Virtuaalioppaista Virtuaalimuseoksi ja 360x360 oppimisympäristöksi Konneveden koulut Petri Lounaskorpi Konneveden lukio ITK 2016.

Slides:



Advertisements
Samankaltaiset esitykset
Pilvipalvelun käyttö opiskelun tukena case: Petri Lounaskorpi
Advertisements

OJANIITTUTALON MONITOIMIJAHANKE - MONIPUOLINEN OSAAMISKESKUS 2016.
KEMIA, seutukunnallinen, vuosiluokkaistettu Tampereen seutu.
Perusopetuksen toimintakulttuurin kehittämishanke (OKM) Puolalan lähikoulun luokat
ONKO VERKKO-OPPIMINEN RIKKI ?. PERUSOPETUKSEN TIETO- JA VIESTINTÄTEKNIIKAN OPETUSKÄYTÖN SEKÄ OPPILAIDEN TIETO- JA VIESTINTÄTEKNIIKAN PERUSTAITOJEN KEHITTÄMISSUUNNITELMA.
TURKU Monikulttuurinen opetus 1.jakso Ulla Rasimus & Leena Nousiainen.
EXAM-pilottikäytön kokemuksia TTY:llä Marjut Anderson.
2012 Petri Lounaskorpi Pilvityövälineet oppilaan oppimisprosessin tukena Petri Lounaskorpi, Minna Kytölä
Mari Kontinen Martikanpellon koulu Joutseno
Peliviikosta potkua uuden opetussuunnitelman käytännön toteutukseen ITK 2016 Lauri Pirkkalainen
Jouni Paakkinen Perusopetuksen päätelaiteprojekti.
Yhteiset tutkinnon osat 35 osp Pakolliset osa-alueet 19 osp Valinnaiset osa-alueet 16 osp → syventävät pakollisten osa-alueiden sisältöjä.
Tuloksia THL:n ja harjoittelukoulujen yhteistyöstä eNorssi -seminaari, Hämeenlinna Anne-Marie Rigoff.
ALOITUSINFO PROJEKTIKOORDINAATTORI SARI ÅGREN Toimintakulttuurin kehittäminen.
Kirsi Verkka POL Peruskoulujen ympäristöjärjestelmä Ympäristökartoitus 2005 > 2009 Ympäristöohjelma Toimenpiteet Seuranta ja arviointi.
Helmikuu RANUAN YLÄKOULU NIVELVAIHE ALAKOULUSTA YLÄKOULUUN TAVOITTEENA: ”Onnistunut, yhteistyössä toteutettu siirtyminen alaluokilta yläluokille Maaliskuu.
Palvelukuvaustyö Pekka Linna, CSC Synergiaryhmä
Kaikki yhden puolesta ja yksi kaikkien puolesta!
Rovastinkankaan koulun Joustava Esi- ja alkuopetus
Työssäoppiminen Yrittäjänä TOY -malli OTSIKKO Alaotsikko.
Ammattiopisto on mylly elinikäisen oppimisen virrassa
Päättötyö 9.lk Mikä on päättötyö Tutkielman tyyppinen kirjallinen työ
Tampereen kaupunkiseudun TVT-suunnitelma, Treduka
Näin oppiminen muuttuu Helsingissä
Johdatus elämänkatsomustietoon Kouluvierailut
TOIMINTA-REFLEKTIO-OPPIMINEN.
Arviointi Hyökkälän koulussa lv
KUVATAIDE Anna-Rosa Uusitalo, NYK 7C.
Fyysisen aktiivisuuden lisääminen oppilaitosten arjessa
Infoa tutoropettajille
Oulunkylän ala-asteen koulu
TVT suomen kielen ja kirjallisuuden opetussuunnitelmateksteissä
Osana sivistysteknologiaa
TURKU Monikulttuurinen opetus 2.Jakso
Digitaalisuus opistojen strategiaan, pedagogiikkaan ja käytäntöön
Ops-iltapäivä Raumanmeri
innostavat ja aktivoivat opetusmenetelmät
Pelaajapolkujen nykytila
Opetustoimi osana Jyväskylää
Edupalvelut.fi Matti Lähtevänoja, Kuopion kasvun ja oppimisen palvelualue, Kallaveden lukio.
TERVETULOA VANHEMPAINILTAAN!
POM10CC Mikämikä-päivien Kirjallinen suunnitelma
Oppilaitoksen nimi Päivämäärä
Opetus- ja kulttuuriministeriö Lukiouudistuksen maakuntakiertue
Ekaluokalle 2017.
Verkko-opetuksen käyttö opettajankoulutuksessa
Esityksen nimi / Tekijä
Mielekäs oppiminen verkkoympäristössä | Jaakko Naakka
Tutustumistreeni Nimi, ammatti, mistä tulee,
Hallintokunnat ja esteettömyyden tarve -hanke
Laadunhallintajärjestelmän kehittäminen Amistossa
Ohjeita posterin (seuraava slide) käyttöön Voit käyttää koko pohjaa tai valita soveltuvat osat Tulosta H3 lopetustilaisuuteen posterisi koossa A3 Tiedot.
KEUDAN ORIENTAATIOPÄIVÄT LUKUVUOSI
Liiketalouden perustutkinto, merkonomi
Projektioppiminen ja monialainen oppiminen
TULOKSET OPINNOISTA-TÖIHIN WEBROPOL-KYSELY SYKSY 2017
Uuden opetussuunnitelman ajankohtaiset teemat
KÄSIKÄYTTÖINEN PUUSORVI
Syksyn 2016 vanhempainiltoihin
5-luokan vanhempainilta
Tietotekniikan aineenopettajankoulutus
Tiirismaan vesopäivät
Koulutuskeskus Salpauksen tavoitteet
Erasmus kouluissa | Erasmus in Schools
Järjestökoulutuksen kehittäminen
LCB-5800 Ruotsinkielinen yritysviestintä 1
Hallintokunnat ja esteettömyyden tarve -hanke
Oppilaat ja opetussuunnitelma 2016.
IPPO työkalu uuden opetussuunnitelman mukaiseen toimintaan
Esityksen transkriptio:

