Kehittyvä kypsyysnäyte -seminaari 6.3.2009 Ryhmäkeskustelu Kypsyysnäytteen arviointi ja S2- kypsyysnäytteet puheenjohtaja: Ilona Tanskanen (Turun ammattikorkeakoulu)

Slides:



Advertisements
Samankaltaiset esitykset
Puhumalla paras – Puhvista käytännössä
Advertisements

Helsingin yliopisto Ilona Tanskanen Ammattikorkeakouluasetuksen mukaan opiskelijan on tutkintoa varten kirjoitettava opinnäytetyönsä alalta.
Esityksen otsikko Arial 22pt Ala-otsikko Arial 14pt Sähkö- ja automaatiotekniikka-alan perustutkinto.
Työelämäyhteistyön tiedonhallinnan kehittäminen Vaiheet, työkalut ja roolit Case Sedu, Primus ja Työ tekijäänsä opettaa -hanke.
Asiakaskeskeinen ja innovatiivinen hoitotyö Hoitotyön koulutusohjelma/ projektiopinnot, Turun ammattikorkeakoulu 2015 Hanna Hietarinta.
Perusopetuksen toimintakulttuurin kehittämishanke (OKM) Puolalan lähikoulun luokat
Kielikeskus 1 Heli Harrikari 2008  2009 Kypsyysnäytteiden kielentarkastuksen arviointikriteerien yhtenäistäminen LAAKEA-osahanke 2008 Heli Harrikari Kehittyvä.
Lapin sosiaalityön ja sosiaalialan opetus- ja tutkimuskeskus Sosiaalityön koulutuksen työelämälähtöisyys –hankkeen vastuuopettajien sekä tutkimus- ja opetuskeskuksien.
Alakoulujen oppilaskuntien ja Turun Lasten Parlamentin yhteistyö.
Kehittyvä kypsyysnäyte -seminaari Ryhmäkeskustelu Kypsyysnäytteen tekstilaji Puheenjohtaja: Toini Rahtu (HY) Sihteeri: Anne Mäntynen (HY)
Kodin ja koulun välinen yhteistyö
Arviointi osana oppimisprosessia
Kaikki yhden puolesta ja yksi kaikkien puolesta!
Arviointi Arviointiasteikko ja -merkinnät Tutkinnon osan arviointi
Th, TtM, kehittämispäällikkö Ulla Korpilahti
Sanallinen arviointi vuosiluokilla 1–4
TOIMINTA-REFLEKTIO-OPPIMINEN.
Arviointi Hyökkälän koulussa lv
Sisällönkuvailun asiantuntijaryhmä
Opinnäytetöiden kirjaaminen Wilmaan huhtikuu 2015
Sähköisen hyvinvointikertomus hyvinvointiklinikalla
6.2 SISÄILMARYHMÄTOIMINTA
Otsikon asettelu Alaotsikko.
Kanit-ja jyrsijät opintojakso
Kati Kettunen, Helsingin yliopisto
Maahanmuuttajaoppilaiden arviointi
Äidinkielen yo-koetyyppi keväästä 2007 alkaen
Kirjoita ja puhu asiantuntevasti Aalto-yliopisto / Tiina Airaksinen
Korkeakoulujen opiskelun ja opetuksen tukipalveluiden ja hallinnon yhteistyöryhmä (KOOTuki) – Kehittämishankkeiden avuksi Ammattikorkeakoulujen opintoasiainpäälliköiden.
Oppilaitoksen nimi Päivämäärä
PowerPointin tekeminen
Alaotsikko Otsikon asettelu.
Otsikon asettelu Alaotsikko.
näkökulmia toimistotyön organisointiin ja kehittämiseen
Risto Kuronen Vastuuvalmistelija
Tavoite- ja kehityskeskustelut prosessina, syksyllä 2014
Ammatillisen koulutuksen reformista
Opinnollistamisen pähkinät
LAPIN Maakunta-akatemia
Miksi? Palkanlaskennan koulutusta vähän tarjolla
OPH:n kansainvälistymispalvelut –osaston ohjelmia
Klo – Polut hankkeen työkokous Yhteisen toimintamallin työstö pienryhmissä ja yhteinen purku.
THL:n tuki kehittämishankkeille
Koulu palveluna –kokeilu Aalto-yliopiston kampuksella
Tilaustoimitusprosessin kuvaus
Iloa, innostusta ja kannustusta lapsiperheiden elintapoihin
Otsikko ja kuva -asettelu
Tervetuloa työelämätoimikuntatyöhön
Powerpoint-esitelmä Valitse omaan alaasi liittyvä aihe ja valmistele esitelmä Powerpointilla.
Otsikon asettelu Alaotsikko.
PERHEPÄIVÄHOIDON TUTKINTOTOIMIKUNNALLE
Otsikon asettelu alaotsikko.
Otsikon asettelu Alaotsikko.
Otsikon asettelu Alaotsikko.
Työelämätoimikuntien tehtävät pähkinen kuoressa
HYVINVOINTITIEDON KLINIKKA
Otsikon asettelu Alaotsikko.
Julkaisun otsikko Väyläviraston julkaisuja x/2019
Otsikon asettelu Alaotsikko.
Otsikon asettelu Alaotsikko.
Otsikon asettelu Alaotsikko.
Julkaisun otsikko Väyläviraston tutkimuksia x/2019 Tekijän nimi.
Tähän sopiva otsikkoteksti
Otsikon asettelu Alaotsikko.
Koonnut Henriikka Mustajoki Kehittämispäällikkö TSV
Ideamuotoilun palautekyselyn tulokset
Otsikon asettelu Alaotsikko.
Otsikon asettelu Alaotsikko.
Case VRK: tietosuojan työkirjat
Osaamisen ennakointifoorumi
Esityksen transkriptio:

Kehittyvä kypsyysnäyte -seminaari Ryhmäkeskustelu Kypsyysnäytteen arviointi ja S2- kypsyysnäytteet puheenjohtaja: Ilona Tanskanen (Turun ammattikorkeakoulu) sihteeri: Tuula Jäppinen (HAAGA-HELIA)

2 Mitkä arviointikriteerit käytössä? 1/2 Kokonaisuus ratkaisee (rakenne, selkeys, oikeakielisyys). Konkreettisia ohjeita hyväksyttävyyden kriteereiksi tarvitaan, mutta toisaalta ei voida antaa liian yksityiskohtaisia luetteloita. Hylkäämisestä päätetään joskus yhdessä sisällön arvioijan kanssa.

3 Mitkä arviointikriteerit käytössä? 2/2 Toivotun kriteeristön osa-alueet:  yleiset hyväksyttävyyden ominaispiirteet  yksilöidyt erityispiirteet  maamerkit eli esimerkkitekstit Hylkäämisen perusteita  sisällön puutteet  teksti etenee kuvioiden ja taulukoiden varassa  lyhyys  liian huono kieli  liika puhekielisyys

4 Toiveita arvioinnin tueksi Tiiviimpi yhteistyö sisällön tarkastajien kanssa, jotta saadaan tehtävänantoja, jotka eivät ohjaisi tenttivastauksiin. Toisen asteen äidinkielen opettajat yhteistyökumppaneiksi (ÄOL:n korkeakouluryhmä) Lukivaikeuksiin erikoistuneet asiantuntijat S2-alan asiantuntijat

5 S2-kypsyysnäyte Yhteistä linjaa kaivataan  esimerkiksi maamerkkikokoelma, joka koostuu esimerkkikypsyysnäytteistä Joissakin oppilaitoksissa käytössä Eurooppalaisen viitekehyksen C1-tason kriteerit