KANSALLISKIRJASTO