Osaamisenhallintajärjestelmä

Slides:



Advertisements
Samankaltaiset esitykset
Tietokannat: MySQL ja PostgreSQL. Yleistä • Relaatiotietokantaohjelmisto, jolla voidaan luoda, ylläpitää ja muuttaa ja hallinnoida tietokantoja • Avoin.
Advertisements

ER-mallista relaatiomalliin
Kirsi Juva1 MILLAINEN KOULUTUS VALMENTAISI 2020-LUVUN TÖIHIN? Koulutuksen tulevaisuudennäkymät Pohjois-Savossa Jarmo Immonen
W w w. h a m k. f i Verkko-opetukseen valmentautuminen Verkko-opetuksen parhaan palat 2011.
Asiantuntijuus ja työelämäorientaatio
Käsiteanalyysi Käsiteanalyysi on työskentelymenetelmä
(Ravintolatietokanta) Paikkatietojärjestelmä ”Paikkari”
Rastor Oy, Itä- ja Pohjois-Suomen yksikkö
OHJAAMINEN.
Osaava Verso III Ammatillisten opettajien osaamisen ennakointi ja osaamisen kehittäminen verkostoissa, sosiaalisen median toimintafoorumeissa sekä koulutusorganisaation.
Osaava Varsinais-Suomi II-hanke MAJOITUS- JA RAVITSEMISALALLA
W w w. h a m k. f i Wiki koulutus Leenakaija Lehto
Kirpparitietokanta Jouni Huotari ja IDM12S1-ryhmän opiskelijat *) IIZO3030 Tietokannat.
Kirpparitietokanta Jouni Huotari ja IDM12S1-ryhmän opiskelijat *) IIZO3030 Tietokannat.
Asiantuntijan osaaminen © Seppo Helakorpi
OSAAMISEN TUNNISTAMINEN TYÖNHAUN POHJANA
Oppimista tapahtuu: Opelta oppijalle Oppijalta toiselle
Osaamisenhallintajärjestelmä ”Komppari” (kompetenssien hallintajärjestelmä) Jouni Huotari & IDM6S1 Versio 0.3 ( ): lisätty käsitemallista versio,
MIKÄ ON TOPKAUHA? TOPKAUHA. MIKÄ ON TOPKAUHA? TOPKAUHA on suomalaisten asiantuntijoiden kehittämä työssäoppimisjärjestelmä kaupan ja hallinnon alalle:
VANHUSTYÖN KOULUTUSOHJELMAN YHTEINEN LUKUVUODEN AVAUS SV08S1 SV09S1 SV10S2A SV10S2B SV11S2.
Energiatarpeen laskentaohjelmisto Jouni Huotari & IIZO3030 Tietokannat –opintojakson opiskelijat (S2010) Päivitetty : lisätty toimeksiantajan.
Pedagogiseen arviointiin ei ole olemassa yhtenäistä seulonta– tai arviointitapaa. -Arvioinnin mahdollisuudet: seulonta, pedagoginen arviointi.
Yhteiset kompetenssit Muokataan… ja täsmennetään.
Metlan tutkimusaineistojen löydettävyyden parantaminen Tutkimushenkilöstön päivät, Rovaniemi Anu Kantola Tutkimusaineistoprojektin ”Metatieto.
Kielikoulutuskeskus / HAMK Mari Kokkonen
Esiintyjän nimi Harjoittelupaikka Harjoittelun ajankohta Harjoitteluseminaariesitys Liiketalous, Kuopio.
Savonia-ammattikorkeakoulu, Terveysala, Kuopio
RYHMÄMME TUOTOS VIRTUKAMPUS Ideariihi Mitä Virtukampuksen tulisi olla? 2January 12, 2015 YHDISTÄVÄ TEKIJÄ Virtuaalisuus Yhteinen rajapinta.
Opetusmateriaalin hallintajärjestelmä ”Matahari” Jouni Huotari ja IST5M1-ryhmä Kevät 2006 Versio
Esittäytyminen Tuomas Korkalainen Metropolia. Kuka olet? Projektisuunnittelija, Metropolia kulttuuri ja luova ala, elokuvan ja tv:n koulutusohjelma Reititin.
Kiravo – kirjasto avoimena oppimisympäristönä Biblär – biblioteket som ett öppet lärcentra Krista Auvinen Kuvahaku internetistä ja kuvien laillinen käyttö.
Energiatarpeen laskentaohjelmisto Jouni Huotari & IIZO3030 Tietokannat –opintojakson opiskelijat (S2010)
Opetusmateriaalin hallintajärjestelmä ”Matahari” Jouni Huotari ja IST5S1-ryhmä Kevät 2006.
Ajatuksia AMK-opintoihin valmentavan koulutuksen sisällöistä Metropolia / Riitta Metsänen.
Hyvinvointialan yrittäjän hyvinvointi
Miten tuotetaan digikansalaisia? Näkökulmia ja keskustelua
OneDrive -palvelussa Suoraan Office ohjelmasta Online
Kanit-ja jyrsijät opintojakso Sonja Kärkkäinen
Harjoitus 5 Kurssien alussa opettaja kierrättää ilmoittautumispaperin opiskelijoilla. Opiskelijoilta kerätään seuraavat tiedot:  nimi  sähköposti  ryhmä.
Yleiset kompetenssit (Generic competences) Osaamisen kuvaus (description of the competence) Oppimisen taidot (Learning competence) Tradenomi  osaa arvioida.
Satakunnan ammattikorkeakoulu | Satakunta University of Applied Sciences Sosionomin ammatti ja työ seminaari Tuula Rouhiainen-Valo.
Kokemuksia viestintä- ja vuorovaikutustaitojen kehittymisen mittaamisesta insinööriopiskelijoiden projekteissa Leena Ruokanen.
Miten pitää omaa osaamistaan ajan tasalla Kirjastopäivät Teemu Rauhala Tampereen yliopisto.
Kansainvälinen liiketoiminta Digitalisaatio ja digitaaliset oppimisympäristöt Pepe Vilpas.
Harjoittelukoulujen ja Opeko Oy:n yhteistyö. Agraarin perinteen kasvatuksen saaneet opettajat opettavat teollisissa rakenteissa postmoderneja nuoria jälkiteollisille.
Tradenomiksi oikealla tekemisellä - Laurea Business Ventureksen LbD-pohjainen opetussuunnitelma Vesa Taatila Laurea University of Applied Sciences, Finland.
Systeeminen lähestymistapa sosiaalityöntekijöiden koulutuksessa
Urheilusuoritusten hallintajärjestelmä ”kunto”
(Ravintolatietokanta) Paikkatietojärjestelmä ”Paikkari”
Opettajasta/kouluttajasta (oppimisen) ohjaajaksi
KV –vaihtopaikkojen hallintajärjestelmä ”KV_vaihto”
Nuorten tieto- ja neuvontatyön osaamiskartta Heta Malinen Lähde: Pirjo Kovalainen, Osaamiskartta testiversio.
Opojen työelämäjaksot
Urheilusuoritusten hallintajärjestelmä ”kunto”
Opetusmateriaalin hallintajärjestelmä ”Matahari”
Opetusmateriaalin hallintajärjestelmä ”Matahari”
Korkeakoulupalveluiden työpöytä
Jouni Juntunen Oulun seudun ammattikorkeakoulu Liiketalouden yksikkö
SISU-koulutus: tutkintorakenteen tekeminen
Tiedot, taidot ja osaaminen – osaamisesta kertominen
Opastus Office-ohjelmien saloihin
ePofo – elektroninen portfolio
shine Strong human increases new energy
(Ravintolatietokanta) Paikkatietojärjestelmä ”Paikkari”
Janne Wikström, Svenska Social- och kommunalhögskolan: eri Oodia
Hanke
Menestyvä työyhteisö Yksilö – Ryhmä/Tiimi – Organisaatio
OP
Käsitemallinnus Jouni Huotari
Kube Ohjelmistosuunnittelu
Esityksen transkriptio:

Osaamisenhallintajärjestelmä Jouni Huotari & IDM6S1

Vaatimusmäärittely Tavoitteena on luoda tietokantajärjestelmä IDM6S1-ryhmälle ja opettajalle, jolla voidaan ylläpitää kompetensseja eli osaamisalueita ja omaa osaamista suhteessa yleisiin, ennalta-annettuihin osaamisalueisiin (esim. vuorovaikutustaito) Tehtävä: etsi käsite-ehdokkaat!

Käsite-ehdokkaat Ryhmä (esim. IDM6S1) Henkilö (opiskelija tai opettaja) HenkilöID Henkilön nimi Osaamisalue (eli kompetenssi, esim. vuorovaikutustaito) Osaaminen (tiedot ja taidot, esim. ”hallitsee tietokantojen suunnittelun ja toteutuksen perusteet”)

Käsitemalli (versio 0.1) Ryhmä Henkilö Osaamisalue * * * Yhdellä henkilöllä voi olla yhteen tai useampaan osaamisalueeseen kuuluvaa osaamista (esim. Ohjelmistotekninen osaaminen); toisaalta samaan osaamisalueeseen voi olla useammallakin henkilöllä osaamista. Yhteen ryhmään voi kuulua monta henkilöä, mutta emme halua tallentaa historiatietoa henkilön mahdollisista aikaisemmista ryhmistä; siten yhteys on 1:M.