1 eLearning Anniina Salmi. Contents 1.eLearning management 2.History 3.Conent management tools 4.Content standardisation 5.Summary.

Slides:



Advertisements
Samankaltaiset esitykset
Tietokantakehitys kiinteäksi osaksi modernia ohjelmistokehitystä Vesa Tikkanen |
Advertisements

E-Science and Technology Infrastructure for biodiversity data and observatories ‘A web of sites and sensors taking the Earth’s pulse’ LifeWatch observatoriot:
Oppimisaihiot ja standardointi Harto Pönkä,
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Opetus ja kansainvälisyys toimivaksi kokonaisuudeksi
R5 Vision Oy - evolution in learning Suomen johtava eOppimisen ohjelmistoyritysSuomen johtava eOppimisen ohjelmistoyritys Työvälineet ja ratkaisut eOppimiseenTyövälineet.
Wifi direct hakusanalla Viktor Azim (MTTT10S)
JYVÄSKYLÄN YLIOPISTO/COSSE InBCT 2.4/A-KIT 2003 A-KIT Agora Exploratory Environment for Knowledge Discovery Timo Aittokoski Olli Hokkanen Tommi Kärkkäinen.
Kirsi Peltonen Graduaiheita Syksy 2012 Kirsi Peltonen
Laadukkaita palveluja vaivattomasti Pohjois-Pohjanmaan maistraatti Oulun yksikkö Registration of foreign citizens.
The Objective of e-Xcellence The project goal is to set a standard for Quality in e-learning. The main objective of the project is to contribute to the.
E ”The future is already here— It is just unevenly distributed.” William Gibson.
HELSINKI UNIVERSITY OF TECHNOLOGY Hunch A Tool of an Intelligent Tester Juha Itkonen & Mika Mäntylä SoberIT TKK.
Tietojärjestelmätieteen tutkimus JTJT 2002 Teema 3/
SCI-opiskelijoiden hyvinvointiselvitys Miten tukea opiskelijoiden opiskelukykyä? OpeVeivit Elina Lehkonen.
Irmeli Sinkkonen TkL, tutkija
International pages?. Comments yhteystiedot / contact –information ei resursseja kaiken kääntämiseen – linkit vastuuhenkilöille / no enough resources.
ENG Masters, part 2, Citing
SoberIT Ohjelmistoliiketoiminnan ja –tuotannon instituutti TEKNILLINEN KORKEAKOULU T Käyttöliittymien ja käytettävyyden seminaari Kontekstiherkkyydestä.
VliSS-virtual laboratory in survey sampling Risto Lehtonen Jyväskylän yliopisto Matematiikan ja tilastotieteen laitos TieVie-seminaari Jyväskylä.
INFRA ry Vastuuhenkilö Eija Ehrukainen Ottaa käsiteltäväkseen myös asfalttialan ympäristöasiat Seurataan, vaikutetaan ja ohjeistetaan: Lainsäädännön muutokset.
Natural Europe Winter School Yleisesittely. Keywords: natural history, environmental education, informal education, educational pathways, learning in.
1 Tästä monis1teesta Tämä moniste kattaa syksyn 2004 tentittävän ITK-211 kurssin materiaalin. Moniste on myös hyödyllinen kurssin harjoitustyötä (ITK-212)
Agora Cnterin monitieteellisen tutkimuksen toimintaympäristö Jyväskylän yliopistossa AGORA CENTER MATEMAATTIS- LUONNONTIETEET INFORMAATIO- TEKNOLOGIA TALOUSTIETEET.
1 Verkko-oppiminen Anniina Salmi. Sisältö 1.Verkko-oppimisen hallinta 2.Historia 3.Hallintajärjestelmiä 4.Sisällön standardointi 5.Yhteenveto.
Callidus-tutorointi pähkinänkuoressa
