VetoVoimaa teknologia-aloille 9.6.2016. Hankkeen toteuttajaorganisaatiot Turun kaupungin sivistystoimiala / projektitoimisto ja ammatillinen koulutus.

Slides:



Advertisements
Samankaltaiset esitykset
VASITE-HANKE Ohjausryhmän kokous KESKEISET TOIMENPITEET Työnhaun ohjaus, työnhakupalvelu ja urasuunnittelu 2. asteelta valmistuneille Urasuunnittelu.
Advertisements

VERSOT – Verkkosuomea maahanmuuttajille –
Osaamisen ja sivistyksen parhaaksi Valtionavustuksilla tukea moniammatillisen ohjauksen ja opiskelijahuollon kehittämiseen klo Verkostotapaaminen/ohjaustilaisuus.
MAST – Maakunnallisen ohjausmallin ja asiantuntijaverkoston kehittäminen ja vakiinnuttaminen Varsinais-Suomessa
, Joonatan Haukilehto / Riku Lehtonen
Valmis-hanke – Ammatillisen koulutuksen läpäisyn tehostaminen Varsinais-Suomessa
Pirkko Rimpilä-Vanninen
1/17 NIVELVAIHEEN TOIMINTAMALLI Luonnos
Kolmas sektori ja koulutus kotouttajana
Nivelet notkeiksi Nivelvaiheen yhteistyö Turun seudulla
YVI Yrittäjyyskasvatus opettajankoulutukseen!
Nuorten ohjautuminen Starttivalmennusverkoston tapaaminen Joensuu.
Kalevan digitaaliset mediat ovat alueellisen mainostajan merkittävin sähköinen mainosväline
VANHEMPAINILTA 8 lk Ke
Näin me ajatellaan – Nuorten kuulemisen tuloksia keväältä 2010.
OPEDA (OPH:n rahoittama EU-hanke) Opiskelijoiden erityisyyden huomiointi ja pedagogisen johtajuuden kehittäminen Peruskoulun lopettaneiden tukeminen jatko-opintoihin.
Opetushallituksen rahoittama ESR-hanke Manner- Suomen ESR-ohjelma Anki Sundqvist, projektijohtaja.
TRIANGLE Avoin ammattiopisto-teemaryhmä
Tekoja-kampanja Maailmassa on tällä hetkellä ennätysmäärä nuoria ihmisiä. Enemmistö heistä asuu kehitysmaissa. Moni nuori on kasvanut konfliktin.
Ohjaa ja kannusta OK–koulutus 2 op Arvioi ja innosta AI–koulutus 2 op
1 Maahanmuuttajanuorten VaSkooli Nuorten maahanmuuttajien koulutustakuumallin kehittäminen ja käyttöönotto Turun ja Salon seutukunnissa –
LOIMAAN ASUKASMARKKINOINTI
Osaamisen ja sivistyksen parhaaksi Pilotoinnin tavoite Tavoitteena on testata kriteeri- ja arviointiprosessiehdotusten toimivuutta ja tunnistaa niihin.
Jaakko Lainio Turun Ammattiopistosäätiö Paasitorni, Helsinki
Miten hallita haasteellista ryhmää/opiskelijaa JIPOT JA JEKUT Loimaa Erityisopettaja ja opinto-ohjaaja Anu Parantainen, Turun ammatti-instituutti.
Tornion kaupungin etsivä nuorisotyö
Etsivä nuorisotyö.
Koulunkäynti alkaa noin 7-8v Peruskoulu, ammattikoulu, Jns.
ENO – ENNAKOIVA OHJAUS TYÖELÄMÄSSÄ Uudistunut aluehallinto ja työelämän kehittämis- ja palvelutehtävä -seminaari Helsinki Tarja Liljeroos.
KOULUTETTU AMMATTILAINEN ON TULEVAISUUDEN TAITAJA.
OSVIITTA – työelämän palvelupiste  –  Satakunnan ja Etelä-Pohjanmaan seutukunnat: Kaakkois- Satakunta, Pohjois-Satakunta, Pori ja.
