Esittely latautuu. Ole hyvä ja odota

Esittely latautuu. Ole hyvä ja odota

Online Video In Digital Environments for Teacher Education Petri Vuorinen Turun normaalikoulu eNorssin KV-projekti.

Samankaltaiset esitykset


Esitys aiheesta: "Online Video In Digital Environments for Teacher Education Petri Vuorinen Turun normaalikoulu eNorssin KV-projekti."— Esityksen transkriptio:

1 Online Video In Digital Environments for Teacher Education Petri Vuorinen Turun normaalikoulu eNorssin KV-projekti

2 EU:n rahoittama kolmevuotinen hanke (2005-2008) yhdeksän eurooppalaista yliopistoa University of Groeningen, Alankomaat - koordinoiva yliopisto (J.F. Deinum) University of Leuwen, Belgia (S. Janssens) Institut Universitaire de formation des maitres Midi-Pyrenees, Ranska (G. Ducos) University of Joensuu, Suomi (K. Sormunen) University of Turku, Suomi (P. Vuorinen) sekä eNorssi (harjoittelukoulut: Turku, Oulu, Jyväskylä, Joensuu) University of Edinburgh, Iso-Britannia (M. Quickfall) Middle East Technical University, Turkki (Y. Özden) Open Universiteit, Alankomaat (P. Vroegop) Charles University Prague, Tsekin tasavalta (S. Zelenda) Universitat Autònoma de Barcelona, Espanja (D. Masats)

3 Tavoitteet Projektin tavoitteena on tarkastella ja kehittää digitaalisten video- ja audiojärjestelmiin liittyviä pedagogisia lähestymistapoja opettajankoulutuksessa. Projektissa kartoitetaan aluksi vallitsevia käytänteitä eri maissa ja niiden pohjalta kehitetään tapaustutkimuksia, joissa arvioidaan lähestymistapojen ja eri teknologisten ratkaisujen soveltuvuutta opettajankoulutuksen tarpeisiin, ml. opetusharjoittelu, huomioiden eri maiden kulttuuriset erot.

4 Tavoitteet Arviointi- ja kehitystyön perusteella on tavoitteena muotoilla video- ja audiojärjestelmien hyödyntämistä koskevia yleisperiaatteita ja käytännön toiminta- ja työskentelyohjeita. Kehittämis- ja arviointityö pohjautuu laajaan asiantuntijaverkostoon 10 osallistujatahon kesken.

5 Alustava suunnitelma pähkinänkuoressa jokainen osallistujayksikkö osallistuu digitaalisen videomateriaalin sisällön suunnitteluun ja/tai tuottamiseen materiaali kootaan yhteiseen mediatietokantaan, joka on osallistujamaiden käytettävissä. projektia koordinoi Turun normaalikoulu ja se toteutetaan yhdessä eNorssin kanssa osana sen kansainvälistä toimintaa

6 eNorssi / toimijat projektia koordinoi Turun normaalikoulu (sopimuksen allekirjoittaja) osallistujat Oulu: Markus Lang, Eero Ijäs Joensuu: Raija Kangaspunta, Anja Kareinen, Harri Hakulinen Turku: Pekka Lamberg, Raimo Sihvonen, PEtri Vuorinen (Helsinki: Timo Kärkkäinen)

7 Toiminta 2005-06 Leuven lokakuu 2005 Suomen osallistujilla yhteinen videoneuvottelu, jossa ideoitiin paikallisia projekteja. Ankara maaliskuu 2006 Jokainen osallistuja esitti suunnitelman ensimmäiseksi ”video caseksi”. Jatkuva yhteistyö mm. forum /html, www-sivusto / html jne.forumhtmlwww-sivustohtml ”Välineet” s-posti, skype (4+1), kokoukset.

8 CASE / JOENSUU “Team-based planning, implementation and evaluation process of prospective teachers for getting students to practice spoken interaction in a big language group” OBJECTIVE: How to counsel student teachers to find methods and ideas to practise oral skills even if their teaching groups were big. SUBJECT: English LEARNER GROUP: Upper secondary school (16-17 years old students) ACTIVITY: The student teachers discuss the problems, experiences, methods and ideas of teaching oral skills with their supervisor. The ideas are changed on the net. One of the methods is agreed to be tried in a big language group. VIDEOFILE: windows media LENGTH: 5 minutes AUTHORS: Raija Kangaspunta, Jari Kukkonen, Kari Sormunen, Anja Kareinen & Harri Hakulinen VIDEO ACTIVITIES NAME: Team-based planning, implementation in English class, and evaluation VIDEO CLIPS: Team-based planning (1 video clip), implementation in a classroom (2-3 video clips), analysis of the lesson (1 video clip), evaluation by the team (1 video clip) and an expert (1 video clip) TASK: Video clips are made of the planning session, the actual teaching situation, and of the evaluation discussion. Video clips could later be used for anchoring the group discussions and reflective problem/planning analysis either in a classroom or in a web-based learning platform. TARGET GROUPS: Prospective language teachers In-service language teachers Language teacher educators

9 Turun 1. case


Lataa ppt "Online Video In Digital Environments for Teacher Education Petri Vuorinen Turun normaalikoulu eNorssin KV-projekti."

Samankaltaiset esitykset


Iklan oleh Google