Student Feedback RESPONDENTS BY DEGREE STUDIES, N=1303 D EGREE STUDIES N UMBER HEALTH CARE AND SOCIAL SERVICES DEGREE.
© 2010 Ammattiosaamisen kehittämisyhdistys AMKE ry. IVETA International conference 2014 Helsinki 19 – 21 August 2014 St. Petersburg 22 – 23 August 2014.
Päivi Paukku Language Centre
Vakiintuneet kustantajat ja uudet yrittäjät OA-monografiamaailmassa
Englantia tokaluokkalaisille, CLIL avuksi Miten esitellä englannin kieli tokaluokkalaisille leikillisesti, luovasti ja miten säilyttää lasten into kieltä.
VISI-yhtiöt 2 2 Why UHF (860 MHz )? UHF operation power magnetic field UHF vs. inductive Longer read range Small antenna (50 MHz, 20
Online Video In Digital Environments for Teacher Education Petri Vuorinen Turun normaalikoulu eNorssin KV-projekti.
Yhtäköyttä-hankkeen esittely Jouni Tuomisto THL, Kuopio.
1 UNIVERSITY EXAM L1 at 4.00 – 8.00 p.m. DO NOT ENTER the exam hall before you are allowed to. Use every second seat. A student can not participate.
Perustietoja Luokka-asteet 1 – 9 = yhtenäiskoulu NYT: 650 oppilasta, koulu kasvaa voimakkaasti Oppilasmääräarvio: syksy 2013/750, syksy 2014/> opettajaa.
Helsingin energiapäätös 2015 Jouni Tuomisto THL, Kuopio.
Kansallinen digitaalinen kirjasto 1/26 The Public Interface for Finnish Libraries, Museums and Archives Ari Rouvari National Library of Finland.
TOMY/H3-jakson artikkelit kl 2017 opetuskokeilun suunnitteluun (artikkelit myös Moodlessa liitetiedostoina) Tutustu johonkin tutkivan oppimisen lähestymistapaan.
Markkinoiden juridinen toimintaympäristö Luento 7
Major practical purposes Forms of research knowledge
Käsitemallin suunnittelutyökalut
Tietokantamoottorit Suosittuja tietokantamoottoreita: MySQL SQLite
IMMIGRATION TO RUSSIA / FINLAND
Tips for a good entry Kaisa Sibelius Forum Virium Helsinki
Tervetuloa Tietojenkäsittelytieteen laitokselle
Markkinoiden juridinen toimintaympäristö Luento 4
Yhdessätekemistä yli rajojen
Äänestäjän kuluttajansuoja
GLOBAL SUMMIT OF INNOVATION ECONOMY CREATORS MOSCOW
Risk analysis, risk attitudes
Revision of dissemination of statistics in Statistics Finland
UNIVERSITY EXAM L4 at 4.00 – 7.00 p.m.
ARCTIC MATERIALS TECHNOLOGIES DEVELOPMENT
National Library of Finland and Digitized Collections for Researchers
" Opettajan näkemys korkeakoulujen IT-palvelusta "
Optional A2 languages.
Hierarchical models Biotieteellinen tiedekunta / Henkilön nimi / Esityksen nimi
DIC and BMA in BUGS Biotieteellinen tiedekunta / Henkilön nimi / Esityksen nimi
Mikko Keränen Director RDI
Export Demand for Technology Industry in Finland Will Grow by 2
COURSE: Indoor environment technology (5 ECTS)
Language proficiency requirements implementation in Finland
X-ROAD ENVIRONMENTAL MONITORING
Alustavaa tietoa – HUOM! Ei sido tilaajaa
Refernce: Reference: VA.EHS Version: 5.0 Gemalto Oy HSE Policy
Gemalto Vantaa HSE Policy
Kari Systä Tampere University of Technology / Software Systems
The global voice of the data, research and insights community
LIBRARY RESEARCH SUPPORT Introduction to doctoral training 15. 3
Esityksen transkriptio:

1 eLearning Anniina Salmi

Contents 1.eLearning management 2.History 3.Conent management tools 4.Content standardisation 5.Summary

1. eLearning Learning, teaching and data searching, applying knowledge over the internet. Divided into three groups: –Web-supported contact teaching –Multimode teaching online –Independent study online eLearning| 1/15

2. History 1/ Plato –Programmed Logic for Automatic Teaching Operations –Computer-aided teaching software developed by Ilinois University –Development Plato I – 1960 Plato II – 1961 Plato III – Plato IV – 1972 (Plato V – ) Plato V Verkko-oppiminen – 2. Historia 1/3 | 2/15

2. History 2/ Computer Assisted Learning Center (CALC) –New Hampshire –Offline Computer-Supported Intentional Learning Environments (CSILE) –Scardamalia & Bereiter –Ontario Institute for Studies in Education –”knots” Verkko-oppiminen – 2. Historia 2/3 | 3/15

2. History 3/ – CAPA –Computer Assisted Personalized Approach –Michigan State University –Small class sizes 1995 – WOLF –Wolverhampton Online Learning Framework 1996 – TELSI –Telematic Environment for Language Simulations –Oulu University Verkko-oppiminen – 2. Historia 3/3 | 4/15

3. Content management tools Free (open source) –Moodle –Claroline Commercial –Blackboard –JoomlaLMS Verkko-oppiminen – 3. Hallintajärjestelmiä | 5/15

3.1. Moodle Modular Object Oriented Dynamic Learning Environment Newest version 2.0.2, published Server requirements: –Apache (Linux), IIS (Windows) –PHP support (v5.3.x.) –Database : MySQL / MSSQL / PostgreSQL / Oracle Verkko-oppiminen – 3. Hallintajäjrestelmiä > Moodle | 6/15

3.2. Claroline Newest version 1.9.5, published Server requirements: –Apache (Linux) –PHP support (v5.1.6) –Database : MySQL Verkko-oppiminen – 3. Hallintajäjrestelmiä > Claroline | 7/15

3.3. Blackboard Learning System Newest version published Server requirements: –Apache (Linux), IIS (Windows) –Database : MSSQL Standard Edition / Advanced Server Verkko-oppiminen – 3. Hallintajäjrestelmiä > Blackboard Learning System | 8/15

3.4. Joomla LMS Newest version 1.0.7, published july 2010 Requires Joomla! Server requirements –Apache (Linux), IIS (Windows) –PHP support (v4.3.10) –Database : MySQL, IIS Pricing –<100 users $299/year –< 500 users $599/year –< 1000 users $899/year –Unlimited users $2099/year Verkko-oppiminen – 3. Hallintajäjrestelmiä > Joomla LMS | 9/15

4. Content standardisation 1.Metadata 2.Standardisation background 3.Learning object 4.Standards 1.IEEE Learning Technology Standards Commtiee (LTSC) 2.Aviation Industry CBT Commitee (AICC) 3.ADL Net 4.IMS Global Leanring Consortium Verkko-oppiminen – 4. Sisällön standardointi | 10/15

4.1. Metadata Data about data Aims to simplify the data system’s data transfer Metadata as a classing tool already before the internet Verkko-oppiminen – 4. Sisällön standardointi > Metadata | 11/15

4.2. Standardisation background Learning environments made with multimedia tools until the 1990s, Macromedia –Lots of multimedia elements Before the public information network, data was on diskettes, CDs or on the LAN. Problems: –Material production expensive –Distribution of materials difficult Verkko-oppiminen – 4. Sisällön standardointi > Stadardoinnin taustaa | 12/15

4.3. Learning object Entire teaching material Multiple uses No defined structure Content formed around one subject Technical implementation can be a single file or a totality of multiple files Terveellinen ateria Other learning objects Verkko-oppiminen – 4. Sisällön standardointi > Oppimisaihio | 13/15

4.4. Standards IEEE Learning Technology Standards Commitee (LTSC) –Learning Object MetadataLearning Object Metadata ADL Net –SCORMSCORM IMS Global Consortium –IMS CPIMS CP Verkko-oppiminen – 4. Sisällön standardointi > Stadardit | 14/15

Learning Object Metadata (LOM) XML pohjaista metadataa Yhdeksän kategoriaa Tyypillisiä data elementtejä –nimike, kieli ja versio LOM Schema Verkko-oppiminen – 4. Sisällön standardointi > Stadardit > Learning Object MetadataStadardit

SCORM Shareable Content Object Reference Model Standardi vyyhti Tavoitteena alusta- ja teknologiariippumattomuus Uusin versio 3, vuodelta 2004 Kehitteillä versio 4, nyt beta-testauksessa SCORM kaavio SCORM video Verkko-oppiminen – 4. Sisällön standardointi > Stadardit > SCORMStadardit

IMS Global Consortium Instructional Management Systems Tavoitteena edistää oppimisteknologiaa Maailmanlaajuinen, voittoa tavoittelematon Kehittänyt 20 standardia IMS CP –IMS Content Packaging –Määrittelee tietorakenteita Verkko-oppiminen – 4. Sisällön standardointi > Stadardit > IMSStadardit

5. Summary Learning and teaching, gathering and applying information online PLATO – Modern eLearning environments (Moodle…) Standardisation Verkko-oppiminen – 4. Sisällön standardointi > Stadardit | 15/15