Pirkko Rimpilä-Vanninen 2010 Projektipäällikkö, Laurea NOPS –hanke Nuoren työ- ja toimintakyvyn edistäminen ammattiopistoissa Hankkeen esittely.
Panu Tuominen Projektipäällikkö MANK ry.
Innova Länsi-Suomen akk
TUOTTAVA-hanke Koulutustuotteista työelämälähtöiseen palvelutarjoomaan.
ESITYS 9. LUOKAN VANHEMPAINILTAAN
Sosiaalinen media Sinikka Torssonen Sivu
SOSIAALINEN MEDIA MARKKINOINTIKANAVANA KASPER HAKUNTI.
Helmikuu NIVELVAIHE YLÄKOULUSTA AMMATILLISEEN KOULUTUKSEEN / AMMATTILUKIOON/ JATKO-OPINTOIHIN JA TYÖELÄMÄÄN TAVOITTEENA: ”Onnistunut, yhteistyössä toteutettu.
Onnistunut työssäoppiminen M.O.T. -hankkeen hyviä käytäntöjä Liisi Mattila ja Anu Parantainen
Työ elämään 2015 nuorten ammatti- ja kesätyötreffit Ti klo Oulun kaupunginteatterilla Kaarlenväylä 2, Oulu.
MAST – Maakunnallisen ohjausmallin ja asiantuntijaverkoston kehittäminen ja vakiinnuttaminen Varsinais-Suomessa
NUORISOTAKUU ON ASENNE!. Jokainen järjestö ja toimija voi osaltaan tehdä nuorisotakuusta totta. On monia keinoja auttaa nuoria löytämään oma paikkansa.
Mihin koulutussopimusta ja nuorten oppisopimuskoulutusta tarvitaan?
Siirtymät sujuviksi- hanke SISU PKKY, OSAO, WinNova ja SEDU yhteishanke Kestävää kasvua ja työtä Suomen rakennerahasto-ohjelma.
Pidämme huolta työ- ja toimintakyvystämme sekä tulevaisuudestamme Kainuun tilasoinnin hyödyntäminen käytännössä Respekti väliseminaari.
Timo Katajainen Tampere Kummiyritystoiminta Liedossa.
JATKO-OPINNOT Viherlaakson lukio. ABI-VUOSI Jakoissa opiskelu koostuu jäljellä olevista pakollisista kursseista sekä yo-kokeisiin treenaavista.
Langaton Seinäjoki.
Ohjaamot alle 30-vuotiaille nuorille Seinäjoki
Mikkeli Pasi Savonmäki Kohtaamo-hanke
VISIO Ohjaamojen tavoitteena on nuorten työllistymisen, koulutuksen ja osallisuuden edistäminen tarjoamalla tieto-, neuvonta- ja ohjauspalveluita. Ohjaamot.
Jarkko Muhonen TeamProg
Ohjaamot ja etsivä nuorisotyö
Maakunnallinen OPS-koordinaatioryhmä
Mainonnan vaikutuskeinoja
Nuorten oppisopimuskoulutus
Opetussuunnitelmatyö
Oppisopimuskoulutuksen ennakkojaksoista kohti VALMAa
Henkilöstöjohdon iltapäivä
Taina Seppälä-Kolkka / S12!78
Monikanavainen työpaikkatiedotus
Tilastotietoa teknologiateollisuuden rekrytointitarpeista, henkilöstön koulutustaustasta ja teknologia-alojen koulutuksesta.
AKKUNA – Ikkuna Venäjälle ja Suomeen
Oulun seudun koulutuskuntayhtymä Osekk Oulun seudun ammattiopisto OSAO
OSAAMISTA TYÖELÄMÄN TARPEISIIN
Oulun seudun koulutuskuntayhtymä Osekk Oulun seudun ammattiopisto OSAO
Jarmo Paloniemi kuntayhtymän johtaja
Inspiraatioita ja voimavaroja kansalaistoiminnasta nuorille aikuisille
Taitaja2019-kilpailussa menestyneet koulutuksen järjestäjät
Esityksen transkriptio:

VetoVoimaa teknologia-aloille

Hankkeen toteuttajaorganisaatiot Turun kaupungin sivistystoimiala / projektitoimisto ja ammatillinen koulutus Salon seudun koulutuskuntayhtymä Lounais-Suomen koulutuskuntayhtymä Novida Länsirannikon Koulutus Oy WinNova Raision seudun koulutuskuntayhtymä Koneteknologiakeskus Turku Oy Turun ammattikorkeakoulu Oy Hankkeen toteutusaika –

Hankkeen tavoitteet lisätä teknologiateollisuuden koulutuksen vetovoimaisuutta Varsinais-Suomessa lisätä nuorten sekä opetus- ja ohjaushenkilöstön tietoisuutta teknologia-alasta sekä jatkokoulutusmahdollisuuksista lisätä ja vahvistaa opiskelijoiden ammattiylpeyttä ja opiskelumotivaatiota nuorten osallistaminen sekä heidän osaamisensa ja asiantuntijuutensa hyödyntäminen hankkeen kehittämistyössä lisätä uusia nuorten itsensä näköisiä tapoja ja keinoja markkinoida alan koulutusta ja työllistymismahdollisuuksia lisätä ja monipuolistaa oppilaitos- yritysyhteistyön muotoja ja keinoja

Kohderyhmä yläkouluikäiset nuoret ja heidän vanhempansa toisen asteen opiskelijat (ammatillinen ja lukiokoulutus) koulutuksen ja työelämän ulkopuolella olevat nuoret opetus- ja ohjaushenkilöstö perus- ja toisella asteella muut nuorten ohjauksesta vastaavat tahot (esimerkiksi nuorisotyö, nuorisotoimi, etsivä nuorisotyö, nuorten työpajat, te-toimisto) alueen yritykset ja yritysten työntekijät

KOMEa tulevaisuus Someviestinnän tavoitteita ja tuloksia

TAVOITTEET TAVOITE: Lisää opiskelijoita alalle & alan maineen (brändin) parantaminen. PÄÄSANOMA: Ala, josta voit olla ylpeä. VIESTIT, joita korostetaan: Esim. työ ei ole raskasta ja likaista, kansantaloudelle merkittävä ala, monipuolisuus, hyvä palkka, sopii myös naisille, rikotaan ennakkoluuloja, realistisempi & monipuolisempi kuva alasta esille.

NUORTEN VIESTIT KOME valintojen joukkoon. Opot päivitykseen Opiskelupaikka, johon pääsee – ei joudu Hyvät jatko-opiskelumahdollisuudet Mahdollisuus yrittäjyyteen ja töihin jo opintojen aikana

RÄÄTÄLÖIDYT VIESTIT KOHDEYLEISÖT: 9. luokkalaiset (ja nuoremmat) vanhemmat opinto-ohjaajat kone- ja metallialalla tällä hetkellä opiskelevat

FACEBOOK Sivulla tykkääjiä 556 ( ) Tykkääjiä tulee säännöllisesti lisää (pari viikossa) Tykkäysten perumiset vähäisiä, samoin julkaisujen piilotukset Suurin osa tykkäyksistä tullut orgaanisesti (eli ei maksetulla mainonnalla – tosin maksetun osuus myös merkittävä)

Ikäjakauma

Kattavuudet Tammikuu: Kokonaiskattavuus (ei maksettua kattavuutta) Helmikuu: Kokonaiskattavuus (orgaaninen ja maksettu ) Maaliskuu: Kokonaiskattavuus (orgaaninen 8174 ja maksettu ) Huhtikuu: Kokonaiskattavuus 3996 (ei maksettua kattavuutta)

Maksetut julkaisut helmi-maaliskuussa Facebook/Instagram –mainontaan käytetty 280,31€ Tavoitettu: henkilöä

Kattavuus orgaanista  105 klikkausta  19 reaktiota

Julkaisu tavoittanut henkilöä Video katsottu (30% katsonut aivan loppuun – myös lopputekstit). Jaettu 40 kertaa 281 reaktiota (julkaisussa ja jaoissa)

Mikä sisältö toimii? Jasmin-sisältö  opiskelija, joka on omilla kasvoilla esillä. Videot  Facebookiin ladatut  Youtube ei innosta yhtä paljon. Linkit, joissa on jotakin erikoista (tavalliset teollisuusuutiset eivät saavuttaneet samanlaista kattavuutta).

Instagram mainos Kohdeyleisö vuotiaat Saavutti lopulta lähes 9000 tykkäystä Budjetti noin 60e INSTAGRAM

KOMEat tuotteet Beach flag lainattavissa 2kpl oma 192€ + 65€ paino + alv KOMEa esite yleisesite KOME-alasta + oman oppilaitoksen lisä-flyer väliin kampanjamainos nuorille & huoltajille KOMEa juliste (A2) 2 erilaista mm. oppilaitoksiin, tilattavissa lisää

Hankkeen toteuttajaorganisaatioiden lisäksi kampanjaan ovat tulleet mukaan Tampereen ammattiopisto Tredu, Koulutuskuntayhtymä Tavastia, Sastamalan koulutuskuntayhtymä, Hermia Group, Pohjois- Karjalan koulutuskuntayhtymä, ”Pure steel” -hanke, Stadin ammattiopisto, Hyria Hyvinkää, Koulutuskeskus Sedu sekä Vaasan ammattiopisto. Teknologiateollisuus ry on aktiivisesti markkinoinut omissa kanavissaan KOMEa tulevaisuus -kampanjaa ja valtakunnallinen yhteistyö jatkuu.

Anu Parantainen projektipäällikkö, Turun kaupungin sivistystoimiala p