Onnettomuusanalyysin tuloksia, koko suunnittelualue 2004-2008 Suurin osa onnettomuuksista tapahtuu tieverkolla (66 %) Paljon alkutalven onnettomuuksia.

Slides:



Advertisements
Samankaltaiset esitykset
Liikenneturvallisuustavoitteet Salon seudun liikenneturvallisuussuunnitelma 2010.
Advertisements

Hirvionnettomuuksien kehitys
TIELIIKENNEONNETTOMUUKSISSA KUOLLEET YLI 64-VUOTIAAT Lähde:Tilastokeskus ja Liikenneturva, 2007 ennakkotietoja.
Härmänmaan liikenneturvallisuus-suunnitelma
Pirkanmaan ennakointipalvelu
Ohjausryhmän 2. kokous Härmänmaan liikenneturvallisuussuunnitelma.
Tampereen ympäristökuntien liikenneturvallisuussuunnitelma Kangasalan liikenneturvallisuusryhmän kokous
4. Liikenneturvallisuuskysely •Katukanavassa •Markkinointi lehdistötiedotteella paikallislehdet ja radiot: –Aamulehti –Helsingin sanomien.
Paneelikeskustelu: Tampereen kaupunkiseudun tulevaisuus
Valvontaeläinlääkäri – poliisi -yhteistyö
Tieliikenneonnettomuudet Salon seudulla Salon seudun liikenneturvallisuussuunnitelma 2010.
Kehitysvammahuollon alueellinen suunnitelma Pirkanmaalla Seutuhallitus Perusturvajohtaja Kari Virta Valmistelutyöryhmän pj.
Mopoilun suosio näkyy mopokannan voimakkaana kasvuna
Perusopetus- ja lukiokoulutus Paras-uudistuksessa
SUOMEN KUNTIEN LIIKENNETURVALLISUUS, KULTI
Tampereen kaupunkiseudun päiväkotihoidon kustannusvertailu 2010 Kangasala, Lempäälä, Nokia, Orivesi, Pirkkala, Tampere, Vesilahti, Ylöjärvi Suunnittelupäällikkö.
Pendelöinti* kaupunkiseuduilla (HE 155/2006) *työssäkäynti, joka tapahtuu vakinaisen asuinkunnan ulkopuolella.
KPL TIET KADUT.
Tampereen seutukuntien päiväkotihoidon kustannusvertailu 2013
Tieliikenneonnettomuudet Kokkolassa Kokkolan liikenneturvallisuussuunnitelman päivitys 2011.
TerPS2 Pirkanmaan osahanke 3. 9
Onnettomuusanalyysi Tilastokeskuksen aineisto 10 v ( ) ja 5 v ( ) iLIITU-paikkatietoaineisto 5 v ( ) Pirkkalassa tapahtuu vuosittain.
Onnettomuusanalyysi Tilastokeskuksen aineisto 10 v ( ) ja 5 v ( ) iLIITU-paikkatietoaineisto 5 v ( ) Ylöjärvellä tapahtuu vuosittain.
Työllisyysportti – työväline työllisyydenhoidon toimijoille
Onnettomuusanalyysi Tilastokeskuksen aineisto 10 v ( ) ja 5 v ( ) iLIITU-paikkatietoaineisto 5 v ( ) Lempäälässä tapahtuu vuosittain.
NUVES nuorten verkostoituva seutukunta -projekti ”Verkostoyhteistyön tuloksia” Tampere, Nokia, Pirkkala,Ylöjärvi, Kangasala, Vesilahti, Lempäälä
4. Liikenneturvallisuuskysely Katukanavassa Markkinointi lehdistötiedotteella paikallislehdet ja radiot: –Aamulehti –Helsingin sanomien.
4. Liikenneturvallisuuskysely Katukanavassa Markkinointi lehdistötiedotteella paikallislehdet ja radiot: –Aamulehti –Helsingin sanomien.
Liikenneturvallisuuskysely Katukanavassa Markkinointi lehdistötiedotteella paikallislehdet ja radiot: –Aamulehti –Helsingin sanomien Tampereen.
Liite 2: Tilastotietoa Tampereen kaupunkiseudusta, diat 1-5.
Esityksen sisältö Tähän esitykseen on koottu tietoja Salon kaupungin alueella vuosina ja vuosina tapahtuneista poliisin tietoon tulleista.
Tieliikenneonnettomuudet Someron kaupungin alueella vuosina Salon seudun liikenneturvallisuussuunnitelma 2010.
Osallisten ikäjakauma koko suunnittelualue
PIRKANMAAN MAISEMAN VIESTIII KALVO D1 Kuva: Pirkanmaan maakuntamuseo, Eija Haapalainen PÄLKÄNE, EPAALA Copyright 2004 Tampereen kaupunki Museotoimi / Pirkanmaan.
4. Liikenneturvallisuuskysely Katukanavassa Markkinointi lehdistötiedotteella paikallislehdet ja radiot: –Aamulehti –Helsingin sanomien.
PIRKANMAAN MAISEMAN VIESTII OSA 3 KALVO 1 KANGASALAN TIIHALAN ISOJAKOKARTTA Hämeen maanmittaustoimisto. Copyright 2004 Tampereen kaupunki Museotoimi /
Kuntaliitokset ja yhdistymisselvitykset
Väestö ja väestön muutokset Tampere Kaupunkiseudun kunnat
Loviisan liikenneturvallisuussuunnitelma LIIKENNEONNETTOMUUDET.
Tietoja Tampereesta. Kaupunkiseudun väestö 2014 Tampereen kaupunkiseudun muodostavat Kangasala, Lempäälä, Nokia, Orivesi, Pirkkala, Tampere, Vesilahti.
Toimintaympäristö Muuttoliike Leena Salminen.
Loviisan liikenneturvallisuussuunnitelma ONNETTOMUUSKUSTANNUKSET.
Hankepäällikön tehtävänkuva 8/2016. Soveltuva korkeakoulututkinto Eduksi luetaan: teknisen alan koulutus, esimies/tiiminvetovastuu-kokemus, kokemusta.
Turvallisuusviestinnän resurssit ja raportointi Teija Mankkinen Turvallisuusviestinnän yhteistyöfoorumi
Varhaiskasvatus, koulu, oppilaitos ja vapaa-aika lasten ja nuorten hyvinvoinnin tukena Pirkanmaan LAPE Pippuri toimintasuunnitelma Kaikille.
EURAJOEN KUNNAN LIIKENNETURVALLISUUSSUUNNITELMA
Olycksgranskning ONNETTOMUUSANALYYSI
Liikkuva koulu alueseminaari Kuortane
Maanteiden liikenneturvallisuuskatsaus 2015
Väestön ikä- ja sukupuolirakenne Kangasalla 2016
Valtakunnalliset liikenneturvallisuustavoitteet
Toimipaikat päätoimialoilla Kangasalla 2013–2015
Työlliset toimialoittain Kangasalla 2007–2015
Tampereen kaupunkiseudun kuntien välinen pendelöinti 2015
Onnettomuusanalyysi Tilastokeskuksen aineisto 10 v ( ) ja 5 v ( )
Aloittaneet ja lopettaneet yritykset Kangasalla 2005–2016
KESKI-SUOMEN LIIKENNEFOORUMI 2017
Varhaiskasvatus, koulu, oppilaitos ja vapaa-aika lasten ja nuorten hyvinvoinnin tukena Pirkanmaan LAPE Pippuri toimintasuunnitelma Kaikille.
Liikenteen automaatio ja liikenneturvallisuus
Sote –uudistus miten eteenpäin
Työvoima- ja yrityspalvelujen alueelliset kokeilut 2017 ja
Väestön ikä- ja sukupuolirakenne Kangasalla 2017
Väestönmuutokset Kangasalla 1990–2017
Työlliset toimialoittain Kangasalla 2007–2016
Tampereen kaupunkiseudun kuntien välinen pendelöinti 2016
Aloittaneet ja lopettaneet yritykset Kangasalla 2005–2017
SUMU RYHMÄ – SURUSSA MUKANA
Elinkeinorakenne sukupuolen mukaan Kangasalla 2016
Pyöräilyn olosuhteet Suomen kunnissa 2018
Väestön ikä- ja sukupuolirakenne Kangasalla 2018
Esityksen transkriptio:

Onnettomuusanalyysin tuloksia, koko suunnittelualue Suurin osa onnettomuuksista tapahtuu tieverkolla (66 %) Paljon alkutalven onnettomuuksia (loka-tammikuu) Henkilövahinkoja kesä-heinäkuussa Suurin osa onnettomuuksista tapahtuu hyvissä olosuhteissa Nuoret usein osallisina onnettomuuksissa Paljon yksittäisonnettomuuksia (30 % kaikista, 33 % heva-onn:sta) Paljon om.vah. johtaneita risteämis- ja kääntymisonn. (18 %) Mopo-, polkupyörä- ja jalankulkijaonnettomuudet vakavia (55 % johtaa loukkaantumiseen tai kuolemaan, 26 % heva-onnettomuuksista kevyitä)

Osallisten ikäjakauma koko suunnittelualue

Nokia

TIET KADUT

Nokia

Kasaumapisteet

Kasaumapisteet Keskusta

Onnettomuuskustannukset Onnettomuuksista aiheutuvat aineelliset vahingot sekä uhrien hyvinvoinnille aiheutuneet aineettomat menetykset Yksikkökustannukset –Omaisuusvahinkoon johtanut onnettomuus € –Henkilövahinkoon johtanut onnettomuus € Kuntien osuus %

Onnettomuuskustannukset v keskiarvot KustannuksetKunnan osuus yhteensä vuodessa Kangasala13 M€2-2,6 M€ Lempäälä11,7 M€1,8-2,3 M€ Nokia17,4 M€2,6-3,5 M€ Pirkkala7 M€1-1,4 M€ Vesilahti2 M€0,3-0,4M€ Ylöjärvi13,8 M€2-2,8 M€ Kunnat yht.65 M€10-13 M€