Sanni Tamminen, Anne-Marie Tenhunen, Jatta Haavasoja ja Laura Oksanen.

Slides:



Advertisements
Samankaltaiset esitykset
Jyväskylän kaupungin viestintä Vammaispalveluiden asiakasraati Emmi Hyvönen viestintäpäällikkö, perusturvapalvelut.
Advertisements

Potpuri Pereen päiväkodissa
Työnantajan palveluohjauksen pilotoinnin tulokset
Automurtojen ehkäisykeinoja. Ajoneuvorikollisuus on huolestuttavassa kasvussa Automurroista on tullut pysyvä riesa pääkaupunkiseudulla viime vuosien aikana.
Opetuksen laadun rakenteet Mikko Mäntysaari
Tuotannonohjaus ja dokumentointi
Työhyvinvointi PK-yrityksessä Leena Niemistö toimitusjohtaja LT, fysiatri Munkkivuori Kamppi Lassila.
TÖIDEN PRIORISOINTI JA AJAN HALLINTA
Seurakunnan rooli maaseudun kehitystyössä Voimistuvat kylät-seminaari Seinäjoki Markku Ylinen Johtava kappalainen P eräseinäjoen kappeliseurakunta.
Joensuun kylien foorumi Teematyöskentely Joensuun kaupungin asukastoimintastrategia, miten voin vaikuttaa ja osallistua - Aktiivinen vuorovaikutus.
Turvallisuussuunnitelma 2010 RA-SK Oy Marko Lahtinen.
KAINUUN MAAKUNNAN sähköiset palvelut Kainuun maakunta suunnittelija Paula Karppinen
Palveluohjaus Ota Koppi 2 –tilaisuus
AKTIIVISEMPI ARKI Työpohjat työyhteisön arjen tarkasteluun.
Fi.opasnet.org fi.opasnet.org/fi/Ydinvoima Haluamme tietää Sinun mielipiteesi. Äänestikö kansanedustajasi oikein ydinvoimasta? Kansalaisparlamentti ydinvoimasta.
Kuinka rakennan Semppi-terveyspisteen? Semppi on kaikille avoin, maksuton terveyspiste, jossa on tutkittua tietoa terveydestä ja vinkkejä oman terveydentilan.
Työssä olemassa olevalla työkyvyllä Työssä jatkamisen tuki ja osatyökykyratkaisujen edistäminen.
Anna kehitysmaiden lapsille hyvä koulutus – ja tulevaisuus! Päivätyökeräys 2014–2015.
AKTIIVINEN KOULUPÄIVÄ IDEAIMURI. Ideaimuri –työskentelyn teema: HYVÄ KOULUPÄIVÄ LUOSTARIVUOREN KOULUSSA JA MITEN VOIMME SITÄ EDISTÄÄ?
OPPIMINEN JA OPETUS / DIDAKTIIKAN KURSSIN WIKITENTTI.
Kumppanuudella tuloksiin Yritysten keskittyminen ydintoimintoihinsa ja tukitoimien ulkoistaminen ovat muuttaneet perinteistä työyhteisörakennetta. Miten.
Jatkuvan parantamisen Jp-taulu
Kalenteri 2005 AJAVA – Ajanvarausjärjestelmä CSP Compact Software Products.
Hyvän Työyhteisön Toimintaperiaatteet
Yhteistoimintalaki ja Yt:n organisointi
Blogin käyttö opetuksen ja ohjauksen tukena Tiina, Tarja, Tari ja Sirpa.
Tenttiakvaario.
SAK:n ja liittojen sähköinen viestintä SAK Jäsenpalveluosasto Heli Nykänen.
Käyttöönottokaavio– Deployment diagram Vesa Jokikokko Tarmo Kemi TIK9SNA.
Teknologiahanke Saana Asukas, Taher Fahim, Jenna Lanu
Sosiaaliset mediat Verkkovälitteinen asiakastyö.
Työturvallisuus on työpaikan oma- aloitteista turvallisuuden hallintaa. Työturvallisuus on osa yritysturvallisuutta. Turvallinen työskentely on suunnitelmallista.
Kesätyöntekijöiden kommentteja Opasnetistä ja ydinvoimatyöstä: ”Kun tulin kesätöihin minulla oli vain jokin suuntaa antava aavistus siitä mitä meinattiin.
KyAMK:n yhteinen sisäinen viestintä Vastuut, prosessit, ohjeet, seuranta ja ajankohtaista Viestintätiimin työpaja Riitta Leviäkangas.
A SVA - HOITAJAN TYÖ M ARTINLAAKSON TERVEYSASEMALLA.
KUTSU HYVINVOINTIANALYYSIIN Tunnista hyvinvointiisi vaikuttavat tekijät Hyvinvointianalyysi toteutetaan: pp.kk.vvvv Ilmoittaudu mukaan:
Potilastiedon arkisto Sähköisen A-todistuksen arkistointi ja välittäminen Kelan etuuspalveluihin.
Henkilökunnan palautteet päivystyspilotista Kooste/osastonhoitja Tuija Skarp.
The Baltic Sea dioxin problem: expert views
HYVINVOINTIANALYYSI: EDUT YRITYKSILLE
Millaisen seurakunnan SINÄ HALUAT?
kansanedustajasi oikein ydinvoimasta?
Finnan ulkoasu uudistuu
Juuli-julkaisutietoportaali
Minno meets Innokylä - törmäyskohtia
KUTSU HYVINVOINTIANALYYSIIN
Palvelutalo Männikön asukastyytyväisyys 2016
Koti hoitoympäristönä
Tietoturva.
TE3 HYVINVOINTITEKNOLOGIA
KUTSU HYVINVOINTIANALYYSIIN
Logbook Yhteisöllisen nuorisotyön päällikko Kimmo Hölkki.
Hyvän mielen pelit ry Innovatiivista koulutusta ja työharjoittelua mielenterveyskuntoutujille IT-, peli- ja media-alan parissa Tommi Gustafsson, hallituksen.
HYVINVOINTIANALYYSI ALKUINFO
Provesta Oy Messi Provesta luottamuksellinen
Vanhusneuvostojen yhteistyöseminaari
Muutoskortit Tarvittavat välineet
Evästystä paikalliseen ops-työhön
Digitaalisen oppimisohjelman työpaja Jyväskylän vertaisoppimispäivä 5
Tiedolla johtaminen - työryhmä
10 HYVÄKSI KOETTUA KEINOA LOPPUUN PALAMISEN EDISTÄMISEKSI
HYVINVOINTIANALYYSI: EDUT YRITYKSILLE
Kaveritaidot.
Jos jonain päivänä Jos jonain päivänä tuntuu siltä että
Palvelutalo Männikön asukastyytyväisyys 2015
Leijonahenki  Ne, joille osa leijonan on suotu, on jatkajia aatteen arvokkaan. Nuo sukupolvet, ennen meitä luotu, sen perinnöksi jätti aikanaan. Ja henki,
Kuntoutussäätiön alueverkostotyö Malminkartanon alueella
TOIMINTA KYRÖNPELLON AMPUMARADOILLA
Sähköinen välitysjärjestelmä
KUULIJALLE ILOA: sosiaalisen lukemisen vanha muoto käyttöön
Esityksen transkriptio:

Sanni Tamminen, Anne-Marie Tenhunen, Jatta Haavasoja ja Laura Oksanen

 Tiedonkulkuun liittyvistä ongelmista on tutkitusti tietoa.  Tiedonkulun ongelmat ovat työyhteisön välisiä sekä asukkaisiin/potilaisiin kohdistuva ongelma.  Hyvä ja toimiva tiedonkulku on osa potilasturvallisuutta, jota jokaisen pitäisi pyrkiä kehittämään parempaan suuntaan.  Huono tiedonkulku on myös yksi syy, mikä vähentää työssä viihtymistä.  Jokainen työntekijä on oikeutettu samaan oikeanlaiset ohjeistukset ja tiedot työtehtäviin liittyen.  Hyvä tiedonkulku edistää myös organisaatioiden tuloksellisuutta sekä luottamusta työyhteisöön ja asukkailla hoitajiin.

 Lähdimme kehittämään tiedon kulun parantamista asukkaiden ja hoitajien välillä palvelutaloissa.  Ideanamme on, että asukkaat itse pääsevät osallistumaan omien asioidensa hoitamiseen/järjestelyyn ja varmistumaan sen kautta, että tieto kulkee eteenpäin.  Nykypäivän teknologian avulla uskomme, että mahdollisuuksia tiedonkulun parantamiseen tulevaisuudessa on paljon erilaisia keinoja.  Esimerkiksi uusimmat hälytysjärjestelmät mittaavat asukkaiden aktiivisuutta, unen määrää ja laatua sekä näyttävät missä asukas liikkuu. Hälytysranneke näyttää sykemittarilta.  Ajattelimme että, tähän laitteeseen olisi hienoa yhdistää mahdollisuus myös tiedonkulkuun.

 Ranneke joka asukkailla on jo kädessään valmiina, siihen lisättäisiin toiminto jolla voisi jättää viestin tiedoksi hoitajille.  Jokaisen asukkaan ranneke on jo aktivoitu tunnistamaan käyttäjät erikseen, joten omia henkilötietietoja ei tarvitse enää toistaa viestiä jättäessä.  Esimerkki: ” Minulla on varattu hammaslääkäri klo Hammas neoon turkuun, tarvitsen taksin klo ja hoitajan mukaan”.  Kun tieto on ”kerrottu” rannekkeelle, se yhdistyy hoitajien tietokoneen kalenteriin ja laittaa sinne merkinnän asukkaasta ja hänen tarpeistaan.  Tietokone ilmoittaa aina, kun uusi työtehtävä on tullut kaleteriin ja sieltä automaattisesti määrätään hoitaja, joka on vuorossa hoitamaan asia.

 Hoitaja jolle työ on määrätty, kuittaa sen tietokoneelta kun on vuorossa.  Hälytysjärjestelmän yhteydessä asukkaiden asuntoihin on kiinnitetty sähköinen ilmoitustaulu, jossa lukee aina ajankohtaiset tai muistettavat asiat.  Kun tieto on tullut hoitajille ja se on kuitattu hoidetuksi ja hoidettu, saa asukas siitä ilmoituksen taululle jolloin hän itse varmistuu siitä että viesti on mennyt perille ja asia on hoidossa.  Kuittaukseen on olemassa tietty aikamääre, jolloin asia tulee olla hoidettu.  Kyseinen järjestelmä on suunnattu nimenomaa palveluasumisessa asuville asukkaille, joiden oma toimintakyky on heikentynyt mutta silti pärjäävät vielä omissa oloissaan.