Helsingin yliopisto Avoin yliopisto Henkilökohtainen opintosuunnitelma HOPS Avoimessa yliopistossa 6.10.2006.

Slides:



Advertisements
Samankaltaiset esitykset
Tohtoriopinnot CMT:ssä Pekka Isotalus Kaikki kuuluvat •Tampereen yliopiston tutkijakoulu •Viestinnän, median ja teatterin tohtoriohjelma •Oppiaineet:
Advertisements

HOPS – Henkilökohtainen opintosuunnitelma opiskelun tukena
HTK-opiskelijoiden aloitustapaaminen Hämeenlinna HTM Riina Keskinen.
HOPSista Eli mistä tässä onkaan kysymys? TAIKOPEDA
Jatkokoulutukseen hakeutuminen
Henkilökohtaisen ohjauksen kehittämisen toimenpideohjelma Eveliina Ojala Ohjausryhmä
Tervetuloa opiskelemaan sosiaalityötä Tampereen yliopistossa
LVI-kehitysprojekti RAKETTI OPI Synergia Työpaja Janne Santala.
@Virtuaaliammattikorkeakoulu VirtuaaliAMK - opiskelijan uusi mahdollisuus VirtuaaliAMK - opiskelijan uusi mahdollisuus Suomen Virtuaaliammattikorkeakoulu.
Tervetuloa vanhempainiltaan!
Opiskelua tukevien toimintojen kehittämisestähän tässä on kyse? Suvi Eriksson Suomen ylioppilaskuntien liitto (SYL) ry
Tutkinnonuudistus voimaan tänä syksynä – Mikä muuttuu?
Perusopetuksen jälkeinen lisäopetus
PAKOLLINEN KANSAINVÄLISTYMISJAKSO TUTKINTOVAATIMUKSISSA TAVOITE: Opiskelijalla oltava valmiudet työskennellä kansainvälisessä toimintaympäristössä. LÄHTÖKOHTA:
Terveys- ja luonnontieteiden ryhmä, Itä-Suomen yliopiston Avoin yliopisto Terveystieteiden tutkintorakenne ja avoin yliopisto-opetus
Hops eli henkilökohtainen opintosuunnitelma Turun kauppakorkeakoulussa
TutKIVA oppiminen verkossa  suunnitellaan ja toteutetaan opetusteknologiaa hyödyntäviä opintoja, joissa sovelletaan tutkivan oppimisen pedagogisia periaatteita.
Ammatillisen koulutuksen läpäisyn tehostaminen Lapissa - LÄPSY Toteuttajatahot Rovaniemen koulutuskuntayhtymä: Lapin ammattiopisto Lapin matkailuopisto.
TRIANGLE Avoin ammattiopisto-teemaryhmä
Laajennetussa työssäoppimisessa Opiskelijan henkilökohtainen ohjaus.
ITKY100 Yliopisto-opiskelu ja opintojen suunnittelu, op, Syksy 2011 Vastaava opettaja (TJT) Pekka 1.
HOK työryhmä Ammattitaidon hankkimista täydentävien opintojen suorittaminen PIRKOn sisällä  VAKIO-CASE - joustavat opintopolut ammattitaidon.
Opettajatuutori (Laurea/ Leppävaara /marata)
@Virtuaaliammattikorkeakoulu 5 VirtuaaliAMK - opiskelijan uusi mahdollisuus VirtuaaliAMK - opiskelijan uusi mahdollisuus Annina Korpela, tiedottaja Kehittämisyksikkö.
Opiskelijan ohjaus Prosessi- ja ympäristötekniikan osastolla Saara Luhtaanmäki Suunnittelija.
AHOT Terveys-ja hoitoalan klusterissa
Yksilölliset polut / laajennettu työssäoppiminen
HOPS - Henkilökohtainen opiskelusuunnitelma ammattiin kasvamisen tukena TL/
Käki-projekti 2. opponointi Käki-projekti 2. Opponointi
Opintopolku.fi ja opiskelijavalinta
OPPI-kysely Opiskelijoiden lähestymistavat ja kokemukset oppimisympäristöistään Helsingin yliopistossa Sari Lindblom-Ylänne & Anna Parpala Yliopistopedagogiikan.
Oodin hopsin käyttö ja käyttöönottojen tilanne Eeva Tuori-Pastila, Opiskelijarekisteri.
Uudentyyppinen opiskelijaa tavoitteellisesti ohjaava opinto- ohjelma (O 4 ) Juha Paavola, Juha Hartikainen, Insinööritieteiden korkeakoulu, Rakennustekniikan.
eHOPS farmasian tiedekunnassa
ATATVER Ammattitaito työssäoppimalla ja verkossa.
Suorakaiteen muotoisiksi Pötkylän oltava riittävän pitkä, koulutusohjelmasta riippuen, periodit tultava selkeästi esiin, jotta jaksojen sijoittuminen selkeä.
W5W-toimintaa vuonna 2006 W5W.2 - Matkalla akateemiseksi osaajaksi ( ) Katariina Alha, W5W-projektipäällikkö, Oulun yliopisto Tommi Haapaniemi,
Optima-oppimisympäristö opetuksessa ja oppimisessa Jyväskylän yliopisto.
OPKE/JNA OPSista HOPSiin ja takaisin Opetuksen ja opiskelun suunnittelun ja seurannan välineitä Tampereen teknillisessä yliopistossa Johanna Naukkarinen.
Laajennetussa työssäoppimisessa Opiskelijan henkilökohtainen ohjaus.
OHJAAJAN KOKEMUKSIA SÄHKÖISEN HOPS-TYÖKALUN KÄYTÖSTÄ espanjalainen filologia Elina Liikanen Romaanisten kielten laitos Oodi-päivät ?
Käki-projekti, Loppuesittely Käki-projekti Loppuesittely
Kuikka-projekti Loppuesittely Projektiorganisaatio Projektiryhmä –Salla Kalermo –Sami Kosonen –Lauri Pohjola –Antti Tourunen Ohjaajat –Jukka-Pekka.
Anne Salmela & Harri Eskelinen Lappeenrannan teknillinen yliopisto
Käki-projekti, e-hops esittely Käki-projekti eHOPS-esittely
Kuikka-projekti 1.Opponointi Projektiorganisaatio Projektiryhmä –Salla Kalermo –Sami Kosonen –Lauri Pohjola –Antti Tourunen Ohjaajat –Jukka-Pekka.
Arja Tahvola/ VOKKE HENKILÖKOHTAINEN OPINTO- SUUNNITELMA OPINTOJEN OHJAUKSEN NÄKÖKULMASTA.
KTEP001 Terveystieteiden asiantuntijuus I - fysioterapia Korniloff, Sjögren Syksy 2015.
HELSINGIN YLIOPISTO AVOIN YLIOPISTO Tutustu eri aloihin, suorita yliopisto-opintoja etukäteen ja valmistaudu pääsykokeisiin 1 Youtube -Tussitaikurit Youtube.
Opon esitys Tiistai Kohti ylioppilaskirjoituksia ja abivuotta Opinto-ohjaaja Lauri Lehikoinen. Kevään 2016 abit Siiri Heino, Sara Pursiainen.
HELSINGIN YLIOPISTO AVOIN YLIOPISTO Tutustu eri aloihin, suorita yliopisto-opintoja etukäteen ja valmistaudu pääsykokeisiin 1 Youtube -Tussitaikurit Youtube.
Perusrekisteri ja Pakki - Hyväksymistestaus 2: huomioita testaukseen Testauksen pääsivu srekisteriprojekti/Testaus.
Avoin tulevaisuus? Kaikille avoimia korkeakouluopintoja
SOSIAALITYÖN OPISKELIJOIDEN INFOPÄIVÄ
JÄMSÄN AMMATTIOPISTOSTA
PAKKI –sisällysluettelo, klikkaa linkkiä, paluu painikkeella
Kaksoistutkinto Mäntsälän lukio.
Tutkintorakenteen tekninen malli
Opiskelijan osaamisen tunnustaminen
Ykkösten vanhempainilta
SÄHKÖISET OPINNÄYTETYÖT TURUN YLIOPISTOSSA
Opiskelijavalintojen kehittäminen ja avoin korkeakoulu –ideariihi
SISU-koulutus: tutkintorakenteen tekeminen
Taustaa Keväällä 2011 hankittiin Oraclen OBIEE (Oracle Business Intelligence Enterprise Edition) eli Rapo Tavoitteena on tuottaa tietovarastosta entistä.
Helsingin yliopiston Avoin yliopisto tietojärjestelmätilanne Opiskelijan polku järjestelmien läpi opiskelemaan Joanna Veinio
Projektiorganisaatio:
Opiskelun ja opetuksen tiedonhallintajärjestelmä
Mitä Opiskelijan tulisi tietää lukioon tullessaan
Omaopettajatoiminta Oulun yliopiston kauppakorkeakoulussa
OPISKELU TIETOJENKÄSITTELYN MONIMUOTOKOULUTUKSESSA
Esityksen transkriptio:

Helsingin yliopisto Avoin yliopisto Henkilökohtainen opintosuunnitelma HOPS Avoimessa yliopistossa

Taustaa HOPS -työlle HOPS –työryhmä keväällä 2006 Saara Repo-Kaarennon vetämä ryhmä Ryhmän linjauksia: HOPS tehdään ennen kaikkea Avoimen yliopiston opintoja varten HOPS ei ole pakollinen Avoimen opiskelijoille HOPSista ei saa opintopisteitä Avoin HOPS (rajattua/suljettua HOPSia laajempi opiskelun suunnittelun väline)

Haasteita Avoimessa yliopistossa Opiskelijoiden heterogeenisyys: kenelle HOPS on tarkoitettu? Pitkäjänteinen suunnittelu vaikeaa, koska tuleva opetustarjonta ei ole tiedossa HOPSin realistisuus, toteuttamiskelpoisuus Avoimessa yliopistossa ei voida luvata, että tietyt opinnot varmasti järjestetään tai että opiskelija varmasti mahtuu niihin Kuka ohjaa ja antaa palautetta? Ohjaajalla pitäisi olla myös aineen sisällöllistä asiantuntemusta Miten momu- ja verkko-opiskelijoita palvellaan?

Avoimen yliopiston HOPS Pilottivaihe lv Verkkopalvelussa HOPS –lomake, joka on kaikkien opiskelijoiden käytettävissä Opiskelija voi tulostaa tai tallentaa omalle koneelleen Ei tallennu Avoimen yliopiston verkkopalveluun eikä voi lähettää sähköisesti Opiskelijat voivat keskustella HOPSistaan opintoasiainsuunnittelijoiden ja tuutoreiden kanssa