EXAM-pilottikäytön kokemuksia TTY:llä 19.8.2015 Marjut Anderson.

Slides:



Advertisements
Samankaltaiset esitykset
Avoimen tiedon ohjelman tavoitteet ja toiminnan kohteet keväälle 2015.
Advertisements

Esteetön opiskelu Jyväskylän yliopistossa Hannu Puupponen Hakija- ja opiskelijapalvelu (T256)
BYOD-strategia - Tuo oma laitteesi BYOD-strategian tavoitteet Aikuislukiot tarjoavat oppimisympäristön, jossa opiskelijat voivat työskennellä.
Jouni Paakkinen Perusopetuksen päätelaiteprojekti.
Kansainvälinen liiketoiminta Digitalisaatio ja digitaaliset oppimisympäristöt Pepe Vilpas.
Exam –eTentti Jyväskylän yliopistossa IT-palvelut Hannele Rajaniemi.
Tuloksia THL:n ja harjoittelukoulujen yhteistyöstä eNorssi -seminaari, Hämeenlinna Anne-Marie Rigoff.
Kanta-Hämeen Sote III Ajankohtaiskatsaus Kanta-Hämeen alueverkosto Jukka Lindberg Projektipäällikkö Hämeen liitto Hämäläisten hyväksi – Hämeen.
Timo Valli, ICT-johtaja, ylijohtaja
Jyväskylän yliopiston tietovarasto Yliopistopalvelut, strateginen kehittäminen Jenni Kokko
Kodin ja koulun välinen yhteistyö
KEHITYSKESKUSTELU - Ennalta sovittu ja suunniteltu keskustelu esimiehen ja työntekijän( voi olla myös tiimin) välillä Tuija Takkula,
Ammattiopisto on mylly elinikäisen oppimisen virrassa
Case: EXAM – sähköinen osaamisen näyttö
Ristiinopiskelun kehittäminen -hanke
Kotiväen foorumi laatupäällikkö Marita Syrjälä
OPETTAJAN KOKEMUKSIA.
Sähköisen hyvinvointikertomus hyvinvointiklinikalla
LARK 5 MERCURIAn osahanke
Ennakkotehtävä, työpaja
Tervetuloa Innokylään
Opiskelija Työelämä Henkilöstö Kansainvälinen toiminta
Digitaalisuus opistojen strategiaan, pedagogiikkaan ja käytäntöön
TAIDOT EDELLÄ © Petteri Elo OPS-koulutus 2016
TY & ÅA sähköisen tenttimisen yhteiskäyttö:
Unifin opetusvararehtoreiden 13. 9
Monialainen yhteispalvelu
Digimatka vuodesta 2014 nykyhetkeen
Avoimen tiedon ohjelman tavoitteet ja toiminnan kohteet keväälle 2015
<Maakunnan nimi>
Ristiinopiskelun kehittäminen -hanke
EXAM yhteiskäyttöisyyden pilotointi Siirtotentti - tentin suorittaminen toisessa organisaatiossa Marjut Anderson, CSC
Tervetuloa Innopajaan
näkökulmia toimistotyön organisointiin ja kehittämiseen
Yliopistojen intrapäivä
Mielekäs oppiminen verkkoympäristössä | Jaakko Naakka
Strategiset ohjelmat hyvinvointia rakentamassa - kommenttipuheenvuoro Tilaajapäällikkö Taru Kuosmanen T A M P E R E E N K A U.
PDPP.
Laadunhallintajärjestelmän kehittäminen Amistossa
Terve Kunta –verkoston toiminnan kehittäminen
Oulun yliopiston intranetprojekti
Terve Kunta –verkoston toiminnan kehittäminen
Hankeen tavoitteet ja toimenpiteet
KEUDAN ORIENTAATIOPÄIVÄT LUKUVUOSI
Liiketalouden perustutkinto, merkonomi
Eija Käyhkö Siun sote Kuvantamiskeskus
TULOKSET OPINNOISTA-TÖIHIN WEBROPOL-KYSELY SYKSY 2017
OPA - Ohjaamista ja palautetta digitaalisesti
Helsinki Metropolia University of Applied Sciences
Oodin version 3.7 yhteenveto
IKINÄ – kaatumisten ehkäisyn implementointi Vanhusten palveluiden ja kuntoutuksen vastuualueella Iiris Salomaa
Alustava suunnitelma Kanta-mittarien kehittämisestä
KOHTI SAVUTONTA SAIRAALAA
Opintohallinnon tietojärjestelmäiltapäivä
Työpaja 4: Maakuntien tarpeet valtakunnallisille sote toimijoille
Ulkoinen viestintä Viestintäryhmä valmistelee viestinnän hankepäällikön johdolla ja esittelee hankeryhmälle ja edelleen ohjausryhmälle keskeiset ratkaisuehdotukset.
Asiakas- ja palveluohjaustyöryhmä helmikuu 2018
Opinnäytteiden sähköinen arkistointi yliopistoissa
Oodin version 3.9 yhteenveto
Laadunvarmistuksen työkalut Laadunvarmistus, toimijat ja niiden roolit
Oma osaston käyttöön! Esityksen tavoitteena:
TYÖPOHJA KESKUSTELUN SUUNNITTELUUN
Innokylän hyödyntäminen STM:n toiminnassa Studia generalia: Innokylä - mikä, miksi, kenelle? Perjantaina klo Meritulli, Meritullinkatu 8,
Ajankohtaiskatsaus kasvupalveluihin
Korkeakouluille visuaalista analytiikkaa tarjoava Alasin-palvelu – työkaluja korkeakoulujen tiedolla johtamisen tueksi Korkeakoulun kehittämisen kannalta.
Sisun käyttöönotto Aallossa: tilannekatsaus
Inarin nuorisovaltuuston kärkihankelista
Ristiinopiskelun kehittäminen -hanke
Ristiinopiskelun kehittäminen -hanke
EXAm sähköinen osaamisen arviointi -ajankohtaista
Esityksen transkriptio:

EXAM-pilottikäytön kokemuksia TTY:llä Marjut Anderson

Lähtötilanne kevät 2014 –10 paikan tenttiakvaario kypsyysnäytekäytössä –muutama sähköinen tentti –Sordino Softtutor käytössä –Tavoitteena oli kesän 2015 kesätentit vain sähköisenä EXAMilla Oppimisen tuki2

Projekti Ensimmäinen TTY:n opetusteknologiaprojekti jossa selkeästi yhteistyössä Tilapalvelut (tilat + kulunvalvonta), IT (verkko- ja työasemajampat), opetuksen kehittäjät Syksy 2014 tenttiluokan rakennus ja oma asennus v. x x Kevät 2015 Pilotointi versionkehityksen tahdissa + yokunta Kesä 2015 Sordino -järjestelmän alasajo –sähköiset kypsyysnäytteet vain EXAMilla Syksy 2015 Käytön laajentaminen ( käyttömallit/prosessi, työaseman hyödyntämisen pilotit, piirtopöydät, v.3.0) Kevät 2016 Käytön laajentaminen, integraatiot, v4.0 Kesä 2016 CSC:n asennus, integraatiot ?? Matemaattiset asiat Oppimisen tuki3

Projektin kokemuksia 1/4 Tenttiluokkien rakentaminen –Tavoitteena täysi henkilöresurssittomuus –Mallia muista yliopistoista –Kameravalvonta osaksi talon kameroita –Pilottiin lokerikkolukot Mietintää jatkoon –Kapasiteetti, yksityiskopit, erilaiset työasemaympäristöt, PC-luokkien hyödyntäminen, laitosten omien luokkien hyödyntäminen

Projektin kokemuksia 2/4 Työasemaympäristön rakentaminen –Virtuaalikone vs. Windows vs. Linux Windows osaamispohjaisesti All-in-one –työasemat pilotissa -> siirrytään näihin myös PC-luokissa –Yksi image Mietintää jatkoon –Imagejen määrä –Yhteydet ulos (muille palvelimille) tentin aikana –Tentin vaatimusten perusteella ympäristön valinta

Projektin kokemuksia 3/4 EXAM –Järjestelmän perustoimivuus haaste (varsinkin alussa, nyt jo hyvä) –Kehittyvän järjestelmän versionhallinta pilottikäyttäjänä, grr –Kevään pilottikäyttö oli tärkeää järjestelmän kehityksen kannalta –Karvalakkitoiminnallisuudet meille ok –Pääasiassa hyvää palautetta koko ajan Mietintää jatkoon –Rajapinnat (kysymykset, tenttiympäristö) –Järjestelmän käyttötapaukset vs. suunnitelma esim. massatentit, tentit tiettynä aikana –Arviointityökalujen kehittäminen (automatiikka, massat)

Projektin kokemuksia 4/4 Sähköinen tenttiminen prosessina –Talon mallia rakennettu meillä samalla, ketkä kaikki olisi pitänyt/pitäisi olla mukana kehityksessä? –Paperi vs. sähköinen Esim. keskustelu tenttikerroista Kypsäriprosessi Sähköisen tentin rooli arvioinnin välineenä –Kansallisesti joidenkin prosessien yhtenäistämistä vahvemmin? Mietintää jatkoon –Exam-tentti vs. muut arviointikeinot –Konsortion sisällä isojen kokonaisuuksien jatkokehityksen jakaminen (esim. kielten tarpeet, matikan tarpeet..) –Käyttöönottojen myötä hyvien käytäntöjen jakaminen alusta alkaen! –Yhtenäiset ohjeistukset valvontaan, järjestelmän käyttöön

Käyttäjäpalaute Opiskelijat tyytyväisiä kaikkeen HAKA-kirjautuminen Käytettävyys Sordinon verrattuna Integraatioita odotetaan Opettajille kulttuurin muutos –Kypsärit –Kysymyskirjasto –Paperi vs. sähköinen –Työaseman hyödyntämisen mahdollisuudet Suttupaperittomuus Kaavat ja kaaviot Mallien kehitys (välikoe, esitesti, viikkokoe, lopputentti (2vko, 4vko, 3kk)

Tilastoa 08/2015 Record/score 321 (arvioidut suoritukset?) Participation 960 (tenttiosallistumiset?) Enrolment 1217 (tentti-ilmoittautumiset, sis peruutukset?? Exams 1200 (opiskelijakohtaiset ja opettajan prototentit?) Users 930 (käyttäjät järjestelmässä?)

Muuta mielessä Minne käytöstä tulleet kehityshuomiot? Testauksen kalenterointi Arvioinnin kehittäminen Kysymysten käytön kehittäminen –Protokysymykset –Kysymyksen nimi.. Tekstieditori/syöttötavat