Virtuaalioppaista Virtuaalimuseoksi ja 360x360 oppimisympäristöksi Konneveden koulut Petri Lounaskorpi Konneveden lukio ITK 2016

IDEA LÄHI-ILMIÖISTÄ OPPILAAT TEKEVÄT PIENRYHMISSÄ TUTKIELMAN KOTISEUTUMUSEON ESINEISTÖSTÄ KERÄTEN TIETOA, KOKEMUKSIA, TYÖNÄYTÖKSIÄ JNE. HYÖDYNNETÄÄN YHTEISTYÖTÄ KULTTUURITOIMEN, MUSEOTOIMEN, KOTIEN, YHDISTYSTEN JA ASIANTUNTIJOIDEN KANSSA TOTEUTUS ALKAEN HUHTIKUUSTA 2015, KESÄLOMAAN 2016 ASTI

LOPPUTUOTOKSET OPPILAIDEN OMAVALINTAISET LOPPUTYÖT KOTISEUTUYHDISTYS JA MUSEO VALITSEVAT PARHAIMMAT ”VIRTUAALIOPPAIKSI” MUSEOON TOTEUTUS QR KOODEILLA 2015 ja 360x360 YMPÄRISTÖNÄ 2016 KÄYTÖSSÄ KONNEVEDEN KOULUTOIMEN PILVET PedaNet, O365, OnEdu

Luokat Arvioitava lopputuote Arvioitava lopputuote Arvioitava lopputuote 4 Arvioitava lopputuote Arvioitava lopputuote Arvioitava lopputuote Arvioitava lopputuote 5 Arvioitava lopputuote Arvioitava lopputuote Arvioitava lopputuote Arvioitava lopputuote Arvioitava lopputuote 6 Arvioitava lopputuote Arvioitava lopputuote Arvioitava lopputuote Arvioitava lopputuote Arvioitava lopputuote TYÖTAITOJEN KEHITYS VAATIVUUS JA VARIAATIOT

Sosiaalisen ajan aamunkoitto Muutos Uudet välineet Uusi talous Informaatiotulvan hallinta

ILMIÖITÄ oppimisessa

TEEMAT LUOKKA-ASTEITTAIN (esim) 5 luokka ”Elettiinpä ennenkin” 6 luokka ”Maatalous ja tuotanto” 7 luokka ”Elämää 1800-luvulla ja kansallisuusaate” 8 luokka ”Suomi toisessa maailmansodassa ja sodasta selviäminen” 9 luokka ” Vastuu ympäristöstä, hyvinvoinnista ja kestävästä kehityksestä”

Oppiaineintegraatio AI KU MA FY KE HI EN RU JNE

Digitaalinen lukutaito vs. Medialukutaito Sosiaalisen ajan uudet taidot (skills of 21 century) Verkottuminen viestintä ja vaikuttaminen Uudet välineet Uusi tietotekniikan malli Kansalaistaitohaaste

INTERNET PILVI PALVELUT TIETOTEKNIIKKA SIIRTYY ”PILVEEN” HALLINTOJÄRJESTELMÄT OPETUSVERKKO VAPAA VERKKO PEDANET 1998 B Y O D

Sisältöjä Opettajan oppijalla toteuttamia oppimistöitä käytetään yleisesti kaikissa oppiaineissa. Toteutukset voivat olla tieto- ja viestintäteknologiaa hyödyntäen esimerkiksi seuraavia: Oppilaan lopputuotteita: 1. Raportti, seminaarityö, henkilökohtainen a. Office toteutus teksti word, kuvat powerpoint, taulukot exel b. Office toteutus Google tools c. Office toteutus wiki jne d. Kuvakollaasi picasa, powerpoint, flikr, pedanet… e. oppimispäiväkirja, prosessikirjoitus wiki f. videotuotanto bambuser, youtube g jaettu dokumentti/prosessikirjoitus googledocs 2. Yksilö referaatti a. Office toteutus b. oppimispäiväkirja, prosessikirjoitus wiki f. videotuotanto bambuser, youtube g jaettu dokumentti/prosessikirjoitus googledocs 3. Opitun purku => vertaisopetus a. Kuvakollaasi picasa, powerpoint, flikr, pedanet… b. oppimispäiväkirja, prosessikirjoitus wiki c. videotuotanto bambuser, youtube d. jaettu dokumentti/prosessikirjoitus googledocs e. dialogianimaatio, xtranormal.com

1 vaihe huhti – toukokuu – 7 luokkien oppilaat tutustuivat Konneveden kotiseutumuseon esineistöön ja valitsivat ryhmittäin aiheen Oppilasryhmät toteuttivat ppt –esityksen aiheestaan PPT:t käännettiin myös englanniksi Museoon toteutettiin QR –koodein varustetut virtuaaliopas -kyltit

KARSIKKOPUU ( MEMORIAL TREE) More informationLisätietoja TOTEUTTANUT / IMPLEMENTED BY: HYTÖLÄN KOULUN 5-6 LK JA KONNEVEDEN YLÄKOULUN 7. A OPPILAAT

KEITTOKOTA ( COOKING HUT) More informationLisätietoja TOTEUTTANUT / IMPLEMENTED BY: HYTÖLÄN KOULUN 5-6 LK JA KONNEVEDEN YLÄKOULUN 7. A OPPILAAT

Burroughsin laskukone ( Burroughsin adding machine) More informationLisätietoja TOTEUTTANUT / IMPLEMENTED BY: HYTÖLÄN KOULUN 5-6 LK JA KONNEVEDEN YLÄKOULUN 7. A OPPILAAT

2. Vaihe elo – syyskuu 2015 Konneveden Peliviikon yhteydessä 31.8 – 4.9. oppilaat jatkoivat uusien esineiden kuvausta Pääpaino rakennuksissa ja interiöreissä Peliviikon toinen teema 360 –kuvat toteutti Konneveden Kotiseutumuseon 360 kuvauksen Oppilaiden PPT –esitykset yhdistettiin 360 kuviin

3. Vaihe kevät 2016 Valmiiden töiden kääntäminen englanniksi Koulumuseon ja Konneveden historiamuseon (Koulun tiloista evakkoon muuttanut) kuvaus 360 Virtuaalisen Konneveden Kotiseutumuseon koostaminen ja linkkaus verkkosivuille

SUUNNITELMAT UUSI TEEMAVIIKKO ELO - SYYSKUUSSA: ”KOSKIEN KUPEESSA”

Softat – Google Katunäkymä – Pano2vr – Thinglink – Thinglink 360 – Ricoh ThetaS

UUDET SUUNNITELMAT VIRTUAALIOPPAAT ETELÄKONNEVEDEN KANSALLISPUISTOON OPISKELUA TUKEVAT 360 YMPÄRISTÖT – METSÄ, PELTO, JÄRVI, JOKI,…

AluUUesuunnitelma KONNEVEDEN BIOLUKIO KIITOS MIELENKIINNOSTANNE !